Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

jiihoo74

Varastan hieman tätä ketjua. Onko kenelläkään suositella Oulun alueelta sähkäriä kenellä olisi jo asennuskokemusta VW ID.charger latausaseman asentamisesta? Mulle riittää halvin mahdollinen boksi ja ainoat vaatimukset on, että voidaan asentaan yksivaiheisena ja sillä saa syötettyä Skodan laturia 16A maksimitehoilla. Tuo id.charger taitaa olla halvimmasta päästä.
Skoda Superb IV Style MY21

658136

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 06.12.20 - klo:15:33
Onko niin ettei tässä ole ns. vanhanaikaista vakionopeudensäädintä? Sensorit oli kurassa yksi päivä ja kaikki lisälaitteet meni pois päältä. Kokeilin sitten ACC:n vaihtaa rajoittimelle ja siinähän täytyi pitää kaasu pohjassa jatkuvasti! Ei kuulosta kovin kätevältä pitkällä matkalla mikäli talvikelissä ei tutkat pysy mukana ja pitäisi jollain tapaa nauttia matkanteosta?

Näin se ilmeisesti on. Onneksi vain kerran törmännyt tähän ilmiöön.

658136

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 06.12.20 - klo:18:07
Varastan hieman tätä ketjua. Onko kenelläkään suositella Oulun alueelta sähkäriä kenellä olisi jo asennuskokemusta VW ID.charger latausaseman asentamisesta? Mulle riittää halvin mahdollinen boksi ja ainoat vaatimukset on, että voidaan asentaan yksivaiheisena ja sillä saa syötettyä Skodan laturia 16A maksimitehoilla. Tuo id.charger taitaa olla halvimmasta päästä.

Sähkövaittinen Kempeleestä asensi meille Webaston wallboxin. Onko minkä hintainen tuo VW:n boksi? Webasto noin 500e. Sulakkeet "kortilla" vai miksi vain 1 x 16A? Meille kaapeloitiin ja kytkettiin 3 x 16A jos vaikka joskus sattuu olemaan ajoneuvo, joka tuosta saa hyödyn irti.

BTW

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 06.12.20 - klo:18:19
Sähkövaittinen Kempeleestä asensi meille Webaston wallboxin. Onko minkä hintainen tuo VW:n boksi? Webasto noin 500e. Sulakkeet "kortilla" vai miksi vain 1 x 16A? Meille kaapeloitiin ja kytkettiin 3 x 16A jos vaikka joskus sattuu olemaan ajoneuvo, joka tuosta saa hyödyn irti.

399 maksaa tuo ID charger. Itselle tuli myös vain 1-vaihe kytkettyä kun auto ei muuta käytä. Sitten jos täys Sähkö joskus tulee niin laturille vedetään mittaus keskukselta suoraan isompaa kaapelia. Ryhmäkeskukset on täynnä jo.

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 06.12.20 - klo:18:19

Niinkuin tuossa alempana jo sanottiinkin niin hinta on 399â,¬ plus jotain toimituskuluja. Autokatokseen ei ole tällä hetkellä vedetty kunnolla sähköjohtoja niin tuo 1x16A on se minkä pystyy helposti toteuttamaan. Ja kun Superb ei hyödy enemmästä niin tää on se mikä nyt riittää.

Onko muilla muita suosituksia sähkäreistä Oulun alueella?
Skoda Superb IV Style MY21

Tee__Vee

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 06.12.20 - klo:18:16
Näin se ilmeisesti on. Onneksi vain kerran törmännyt tähän ilmiöön.

Näin on. Ei tarvita kuin pieni hento lumisateen tapainen, niin on kaikki avustimet ml. vakkari pois pelistä. Osunut omalle kohdalle lukuisia kertoja.

TLA8

Minulle tuli tuo Skoda Connectin MySkoda-päivitys jo perjantaina illasta, widget piti luoda työpöydälle uudestaan kun ei tuntunut muuten pelaavan ja näkyi vanhalla nimellä. Juuri mitäänhän tuossa ei Connectiin verrattuna ulkoisesti muuttunut, mutta toistaiseksi on tuntunut toimivan itse softa paremmin: käynnistyy useimmiten alusta, eikä hävitä kirjautumista vanhaan malliin. Auton tilan katsominen ei myöskään kaada enää softaa (tapahtui lähes aina jos tiedot olivat jotenkin epäsynkassa). Auton vastaanottopuolen ongelmia (eli esim lämmityksen käynnistystä MySkodan kautta) tuo ei tuntunut korjaavan, mutta autolta tiedot softaan näyttävät kulkevan paremmin.

BTW

Nyt tuli androidille päivitys skoda connectiin --> myScoda. Toivottavasti toimii nyt paremmin kun nyt tässä muutamana päivänä...

jopo

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 07.12.20 - klo:13:49
.... Auton tilan katsominen ei myöskään kaada enää softaa (tapahtui lähes aina jos tiedot olivat jotenkin epäsynkassa). Auton vastaanottopuolen ongelmia (eli esim lämmityksen käynnistystä MySkodan kautta) tuo ei tuntunut korjaavan, mutta autolta tiedot softaan näyttävät kulkevan paremmin.
Mulla iOs joten päivitystä ei vielä, mutta tuo lämmityksen etäohjaus ei ole mulla toiminut sen "virallisen päivityspäivän" jälkeen lainkaan. Muuten kaikki yhteydet pelaa. Mulla on siis tuo lämmityksen etäohjaus yleensä etupäässä toiminut, paitsi epäsäännöllisin väliajoin. Yleensä kuitenkaan näin pitkää katkoa ei lämmityksen kanssa ole ollut (paitsi jos Connect yhteydet ovat kadonneet kokonaan).
Tuo on toki huono uutinen, mikäli se ei toimi uudellakaan softalla. Hyvä kuitenkin, että edes jotain on korjattu.

slarpa

Itse olen huomannut autoa ajaessa että yhteys pätkii minuutin välein n.8sek ajaksi. Eli maapalllo muuttuu valkoisesta harmaaksi. Ilmankos jos ei etäohjaus toimi sovelluksen kautta, jos pitäisi minuutin sisällä ehtiä saamaan sovellus päälle, tunnistamaan auto ja vielä ohjauskäsky perille.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

jopo

^Tuosta tais joku aikaisemminkin kirjoittaa, mutta itse en ole tuota pätkimistä huomannut vielä ainakaan (sen mitä nyt olen tuota yrittänyt katsella).

Hannes

Minulla maapallo on punainen, eli onko se sitten kadottanut yhteyden mutta silti yhteys toimii eli ei ainakaan tuntuis vaikuttavan tuohon kännykällä etäohjaukseen, niin minun autoni ei ole PHEV mutta eiköhän nuo kuitenkin melko samalla lailla toimi.

Nyt näyttäis tuon uuden päivityksen myötä etäohjaus toimivan ainakin vielä nopeammin ja varmemmin kuin ennen mutta nähtäväksi jää...........

dunlop

Samaa maapallon vilkkumista havaittu muutaman päivän ajan. Vklp ei toiminut connect ollenkaan, tänään tuntui taas toimivan. Ei ole softa päivitetty.

BTW

Tuo maapallon vilkkuminen/yhteyden pätkiminen kyllä nyt koittelee >:( lämmityksen sai päälle ehkä 10 kerralla ja aikaa meni Vartti..

jopo

Täytyypäs seurailla tuota tarkemmin (vilkkumista). Tänään kun tuota varta vasten yritin katsella, niin en kertaakaan todistanut moista. Mutta ilmiselvästi on nyt laajempi epidemia tuon kanssa. Toivottavasti tuo maapallon vilkkuminen viittaa edes sitten siihen, että vihdoin tuo yhteys pystyisi palaamaan ilman sulakkeen irroittamista. Yleensä aikaisemmin se on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus, että maapallon harmaannuttua se ei siitä itsekseen normitilaan palaudu.

janike75

Lainaus käyttäjältä: Tee__Vee - 07.12.20 - klo:12:50
Näin on. Ei tarvita kuin pieni hento lumisateen tapainen, niin on kaikki avustimet ml. vakkari pois pelistä. Osunut omalle kohdalle lukuisia kertoja.

Itsellä tämä tullut myös muutaman kerran. Märkä loska on kaikista haastavin ja vetää kyllä kerralla etumaskin keskiosan tukkoon ja samalla sensorit pois pelistä. Siinä on ilmeisesti jonkinlainen sulatus, koska joskus tuo on ajon aikana korjaatunut itsestään, yleensä pääsee helpommalla, kun pysähtyy ja käy itse putsaamassa etumaskin keskiosan.

Jos olen ollut semmoisessa jonoajossa, että ei ole viitsinyt pysähtyä, olen vaihtanut vakkarin nopeudenrajoittimeksi. Sitten vaan nopeus siihen itselle sopivaan maksimiin ja eikun kaasua. Jonoajossa ei tarvitse seurata nopeusmittaria ylinopeuden pelossa, riittää kun pitää itse sopivaa etäisyyttä edellä olevaan. Sitten jos lähtee ohittamaan, täytyy vaan muistaa ottaa rajoitin pois päältä... :)
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

EetuX

Lainaus käyttäjältä: janike75 - 07.12.20 - klo:22:41

Jos olen ollut semmoisessa jonoajossa, että ei ole viitsinyt pysähtyä, olen vaihtanut vakkarin nopeudenrajoittimeksi. Sitten vaan nopeus siihen itselle sopivaan maksimiin ja eikun kaasua. Jonoajossa ei tarvitse seurata nopeusmittaria ylinopeuden pelossa, riittää kun pitää itse sopivaa etäisyyttä edellä olevaan. Sitten jos lähtee ohittamaan, täytyy vaan muistaa ottaa rajoitin pois päältä... :)

Eikö siinä kaasupolkimessa ole pieni vastus/pykälä ihan pohjassa. Kun sen yli painaa niin rajoittimen kanssa alkaa kiihdyttää. Tämän jälkeen voikin sitten kaasua hellittä ja ohitus onnistuu. Tämä on muistikuvani Passatista kun viimetalvena viimeksi turvauduin rajoittimeen.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 08.12.20 - klo:07:53
Eikö siinä kaasupolkimessa ole pieni vastus/pykälä ihan pohjassa. Kun sen yli painaa niin rajoittimen kanssa alkaa kiihdyttää. Tämän jälkeen voikin sitten kaasua hellittä ja ohitus onnistuu. Tämä on muistikuvani Passatista kun viimetalvena viimeksi turvauduin rajoittimeen.

Uudessa Tiguanissa on tuo mainitsemasi pykälä. Ihmettelinkin, onko siellä matto välissä, kun pykälä tuntui kylmätyyppejä ottaessani. Selvisihän tuokin tässä topicissa, niin kuin moni muukin asia forumilla.  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

BertilDator

Hetkinen, aivan täysi akku, - 1C ja suostui menemään sähköllä vajaan kilsan (akku 86%) ja pakotti polttomoottorin käyntiin. Ei tää nyt näin herkkä viime talvena ollut muistaakseni...

jopo

Juu ei kuulosta normaalilta. Itse muistelisin ajaneeni kaikki lähiajot pelkällä sähköllä talvella (helmik. >) ihan ilman mitään yllättäviä käynnistymisiä. Sehän tässä tuntuikin niin hyvältä, ettei suotta tarvinnut edes talvella käynnistellä tuota bensaa kuten joissain plugareissa lähes pakko. Ainakin eilen ajelin illasta -2 kelissä pelkällä sähköllä ihan normaalisti.

Antore

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 08.12.20 - klo:13:01
Hetkinen, aivan täysi akku, - 1C ja suostui menemään sähköllä vajaan kilsan (akku 86%) ja pakotti polttomoottorin käyntiin. Ei tää nyt näin herkkä viime talvena ollut muistaakseni...

Ei tuossa minusta mitään epätavallista ole. Aika ajoin polttomoottori käynnistetään vaikka ajoakussa olisi virtaa. Näin ainakin oma A3 e-tron käyttäytyi ja tsekin tuota alussa hämmästelin mutta oli kuulemma ihan normaalia huollon mukaan. Jotain tsekkauksia auto tekee aika ajoin esim. öljyn laatuun ja mahdolliseen kondenssiin liittyen. En tiedä onko näissä vagin pheveissä polttoaineen suhteen tarkastuksia mutta ainakin Outlander pakottaa polttomoottorin käyntiin jos kolmen kuukauden aikana ei ole lisätty bensaa ja tuo automaattinen moottorin käynnistely loppuu kun vähintään 15 litraa uutta polttoainetta on tankattu (tai jotenkin näin, en ihan tarkkoja aikoja/litroja muista).

jopo

On siinä epätavallista siihen verrattuna miten omani ainakin käyttäytyi koko viime kylmän kauden. Voihan olla, että jokin päivitys on sitten muuttanut käyttäytymistä. Viime talvena tosiaan ei ollut mitään ongelmia ajella pelkällä akulla.

BTW

Lainaus käyttäjältä: jopo - 08.12.20 - klo:14:00
On siinä epätavallista siihen verrattuna miten omani ainakin käyttäytyi koko viime kylmän kauden. Voihan olla, että jokin päivitys on sitten muuttanut käyttäytymistä. Viime talvena tosiaan ei ollut mitään ongelmia ajella pelkällä akulla.

Oma kulkee pelkällä sähköllä nätisti myös ainakin -6 asteen kelissä (ei ole kylmempää ollut vielä). Toki kaasua ei kestä antaa ihan samalla tavalla kylmänä kuin lämpimänä. Huomaa siitä vihreästä viivasta mittaristosta joka kylmällä akulla ajaessa on noin klo 11 kohdalla kun normaalisti siellä klo 12 kohdilla.

Koivulehto

Lämpömittari näytti -3 kun lähdin ajamaan, auto oli kiinni laturissa ja lämpeni sähköllä noin 30 min ennen lähtöä. Rangea jäi vielä 11 km.

658136

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 08.12.20 - klo:13:01
Joskushan auto käynnistää polttiksen vaikka akuissa on virtaakin, kuten aiemmin mainittu. Oma autoni teki tuon muistaakseni parikertaa viime talvena. Meillä ajetaan jonkin verran myös pidempää siivua, joten polttomoottorille tulee käyttöä luonnostaakin.

malaakso

Lainaus käyttäjältä: Aba - 04.12.20 - klo:08:36
Mulla ei auto suostu enää lataamaan käyttäjäprofiilia. Sanoo, että en ole pitkään aikaan kirjautunut ja pitää kirjautua uudelleen. Kun laitan tunnukset niin sanoo, että profiilia ei voi ladata  :( Pääkäyttäjäkuvake on himmeä, ottaa kyllä valinnan vastaan ja pyytää kirjautumaan, mutta ei siis toimi. Tiedot, kuten aamun työmatka, näyttää kyllä päivittyvän serverille.
Saitko tätä korjattua? Minulla sama kehotus, hyväksyy kyllä salasanan ja lataa pitkään, mutta lopulta ruudulle tulee aina "On tapahtunut virhe" ja "Yritä uudelleen"-nappi. Napin painamisen jälkeen tulee heti sama ilmoitus. Taustalla olisi joku tietojen käytön hyväksyntä, mutta sitä ei pääse kuittaamaan. Kattopuhelimen "i" tai jakoavain ei toimi. Data kyllä kulkee sovellukseen.

Aba

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 09.12.20 - klo:08:04
Saitko tätä korjattua? Minulla sama kehotus, hyväksyy kyllä salasanan ja lataa pitkään, mutta lopulta ruudulle tulee aina "On tapahtunut virhe" ja "Yritä uudelleen"-nappi. Napin painamisen jälkeen tulee heti sama ilmoitus. Taustalla olisi joku tietojen käytön hyväksyntä, mutta sitä ei pääse kuittaamaan. Kattopuhelimen "i" tai jakoavain ei toimi. Data kyllä kulkee sovellukseen.

Kuulostaa samalta ongelmalta kuin mulla oli. Mulla toimii nyt. Soitin Skodan asiakaspalveluun ja laittoivat tutkintaan. Alkoi muistaakseni perjantaina kirjautuminen toimimaan taas aikamoisen takkuamisen jälkeen. En tiedä korjasivatko jotain, kukaan ei ole ollut Skodalta vielä yhteydessä. Etäohjaus ei toimi vieläkään, mutta se taitaa liittyä johonkin servereiden siirtoon Skodan puolella.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

658136

Hieronta alkanut klonksumaan ikävästi. Täytyy huomauttaa asiasta 15tkm huollossa.

dunlop

Tämmöinen tuli jäädäkseen viimeisen sulakkeen irroituksen jälkeen. Ei tule tervetuloa omalla nimellä enää. Onko tietoa miten saan pois resetoimatta koko järjestelmää?

malaakso

Lainaus käyttäjältä: Aba - 09.12.20 - klo:08:47
Kuulostaa samalta ongelmalta kuin mulla oli. Mulla toimii nyt. Soitin Skodan asiakaspalveluun ja laittoivat tutkintaan. Alkoi muistaakseni perjantaina kirjautuminen toimimaan taas aikamoisen takkuamisen jälkeen. En tiedä korjasivatko jotain, kukaan ei ole ollut Skodalta vielä yhteydessä. Etäohjaus ei toimi vieläkään, mutta se taitaa liittyä johonkin servereiden siirtoon Skodan puolella.
Nyt lähti toimimaan kun kuittasin selaimen kautta jotkut käyttöehdot. Tai sitten maapallon harmaa-valkoinen vilkunta vain sattui olemaan juuri oikeassa asennossa. Etäohjaus ei toimi minullakaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy