Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 17.02.21 - klo:00:32
Pari tuntia meni taas set_refresh() ok läpi, kunnes tuli 40 min pätkäisy jonka jälkeen set_refresh alkoi taas toimia.

Päivityspyynnöt menivät aamulle kello 9 asti läpi kunnes "akkusuoja" meni päälle ja rate_limit_remaining nolliin, eivätkä komennot myöskään MySkodan kautta menneet läpi. Pyynnöt alkoivat taas menemään onnistuneesti läpi kun avasin auton ovet avaimella ja annoin ovien lukittautua omaan tahtiin -> MySkoda alkoi myös toimia. Pitää seurailla muutaman päivän, ja jos kaikki toimii niinkuin nyt niin aika varmasti ongelma ei ole tietoliikenneyhteyksissä tai MySkodassa yms. vaan autoa ei vaan saa päästää nukkumaan.

BTW

Nyt on taas pari päivää toiminut lämmityksen käynnistys APPin kautta ensimmäisellä yrityksellä ja noin 15-20 sek viiveellä pyynnön lähetyksestä. Ei ole 10kk aikana noin ripeään toiminut.

Tänä aamulla meni siis myös komento sukkana sisään ja auto ollut "käyttämättä" 15 tuntia sitä ennen. Myöskään maapallon "pätkimistä"  harmaaksi en ole havainnut vaikka sitä olen kyttäämällä kytännytkin.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 17.02.21 - klo:09:59
Päivityspyynnöt menivät aamulle kello 9 asti läpi kunnes "akkusuoja" meni päälle ja rate_limit_remaining nolliin, eivätkä komennot myöskään MySkodan kautta menneet läpi. Pyynnöt alkoivat taas menemään onnistuneesti läpi kun avasin auton ovet avaimella ja annoin ovien lukittautua omaan tahtiin -> MySkoda alkoi myös toimia. Pitää seurailla muutaman päivän, ja jos kaikki toimii niinkuin nyt niin aika varmasti ongelma ei ole tietoliikenneyhteyksissä tai MySkodassa yms. vaan autoa ei vaan saa päästää nukkumaan.

Kiitos asian selvittämisestä! Väännätkö vielä rautalangasta miten tuon akkusuojan saa nykytietämyksellä "avattua"? Voiko siihen vaikuttaa pitämällä latauspiuhan kytkettynä ja virrallisena, tms. vai onko toistaiseksi ainoa tapa pakottaa se pois päältä tuo ovien avaaminen?

tigeli

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 17.02.21 - klo:12:14
Kiitos asian selvittämisestä! Väännätkö vielä rautalangasta miten tuon akkusuojan saa nykytietämyksellä "avattua"? Voiko siihen vaikuttaa pitämällä latauspiuhan kytkettynä ja virrallisena, tms. vai onko toistaiseksi ainoa tapa pakottaa se pois päältä tuo ovien avaaminen?

Itsellä oli auto latauspiuha kytkettynä, joten ei varmaan vaikuta se. En ole tuota akkusuojaa saanut kuin kerran vasta päälle, joten ei ole juuri kokemusta sen pois päältä kytkemisestä.
Seuraavaksi pitää kokeilla miten tuo auto reagoi kun latauspiuha on irti.

TLA8

Minulla kyseinen suoja paukahti aamun ajojen päälle, kun 5min välein ajoin set_refreshiä (yhteensä ehkä 13 kertaa), seuraan nyt aukeaako tuo enää itsestään vai pitääkö avata ovet. Lisäksi palvelin kiukutellut suojauksen ja parin kokeilun jälkeen set_refresh()-komennolle  'Internal server error, server might be temporarily unavailable', jos ei ole kyse siitä ettei 5min välein saa kysyäkään josko saisi refreshin tehdä... tigelillä ilmeisesti auto kuitenkin nollannut rate_limitin, mitä minulla ei tässä parin tunnin aikana ole vielä tapahtunut.

jopo

Lainaus käyttäjältä: BTW - 17.02.21 - klo:11:59
Nyt on taas pari päivää toiminut lämmityksen käynnistys APPin kautta ensimmäisellä yrityksellä ja noin 15-20 sek viiveellä pyynnön lähetyksestä. Ei ole 10kk aikana noin ripeään toiminut.

Tänä aamulla meni siis myös komento sukkana sisään ja auto ollut "käyttämättä" 15 tuntia sitä ennen. Myöskään maapallon "pätkimistä"  harmaaksi en ole havainnut vaikka sitä olen kyttäämällä kytännytkin.
Juuri kun olen täällä todistellut, ettei mulla ikinä mene aamulla käskyt läpi, niin tänäänpä meni. Viimeeksi tämä tapahtui kans kovilla pakkasilla, joten siinä syy. :D  :P
Se mitä tänään tein oli, että ensin päivitin apissa ulkolämpötila-tilan ja sitten vasta pistin manuualisen lämmityspyynnön. Sattumaa toki tämäkin. Huomenna tuskin taas toimii.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 17.02.21 - klo:12:56
Minulla kyseinen suoja paukahti aamun ajojen päälle, kun 5min välein ajoin set_refreshiä (yhteensä ehkä 13 kertaa), seuraan nyt aukeaako tuo enää itsestään vai pitääkö avata ovet. Lisäksi palvelin kiukutellut suojauksen ja parin kokeilun jälkeen set_refresh()-komennolle  'Internal server error, server might be temporarily unavailable', jos ei ole kyse siitä ettei 5min välein saa kysyäkään josko saisi refreshin tehdä... tigelillä ilmeisesti auto kuitenkin nollannut rate_limitin, mitä minulla ei tässä parin tunnin aikana ole vielä tapahtunut.

Nyt meni itsellä ennen kolmea taas "suojat päälle" ja rate_limit nollaantui heti seuraavaan set_refresh-ajoon kun avasi avaimella ovet. En ole vielä jaksanut odotella kuinka pitkään menisi, että rate_limit nollaantuisi itsestään (jos edes nollaantuu).

Timppe

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 17.02.21 - klo:15:54
Nyt meni itsellä ennen kolmea taas "suojat päälle" ja rate_limit nollaantui heti seuraavaan set_refresh-ajoon kun avasi avaimella ovet. En ole vielä jaksanut odotella kuinka pitkään menisi, että rate_limit nollaantuisi itsestään (jos edes nollaantuu).
Täytyy käyttää virrat päällä, ja sitten sulkea ovet, niin "vehicleParkingClock" päivittyy ja laskuri alkaa alusta.

Tänään on muuten kuten jopo mainitsikin KAIKKI KOMENNOT toimineet laakista. Ajoin yli 2h reissun heti aamusta, esilämmitetyllä autollla (lämmitysajastus toimi !!!) ja yhtään kertaan en huomannut, että maapallo olisi käynyt harmaana. Toisin sanoen jotain "säätöa" on servereillä tehty, kun auto on linjoilla, herää viesteihin ja kaikki toimii kuten pitääkin taas pitkästä aikaa, Ja autoon ei ole päivityksiä tullut ainakaan julkisesti.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

TLA8

On tämä kyllä jännä laitos ::) minulla ei poistu suoja sitten millään pelkällä lukon avauksella. Aiemmin kyllä auttoi, mutta nyt olen moneen kertaan aukonut lukkoa, laittanut latausvirrat päälle ja aukonut, mutta suoja ei poistu, mikä kyllä toisaalta kuvastaa käyttäjienkin erilaisia kokemuksia asiasta. Tässä on selkeästi nyt vielä joku muukin muuttuja matkassa... varmaankin viimeistään tuo Timppen neuvo virtojen kytkemisestä riittää nollaamaan tilanteen. Vaihdoin päivitysyritykset tapahtumaan 10min välein ja karkeasti noin 10% yrityksistä päättyy Internal server erroriin, mikä voi kiusata myös heikosti toteutettuja mobiiliclientejä, yleensä toinen tai kolmas yritys ja vastaus on taas normaali.

Suojasta riippumatta last_connected- aikaleima on kyllä päivittynyt ~15min välein, joten autolta päivitykset menevät vielä läpi. Lupaa hyvää jos jatkuu samana tällä kertaa useammankin päivän...

Passatti

Tänään juttelin erään autotalon myyntipäällikön kanssa connect asioita. Hän kertoi, että Skoda oli päätynyt rakentaa uutta vanhan alustan päälle ja homma on kussut kintuille. Kuulemma jokaisesta autosta raportoidaan tehtaalla, jolla on connect ongelma. Tehdas antaa yhden lisä vuoden connect palveluun ilmaiseksi. Eihän siitä ole hyötyä jos ei toimi. Jokin päivitys tuli MySkodan äppiin IOS laitteisiin muutama päivä sitten. En vain ole huomannut eroa käytännössä. Kun ei toimi niin ei. Maahantuojan toimari ja jälkimarkkinointi eivät viitsi edes vastata reklamaation jonka lähetin melkein 2 viikko sitten. Toimarihan on varatuomari niin ei vastaa kun pelkää joutuvansa liemeen. Olisi kuitenkin edes jotain vastannut. Hyvään käytökseen tällainen kuuluu.
Always lead, never follow

TJS

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 17.02.21 - klo:16:20
Täytyy käyttää virrat päällä, ja sitten sulkea ovet, niin "vehicleParkingClock" päivittyy ja laskuri alkaa alusta.

Tänään on muuten kuten jopo mainitsikin KAIKKI KOMENNOT toimineet laakista. Ajoin yli 2h reissun heti aamusta, esilämmitetyllä autollla (lämmitysajastus toimi !!!) ja yhtään kertaan en huomannut, että maapallo olisi käynyt harmaana. Toisin sanoen jotain "säätöa" on servereillä tehty, kun auto on linjoilla, herää viesteihin ja kaikki toimii kuten pitääkin taas pitkästä aikaa, Ja autoon ei ole päivityksiä tullut ainakaan julkisesti.

Ei valitettavasti ole mikään yleismaailmallinen ilmiö tämä, koska täällä kaksi päivää katoksessa seissyt auto ei reagoi kyllä mihinkään mitä appista lähettää. Pitääpä koittaa palaako pelkällä lukonavauksella elävienkirjoihin....

neoman

hmm, maapallo ei ole nyt päivällä ja äsken enään vilkkunut. Sain aiemmin viikolla viestiä maahantuojalta, että ongelma on skodalla tiedossa ja tekevät tällä viikolla korjauksia johonkin. Ja että viimeistään loppuviikosta kannattaa kokeilla noita käskyjä uudestaan. Mutta tänään siis toiminut nuo etäkäskyt, myös lämmitys käyttäen polttoainetoimista lisälämmitintä :) (tämä ei ole toiminut kertaakaan sitten syksyn).

Tapsav

Onkohan muilla tapahtunut vastaavaa. Kylmähköllä autolla lähdin bensalla ajamaan. Vakkari oli päällä. Sitten auto välillä meni sähkömoottorille ja bensa jäi käyntiin. Ja taas uudelleen bensamoottorille ja akku latasi. Tätä toistui muutaman kerran. Olikohan tässä joku akkulämmitysmoodi vai mistä oli kyse?  :-\

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 17.02.21 - klo:17:43
Tänään juttelin erään autotalon myyntipäällikön kanssa connect asioita. Hän kertoi, että Skoda oli päätynyt rakentaa uutta vanhan alustan päälle ja homma on kussut kintuille. Kuulemma jokaisesta autosta raportoidaan tehtaalla, jolla on connect ongelma. Tehdas antaa yhden lisä vuoden connect palveluun ilmaiseksi. Eihän siitä ole hyötyä jos ei toimi. Jokin päivitys tuli MySkodan äppiin IOS laitteisiin muutama päivä sitten. En vain ole huomannut eroa käytännössä. Kun ei toimi niin ei. Maahantuojan toimari ja jälkimarkkinointi eivät viitsi edes vastata reklamaation jonka lähetin melkein 2 viikko sitten. Toimarihan on varatuomari niin ei vastaa kun pelkää joutuvansa liemeen. Olisi kuitenkin edes jotain vastannut. Hyvään käytökseen tällainen kuuluu.

KKV:lle vaan tapausta auki kun 2 viikkoa on mennyt reklamaatiosta. Auton käyttäminen takuuhuollossa eli nämä valohoidot ja GPS-antennien vaihdot menee myyjän piikkiin, esim. km-korvaus ja asian hoitamiseen liittyvät muut kulut, jne. Heillä oli mahdollisuus hoitaa tämä tyylikkäästi, mutta nyt mennään sitten kuluttajariitalautakunnan kautta niin tulee julkinen case.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Tapsav - 17.02.21 - klo:21:05
Onkohan muilla tapahtunut vastaavaa. Kylmähköllä autolla lähdin bensalla ajamaan. Vakkari oli päällä. Sitten auto välillä meni sähkömoottorille ja bensa jäi käyntiin. Ja taas uudelleen bensamoottorille ja akku latasi. Tätä toistui muutaman kerran. Olikohan tässä joku akkulämmitysmoodi vai mistä oli kyse?  :-\

Veikkaan ihan by-design toiminnallisuutta Esim. jos virtaa menee lämmitykseen enemmän kuin auto katsoo järkeväksi alusta imeä, käyttää välillä moottoria. Itsellä joitain kertoja sama käytös.

658136

Nyt on Connect ja etäkäyttö toiminut jo kolme päivää kelvollisesti. Ilmeisesti siellä on jotain saatu aikaiseksi. Toivotaan että sama trendi jatkuisi.

jopo

Toivotaan. Mulla tosin oli tuolla tammikuun puolessa välissä se muutaman päivän periodi, milloin kaikki toimi vastaavasti. Joulukuulta siihen ja sen jälkeen taas ei. Myös silloin meni käskyt aina läpi. Mut olisihan tuo toki hienoa, jos tää olisi pysyvää.

slarpa

Ihmeiden aika ei ole ohi, tänään on myskoda äppi toiminut aamulla ja juuri äsken, ilman ennakkoherättelyitä. Nyt tosin nuo lisenssit on umpeutumassa piakkoin eikä ole tullut mitään pidennystä itselleni vielä, vaikka olen sitä pyytänyt.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

658136

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 18.02.21 - klo:13:27
Ihmeiden aika ei ole ohi, tänään on myskoda äppi toiminut aamulla ja juuri äsken, ilman ennakkoherättelyitä. Nyt tosin nuo lisenssit on umpeutumassa piakkoin eikä ole tullut mitään pidennystä itselleni vielä, vaikka olen sitä pyytänyt.
Jos olet asiaa sähköpostilla hoitanut, niin veikkaan että saat emailia piakkoin...

slarpa

Olen aloittanut yhteydenpidon tehtaan kanssa alunperin, josta ohjasivat paikalliseen tukeen. Sinne on nyt usea kuukausi lähetelty sähköposteja. Eli odotellaan lisätietoa.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Aba

Mulla kävi eilen huollossa "infotainmentin" tarkastuksessa Skodan pyynnöstä. Jokin virhekoodi siellä oli ollut ja sen korjasivat. Siihen loppui maapallon vilkkuminen ja käskyt menee nyt perille ekalla ja huomattavan nopeasti. Ajastus sovelluksen kautta toimi hyvin, tämä ei ollut toiminut sitten marraskuun lopun. Tosin kun täältä lukee, että muillakin vilkkuminen lakannut ja homma pelittää niin ehkä tuolla mun virhekoodilla ei sitten ollutkaa mitään tekemistä tämän kanssa vaan Skoda saanut vihdoin palvelunsa kuntoon.

Toinen juttu oli ne takavalot...huollossa olivat jonkin päivityksen tehneet ja takavalot eivät palaneet enää päivävalojen kanssa. Koodasivat nyt takaisin toimimaan. Sanoivat kyllä, että tehtaalta tullessa niiden ei pitäisi enää toimia. En tiedä kuka ne mulla oli koodannut päälle, mutta hlökohtaisesti haluan, että palavat päivävalojen kanssa. Kuulemma pitää joka huollon yhteydessä muistaa sanoa, että muistavat pitää asetukset kohdillaan.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

jopo

Lainaus käyttäjältä: Aba - 18.02.21 - klo:16:46
Mulla kävi eilen huollossa "infotainmentin" tarkastuksessa Skodan pyynnöstä. Jokin virhekoodi siellä oli ollut ja sen korjasivat. Siihen loppui maapallon vilkkuminen ja käskyt menee nyt perille ekalla ja huomattavan nopeasti. Ajastus sovelluksen kautta toimi hyvin, tämä ei ollut toiminut sitten marraskuun lopun. Tosin kun täältä lukee, että muillakin vilkkuminen lakannut ja homma pelittää niin ehkä tuolla mun virhekoodilla ei sitten ollutkaa mitään tekemistä tämän kanssa vaan Skoda saanut vihdoin palvelunsa kuntoon.
...
Se oli varsin tehokas huolto, koska se korjas meidän muidenkin autot. :D

malaakso

Minullakin on toiminut koko päivän hienosti, ja tuli myös sähköpostiin tieto vuoden ilmaisesta jatkosta. Oli jo aikakin, toivottavasti ei mene heti uudelleen rikki.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 18.02.21 - klo:10:22
Veikkaan ihan by-design toiminnallisuutta Esim. jos virtaa menee lämmitykseen enemmän kuin auto katsoo järkeväksi alusta imeä, käyttää välillä moottoria. Itsellä joitain kertoja sama käytös.

Täällä myös Octavia käyttäytyi tänään samalla tavalla, joten luultavasti olet oikeassa.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: neoman - 17.02.21 - klo:18:45
hmm, maapallo ei ole nyt päivällä ja äsken enään vilkkunut. Sain aiemmin viikolla viestiä maahantuojalta, että ongelma on skodalla tiedossa ja tekevät tällä viikolla korjauksia johonkin. Ja että viimeistään loppuviikosta kannattaa kokeilla noita käskyjä uudestaan. Mutta tänään siis toiminut nuo etäkäskyt, myös lämmitys käyttäen polttoainetoimista lisälämmitintä :) (tämä ei ole toiminut kertaakaan sitten syksyn).

Itselläkään ei ole Octaviassa käynyt maapallo enää eilisen jälkeen harmaana vaan heti auton "käynnistyessä" on valkoisena ja pysyy sellaisena. Lisäksi MySkoda on toiminut ainakin tänään koko ajan "ykkösellä sisään"-tyyliin ilman, että olisin pollanut autosta skriptillä päivitystä.

TJS

Eilisestä lähtien myös minulla auto on alkanut reagoida lähetettyihin komentoihin. Niin myös tänä aamuna yön yli seisoskelun jälkeen. Oiskohan vihdoin löytynyt ongelmien syy..... minulla ei nimittäin näin hyvin ole toiminut applikaatio vielä koskaan, ei edes viime kesänä/syksynä jolloin se jotenkin toimahteli. No ei nuolasta vielä...

dunlop

Voihan tämä automaattinen hyvitysten tulva toimitusjohtajan allekirjoituksella koristeltuna kertoakin siitä, että Helkamalla tietävät jonkun merkityksellisen komponentin korjaantuneen. Aika näyttää mikä on todellinen laita ja komentojen onnistumisprosentti onkin noussut viimeisen parin päivän aikana huomattavasti.

Itse en tähän vuoteen osaa olla tyytyväinen kun muistaakseni me kaikki maksettiin vuoden käytöstä auton lunastuksen yhteydessä? Tässähän annettiin pelkästään takaisin meidän maksama osuus. Kaikki hyvitykset menetetystä omasta ajasta, turhista korjaamokäynneistä ja yhteydenpidosta myyjän sekä Skodan kanssa on unohdettu; ja toivotaan että asiakkaatkin tämän unohtavat jos palvelu toimii. Noh, minä en ole unohtanut  8)

658136

Aamu käynnistyi Skoda Connectin toimivuuden suhteen täydellisesti. Lämmitys kerrata käyntiin.

hama

Mikä logiikka säätelee vaihteistoa kun eilen ajaessani 6-vaihde ei mennyt lainkaan päälle vaikka vauhtia oli 80 km/h. Kokeilin D/B ja "manuaalin" kautta ja 5->4 toimi. Onko kylmänkankeutta?

Tapsav

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 18.02.21 - klo:21:22
Täällä myös Octavia käyttäytyi tänään samalla tavalla, joten luultavasti olet oikeassa.
Toiminne alkoi sillä, että ensin polttomoottoria "lämmitettiin" eli auto piti kierroksia ylhäällä ja vaihde oli pienemmällä. Vähän niin kuin diesel DPF poltossa. Jäähdytysnesteen lämmöt 90C

Sen jälkeen alkoi tuo sykli, että välillä sähköllä ja välillä polttomoottorilla (kuvat) ja vaikka oli sähköllä niin polttis otti 2000 kierrosta. Sähköllähän ajaessa polttis on pois päältä. Ja akku oli lähes täynnä +90% lataus ja polttoksella menty tuohon asti.

Niin, tilanne oli tosiaan erilainen verrattuna siihen että ajetaan lähes tyhjällä akulla ja polttis on välillä käynnissä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy