Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

slarpa

Itse tein helkama-autolle reklamaation latausjohdon toimimattomuudesta aiemmin syksyllä. Pyysin selvityksen korjaavista toimenpiteistä ja vastausta miten tämä vika tuotteessa hyvitetään. Kuittasivat vain että " korjaava päivitys tulossa " mutta ohittivat kaiken muun selvityksen.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Subsuberb

TM, Tuulilasi tai vaikka Moottori voisi hyvin tehdä vertailun eri valmistajien Connect tekeleistä ja niiden käytettävyydestä/ saatavuudesta.
En voi ymmärtää miten huonosti Skoda hoitaa asiakkaita oli kyse latausjohdosta tai Connect palveluista. Täytyy toki sanoa, että muiden kuin VAG konsernin vastaavissa tuotteissa on samanlaisia toimimattomuuksia.
Olen ohjannut ilmalämpöpumppuja vuositolkulla sms/ wifi ohjattuna ja se pelittää, muuta 50k, auton lämmityksen ohjaus tuntuu olevan ihan ylivoimainen haaste☹️
Suberb IV L&K 11/2020

BTW

Onkohan joku testannut jos auton liittäisi koti WLANiin niin pysyykö yhteys jos auto sammutettuna? Tuli vaan mieleen, että jos pysyy yhteys niin esim lämmityksen ohjaus voisi jopa toimia.. nyt kun tuo on ihan tuuripeliä tuon yhteyden pätkimisen takia. 

Subsuberb

Koti-wlania voi yrittää, mutta ei se korvaa luvattua e-sim kautta tapahtuvaa aidosti mobiilia tiedonsiirtoa. Olen aloittanut 6.12 pitämään excelipäiväkirjaa jokaisesta yhteysyrityksestä autoon ja kirjannut jokaiselle päivälle sen jälkeen ainakin yhden kirjauksen epäonnistuneesta pyynnöstä. On ainakin näyttää statistiikkaa jos joku kyseenalaistaa väitteet, että palvelu Skoda Connecting osalta olisi toiminut kuten mainoksissa luvattu.
Yksi hyvä puoli tässä on, kylmällä autolla ei viitsi lähteä liikkeelle ja olen valinnut kävelyn autolla ajon sijaan muutaman kerran, ympäristöystävällistä😉
Suberb IV L&K 11/2020

Subsuberb

Taas päivitys Skoda Connect:Iin liittyen. Yritin asettaa lähtöaikaa tälle illalle, ei mennyt läpi, jonka jälkeen kävelin autolle ja tarkistin asetukset autosta tarkoituksena yhdistää auto koti-wlaniin. Kun valikkoa selailin näin, että e-sim palvelu oli tikattu pois päältä valikosta. E-sim takaisin päälle ja auto kytkeytyi samantien aktiiviseksi verkkoon ja connecting kautta asetettu lähtöaika otettiin vastaan. Nähtäväksi jää onko auto lämmin klo 19.30 kuten pyydetty.
Hyvä tarkkailla jatkossa onko E-sim tippunut valikosta pois aktiivitilasta, itse en siihen ollut koskenut.
Ja vielä se päivitys, että auto hyväksyi myös pääkäyttäjän tunnuksen ja salasanan connecting osalta e-sim aktivoinnin jälkeen.
Onko muut huomanneet , että e-sim olisi poistunut valikosta käytöstä?
Suberb IV L&K 11/2020

TJS

Eipä ole connectin kautta toimineet mitkään komennot auton suuntaan moneen viikkoon. Eihän tuo hyvin ole toiminut koskaan, mutta nyt muutamaan viikkoon ei ole toiminut ilmastoinnin käynnistys tai vaikka auton lukitseminen kertaakaan. About joka päivä on tullut kokeiltua. Jollain lailla auto kuitenkin on verkossa koska ajotiedot päivittyvät applikaatioon, mutta auton suuntaan ei mene kyllä mikään komento. Tänään viimein soittelin tonne connectin infolinelle, lupasivat selvittää asiaa....
Tiedä sitten kuinka usein auto päivittelee tilannettaan servereille, mutta yleensä esim ilmastointivalikossa näkyvä ulkolämpötila on kaikkea muuta kuin tuore, yleensä edellisen ajelun aikoihin päivittynyt. Käypä mielessä, että mahtaako tuo olla verkossa kuin sillon ku sillä ajetaan ja hetki sen jälkeen, ennenku taas ”nukahtaa” ja tippuu verkossa tavoittamattomiin. Nytkin jos käy katsomassa ulkolämpötilaa aplikaatiosta, niin sanoo että päivitetty 1 päivä sitten. Refresh rullan painaminen johtaa epäonnistumiseen parin minuutin yrittämisen jälkeen.

Jos nyt jotain positiivistakin, niin vaihdelaatikon raklatus loppui kun vaihtoivat koko laatikon.

jvh

"Vika! hybridi-järjestelmä: pysäytä auto"

Tollanen lävähti illalla ruutuun. Jakaria painoin, mutta herjasi "ei lisenssiä", joten siitä ei saanut apua. Connectia en ole koskaan ottanut käyttöön. Liittyykö se tuohon jakariin vai pitäisikö sen napin aina yhdistää johonkin myös ilman connectia?

Onko teillä herjannu tuota hybrid-järjestelmää? Ilmeisesti aika yleistä. Latasin 12v akun, mutta ei vaikutusta.

jopo

Mulla tuo hybrid vikailmoitus on tullut satunnaisesti muutaman kerran. Virrat pois ja käynnistys uudelleen on aina auttanut. Ilmoitus ei jätä mitään jälkiä vikahistoriaan, koska eivät nähneet sitä huollossa kun siitä kyselin.

BertilDator

On tullut muutamaan kertaan tuo hybridi ja vaihdelaatikko vika. Menossa huoltoon vaikkeivär mitään pysty tekemäänkään.

jvh

2 kertaa on tullut tuo hybridi-herja ennen, mutta sitten kadonnut itsestään ja matka jatkunut normaalisti.

Nyt auto ei suostu enää yhteistyöhön. Lähtee lavetilla huoltoon ihmeteltäväksi. Veikkaan 12v akkua syylliseksi, toivottavasti.

Varautukaa henkisesti, että kohta teidän autot jättää vian päälle pysyvästi. Olisiko jokin laskuri autossa, että riittävän monta kertaa kun herjaa, niin sitten matka ei enää jatku.

658136

Täytyy koputtaa puuta ettei tuota herjaa ole vielä tullut kertaakaan. Tosin autolla ajettu vasta 15tkm. Parempi tietty, että jos porsii, niin porsii takuun aikana.

jopo

Lainaus käyttäjältä: jvh - 15.12.20 - klo:08:19
2 kertaa on tullut tuo hybridi-herja ennen, mutta sitten kadonnut itsestään ja matka jatkunut normaalisti.

Nyt auto ei suostu enää yhteistyöhön. Lähtee lavetilla huoltoon ihmeteltäväksi. Veikkaan 12v akkua syylliseksi, toivottavasti.

Varautukaa henkisesti, että kohta teidän autot jättää vian päälle pysyvästi. Olisiko jokin laskuri autossa, että riittävän monta kertaa kun herjaa, niin sitten matka ei enää jatku.

Kiesus tätä autoa. Mulla avattiin atomeiksi tosiaan koko hybrid järjestelmä ja senkin jälkeen tuo vikailmo on kerran tullut. Vielä 2-3kk niin pääsen tästä eroon. Mulla on erittäin hyvät kokemukset Skodasta usean auton ajalta. iV ei kuulu tähän joukkoon.

Mr.Moon

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 13.12.20 - klo:16:17
Oma tapaukseni varustepuutteista ja infotainmentin ongelmista on juuri kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä. Tuossa ei tosin ole mukana Skoda Connectin ongelmia, teen siitä erillisen reklamaation kun on kuitenkin erityyppinen ongelma.

Mistä varustepuutteista on kyse? Itseäni harmittaa lähinnä tuon sim-korttipaikan uupuminen mikä oli spekseissä. CD-asemaa en sinänsä kaipaa, onko jotain muuta?

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 15.12.20 - klo:10:28
Mistä varustepuutteista on kyse? Itseäni harmittaa lähinnä tuon sim-korttipaikan uupuminen mikä oli spekseissä. CD-asemaa en sinänsä kaipaa, onko jotain muuta?

Dvd
In Car communication
Personalization 1.1
2 sd korttipaikkaa

Simmiä ei omissa varusteluetteloissa lupailtu.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jopo - 15.12.20 - klo:06:15
Mulla tuo hybrid vikailmoitus on tullut satunnaisesti muutaman kerran. Virrat pois ja käynnistys uudelleen on aina auttanut. Ilmoitus ei jätä mitään jälkiä vikahistoriaan, koska eivät nähneet sitä huollossa kun siitä kyselin.
Kyllä se jättää jäljet vikahistoriaan. Olen lukenut vikamuistin, kun minulla herja on tullut kaksi kertaa tässävajaan vuoden aikana, molemmat liikkeellelähdön yhteydessä, kun peruutusvaihde on kytketty. Ehkä olen ollut "liian nopea" tms. tuossa virrat-päälle -> Ready -> vaihde R:lle. Vikamuistiisa herjat näyttäsi olevan satunnaisia kommunikointiongelmia eri yksiköiden välillä. Siis jonkinlainen softabugi ilmeisesti. Eri systeemithän on hitaita starttaamaa tässä ainakin Infotainment, ajomoodin asetus, käyttäjän tunnistus jne. jne. tahmaa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

jopo

Ei ne multa huollossa mitään siihen viittaavaa löytäneet. Ihmettelin sitä kyllä, koska yleensähän kaikki virheilmot jättävät jäljen.

jopo

... vai voikohan tuo sulakkeen 17 irrotus nollata myös vikamuistin? Olin saattanut sen tehdä ennen huoltokäyntiä, kun täytyi ’maapallon’ datayhteys herättää.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jopo - 16.12.20 - klo:00:45
... vai voikohan tuo sulakkeen 17 irrotus nollata myös vikamuistin? Olin saattanut sen tehdä ennen huoltokäyntiä, kun täytyi ’maapallon’ datayhteys herättää.
Ei nollaa vikamuistia, ennemminkin voi laittaa sinne jotain lisääkin. Sulake katkaisee vain mittariston ja Online Communications Unitin (OCU) sähköt ja resetoi ne. Valitettavasti tietysti ajomatkatkin nollautuu. Tosin minulle kävi tuossa marraskuun lopussa niin, että usean päivän nettipimennon jälkeen yhteydet palautui ilman sulakkeen irroitusta, mutta silti ajomatkat nollautui. Tosin mittariston omat asetukset pysyivät ennallaan, mitä ei sulakkeen irroituksen tapaksessa tapahdu.
Muita uusia featureja: eilen vaati minulta uutta sisäänkirjautumista autosta "profiilia ei ole käytetty pitkään aikaan..." joopa, joo. No kirjauduin uudelleen, mutta seuraavana päivänä vaati S-PIN koodia yllättäen. Sen jälkeen on ollut rauhallista. Nämä jutut johtuu melko varmasti palvelinten "säädöistä".
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

TLA8

Aamulla tuli autoon jokin uusi ohjelmistopäivitys, missä mainittiin pienistä korjauksista mm. kauppaan, mutta itselläni ainakin noiden korjauksien vaikutus tuntui olevan vaihteeksi hieman päinvastainen ::) Asennusten jälkeen Shopista ei löytynyt enää mitään muuta kuin Datapaketit ikoni, ja tuota klikkaamalla tuli joku mystinen virheviesti. Käynnistin radion uudestaan ja tuon jälkeen ei enää päässyt koko kauppaan, en nyt muista tarkkaa uutta virheviestiä, mutta jotakin tyyliin 'palvelun käynnistäminen ei onnistu' ja samaa tuli nyt myös erikseen asetuksista Datapaketteihin mennessä... hyvin toimii nuo päivitykset.

XD

Jos ei ole softan laatu häävi, niin ei ole kyllä muutenkaan laadussa kehumista. Takana 15tkm ja huollossa mainittiin, että vaihteisto vuotaa öljyä ja tarttee vaihtaa tiiviste. Aikaa kuulemma menee 2-3pv, kun pitää purkaa edestä tavaraa. Kertaalleen jo ennen huoltoa piti käyttää pajalla, kun ikkuna ei suostunut menemään kiinni. Selvisi, että se on kasattu väärin, eli tiiviste oli väärällä puolen ikkunaa, ilmeisesti ei sitten kelien kylmetessä enää jaksanu hinata kiinni asti sitä. Toivottavasti tässä ehtii parin vuoden aikana tulla enemmän vaihtoehtoja tarjolle, pääsee sitten valittamaan jonkun toisen merkin laadusta.

jopo

Mulle on tehty just tuo tiivisteenvaihto. Siinä pitää tosiaan purkaa autoa huolella, että tuon pystyvät tekemään. Kaikkine kommelluksineen mulla meni tuossa vaihdossa puolitoista vk (jos oikein muistan) laina-autolla ajellen. Eivät saanet sitten autoa heti kasaan. Softa jäi johonkin huoltotilaan. Ja n.15tkm kohdilla tuo mullekin tehtiin.

658136

Jännityksellä odottelen perjantaita ja 15 tkm huoltoa.

jvh

Lainaus käyttäjältä: jopo - 15.12.20 - klo:08:53
Kiesus tätä autoa. Mulla avattiin atomeiksi tosiaan koko hybrid järjestelmä ja senkin jälkeen tuo vikailmo on kerran tullut. Vielä 2-3kk niin pääsen tästä eroon. Mulla on erittäin hyvät kokemukset Skodasta usean auton ajalta. iV ei kuulu tähän joukkoon.

Nyt epäilys, että akun sisäinen vika= akku irti ja lähetetään Helsinkiin korjattavaksi.

Toivottavasti ei ole tuollainen vika. Kauanko autosi oli pois käytöstä, kun vikaasi tutkittiin/korjattiin?

Onko kohtuullista pyytää plugari sijaisautoksia, jos tulee pitkä keikka. Meillä tuo sähköllä ajo säästää 200,/kk.

passo_s

^mulla otettiin GTE volsusta akku pois, jokin tiivistyksen tarkistus.  Vesi saattaa mennä akkuun, on siinäkin suunnitellun rakenteen huolimattomuus vika. Ties vaikka joku jättää korjkaamatta ja saa akkunsa oikosulkuun ja tulille?  Meni K caaran piikkiin sijausauto kaikkine polttoainekuluineen,tosin työsuhdeauto ja valmistajan vaatima kampanja.

jopo

Lainaus käyttäjältä: jvh - 16.12.20 - klo:15:29
Nyt epäilys, että akun sisäinen vika= akku irti ja lähetetään Helsinkiin korjattavaksi.
Toivottavasti ei ole tuollainen vika. Kauanko autosi oli pois käytöstä, kun vikaasi tutkittiin/korjattiin?
Onko kohtuullista pyytää plugari sijaisautoksia, jos tulee pitkä keikka. Meillä tuo sähköllä ajo säästää 200€/kk.

Mulla vika ei liittynyt akkuun, mutta huoltotoimien yhteydessä akun jäähdytysnesteet täytyi tyhjentää, vaikka purettiinkin muualta. Tässä tapauksessa siis vaihdettiin tiiviste vaihdelaatikon tienoilta öljyvuodon vuoksi. Ongelmia tuli enemmänkin kasausvaiheen jälkeen. Ensin akun jäähdytysnesteiden lisäys kesti arvioita kauemmin ja sitten auto meni jonkinlaiseen huoltotilaan (sähköajo ei toiminut). Vasta kun tehtaalta tuli ohjeet tuon tilan purkamiseen, sain auton takaisin.
Mulla oli veloituksetta ensin huollon oma auto ja sitten Passatin plugari (maahantuojan laskuun). Aikaisemmin keväällä kun auto oli pitkään pajalla, sain maahantuojalta L&K Superbin (diesel). Tosin tätä ennen oli lyhyempiä huoltokäyntejä jo takana jokunen.

Aba

Mulla meni nyt Connectin ongelmat aspan kautta tehtaalle tutkittaviksi. Taitaa mennä sinne jonoon vaan muiden seuraksi. Kolmatta viikkoa on tuo nyt ollut toimimatta. Pyydän kyllä lisenssiin lisää aikaa. Ostin jo jatkon "kun sai halvalla".
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

tommiristo

Lainaus käyttäjältä: jopo - 16.12.20 - klo:13:13
Mulle on tehty just tuo tiivisteenvaihto. Siinä pitää tosiaan purkaa autoa huolella, että tuon pystyvät tekemään. Kaikkine kommelluksineen mulla meni tuossa vaihdossa puolitoista vk (jos oikein muistan) laina-autolla ajellen. Eivät saanet sitten autoa heti kasaan. Softa jäi johonkin huoltotilaan. Ja n.15tkm kohdilla tuo mullekin tehtiin.

Huomasitteko itse öljyvuotoa vai huollon yhteydessä? Mahtaako vuotoöljy jäädä pohjamuovien takia itse huomaamatta? Itsellä 27 tkm mittarissa.

jopo

Huolto huomasi 15tkm tarkistuksessa.

jopo

Vaikka tuolla aikaisemmin sanoinkin, etten ole huomannut maapallon välkkymistä, niin tuon jälkeen olen tämän itsekin huomannut. Etupäässä kyllä 'palaa', mutta kyllä  se harmaantuu aika useinkin nyt.

Testasin tänään autossa istuen lämmityksen kauko-ohjausta. Virrat sen verran päällä, että näin maapallon. Kun maapallossa oli valot, sain manuaalisen lämmityskäskyn läpi. Kun maapallo oli harmaana, ei käsky luonnollisesti mennyt läpi. Kyllä tuo pallon pätkiminen on nyt jokin outo uusi ongelma, mitä ei vielä pari viikkoa sitten ollut. Muuten tuo Connect appi toimii mulla kuten ennenkin. Kunhan aina käytön jälkeen heittää sen pois taustalta (iOS) se käynnistyy, mutta jos tätä ei tee, niin joutuu kirjautumaan uudestaan. iOs päivitystähän ei vieläkään ole lupauksista huolimatta tullut.

Onko tämän pätkinnän alkamisen jälkeen kenelläkään maapallo jäänyt pysyvästi harmaaksi (kuten ennen)?

TJS

Lainaus käyttäjältä: TJS - 14.12.20 - klo:21:26
Eipä ole connectin kautta toimineet mitkään komennot auton suuntaan moneen viikkoon. Eihän tuo hyvin ole toiminut koskaan, mutta nyt muutamaan viikkoon ei ole toiminut ilmastoinnin käynnistys tai vaikka auton lukitseminen kertaakaan. About joka päivä on tullut kokeiltua. Jollain lailla auto kuitenkin on verkossa koska ajotiedot päivittyvät applikaatioon, mutta auton suuntaan ei mene kyllä mikään komento. Tänään viimein soittelin tonne connectin infolinelle, lupasivat selvittää asiaa....

Liekkö oli soitosta jotain apua vai kääntyikö tähdet vain oikeaan asentoon, mutta tänään connect on toiminut ensimmäistä kertaa muutamaan viikkoon. Kuinkahan kauan tätä iloa jatkuu.....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy