Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 04.11.20 - klo:15:58
Työsuhdeauto kyseessä, huolto on rajattu merkkiliikkeeseen sulkia myöden, muutoin laitattaisin jotkut muut kuin merkkiliikkeen sulat.

Itsellä kun ei työsuhdeautoa ole koskaan ollut, niin pakko kysyä: eikö sille saa itse tehdä yhtään mitään? Tankata kai sentään saa?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ukormi

Lainaus käyttäjältä: tet - 04.11.20 - klo:17:55
Itsellä kun ei työsuhdeautoa ole koskaan ollut, niin pakko kysyä: eikö sille saa itse tehdä yhtään mitään? Tankata kai sentään saa?

Saahan siihen ostaa vaikka kaikki kulutusosat mutta eipä kannata kun ei niitä liisarimaksuissa korvata. Ja lisävarusteita voit ostella mutta ne lähtee sitten auton mukana ilman korvausta kun auton luovutat pois.
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

tet

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 04.11.20 - klo:21:16
Saahan siihen ostaa vaikka kaikki kulutusosat mutta eipä kannata kun ei niitä liisarimaksuissa korvata.

Jaa, noh. Laadukas sulkapari maksaa muutaman kympin, ja kestää ainakin vuoden. Itse varmaankin sijoittaisin tuon verran ennemmin, kuin katselisin pyyhintäraitoja lasilla ja kuuntelisin kitinää.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Aba

Vähällä meni tänä aamuna Kehää pitkin. Kitkat vaihdettu alle. Etukäteen lämmitetty niin ei tarvinnut matkalla lämmittää  ;D

Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

dunlop

Lainaus käyttäjältä: Aba - 06.11.20 - klo:12:11
Vähällä meni tänä aamuna Kehää pitkin. Kitkat vaihdettu alle. Etukäteen lämmitetty niin ei tarvinnut matkalla lämmittää  ;D

Itse en päässyt kesälläkään tuohon lukemaan. Tällä hetkellä kaupunkiajossa 30kwh/100 tietämillä kulutus kun katson viimeisiä ajoja.

jopo

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 06.11.20 - klo:14:13
Itse en päässyt kesälläkään tuohon lukemaan. Tällä hetkellä kaupunkiajossa 30kwh/100 tietämillä kulutus kun katson viimeisiä ajoja.
Kuulostaa kyllä todella kovilta lukemilta kaupunkiajoon. Mulla menee tällä hetkellä nurkka-ajoissa hiukan päälle 20kWh lukemilla parin kolmenkymmenen km mittaiset ajot. Samat ajot kesällä n. 5kWh vähemmällä.
Nyt alla Nokian R3:t, jotka on kyllä todella vähäruokaiset kumit. Ja toki ajopaikka vaikuttaa paljon, joten vertailu on vähän hankalaa. Mut aika isoja eroja tuntuu olevan.

Aba

Lainaus käyttäjältä: jopo - 06.11.20 - klo:14:30
Kuulostaa kyllä todella kovilta lukemilta kaupunkiajoon. Mulla menee tällä hetkellä nurkka-ajoissa hiukan päälle 20kWh lukemilla parin kolmenkymmenen km mittaiset ajot. Samat ajot kesällä n. 5kWh vähemmällä.
Nyt alla Nokian R3:t, jotka on kyllä todella vähäruokaiset kumit. Ja toki ajopaikka vaikuttaa paljon, joten vertailu on vähän hankalaa. Mut aika isoja eroja tuntuu olevan.

Mulla myös R3 ja ne kyllä rullaa todella hyvin. Huomaa ihan perstuntumalla eron kesärenkaisiin. Kehällä vakkari 88 km/h ja aamulla ei pahemmin ollut tukkoja niin muistuttaa enemmän maantieajoa. Pidemmän aikavälin mittausta häiritsee sulakkeen irroitus rutiini kun silloin nollautuu kaikki.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

dunlop

Lainaus käyttäjältä: jopo - 06.11.20 - klo:14:30

Matkat on vähän lyhyempiä mikä osaltaan selittänee. Pyrin myös lämmittämään 5-10 min ennen lähtöä. Ehkä tuota tulee alitajuntaisesti painettua poljinta reilummin kun tietää laittavansa auton kuitenkin lataukseen. Ei näillä keleillä voi kovin montaa lyhyttäkään reissua samalla akulla tehdä. Alla joitain viimeisiä ajoja mitä kopsasin Connectista. Taulukko on mitä on, mutta isommalta ruudulta saanee selvää.

Distance (km)   Time (m)   Ø Speed (km/h)   Ø Consumption (kWh/100km)
7   15   30   31.7
10   28   21   35.6
21   47   27   23.8
6   11   36   32.4
15   35   27   25.1
7   16   30   28.0
15   28   32   28.0
14   35   25   27.1

Timppe

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 06.11.20 - klo:23:17
Matkat on vähän lyhyempiä mikä osaltaan selittänee. Pyrin myös lämmittämään 5-10 min ennen lähtöä. Ehkä tuota tulee alitajuntaisesti painettua poljinta reilummin kun tietää laittavansa auton kuitenkin lataukseen. Ei näillä keleillä voi kovin montaa lyhyttäkään reissua samalla akulla tehdä. Alla joitain viimeisiä ajoja mitä kopsasin Connectista. Taulukko on mitä on, mutta isommalta ruudulta saanee selvää.

Distance (km)   Time (m)   Ø Speed (km/h)   Ø Consumption (kWh/100km)
7   15   30   31.7
10   28   21   35.6
21   47   27   23.8
6   11   36   32.4
15   35   27   25.1
7   16   30   28.0
15   28   32   28.0
14   35   25   27.1

Minä en pääse lyhyelläkään matkalla tuollaisiin lukemiin. 10 min esilämmitys yleensä käytössä.

Matka aika keskinop. kulutus kWh/100
20     36     33             20.2
4     11     25             20.1
39     61     38             19.2
17     35     30             20.3
4     10     27             19.5
19     37     31             19.6
4     11     25             18.8
13     23     34             19.1
7     14     32             16.9
4     11     25             18.5
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

dunlop

Mielenkiintoista miten nuo erot voikin olla noin suuria. Minulla varmaan menee kolmasosa sitten tehosta harakoille, mitäpä tuohon muuta osaa sanoa..

Et varmaan aja mitenkään erityisen säästeliäästi? Olisiko muilla postailla lukemia?

Timppe

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 07.11.20 - klo:18:29
Mielenkiintoista miten nuo erot voikin olla noin suuria. Minulla varmaan menee kolmasosa sitten tehosta harakoille, mitäpä tuohon muuta osaa sanoa..

Et varmaan aja mitenkään erityisen säästeliäästi? Olisiko muilla postailla lukemia?
Ajan tietenkin säästeliäästi  8) Siis nopeusrajoitusten mukaan kaupunkialueella. Sanoisin, että ajan "pintakaasulla" ja aina käytännössä on B silmässä. Talteeotto hoitaa homman hienosti. Tosin heti kun kylmenee, niin kyllä tietenkin näkyy kulutuksessa, mutta lämmitys vaikuttaa tosi paljon tuossa (siis jos ei esilämmitä). Auton lämpötila on asetettu 19 asteeeseen kun on ulkovaatteet kuitenkin päällä ja yleensä vielä ECO-tila, jos sen vain muistaa laittaa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Skoda-Seppo

Minulla lataa seinästä tilapäislaturilla akun täyteen n. 7 tunnissa maksimilatausasetuksella. Onko tämä 7 tuntia nyt se minimiaika millä se akku voi täyttyä? Luin täältä, että noiden johtojen ja tilapäislatureiden kanssa on ollut ongelmia.

livejungle

Kävin päivittämässä laakkosella autoon laturifirmiksen. Nyt lataa skodan tilapäislaturillla 8A:lla mukisematta. Latausaika tosiaan sen noin 7h.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Skoda-Seppo - 08.11.20 - klo:13:00
Minulla lataa seinästä tilapäislaturilla akun täyteen n. 7 tunnissa maksimilatausasetuksella. Onko tämä 7 tuntia nyt se minimiaika millä se akku voi täyttyä? Luin täältä, että noiden johtojen ja tilapäislatureiden kanssa on ollut ongelmia.
q
16A virralla minimi aika on noin 3.5h. Vaikka seinästä saisi enemmän, niin auton latauslaite ei pysty kuin tuon max 16A ottamaan vastaan.
Hinauksessa ja regenerointi päällä saa ladattua nopeammin  :D
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Skoda-Seppo

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 08.11.20 - klo:14:07
q
16A virralla minimi aika on noin 3.5h. Vaikka seinästä saisi enemmän, niin auton latauslaite ei pysty kuin tuon max 16A ottamaan vastaan.
Hinauksessa ja regenerointi päällä saa ladattua nopeammin  :D

Minulla on tuossa seinässä olevassa pistorasiassa 16A sulake. Onko siis niin, että yksivaihelatauksella maksimivirta on 8A (eikä jostain syystä 16A?) ja tuo "rajoitettu" virta jotain sitä vähemmän?

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Skoda-Seppo - 08.11.20 - klo:14:45
Minulla on tuossa seinässä olevassa pistorasiassa 16A sulake. Onko siis niin, että yksivaihelatauksella maksimivirta on 8A (eikä jostain syystä 16A?) ja tuo "rajoitettu" virta jotain sitä vähemmän?
Se alkuperäinen mukana tuleva "tilapäinen" latauskaapeli pystyy tukesin takia vain 8A tehoon ja jos rajoitettu tila on autosta päällä niin latausvirta on max 5A.
Ostamalla paremman latauskaapelin esim Charge amps niin saat ladattua sillä 16A virralla sopivasta rasiasta. Suositeltava pistorasia on testattu super schuko.
Suositeltavin on kunnon 3 vaiheinen latausasema joka on kunnon sulakkeiden, kaapelien ja vikavirtasuojan takana.

658136

Perjantaina auto sai uutta ohjelmistoa sisäänsä tuon latausongelman vuoksi. Mökkireissulla lataus onnistui tilapäislaturilla OK ilman lataustehon rajoittamista autosta. Tuon suhteen asia siis nyt kuten pitääkin.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 08.11.20 - klo:22:38
Se alkuperäinen mukana tuleva "tilapäinen" latauskaapeli pystyy tukesin takia vain 8A tehoon ja jos rajoitettu tila on autosta päällä niin latausvirta on max 5A.
Ostamalla paremman latauskaapelin esim Charge amps niin saat ladattua sillä 16A virralla sopivasta rasiasta. Suositeltava pistorasia on testattu super schuko.
Suositeltavin on kunnon 3 vaiheinen latausasema joka on kunnon sulakkeiden, kaapelien ja vikavirtasuojan takana.
iv ei sitten osaa käyttää kuin yhtä vaihetta lataukseen. Mutta jos vetää sähköjä 3vaiheiselle latausasemalle niin ehdottomasti kannattaa kytkeä kaikki kerralla. Täyssähköautoon sitten voi hyödyntää kaikkia kolmea vaihetta.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 09.11.20 - klo:09:01
iv ei sitten osaa käyttää kuin yhtä vaihetta lataukseen. Mutta jos vetää sähköjä 3vaiheiselle latausasemalle niin ehdottomasti kannattaa kytkeä kaikki kerralla. Täyssähköautoon sitten voi hyödyntää kaikkia kolmea vaihetta.
Ei osaakaan kuten ei moni muukaan phev mutta pointtina oli se kunnollinen latausasema, johdotusten tarkastus / kunnon johtojen veto ja mahdollinen varautuminen tulevaan täyssähköautoon johon moni phevin jälkeen siirtyy.

dunlop

Onko muilla langaton latausalusta alkanut temppuilemaan nyt kelien kylmetessä? Monesti pamauttaa sitä punaista viestiä ettei lataus onnistu tai alustalla olisi kuulemma jotain muutakin kuin pelkkä puhelin. Kesällä tai ainakaan auton saadessa ei koskaan tullut moisia ongelmia. Korjaantuu toki heti kun käyttää pois ja laittaa takaisin.

malaakso

Minä puolestani olen huomannut ongelman jossa Travel assist menee jonkinlaiseen vikatilaan kun ratin lämmityksen pistää päälle. Joskus vika häipyy heti kun lämmityksen ottaa pois päältä, joskus tokenee vasta virrat pois ottamalla. Onko muilla samaa ongelmaa?

jopo

^/ ^^ . Ei ole tullut vastaan kumpaakaan toistaiseksi ainakaan. Ratinlämmitys/Travel assaria on tullut käytettyä yhtäaikaa + puhelin on lataillut normaalisti. 

slarpa

Puhelimen langatonlataus ei ole itsellä toiminut mutta olen olettanut sen johtuvan suojakuoresta joka on magneettikiinnitteinen. Tuo travel assist ongelma on itsellä osunut pari kertaa käynnistysvaiheessa, auto herjaa ettei ole toiminnassa mutta hetken päästä homma korjaantuu itsestään.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

BertilDator

Siis mikä on Travel Assist?

malaakso

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 18.11.20 - klo:21:30
Siis mikä on Travel Assist?
Avustin joka yhdistää kaistavahdin ja adaptiivisen vakionopeussäätimen, pitää auton kaistan keskellä. Osaa myös muuttaa säädettyä nopeutta navigaattoriin asetetun reitin ja nopeusrajoitusten mukaan. Taitaa olla vain mallivuodesta 2021 alkaen. Kaksipuolaisessa ratissa oikeanpuoleisin nappi ylhäällä.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 18.11.20 - klo:22:05
Avustin joka yhdistää kaistavahdin ja adaptiivisen vakionopeussäätimen, pitää auton kaistan keskellä. Osaa myös muuttaa säädettyä nopeutta navigaattoriin asetetun reitin ja nopeusrajoitusten mukaan. Taitaa olla vain mallivuodesta 2021 alkaen. Kaksipuolaisessa ratissa oikeanpuoleisin nappi ylhäällä.

Aivan joo, eli lisänä tuossa mukautuva kaistavahti osaa pysyä keskellä kaistaa eikä seilaa puolelta toiselle mitä pelkkä kaistavahti tekisi. Miten tuo suhtautuu käsien ratissa pitämiseen?

passo_s

^tuon kanssa saa olla tarkkana. Mulla Passat GTEssä toimii siten että ajaa liian liki keskiviivaa tai liian liki reunaviivaa. Joskus ajaa ihan ok suht keskellä. Yleensä toimii siten että aloittaa nätisti mutta sitten harhautuu ajamaan liian liki keskiviivaa tai reunaviivaa. Travel Assistin kun sammuttaa ja uudelleen käynnistää niin menee taas hetken kohtuullisesti viivojen välissä. Travel Assist on keskeneräinen tekele kun Teslan automaattiajoa kokeilin. Travel Asistiin liittyen ilmeisesti kapasitiivisellä periaatteella toimiva ratin käsientunnistus on alkanut temppuilla, 60 tkm se toimi moitteetta. Nykyisin kun Travel Assist on päällä ja kädet ratissa niin eipä tunnista ja tempaisee jarrut kiinni. Ratti on puhdas, työsuhdeauto kun on kyseessä niin on säännöllisesti sisäpesulla. Ei auta enää travel assistilla ajella ja sähköpostia kännystä selata :) Aluksi Travel Assist aiheutti melkein matkapahoinvointia. Auto seilaa jonkin verran viivojen välissä. Sitten siihen tottui ja vaikkapa viivasuoraa motaria ajaessa se oli ihan jees. Ilo loppui nyt 60 tkm kohdalla.

dunlop

Ainakin 2020 L&K:ssa on kyllä mukautuva kaistavahti eli täysi "travel assist". Ainoa mikä puuttuu on tuo ratin kosketustunnistus eli sitä saa nykiä 10s välein mikäli haluaa välttyä rasittavilta piippauksilta. Tai sitten voi työntää sen puolitäyden juomapullon ratin väliin..

konsta_kuttaperkka

Mistä ihmeestä saa säädettyä puhelimen soittoäänen voimakkuuden? On liian hiljaisella ja olen yrittänyt valikoita kahlata läpi mutta eipä löydy paikkaa mistä saisi säädettyä.

jopo

Tuo on mulla tullut joskus bugina Apple Car playn kanssa. Normaalisti volumesäädöt tuohon puhelimeenkin vaikuttavat, bugin tullessa ei mikään. Kuuluu just tuollein hiljaa. Käytä radiota välissä ja säädä sen volkkaa. Joskus lähti tuon radioveivuun jälkeen puh volumekin toimimaan. Yleensä myös kaikki on toiminut seuraavalla ajolla. Näitä softaongelmiahan tässä riittää...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy