Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Passatti

Lainaus käyttäjältä: BTW - 01.12.20 - klo:16:13
Täällä toiminut hyvin ja toimii nyttenkin.. Alkuvuoden autoja eikä kertaakaan ole tarvinnut sulakkeita nyppiä.
Hienoa, että on toiminut. Mulla tammikuussa rekisteröity yksilö. Lokakuuhun asti on toiminut todella hyvin. En tiedä mitä ovat tehneet senjälkeen kun pätkii koko ajan. Mulla on iPhone joten liittyykö sitten siihen.
Always lead, never follow

passo_s

Passat GTE -20, samoja ongelma, ennen lokakuuta kaikki suht ok weconnectin kanssa ja lokakuun jälkeen on vain välillä ollut sähköllä lämmitettäessä lämmin.Nyt weconnect sopparin voimassaolo tosin katkesikin.Olen testannut sähköllä lämmittämistä kun työsuhdeauto menee vaihtoon ja volsun plugareihin ei enää webastoa saa. Lokakuun jälkeen ajastukset liittyen lataukseen ja lämmitykseen ovat toimineet miten sattuu. Lisäksi weconnect ilmoittaa että lukitus on auki, joka nyt ei ole kovin mukava asia kun autossa on työnantajan kalliita ohjelmistotyökaluja jne. Autolle kun huolestuneena menee niin ovetpa ovat lukossa. Mersun A plugarin kännyohjaukset toimivat pitkässä testissä täysin moitteetta. Passat kokoluokan kulkinetta en enää tarvitse,mersun a voisi hyvinkin olla seuraava kulkine.

Vekkula

Mulla on 2kk ikäinen mersu ja ikävä kyllä nyt huomannut kelien kylmennyttyä että webaston käynnistys on arpapeliä puhelimen sovelluksella. Joko latauspallero pyörii ikuisesti ruudulla ja mitään ei tapahdu tai ilmoittaa heti että pyyntö hylätty tai sitten lähtee käyntiin. Työkaverilla on muutama Volvo ollut putkeen eikä ainakaan myöntänyt samanlaisia ongelmia, ehkä sellainen sitten itsellekin seuraavaksi...
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

ikoskela

Minulla ei ole syksyllä ollut ongelmia Connectin kanssa. Luin näitä ja minulla ainakin iPhonesta (12) toimii kaikki nytkin. Kesällä oli vajaa viikon ongelma, mutta sen jälkeen ei. Hyvä kun tuo latauskin toimii maxilla. Olen ollut kyllä omaan autooni tosi tyytyväinen ja tuo kulutus on kyllä hyvä. Nyt meni noin 1500 km yhdellä tankilla. Keskiarvokulutus oli 1.9.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: ikoskela - 01.12.20 - klo:19:13
Minulla ei ole syksyllä ollut ongelmia Connectin kanssa. Luin näitä ja minulla ainakin iPhonesta (12) toimii kaikki nytkin. Kesällä oli vajaa viikon ongelma, mutta sen jälkeen ei. Hyvä kun tuo latauskin toimii maxilla. Olen ollut kyllä omaan autooni tosi tyytyväinen ja tuo kulutus on kyllä hyvä. Nyt meni noin 1500 km yhdellä tankilla. Keskiarvokulutus oli 1.9.
Käytän myös iPhone 12 mutta ei se siitä taida olla kyse. Joku muu juttu. Tyytyväinen olen itsekin ollut .Eka huolto lähestyy muutaman viikon päästä.
Kulutus on tähän asti ollut 2,13 litraa/100 km.Tässä om mukana lapin reissun2500 km. Keväällä tankkasin 12.03.20 ja seuraavan kerran26.07.20. Ajokilometrejä 4625 ja kulutus 1,02. Joten täytyy olla tyytyväinen.Lataus saatiin uudella omalla piuhalla max tasoon. Lataan toisella piuhalla 16A välillä.

jopo

Nyt näyttäis Connect toimivan taas mulla sekä selaimesta, että iOs apista. Ajotkin päivittyvät. Normi meininkiä siis.
Ja tuo aamulla toimimaton ilmastoinnin kauko-ohjauskin toimii taas.

658136

Vein lapset aamulla päiväkotiin klo 08 ja maapallo oli harmaana. Klo 16 hakiessa heidät kotiin oli maapallo palannut jälleen vaaleaksi. Varmaan tuota paskaa käytettävyyttä aiheuttaa useampikin osatekijä, mutta luulisi että VAG-konsernilta löytyisi resurssia hoitaa nämä asiat kuntoon niin halutessaan.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: jopo - 01.12.20 - klo:19:34
Nyt näyttäis Connect toimivan taas mulla sekä selaimesta, että iOs apista. Ajotkin päivittyvät. Normi meininkiä siis.
Ja tuo aamulla toimimaton ilmastoinnin kauko-ohjauskin toimii taas.
Niin toimii täälläkin. ,,rsyttää kun ei tiedä koska homma on poissa ja koska palaa. Luulee, että autossa on se vika. Missähän tätä softaa hoidellaan?

jvh

Kiva sporttinen teema löytyi mittaristoon laimeahkon vakion tilalle. Hiilikuitua ja punaista sopivasti yhdisteltynä. Livenä vielä paremman tuntuinen kuin kuvassa. OBDelevenillä aktivoitu.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: jvh - 02.12.20 - klo:08:06
Kiva sporttinen teema löytyi mittaristoon laimeahkon vakion tilalle. Hiilikuitua ja punaista sopivasti yhdisteltynä. Livenä vielä paremman tuntuinen kuin kuvassa. OBDelevenillä aktivoitu.
Mikä noista OBDEleveneistä kannattais olla? On prota, nextgen, eri paketteja...

Ja Connect ei itselläni toimi vieläkään.

658136

Lainaus käyttäjältä: jvh - 02.12.20 - klo:08:06

Pystyykö tuolla OBD11 tekemään mitään nopeuden mittarivirheelle? Olis hienoa jos 80 km/h olisi oikeasti 80 km/h eikä 76-77 km/h.

jvh

Perus palikka ja pro lisenssi riittää hyvin.

Nopeusmittarin virhettä en ole koittanut korjata, mutta löytyy valikko josta määritetään alla oleva rengastus. Ehkä tuota arvoa muuttamalla voisi saada jotain aikaan. Pitääpä kokeilla ja etsiä vähän muualtakin ratkaisua.

658136

Lainaus käyttäjältä: jvh - 02.12.20 - klo:09:32
Perus palikka ja pro lisenssi riittää hyvin.

Nopeusmittarin virhettä en ole koittanut korjata, mutta löytyy valikko josta määritetään alla oleva rengastus. Ehkä tuota arvoa muuttamalla voisi saada jotain aikaan. Pitääpä kokeilla ja etsiä vähän muualtakin ratkaisua.

Jos kiinnostusta ja aikaa riittää, niin testaa ihmeessä ja kerro kuinka kävi :)

slarpa

Eilen testailin sovelluksen toimintaa ja totesin ettei etälämmitystä saanut päälle mitenkään. Mutta, kävin laittamassa ajastetut lähdöt aktiivisiksi niin yhtäkkiä myös etälämmitys alkoi toimimaan....
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Aba

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 02.12.20 - klo:10:06
Eilen testailin sovelluksen toimintaa ja totesin ettei etälämmitystä saanut päälle mitenkään. Mutta, kävin laittamassa ajastetut lähdöt aktiivisiksi niin yhtäkkiä myös etälämmitys alkoi toimimaan....

Mulla lähti toimimaan tänään. Sain puhelimesta lämmityksen päälle aamulla. Sovellus tosin väitti, että johto ei ole kiinni ja lukittu vaikka oli ja siitä sähkönsä otti, mutta pelasi kuitenkin.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

jopo

Ja tänään ei taas apin kautta etälämmitys toimi. Appi kyllä aukeaa (uuden kirjautumisen jälkeen), mutta manuaalinen lämmityskomento päätyy huutomerkkiin. Eiku webasto päälle. Luulin, että web olisi turha lisäke tässä autossa, toisin on käynyt. Juuri kuten Passatti kirjoitti, ärsyttää kun ei tiedä milloin toimii ja milloin ei. Voi olla, että tunnin päästä taas toimisi. Jotenkin sitten ilmeisesti tämä on autokohtaisesta, jos täällä joillain käyttäjillä kaikki toimii jatkuvasti. Tai sitten serverikohtaista. Autot ovat jaettuna eri servereille ja kun yksi niistä on nurin, toinen saattaa toimia.

jvh

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 02.12.20 - klo:10:02
Jos kiinnostusta ja aikaa riittää, niin testaa ihmeessä ja kerro kuinka kävi :)

Säädöt oli jo oletuksena tapissa. Mittarivirhettä sai asetuksia muuttamalla vain isommaksi.

b1mpo

Tuntuu se sovellus olevan tällä hetkellä se kaikista huonoin lenkki. Välillä toimii muutaman päivän jälkeen moitteettomasti, mutta jo alle tunnin päästä siitä pitää kirjautua sisään, pakkosulkea ja poistaa väliaikaistiedostot. Välillä appi vetää koko luurin hetkeksi jumiin. Toki serveritkin välillä alhaalla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TLA8

Seurasin aamun työmatkalla maapallo-ikonin käytöstä ja tuntui katkovan muutaman minuutin välein harmaa<->valkoinen, ainakin kymmenen kertaa vartin sisään, jotain säätöä tuntuu olevan meneillään eikä ihme jos ei Connect toimi tuollaisella yhteydellä.

tet

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 03.12.20 - klo:10:21
Seurasin aamun työmatkalla maapallo-ikonin käytöstä ja tuntui katkovan muutaman minuutin välein harmaa<->valkoinen, ainakin kymmenen kertaa vartin sisään, jotain säätöä tuntuu olevan meneillään eikä ihme jos ei Connect toimi tuollaisella yhteydellä.

Mikähän operaattori VAG:illa on käytössä, mahtoiko olla mobiiliverkossa häiriöitä alueella? Osan noista monien kertomista yhteysongelmista voinee selittää myös verkko-ongelmat, ei välttämättä kaikki ongelmat ole aina yhteyden päissä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Passatti

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 03.12.20 - klo:10:21
Tuon saman olen myös huomannut nyt muutaman päivän aikana. En aikaisemmin. Mulla on Elisa operaattorina.

Passatti

Eipä connect toimi taaskaan. Huutomerkkiä pukkaa kun yritän etälämmittää autoa. Kyllä menee hermot. Pitänee taas lähettää mailia maahantuojalle. Voi kun sais maili osoitteen suoraan tehtaalle moisesta asiasta.

658136

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 03.12.20 - klo:11:55
Tuon saman olen myös huomannut nyt muutaman päivän aikana. En aikaisemmin. Mulla on Elisa operaattorina.

Hyvin tosiaan vempuloi tuo yhteys autosta pois ja päälle tällä hetkellä. Kuinka olet tuon Elisan saanut selvitettyä?

658136

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 03.12.20 - klo:12:18
Eipä connect toimi taaskaan. Huutomerkkiä pukkaa kun yritän etälämmittää autoa. Kyllä menee hermot. Pitänee taas lähettää mailia maahantuojalle. Voi kun sais maili osoitteen suoraan tehtaalle moisesta asiasta.

infoline@skoda-auto.cz  <-- tuolta vastasivat samalle päivälle

658136

Lainaus käyttäjältä: jvh - 03.12.20 - klo:08:23
Säädöt oli jo oletuksena tapissa. Mittarivirhettä sai asetuksia muuttamalla vain isommaksi.

Höh. Harmillinen homma. Kiitos kuitenkin asian tarkistamisesta.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 03.12.20 - klo:12:27
infoline@skoda-auto.cz  <-- tuolta vastasivat samalle päivälle
Kiitos.

TLA8

Huomenna näkyy sulautuvan Androidilla Skoda Connect + MySkoda uuteen MySkoda sovellukseen, saapa nähdä minkälainen käyttökokemus tuosta tulee, toivotaan että nämä katkot liittyvät vain siihen. Cubic Telecom on VAG:n matkapuhelinoperaattori, en kyllä yhtään tiedä minkä suomalaisen operaattorin yhteyksiä käyttävät (luultavasti useamman, ja mahdollisimman halpoja ö-prioriteetillä katkoista päätellen  ::)).

jopo

Lainaus käyttäjältä: tet - 03.12.20 - klo:11:23
Mikähän operaattori VAG:illa on käytössä, mahtoiko olla mobiiliverkossa häiriöitä alueella? Osan noista monien kertomista yhteysongelmista voinee selittää myös verkko-ongelmat, ei välttämättä kaikki ongelmat ole aina yhteyden päissä.
Varmasti osan ongelmista selittää verkko-ongelmat (tosin itse asun aika täyden kenttien paikassa). Sitä se ei kuitenkaan selitä, että itse puhelin appi vaatii uutta kirjautumista aina jos useampaan tuntiin sovellusta ei ole käyttänyt. Sovelluksen poisto/uudelleen asennus saattaa helpottaa tätä ongelmaa pariksi päiväksi, sitten on taas apin välimuistissa jotain kuraa joka estää toiminnot.

Ongelmia on lähinnä kolmea (omien epätieteellisten kokemusten pohjalta):
- Skodan serverit tai osa niistä jumissa > kirjautuminen ei onnistu tällöin edes nettiselaimen kautta. Tässä tapauksessa yleensä sivuilta löytyy myös tieto serveriongelmista. Lievempi muoto on se, että appi ja yhteys autosta toimii, mutta esim. tuo lämmityksen kauko-ohjauskomento ei mene läpi.
- Auton datayhteys katkeaa "maapallo harmaana" -ongelma. Tämä palautuu jos autoa ei käytä useampaan päivään (tietokoneet menee syväuneen) tai sitten täytyy irroittaa sulake 17 hetkeksi. Auto ei siis osaa palauttaa katkennutta datayhteyttä (useimmiten), eikä infon hardreset auta tähän.
- Puhelin apin ongelmat. Ainakin iOs appi sotkee itsensä, mikäli sen jättää taustalle ja yrittää jatkaa toimintoja myöhemmin ensin sulkematta appia. Tätä on minulla ilmennyt vasta alkusyksyn päivityksen jälkeen. Poisto/uudelleen asennus ja monesti vain apin sulkeminen ja uudelleen avaus saattaa auttaa. 

Sitten on vielä varmaan paljon näiden yhdistelmiä ja hetkellisiä katkoksia ymv muuta kivaa.

en8545

Tehtaalta saadun tiedon mukaan navigoinin asetuksissa oleva "Käyttäytymisen oppiminen" valikon ei kuulukaan toimia 2020 mallivuoden autoissa, koska kyseistä ominaisuutta ei 2020 autoissa ole.
Valikko tulee poistumaan päivityksen myötä ensi vuonna. Eli ei mennyt tämäkään ihan putkeen.

Mallivuoden 2021 autoissa kyseinen toiminnallisuus pitäisi toimia. Voiko joku vahvistaa tämän?
Skoda Superb Combi iV L&K

dunlop

Miten tuon rengaspaineen varoittimen pitäisi toimia? Järjestelmähän ei anna mitään vastetta kun halutun painemäärän asettaa. Olen asettanut sitä säännöllisesti parin kuukauden välein aina uudestaan, mutta jokin senkin asetuksen itsestään nollaa? Vaihdoin tuossa talvirenkaisiin ja siinä mentiin 2.5>1.7 eikä auto ilmoittanut mitään renkaista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy