Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

jopo

Pistän omat panokseni tähtien puolesta..

BertilDator

Istuin autossa puhelimessa ja katselin maapallon vilkkumista, välillä alle minuutin sisällä meni päälle/pois/päälle tai toisinpäin. Myös harmaalle mennessä joku miniresetointi tapahtui välillä eli kellonaika meni 0:00 ja hetken päästä heitti siihen profiilinetsintäruutuun ja löysi kyllä profiilin. Ihme kyllä bluetoothin kautta ollut puhelu ei katkeillut.

Ja nyt kun lähti autolla vartin myöhemmin liikkeelle, niin valittaa että käyttäjäprofiilia ei ole käytetty pitkään aikaan ja vaatii sisäänkirjautumista, mutta sanoo että "käyttäjäprofiilia ei voitu ladata". Pitääkin lisätä 28.12. takuuhuollon listalle.

golohvi

Nyt on ollut viikon Superb iV L&K farmari taloudessa. Tuli entisen -17 dieselversion (Style) seuraajaksi. On ollu "lohdullista" lukea täältä toisten kanssa-autoilijoiden kärsivän samoista ongelmista auton kanssa...
Itse autohan sinänsä tosi hyvä ajaa, parempi kuin edellinen sähkön ja alustansäädön vuoksi.
- Se mitä ite ei tajunnu ottaa huomioon on se, että edellisen auton tavaratilan ja matkustamon välinen verkko ei passaa viereenkään, koska L&K:ssa on kattoikkuna ja näin matalampi. On myös ollut hankaluuksia löytää uutta verkkoa tuohon autoon mistään netistä. Yksi löytyi, joka on nyt postissa tulossa. Saa nähä passaako sekään.
- Autossa ei ole subbaria, mikä yllätti ja on harmittanut kyllä musiikin ystävää, mutta eiköhän tuohon ajan kanssa tottune... Vanhemmassa versiossa oli siis paremmat poppivehkeet kuin uudessa.
- Pääkäyttäjän profiili on onnistunut tehdä, mutta toisen käyttäjän lisäys ei ole onnistunut. Aivan uskomatonta säätöä! Autolla kun ajaa 2 ihmistä vuorotellen, niin juurikin tuo ominaisuus on hyvä, että kummallakin jakkarat sun muut säätyisi automaattisesti omilla avaimilla autoon mentäessä. Toisella on ollut toistaiseksi tyytyminen vieras-profiiliin, sentään siinäkin asetuksia jää auton ja avaimen muistiin jollain tavalla.
- Sitten tuo Connectin toiminta....... tai paremminkin toimimattomuus! Eihän se edellisessäkään autossa aina nätisti toiminut, mutta tässä ei nyt sitten toimi juuri mitenkään! Aivan tuurin kauppaa.
- Kuskin ovi ei mene yhtä nätisti kiinni kuin muut ovet, joutuu käyttämään enemmän voimaa.
- Radio saattaa yhtäkkiä pätkästä hiljaseksi ja alkaa kohta taas kuulua. Nyt tilanne on se, että tänä aamuna ei kuulunut enää mitään eikä mankan virtojen pois käyttö auttanut asiaa ollenkaan.
Lähtee viesti tänään myyjälle näistä muutamista, korjattavista asioista.

Kysymys:
Ootteko onnistuneet tekemään toista käyttäjää/profiilia autoon?

Skoda Superb combi IV L&K -21

TLA8

Täällä jäätyi tänään ensimmäistä kertaa tuo lataustöpselin lukko (auto ulkona ja keli vaihtui aamuyöllä märästä +1 kelistä -2 lämpötilaan), olipahan säätäminen että sai lukon auki. Pistokkeen alueen lämmittämisestä ei tuntunut olevan mitään hyötyä, mutta käyttöohjeen ruuvimeisselikonstilla sain viimein auki. Oli vaan niin tunnotonta hommaa ettei kovin helposti keksinyt mistä kohtaa vääntää ja mihin suuntaan. Tulpan sain nätimmin irti Skodan muovisen jääraapan terävällä reunalla.

Ne joilla on tätä jo ehtinyt aiemmin tapahtumaan, onko tämän lukon jumittumiseen löytynyt jokin konsti ja onko huollossa tehty asialle jotakin? Ohjekirjahan käskee tarkistuttamaan tuon huollossa...

Erkka

^Tiedoksi. Tuohon ovikahvantulpan alaosassa olevaan reikään sopii auton avaimenkara. Kolo mitotettu ilmeisesti avaimenkaran mukaiseksi. Näin tuon käytännössä yhdeltä videolta yetubessa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

XD

Lainaus käyttäjältä: jopo - 16.12.20 - klo:13:13
Mulle on tehty just tuo tiivisteenvaihto. Siinä pitää tosiaan purkaa autoa huolella, että tuon pystyvät tekemään. Kaikkine kommelluksineen mulla meni tuossa vaihdossa puolitoista vk (jos oikein muistan) laina-autolla ajellen. Eivät saanet sitten autoa heti kasaan. Softa jäi johonkin huoltotilaan. Ja n.15tkm kohdilla tuo mullekin tehtiin.

Jahas, eli pitkäänkin odotukseen saa varautua siis. Edellinen auto (Astra) oli kuukauden verran pajalla, kun kytkimen tyyppivika iski. Ilmeisesti on sitten enemmänkin tämän tiivisteen kans ongelmia, hyvä tietysti tulevien omistajien kannalta, että vaihdetaan nyt. Ei paljon naurattaisi, jos käytettyyn joutuisi itse moisen korjauksen kustantamaan.

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 16.12.20 - klo:19:40
Huomasitteko itse öljyvuotoa vai huollon yhteydessä? Mahtaako vuotoöljy jäädä pohjamuovien takia itse huomaamatta? Itsellä 27 tkm mittarissa.

Itse en ole kyllä ylimääräisiä läikkiä nähnyt autokatoksessa, eli ei ollut hajuakaan, että mikään olisi vialla.

EetuX

Lainaus käyttäjältä: golohvi - 17.12.20 - klo:08:37

- Autossa ei ole subbaria, mikä yllätti ja on harmittanut kyllä musiikin ystävää, mutta eiköhän tuohon ajan kanssa tottune... Vanhemmassa versiossa oli siis paremmat poppivehkeet kuin uudessa.

Kyllä minun L&K:ssa on subbari. Löytyy takakontin etuosasta kuskinpuolelta. Pitää kaataa takapenkit, että pääsee näkemään. Tosin Ei se mikään tehokas ole.

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 17.12.20 - klo:15:32
Kyllä minun L&K:ssa on subbari. Löytyy takakontin etuosasta kuskinpuolelta. Pitää kaataa takapenkit, että pääsee näkemään. Tosin Ei se mikään tehokas ole.

Ei tainnut golohvin auto olla tehdasuusi.
Skoda Superb IV Style MY21

dunlop

Ohjasivat tuosta tehtaan sähköpostista ottamaan yhteyttä omaan maahantuojaan sen suurempia kommentoimatta yhtään mihinkään.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 17.12.20 - klo:16:16
Ohjasivat tuosta tehtaan sähköpostista ottamaan yhteyttä omaan maahantuojaan sen suurempia kommentoimatta yhtään mihinkään.
Minulta kyselivät vin numeroita ja connect sähköposti ositteen ja kuulemma laittoivat sitten eteenpäin ( varmaan mappi öhön) kun en ole sitten sieltä mitään kuullut. Laitoin kyllä vielä yhden mailin ja sanoin, että haluan tehtaan vastauksen enkä maahantuojan. Laitoin vielä, että ei maahantuoja voi mitään sille, että tämä connect on ihan naurettava kun ei toimi. Laitoin vielä, että olen maksava asiakas. Eipä ole kuulunut mitään melkein viikkoon. Ei taida siellä tehtaan päässä kiinnostaa meidän ongelmat.
Always lead, never follow

BertilDator

Ihan hyvä että kontaktoidaan heitä myös. Mitä enemmän tuskastuvat, sen todennäköisemmin ongelmiin puututaan. Itse olen joka päivä testannut Connectia ja lähettänyt skoda@skoda.fi:hin viestin, jossa kellonaika ja kuvankaappaus virheilmoituksesta.

Miihkali79

Uusin päivitys ja sen jälkeen aina käynnistäessä tuleva virhe.
On nämä hyviä vehkeitä.....

photo hosting
Tilausjonossa tulossa: Skoda Enyaq IV 80 Sportline, Magic Black
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Ex :Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

BertilDator

Itselläni tyo herja on hävinnyt hetken kuluttua tai koita buutata radio pitämällä radion power-nappia pohjassa.

golohvi

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 17.12.20 - klo:15:32

No täytyypä se vielä sieltä kattoa, mutta vaikka olisi säätänyt sen mankasta toimimaan täysille, niin ei kyllä eroa hoksaa. Edellisessä versiossa oli kunnon jytinät.

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 17.12.20 - klo:15:46
Ei tainnut golohvin auto olla tehdasuusi.
Kylläpä muuten on suoraan tehtaalta tullu ja -21 mallia  ::)
Skoda Superb combi IV L&K -21

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: golohvi - 18.12.20 - klo:08:16
No täytyypä se vielä sieltä kattoa, mutta vaikka olisi säätänyt sen mankasta toimimaan täysille, niin ei kyllä eroa hoksaa. Edellisessä versiossa oli kunnon jytinät.
Kylläpä muuten on suoraan tehtaalta tullu ja -21 mallia  ::)

Ahaa! No kyllä se subbari sieltä sitten sinullakin löytyy. Jos katselet mun edellisiä viestejä niin siellä on ihan valokuvien kanssa kuvattu se subbarin sijainti.

Toimiikohan tämä suora linkki:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=43872.msg716244#msg716244
Skoda Superb IV Style MY21

TLA8

Eilen ilmestyi sitten tännekin tuo 'Et ole käyttänyt käyttäjäprofiiliasi pitkään aikaan' -> 'Käyttäjäprofiilia ei voitu ladata.'- ongelma aamun päivityksen jälkeen >:(
Huomaa, että data kyllä kulkee koska väärän salasanan osaa hylätä, mutta oikealla ei saa profiilia ladattua. Kauppakin aukesi nyt paremmin ja sisälsi jälleen connect-tilaukset ym.
Maapallo on varmaankin tuon profiiliongelman vuoksi pysyvästi harmaana. Verkkosivulla ja Androidissa samalla tunnuksella kirjautuminen onnistuu, eli ovatkohan nyt rikkoneet käyttäjäprofiilit serverin päässä muotoon jota auto ei enää päivityksen myötä tunnista.

Onko joku löytänyt tähän ongelmaan jo ratkaisun, pitääkö laite käyttää jälleen tehdasasetuksilla vai mitäkö tuossa tilanteessa pitäisi tunkata?

Aba

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 18.12.20 - klo:10:34
Eilen ilmestyi sitten tännekin tuo 'Et ole käyttänyt käyttäjäprofiiliasi pitkään aikaan' -> 'Käyttäjäprofiilia ei voitu ladata.'- ongelma aamun päivityksen jälkeen >:(
Huomaa, että data kyllä kulkee koska väärän salasanan osaa hylätä, mutta oikealla ei saa profiilia ladattua. Kauppakin aukesi nyt paremmin ja sisälsi jälleen connect-tilaukset ym.
Maapallo on varmaankin tuon profiiliongelman vuoksi pysyvästi harmaana. Verkkosivulla ja Androidissa samalla tunnuksella kirjautuminen onnistuu, eli ovatkohan nyt rikkoneet käyttäjäprofiilit serverin päässä muotoon jota auto ei enää päivityksen myötä tunnista.

Onko joku löytänyt tähän ongelmaan jo ratkaisun, pitääkö laite käyttää jälleen tehdasasetuksilla vai mitäkö tuossa tilanteessa pitäisi tunkata?

Tikettiä vaan asiakaspalvelun kautta Skodalle. Sillä korjaantu mulla.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

jopo

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 18.12.20 - klo:10:34
.....

Jos maapallo on kerta jatkuvasti harmaa, ne melkein kokeilisin vielä tuon sulakkeen 17 irrotuksen. Ehkäpä se ei tähän auta, mutta jos sillä välttää huoltoshown, niin vois olla sen arvoista.

Timppe

Käyttäjäprofiilijuttu korjaantui itsekseen uudelleen kirjautumisella ja S-pinnin syötöllä seuraavana päivänä  ::)

Uusia featureja:
Eilen yhdeydet taas keran pätki ja maapallo vilkkui ajon aikana. Matka kuitenkin kirjautui.
Tänään oli ajastettu lähtö ja latautui asetusten mukaan 90% tuntia ennen. Yks kaks olikin latautunut täyteen ja kaikki latausasetukset olivat nollautuneet (minimin ennen lähtöä 0 %) jne.
Webasto ei ollut päällä, vaikka oli laitettu. Lämmitys sähköllä kuitenkin oli toiminut. Ajaessa maapallo koko ajan harmaana. Kuitenkin tuli päivitys shoppiin. Maapallo harmaana ja kaikki näyttää silti toimivan...Nyt perhana rikkoivat se maapallon  ;D
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

jopo

>>...Nyt perhana rikkoivat se maapallon  ;D

Sekin vielä.. Uusi iOs appikin tuli vihdoin. Ei mitään uutta sillä rintamalla. Etälämmityskäsky ei ainakaan mennyt läpi kun äsken kokeilin (ja tämän syy onkin toki tuo maapallo).

Timppe

No nyt ei enää toimi yhteydet taaskaan. Tilan päivitys kusi: "kiitos, että ymmärrät". Minä en nyt oikein ymmärrä, kun on kohta vuosi ollut aikaa laittaa serverit ja softat kuntoon. Järjestelmässä täytyy olla jotain fundamentaalista paskaa...näin voin todeta yli 40 vuoden IT-ammattilaisen kokemuksella. Toimittaja Preh Car Connect GmbH  ei nyt vaan osaa asiaansa, valitettavasti.

“The new complex MIB3 from Preh Car Connect means that we have overcome the previously closed boundaries for functionality on one device,” explains Stavros Mitrakis, PCC’s Managing Director. “We have linked hardware and software to various cloud services for the first time, significantly expanding infotainment functionality.”

Siis ekaa kertaa laitettu pilvipalveluihin...ja tuotekehitys on pahasti kesken, vaikka toimitukset alkoivat jo Passatin faceliftistä kesällä 2019.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: jopo - 18.12.20 - klo:11:05
>>...Nyt perhana rikkoivat se maapallon  ;D

Sekin vielä.. Uusi iOs appikin tuli vihdoin. Ei mitään uutta sillä rintamalla. Etälämmityskäsky ei ainakaan mennyt läpi kun äsken kokeilin (ja tämän syy onkin toki tuo maapallo).
En usko tohon maapallo juttuun. Eilen illalla istuin autossa ja yritin saada Weban käyntiin puhelimella. Ei lähtenyt ja ilmoitti ettei löydä autoa taijotain sinnepäin. Maapallo oli koko ajan päällä.
Jossain on matoja.

jopo

Joo ei tässä kyllä oikeasti tiedä mikä on syynä. Itse alan vähitellen veikata MIB3-rautaa autoissa, jota ei saada toimimaan pilven kanssa sitten ei millään. Luulisi tosiaan, että tässä ajassa olisi softa saatu jo kuntoon jos siihen ei liittyisi ongelmia myös rautapuolen kanssa.

Passatti

Eivät vaivaudu edes tehtaalta vastaamaan esittämiin kysymyksiin. Eivät osaa tai halua. Pariin otteeseen olen laittanut meiliä. Eilen viimeksi. Kun mulla on tiketti niin sittenkään vastausta ei tule. Pitänee pistää jyrkempiä meilejä sinne. Tai sitten siellä hukutaan näihin ongelmiin.

Erkka

Off Topic

Saa nähdä, onko ensivuonna toimitettavissa VW autoissa edelleen samat softabugit! Kauhulla odotan omaan Tiguan eHybridiin tutustumista näiltä osin.  :-[
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jopo

^ Käsittääkseni ainakin ID.3+4:ssa on tuo sama MIB3-rauta osana systeemiä. Tiguanista en tiedä, mutta ainakin siihen käsittääkseni oli jo paranneltu noita ratin hipasukytkimiä. Vakkarin +/- 10kmh ei tulee enää raskaammalla painalluksella, kuten ID-malleissa, vaan omista napeista.
Jotenkin sellainen tunne, että pakkohan VW:n on saada softat aika pian toimimaan, muuten hukka perii.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 18.12.20 - klo:11:28
No nyt ei enää toimi yhteydet taaskaan. Tilan päivitys kusi: "kiitos, että ymmärrät". Minä en nyt oikein ymmärrä, kun on kohta vuosi ollut aikaa laittaa serverit ja softat kuntoon. Järjestelmässä täytyy olla jotain fundamentaalista paskaa...näin voin todeta yli 40 vuoden IT-ammattilaisen kokemuksella. Toimittaja Preh Car Connect GmbH  ei nyt vaan osaa asiaansa, valitettavasti.

“The new complex MIB3 from Preh Car Connect means that we have overcome the previously closed boundaries for functionality on one device,” explains Stavros Mitrakis, PCC’s Managing Director. “We have linked hardware and software to various cloud services for the first time, significantly expanding infotainment functionality.”

Siis ekaa kertaa laitettu pilvipalveluihin...ja tuotekehitys on pahasti kesken, vaikka toimitukset alkoivat jo Passatin faceliftistä kesällä 2019.

En tiedä mistä ton vuoden keksit.. täältä kun selailee vanhoja keskusteluita niin nämä samat ongelmat on pyörinyt keskusteluissa 2016 lähtien  :o

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.12.20 - klo:12:30
Off Topic

Saa nähdä, onko ensivuonna toimitettavissa VW autoissa edelleen samat softabugit! Kauhulla odotan omaan Tiguan eHybridiin tutustumista näiltä osin.  :-[

Ihmettelen suuresti jos Tigussa olisi tilanne yht'äkkiä parantunut huikeasti  :-X
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Timppe

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 18.12.20 - klo:13:16
En tiedä mistä ton vuoden keksit.. täältä kun selailee vanhoja keskusteluita niin nämä samat ongelmat on pyörinyt keskusteluissa 2016 lähtien  :o
MIB 3:sta on nyt kyse ja vielä erikseen plugareista, joissa on paljon enemmän "säädettävää". Kyllä tietenkin MIB 2.5 on myös saman firman käsialaa, joten uskon kyllä, ettei worki.

"The development of the MIB3 took about three and a half years. PCC won a VW concept competition between ten participants in April 2015. PCC began developing the MIB3 in January 2016."

Kehitystyö on anteeksi vaan vieläkin käynnissä.  Folkkarin epäonneksi valitsivat tuon putiikin MIB3:n toteuttajaksi  :(

TJS

Lainaus käyttäjältä: TJS - 16.12.20 - klo:19:45
Liekkö oli soitosta jotain apua vai kääntyikö tähdet vain oikeaan asentoon, mutta tänään connect on toiminut ensimmäistä kertaa muutamaan viikkoon. Kuinkahan kauan tätä iloa jatkuu.....

Itse itselleni vastaten, kaksi päivää sitä jatkui. Tänään taas ei ole toiminut yhtään. Maapallo harmaana. Komennot ei kule, matkat ei päivity. Että näin.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: TJS - 18.12.20 - klo:19:07
Itse itselleni vastaten, kaksi päivää sitä jatkui. Tänään taas ei ole toiminut yhtään. Maapallo harmaana. Komennot ei kule, matkat ei päivity. Että näin.
Mikään ei ole toiminut tänään. Maapallo on kylläkin aktiivinen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy