Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Jounisi

Pakkasjakso ja IV kokemukset. Farmarin peräluukun nappi lakkasi toimimasta. Lisäksi oikealta takaa vaimeaa kolinaa. Etututka huutaa, vaikka ei mitään edessä.

Viimeisin: Lähteekö teillä IV yli 10 asteen pakkasilla bensalla käyntiin? Minusta aiemmin lähti ainakin alle 10 miinusasteen aina sähköllä. Muutaman kerran olen saanut bussipysäkille ajon ja sammutuksen jälkeen sähkölle, mutta ainakaan nyt ei antanut sitä tehdä, ei edes kauppareissun jälkeen. Liittyyköhän esim. Webaston käyttöön/moottoriöljyjen lämmittämiseen/muihin suojatoimintoihin?

neoman

Lainaus käyttäjältä: Jounisi - 10.01.21 - klo:17:53
Pakkasjakso ja IV kokemukset. Farmarin peräluukun nappi lakkasi toimimasta. Lisäksi oikealta takaa vaimeaa kolinaa. Etututka huutaa, vaikka ei mitään edessä.

Viimeisin: Lähteekö teillä IV yli 10 asteen pakkasilla bensalla käyntiin? Minusta aiemmin lähti ainakin alle 10 miinusasteen aina sähköllä. Muutaman kerran olen saanut bussipysäkille ajon ja sammutuksen jälkeen sähkölle, mutta ainakaan nyt ei antanut sitä tehdä, ei edes kauppareissun jälkeen. Liittyyköhän esim. Webaston käyttöön/moottoriöljyjen lämmittämiseen/muihin suojatoimintoihin?

Moi, auto oli ollut eilisestä asti akku täynnä pihalla, tänään oli 12 astetta pakkasta ja ei lähtenyt pelkällä sähköllä, käynnisty moottori myös. Jos on yli 10 astetta pakkasta ja olet juuri ladannut akun täyteen tai akku on jonkin toiminnan myötä vähän lämmennyt on tuo ainakin nyt näinä muutamana kertana lähtenyt yli 10 asteen pakkasella pelkällä sähköllä. Jos pitää veikata, niin liittyy ajoakun lämpötilaan.

Jounisi

Kävin asioilla uudestaan ja nyt meni normaalisti sähköllä.
Kolinasta sen verran: alkoi kuulumaan takaa oikealta ja eritoten pienessä nypytyksessä pitää kuuluvaa ääntä. Aikakin pikaisella haulla Briskodasta löytyy aiheesta asiaa. Kuuleman mukaan DCC-autoissa ja eritoten pakkasilla esiintyvä ongelma, joka aiheutuu ilmeisesti jousituksen komponentteihin a`la "hydraulic bushings". Pitääpä ottaa asia esille seuraavassa huollossa. Ei taida Skoda kestää kylmää.

658136

Lainaus käyttäjältä: neoman - 10.01.21 - klo:18:55
Moi, auto oli ollut eilisestä asti akku täynnä pihalla, tänään oli 12 astetta pakkasta ja ei lähtenyt pelkällä sähköllä, käynnisty moottori myös. Jos on yli 10 astetta pakkasta ja olet juuri ladannut akun täyteen tai akku on jonkin toiminnan myötä vähän lämmennyt on tuo ainakin nyt näinä muutamana kertana lähtenyt yli 10 asteen pakkasella pelkällä sähköllä. Jos pitää veikata, niin liittyy ajoakun lämpötilaan.
Samoilla linjoilla, eli ajoakun lämpötilasta riippuvaa.

Antore

Eikös se ole näissä VAG:n ladattavissa hybrideissä ole ollut kautta aikain niin, että jos akku on kylmempi kuin -10 astetta niin sähköllä ajo ei ole mahdollista.

twilight

Melko lailla samat ongelmat näyttää vaivaavan kaikkia Superb iV -kuskeja - itselläkin jota kuinkin kaikki tässä ketjussa keskustellut raportoidut mobiilisovelluksen, datayhteyden ja lämmityksen ongelmat... fyysisesti elokuussa 2020 luovutettu auto (Superb iV Combi L&K) tuntuu kuitenkin olevan ehjä eikä mitään kolinoita tms. ole ilmennyt.

Nyt kuitenkin täsmäkysymys auton ajastetusta lämmityksestä - siis e-Managerin kautta. Mobiilisovelluksen osalta olen (toistaiseksi) luopunut jo toivosta - se on eri keskustelu että saataisiin se toimimaan joskus...

Eli: Käytän itse päivittäin sekä toistuvia että kertaluontoisia ajastuksia suoraan auton Home-ruudulle kiinnitetyn e-Manager -sovelluksen kautta. Edellinen auto oli ekan sukupolven Passat GTE ja siinä tuo toimi aivan hyvin.

Nyt tuntuu siltä, että auto kyllä lataa akun täyteen pyydettyyn kellonaikaan mennessä, mutta lämmitys ei ole toiminut joko lainkaan, tai ainakin todella nihkeästi - nollakelillä luulisi hyttiin nyt jotain lämpöä tulevan, kun auto on kylmässä autotallissa. (Passatissa sai kyllä auton ihan kuumaksi)

Toimiiko lämmitys e-Managerin kautta ajastettuna muilla normaalisti?

Toki lienee myös hyvä varmistaa, että oikeat rastit on ruuduissa...
Käyttöliittymä ei valitettavasti ole kaikkein selkein.
Käyttöohjekirjasta ei näytä olevan mitään hyötyä.
Soitin myös katossa olevan info-napin kautta asiakaspalveluun, mutta he eivät osanneet neuvoa.

Minulla on siis kohdassa "Ilmastointi" sopiva lämpötila (esim. +22) ja rasti ruudussa "Ilmastointi akkuvirralla".

Kohdassa "Seisontalämmitys" ei ole rastia. Mitä se mahtaa tehdä? Käyttää Webastoa?

Aba

Lainaus käyttäjältä: twilight - 11.01.21 - klo:11:10
Melko lailla samat ongelmat näyttää vaivaavan kaikkia Superb iV -kuskeja - itselläkin jota kuinkin kaikki tässä ketjussa keskustellut raportoidut mobiilisovelluksen, datayhteyden ja lämmityksen ongelmat... fyysisesti elokuussa 2020 luovutettu auto (Superb iV Combi L&K) tuntuu kuitenkin olevan ehjä eikä mitään kolinoita tms. ole ilmennyt.

Nyt kuitenkin täsmäkysymys auton ajastetusta lämmityksestä - siis e-Managerin kautta. Mobiilisovelluksen osalta olen (toistaiseksi) luopunut jo toivosta - se on eri keskustelu että saataisiin se toimimaan joskus...

Eli: Käytän itse päivittäin sekä toistuvia että kertaluontoisia ajastuksia suoraan auton Home-ruudulle kiinnitetyn e-Manager -sovelluksen kautta. Edellinen auto oli ekan sukupolven Passat GTE ja siinä tuo toimi aivan hyvin.

Nyt tuntuu siltä, että auto kyllä lataa akun täyteen pyydettyyn kellonaikaan mennessä, mutta lämmitys ei ole toiminut joko lainkaan, tai ainakin todella nihkeästi - nollakelillä luulisi hyttiin nyt jotain lämpöä tulevan, kun auto on kylmässä autotallissa. (Passatissa sai kyllä auton ihan kuumaksi)

Soitin myös katossa olevan info-napin kautta asiakaspalveluun, mutta he eivät osanneet neuvoa.

Minulla on siis kohdassa "Ilmastointi" sopiva lämpötila (esim. +22) ja rasti ruudussa "Ilmastointi akkuvirralla".

Kohdassa "Seisontalämmitys" ei ole rastia. Mitä se mahtaa tehdä? Käyttää Webastoa?

Kannattaa siihen lämpötilaan laittaa max eli 30C ja ajastaa niin, että pyydät auton 30min aikaisemmin valmiiksi, mitä aiot lähteä. Tällä asetuksella mun auto lämpiää hyvin. Pitää tietty olla 16A virtaa tarjolla latausasemasta. En ole kokeillut muilla tehoilla.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Aba

Köyhän miehen latausportin suoja  ;D

Ex-Fabia RS -06

Erkka

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

malaakso

Sama ongelma täällä. Kun katsoo ajastusta sovelluksesta, näkyy se menneen useamman päivän päähän tulevaisuuteen. Johtuneeko sitten siitä. Seisontalämmitys on Webaston käyttö, siihen näyttää saavan ruksin vain jos tekee toistuvan ajastuksen.

Jouni57

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 02.10.20 - klo:14:09
Vahvistin taitaa sijaita kuskin penkin alla. Nappasin siitä kuvan. Johtoja siitä ei kyllä kovinkaan helposti ole nähtävillä. Subbari taasen löytyy kaatamalla takapenkit ja nostamalla hieman maton reunaa. Siinä se elementti on heti näkösällä ylöspäin suunnattuna.

Hei,
Olen ollut reilun 3 viikkoa iV Style Combin onnellinen omistaja. Minäkin löysin sen subbarin sieltä maton alta. Ongelma on vain, että kovin on vaimea, tuntuu ettei subbaria ole ollenkaan. Ekvalisaattorin Subwoofer-säädöllä ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Mites muilla, huomaisitteko äänestä onko autossanne subbari jos ette tietäisi? 

jopo

Onnea uudelle autolle. Hyvällä tuurilla lastentauditkin ovat näin uudesta versiosta jo fiksattu, joten ei muuta kuin hyviä kilometrejä! Subbariin en osaa kommentoida, koska -20 mallissa sitä ei mun mielestä vielä ollut (vai oliko.. siltä ei ainakaan kuulosta). 

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Aba - 11.01.21 - klo:11:22
Kannattaa siihen lämpötilaan laittaa max eli 30C ja ajastaa niin, että pyydät auton 30min aikaisemmin valmiiksi, mitä aiot lähteä. Tällä asetuksella mun auto lämpiää hyvin. Pitää tietty olla 16A virtaa tarjolla latausasemasta. En ole kokeillut muilla tehoilla.
Minulla auto lopettaa lämmtyksen tasan 5 minuuttia lähtöajan jälkeen eikä siis pidä lämpimänä maailman tappiin. Pyyntö on 22 astetta,
Lainaus käyttäjältä: malaakso - 11.01.21 - klo:17:39
Sama ongelma täällä. Kun katsoo ajastusta sovelluksesta, näkyy se menneen useamman päivän päähän tulevaisuuteen. Johtuneeko sitten siitä. Seisontalämmitys on Webaston käyttö, siihen näyttää saavan ruksin vain jos tekee toistuvan ajastuksen.
Ruksin saa, kun laittaa kerta-ajastuksen ja valitsee samassa viikonpäivän. Jos siis vaikka huomenna haluaa sen, niin sitten valitaan tiistai ja "yhden kerran".
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Timppe

Saat auton kunnolla lämpimäksi, kun laitat rastin siihen Seisontalämmitys-ruutuun,  silloin lämpiää akku sähköllä ja sisätilat Webastolla, joka on paljon tehokkaampi  kuin sähkölämmitys.
Minä en pidä rastia ruudussa "ilmastointi akkuvirralla". Ilmeisesti silloin ottaa "loput" akusta kun ja jos töpselisähkö ei riitä. Riippuu tietysti lataustehosta, onko 16A vai pienempi.

Niin, ja vaikka olisi ajastettu e-managerista, niin joskus (melko harvoin) ei laita lämmitystä käyntiin ollenkaan  :o

Timppe

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 11.01.21 - klo:17:39
Niin minullakin näyttää välillä sovelluksessa puppua, mutta jossain vaihessa korjautuu mystisesti oikeaksi myös sovelluksessa. Paskaa softaa serverin päässä kuten myös autossakin.

Aba

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 11.01.21 - klo:22:33
Minulla auto lopettaa lämmtyksen tasan 5 minuuttia lähtöajan jälkeen eikä siis pidä lämpimänä maailman tappiin. Pyyntö on 22 astetta,Ruksin saa, kun laittaa kerta-ajastuksen ja valitsee samassa viikonpäivän. Jos siis vaikka huomenna haluaa sen, niin sitten valitaan tiistai ja "yhden kerran".

Outoa, mulla lämmittää piuhan päässä 30 min asetetun ajan jälkeen jos ei avaa ovia. Akulla taitaa lämmittää vähemmän. Auto menossa kohta huoltoon. Toivottavasti ei tule mitään päivityksiä jotka sotkee tämän.

Mä en osaa käyttää e-managerin yhden kerran ajastusta. Siinä heittää ajan aina viikon päähän. Sovelluksella (silloin kun se vielä toimi) onnistui yhden kerran ajastuksetkin. Nyt kun pitää autosta ajastaa niin käytän toista-toimintoa ja aina yhtä päivää, jonka siirrän päivittäin eteenpäin.
Ex-Fabia RS -06

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Aba - 11.01.21 - klo:22:55
Outoa, mulla lämmittää piuhan päässä 30 min asetetun ajan jälkeen jos ei avaa ovia. Akulla taitaa lämmittää vähemmän. Auto menossa kohta huoltoon. Toivottavasti ei tule mitään päivityksiä jotka sotkee tämän.

Mä en osaa käyttää e-managerin yhden kerran ajastusta. Siinä heittää ajan aina viikon päähän. Sovelluksella (silloin kun se vielä toimi) onnistui yhden kerran ajastuksetkin. Nyt kun pitää autosta ajastaa niin käytän toista-toimintoa ja aina yhtä päivää, jonka siirrän päivittäin eteenpäin.
Minulla on käytännössä aina Webasto käytössä, eli voi olla, että jos Webasto mukana lämmittämässä, ,niin sitten loppuu 5 min lähtöajan jälkeen. Täytyypä suorittaa kokeiluja.

hama

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 03.01.21 - klo:22:59
Jos ei lähde virrat katkaisemalla tai resetoimalla pitkällä virtanapin painalluksella, niin sitten pajalle. Jos infotainmentiin oli tullut päivitys juuri ennen tuota herjaa, niin voipi olla, että eivät saa tuota huollossakaan testerillä pois, vaan koko MIB3-yksikkö pitää vaihtaa.
Pajalla käytetty. Ei saatu "Komonenttisuojaus on aktiivinen" herjaa kuitattua. Kysytään tehtaalta mitä pitää tehdä. Don't call us - we'll call you. Olen kuullut tuon ennenkin...

Timppe

Lainaus käyttäjältä: hama - 12.01.21 - klo:11:37
Pajalla käytetty. Ei saatu "Komonenttisuojaus on aktiivinen" herjaa kuitattua. Kysytään tehtaalta mitä pitää tehdä. Don't call us - we'll call you. Olen kuullut tuon ennenkin...
Minkähän takia pitäisi tehtaalta kysyä mitään?  Näitä tapauksia on ollut niin monta aiemminkiin (minulla jo viime helmikuun alussa). Päivitys tuli  => MIB3 paskana => yksikkö vaihtoon. Minulla tosin vaihdettiin pari kertaa ensin ihan väärä osa (sähkökeskus), kunnes se (MIB3) mikä ilmoitti viasta, vaihdettiin. Helkamalla pitäisi olla tästä tieto ja ei kun uutta osaa tilaamaan.

BertilDator

Auto kävi takuuhuollossa. GPS antenni vaihdettiin, Connect pätkii edelleen. Hybridijärjestelmän virhekoodi (p15700) ja vaihteiston vikakoodit (p170100) oli hävinnyt eli diagnostiikkalaite ei antanut koodata käynnistyksen estoa uudelleen. Huoltomies ei kuule ratin ääriasennoissa auton liikkuessa kuuluvaa rohinaa, lienee hänen tai minun korvissa vikaa. Saivat sentään tavaratilan peitteen rasvattu, että avautuu. Ainiin, ja haamuhälyttävistä etututkista tehtiin kysely ja palaavat asiaan.

Connectin suhteen autossa ei siis ole huollon sanojen mukaan vikaa GPS:n vaihdon jälkeen. Tai ainakaan mitä he voisivat tehdä. Mutta tämänhän jo olemme tulkinneetkin.

Infotainment hitauteen jne. on nyt mustaa valkoisella, että ohjelmistoon 156 tulossa päivitys arviolta 2-29.2021. Tämäkin on tuttua sanahelinää viime vuodelta.

Mr.Moon

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 13.01.21 - klo:09:13
Auto kävi takuuhuollossa. GPS antenni vaihdettiin,

Mihin tämä antennivaihto liittyy? Radioon? Minun autossa radion kuuluvuus on ihan skeidaa verrattuna aikaisempaan ocuun (2013). Heti kun ajaa tunneliin tai halliin alkaa kohina. Onko ominaisuus vai onko mahdollista tehdä asialle jotain huollossa?

TJS

Taas on kolme päivää ollut auto täysin pois verkosta. Ei päivity data mihinkään suuntaan. Alkaa olla varmaan taas sulakkeella käynnin paikka. Kesäkeleillä mulla ei mennyt auto tuohon tilaan kertaakaan, mutta nyt pakkasten tultua jo kahdesti lyhyen ajan sisään. Käy mielessä, että voiko osa ongelmista yhteyksissä liittyä jotenkin 12v akun varauksen alenemiseen auton seistessä pakkasessa, jolloin yhteydet tipahtavat alas esim jonkun suojamekanismin takia.....

dunlop

Minulle Connectin tuesta suositeltiin auton "antennin" tarkastusta ja vaihtoa tarvittaessa. Ettei menisi samassa paikassa jotain simmiin liittyvää ja GPS? Selvinnee lähipäivinä.

jopo

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 13.01.21 - klo:14:24
Minulle Connectin tuesta suositeltiin auton "antennin" tarkastusta ja vaihtoa tarvittaessa. Ettei menisi samassa paikassa jotain simmiin liittyvää ja GPS? Selvinnee lähipäivinä.
Sehän se vain on mielenkiintoista, että yhteys pelaa jos auto on ensin herätetty virtoihin. Sekin toki mielenkiintoista, että niin monilla käyttäjillä Connect etäohjausviat alkoivat (noin) joulukuun alkupuolelta. Antennit sitten hajosivat kaikilla yhtä aikaa... Totuus taitaa olla, ettei heillä ole mitään aavistusta siitä missä vika on ja testaavat todnäk autoja testipenkissä virrat päällä.. ja hyvinhän se toimii. Käytäntö on sitten toisenlaista.

Mr.Moon

IT'S ALIVE! Piruuttain testasin laittaa tuulilasin lämmittimen päälle ja kiltisti lähti päälle. Tein ajastetun lämmityksen, tuli heti kuittaus että ok (ei varmaan toki sitten ala lämmittämään, mutta silti!).

Mutta, eiköhän seuraavat 99 yritystä taas mene virhetilaan.

jopo

Mulla kans!! Etälämmitys. Antavat vain toivoa jotta voi taas pettyä. :)

Mr.Moon

20 minuutin päästä auton pitäisi olla 30 asteinen, vielä on äpin mukaan ilmastointi "idle" tilassa. Kiire tulee...

Mr.Moon

Jummijammi, jopa "lämmitys" meni päälle. Auton piti tosiaan olla valmis kl 16. Noin 15.55 meni lämmitys päälle, yllättäen ei puhaltanut mitenkään polttavan kuumaa ilmaa vielä kl 16, mutta meni päälle! Käytin pelkkää sähkölämmitystä, ei webastoa, 8An virralla. En tiedä sitten riittääkö tuo 8A lämmittämiseen ollenkaan. Jos tuo nyt toimisi vähän useammin niin pääsisi testaamaan.

jopo

Ei tuo 8A oikein riitä. 16A lämpenee jo oikein mukavasti. Ei toki niin nopeasti kuin webastolla.
Mullakin tuli kuittaus appiin nopeammin kuin ehkä koskaan aikaisemmin. Toivo heräsi.. kuten niin monesti aikaisemminkin. En siis todellakaan usko, että tää toimis nyt pysyvästi. Mulla oli kuitenkin auto ollut yli 9h ajamatta, joten siinä mielessä oli outoa, että käsky meni läpi.

TJS

Lainaus käyttäjältä: TJS - 13.01.21 - klo:14:12
Taas on kolme päivää ollut auto täysin pois verkosta. Ei päivity data mihinkään suuntaan. Alkaa olla varmaan taas sulakkeella käynnin paikka. Kesäkeleillä mulla ei mennyt auto tuohon tilaan kertaakaan, mutta nyt pakkasten tultua jo kahdesti lyhyen ajan sisään.

Sulake irti/takas ja taas on yhteys auki, mutta kauanko tällä kertaa. Laitoin samalla e-managerista tälle illalle ajastetun lähdön lämmityksineen. Mielenkiintosta nähdä miten käy....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy