Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

dunlop

Tilapäislaturi veti kongiin ensimmäisen kerran yli neljän vuoden käytön aikana! Johdon käyttäminen irti ei auttanut mutta se Reset-nappi, joka ei tunnu varsinaisesti napilta, onkin joku oikea juttu ja toimi hipaisukytkimen tavoin. Lyhyen "painalluksen" jälkeen laturi palautui ja homma toimi taas!

Ja SOS-vika on kaiken sen vilkkumisen jälkeen jäänyt nyt päälle. Ohjausyksikön vaihto maksaa kuulemma nelinumeroisen summan..

skodesko

Webasto löytyy talvea varten, mutta saako Superbissa jotenkin etänä tai ajastettuna laitettua viilennystä autoon hellekeleillä? SkodaConnect ei ole käytössä, onnistuisiko sen avulla vai ilman tuota maksullista tilaustakin?

wsaarja

Mistähän johtuu, että kun puhelin yhdistettynä autoon niin puhelimeen tulevista ilmoituksista ei kuulu ääni - ei puhelimesta eikä auton kaiuttimista. Puhelun soidessa kyllä auto soi ja äänet kuuluu mutta esim viestiä ei havaitse millään? Puhelimena Samsung S22

JarSSu

Lainaus käyttäjältä: skodesko - 25.05.24 - klo:10:38Webasto löytyy talvea varten, mutta saako Superbissa jotenkin etänä tai ajastettuna laitettua viilennystä autoon hellekeleillä? SkodaConnect ei ole käytössä, onnistuisiko sen avulla vai ilman tuota maksullista tilaustakin?

SkodaConnectin kautta pystyy laittaa viilennyksen ajoakun tai verkkovirran (jos latausjohto on kiinni) kautta.
Jos ei ole SkodaConnect käytössä, niin e-managerin kautta voit laittaa ajastuksen. Muista laittaa rasti "seisontalämmitys" kohtaan + e-managerin asetuksista sisätilan lämpötila asetus pienimmälle. Tämä käsittääkseni käyttää sitä polttoainekäyttöstä lämppäriä. Ajoakun kautta viilennystä en ole itse onnistunut käyttämään jos ei omista SkodaConnect palvelua.

Opla

Lainaus käyttäjältä: topeli - 14.03.24 - klo:10:55Eilen kävi oma auto (2020 iV) takaisinkutsun vuoksi ohjelmistojen päivityksessä (4kpl päivityksiä) ja itselläni oli myös ongelma suko-laturin suhteen. Vilkutteli punaisia valoja, jos yritti ladata maksimivirralla. Toimi normaalisti, mikäli autosta asetti valinnaksi rajoitetun virran.
Tiskillä kerrottiin, että päivitysten yhteydessä laitettiin sähköjärjestelmään jokin uusi päivitys, jolla tuon ongelman pitäisi korjaantua ja ainakin viime yön latauksen perusteella ongelma olikin poistunut.

Minulle tullut sama vika, auto myös 2020 iv. Menikö päivitys Skodan piikkiin? Oliko kyseessä Suomi-auto?

Opla

Lainaus käyttäjältä: ernorau - 29.03.24 - klo:12:16Heip!

Menin hankkimaan iv Superbin ja kyseessä on ensimmäinen "moderni" vaggilainen auto. Aikanaan ajelin Jetalla pienen pätkän. Käyttölogiikka eroaa baijerilaisesta aikapaljon, mutta olen aika sinut noiden vehkeiden kanssa satojentuhansien vaggilaisten työkilometrien ansiosta.

Nyt kuitenkin tuli ongelma (pää)käyttäjän lisäämisessä. Tilille kirjautuminen ja näin ollen palvelun käyttöönotto autossa ei onnistu. Minä neuvoksi?

Onko ongelma skodan päässä ja muu kuin odottaminen ei auta?

Virheilmoituksen sisältö on: Toiminto ei juuri nyt ole käytettävissä.

Otin kuvankin, mut en nyt löydä sitä mistään :D

Minun 2020 iv:hen tehtiin tänään softan päivitykset, mutta minkään käyttäjän lisääminen ei onnistu, sama herja.

Selvisikö kohdallasi mikä oli ongelma? Tai onko muilla käsitystä?

wsaarja

Tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa mutta paljonkohan mahtaa tällainen uuden mallin SuperB maksaa heinäkuussa -26 50tkm ajettuna?

https://www.nettiauto.com/skoda/superb/14450291

jugih

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 31.07.24 - klo:12:35Tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa mutta paljonkohan mahtaa tällainen uuden mallin SuperB maksaa heinäkuussa -26 50tkm ajettuna?

https://www.nettiauto.com/skoda/superb/14450291

Ihan lonkalta, vajaa puolet pois hinnasta. Eli siinä 30t-35te?
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

Taikatossut

Onko mitään hajua saanko otana ladattua uusimmat päivitykset, jos hankin nuo maksulliset skodan paketit? Vm21 auto ja uusin softa nyt 0270

MikeyÅbo

Moron,
Onko jollain toiminut la 03.08.2024 jälkeen Connecti?

Harmaana pysyy maapallomme tää...

eSim:istä herjaa eli yhteydet kaiketi kokonaan poissa pelistä, varmaan mukaan lukien automaatti hälytys toiminto.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 20.08.24 - klo:15:30Onko mitään hajua saanko otana ladattua uusimmat päivitykset, jos hankin nuo maksulliset skodan paketit? Vm21 auto ja uusin softa nyt 0270
Päivitykset tulee ilmankin, jos connect tili on tehtynä ja kirjauduttu autoon.
Yksityissuojaus kaikkein sallivammassa tilassa.

Maksullisella connect tilillä saa automaattisesti uudistuvat kartat, webaston ohjausta ym
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

johnny67

Onko kukaan keksinyt miten superbiin saa dcc alustansäädön pysymään jäykempänä ettei tarvitsisi joka kerta säätää kun laittaa virrat päälle.  Vakio on mielestäni liian löysä ja sport asento on hyvä

Taikatossut

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.08.24 - klo:10:17Päivitykset tulee ilmankin, jos connect tili on tehtynä ja kirjauduttu autoon.
Yksityissuojaus kaikkein sallivammassa tilassa.

Maksullisella connect tilillä saa automaattisesti uudistuvat kartat, webaston ohjausta ym

Okei. Ehkä tuohon minun vehkeeseen ei sitten vain ole uudempaa kuin 0270

johnny67

Lainaus käyttäjältä: johnny67 - 27.08.24 - klo:23:01Onko kukaan keksinyt miten superbiin saa dcc alustansäädön pysymään jäykempänä ettei tarvitsisi joka kerta säätää kun laittaa virrat päälle.  Vakio on mielestäni liian löysä ja sport asento on hyvä

Taisi löytyä syyllinen löysään alustaan.  hantin puolen etuiskunvaimentaja vuotaa öljyä.  4 vuotta ja 80tkm takana.  Tällaista laatua

Killer

Lainaus käyttäjältä: johnny67 - 27.08.24 - klo:23:01Onko kukaan keksinyt miten superbiin saa dcc alustansäädön pysymään jäykempänä ettei tarvitsisi joka kerta säätää kun laittaa virrat päälle.  Vakio on mielestäni liian löysä ja sport asento on hyvä

Ajomoodi invividualiin ja säädä siihen sport alusta sekä muutkin sellaiseksi kuin haluat. Pysyy ne säädöt kohdallaan.

3:a superbia ajaneena tuntuu olevan kaikissa alusta löysä ilman dcc sport asentoa.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Wheelers

Lainaus käyttäjältä: vesala - 03.02.24 - klo:22:00Nyt sain vihdoin sovittua myyjäliikkeen ja Skodan kanssa että auto päivitetään "suomi-autoksi".  Torstaina oli päivityksessä ja nyt webasto lähtee käyntiin kännykästä (lähti se ennenkin kun teki sen
"ensin sähköllä - sitten poikki - sitten bensalla" -tempun, mutta on tämä kätevämpää)

Miten muuten sähköautoväki laskee sähkön kulutuksen?  Olen huomannut että jos auto sanoo kuluttaneensa
X kWh, niin minun pitää pakkasesta riippuen töpselistä laittaa sinne 1.4-1.7 kertainen määrä. 

Mitäs tämä auton päivitys ns. suomi-autoksi piti sisällään ja onko tietoa mitä se myyjäliikkeelle maksoi? Itsellä tulossa auto saksasta "agentin" kautta ja tästä päätellen jotain päivityksiä pitänee tehdä.

Streamer76

Onko muilla ongelmia peilin kääntymisessä alaspäin peruutettaessa, tähän löytyy asetus peilit kohdasta. Toimi aluksi pitkään, sen jälkeen hyytyi. Mielenkiintoista oli, että tuo lähti toimimaan "valohoidolla" määräaikaishuollon yhteydessä mutta sen jälkeen lopetti taas toimimasta aika pian. Liekö softabugi, joku bitti menee poikittain mikä resetoitui huollossa ja taas on poikittain. Peilin säädöt toimii ihan ok yms.

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 24.09.24 - klo:14:42Onko muilla ongelmia peilin kääntymisessä alaspäin peruutettaessa, tähän löytyy asetus peilit kohdasta. Toimi aluksi pitkään, sen jälkeen hyytyi. Mielenkiintoista oli, että tuo lähti toimimaan "valohoidolla" määräaikaishuollon yhteydessä mutta sen jälkeen lopetti taas toimimasta aika pian. Liekö softabugi, joku bitti menee poikittain mikä resetoitui huollossa ja taas on poikittain. Peilin säädöt toimii ihan ok yms.

Tämä selvisi. Tässähän on näemmä sellainen feature, että oven peilien säätö pitää olla asennossa R, että peili laskeutuu, pelkkä asetus softasta ei siis riitä ;D

Taikatossut

Onko kokemuksia 12v akun vaihdoista? Onko mikä merkki/malli hyvä? Täytyykö viedä marmorille vai hoituuko ihan jossain akkupojilla?

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 26.09.24 - klo:11:23Onko kokemuksia 12v akun vaihdoista? Onko mikä merkki/malli hyvä? Täytyykö viedä marmorille vai hoituuko ihan jossain akkupojilla?

Itse vaihdatin tuolla, 230 euroa kaikkine töineen

https://www.suomenakut.fi/akut-ja-paristot/tab-kaynnistysakku-ecodry-agm-ag70-12v-70ah-760a-en-278x175x190-1000800/p/3838807008731/

Taikatossut

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 26.09.24 - klo:13:42Itse vaihdatin tuolla, 230 euroa kaikkine töineen

https://www.suomenakut.fi/akut-ja-paristot/tab-kaynnistysakku-ecodry-agm-ag70-12v-70ah-760a-en-278x175x190-1000800/p/3838807008731/

Okei kiitos. Eli menee myös tuollainen vähän isompi akku. Kaikenmoiset varaosahaut tarjoaa vaan noita 60ah akkuja.

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 26.09.24 - klo:15:12Okei kiitos. Eli menee myös tuollainen vähän isompi akku. Kaikenmoiset varaosahaut tarjoaa vaan noita 60ah akkuja.

Orkkisakku ainakin minulla oli Varta 7P0 915 105, 68Ah ja fyysisiltä mitoilta sama kuin tuo minulle tullut uusi TAB

hece

Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 29.08.24 - klo:17:08Okei. Ehkä tuohon minun vehkeeseen ei sitten vain ole uudempaa kuin 0270
Minulla -21 Passat GTE ja sama 0270 (HW020). Tarjoaa vähän väliä on-the-air päivitystä mutta se epäonnistuu aina pistäen samalla järjestelmän eri tavoin sekaisin, kunnes auton käynnistää uusiksi. Päivitys on huollossa asennettavissa usb-tikulta, mutta vaatii useamman tunnin työn. Ja näin 3v auton kanssa keskustelun siitä kuka lystin maksaa, valitettavasti. Mm. Passat GTE-ketjussa on tuosta juttua.

Taikatossut

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 27.09.24 - klo:07:27Orkkisakku ainakin minulla oli Varta 7P0 915 105, 68Ah ja fyysisiltä mitoilta sama kuin tuo minulle tullut uusi TAB

Voikohan tuossa L&K olla isompi akku, en tiiä. No, kaipa se siinä sitten selviää jos marssin johonkin akun vaihtoon.

Eagle|

Moikka kaikki.
Olen harkitsemassa Skoda SuperB Iv L&K -21 alle 40tkm ajetun ostamista. ( Ruotsin tuonti )
Varusteissa mm. Webasto.
Olisi ensimmäinen VAG...

Mitä tulee ottaa huomioon?
Onko selkeitä tyyppivikoja?

Kiitokset asiallisista vastauksista.

antijape

Alla 2021 SuperB Combi, jossa (ilmeisesti) Kessy. Ovet aukeaa kun käden laittaa kahvalle ja lukittua saa "hipaisulla", mutta takaluukku ei aukea jalkaa heiluttelemalla. Kysymys onkin että kuuluuko takaluukun potkuavaus automaattisesti Kessyyn vai ei? Koitan siis miettiä että onko tuo rikki vai eikö ko. varustetta vaan ole?

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: antijape - 30.10.24 - klo:09:04Alla 2021 SuperB Combi, jossa (ilmeisesti) Kessy. Ovet aukeaa kun käden laittaa kahvalle ja lukittua saa "hipaisulla", mutta takaluukku ei aukea jalkaa heiluttelemalla. Kysymys onkin että kuuluuko takaluukun potkuavaus automaattisesti Kessyyn vai ei? Koitan siis miettiä että onko tuo rikki vai eikö ko. varustetta vaan ole?

Onko asetuksista päällä? Itse luulin että ei sitä ole kunnes tuli joskus se asetus vastaan :)

antijape

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 30.10.24 - klo:15:13Onko asetuksista päällä? Itse luulin että ei sitä ole kunnes tuli joskus se asetus vastaan :)

En kyllä asetuksista tuollaista kohtaa löydä vaikka kuinka etsin. Jonkun videon löysin missä tuo kytkettiin "Easy Open" nimikkeellä, mutta itsellä ei samassa valikossa tuota (tai mitään siihen viittaavaa) ole. Taitaa siis olla vaan niin ettei ko. ominaisuutta ole vaikka Kessy vaikuttaisikin olevan. Tyydyn kohtalooni.

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: antijape - 31.10.24 - klo:12:52En kyllä asetuksista tuollaista kohtaa löydä vaikka kuinka etsin. Jonkun videon löysin missä tuo kytkettiin "Easy Open" nimikkeellä, mutta itsellä ei samassa valikossa tuota (tai mitään siihen viittaavaa) ole. Taitaa siis olla vaan niin ettei ko. ominaisuutta ole vaikka Kessy vaikuttaisikin olevan. Tyydyn kohtalooni.
Joo Easy open nimellä löytyy Avauksen ja sulkemisen asetuksista.

Mr.Moon

Mitäköhän piippiä nyt taas. Hetken sain taas nauttia siitä että etäyhteys toimi vaikka maapallo on aktiivinen. En tiedä onko yhteyttä asiaan mutta infotainment ilmoittaa että on asiaa. Sitä kun painaa niin lukee jotain että connect to the internet. Vehicle wallet.
Mitä tuo mahtaa tarkoittaa. Edes Google ei osannut auttaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy