Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

prinne

Lainaus käyttäjältä: Occux - 05.12.20 - klo:16:32
Kiitos. Laitoitko viiksestä itseesi päin vetämällä vai siitä ratin napista? Koska en muista tuollaista nähneeni ratin napista painamalla syy voi olla siinä, että tyypillisesti olen viiksen napista laittanut päälle vakionopeuden. Täytynee seuraavalla kerralla jättää kokeeksi pois se vakionopeus ja ensin viiksen veto ja sitten tuo ratin nappi.

siis vakkarin viiksestä ei Travel Assist mene päälle. Vain ratin napista. Tässä tapauksessa vakionopeus oli ensin asetettu, sitten ratista Travel Assist. Jos vakionopeutta ei ole asetettu, niin ratin napista se asettuu nopesu ja menee Travel Assist päälle. Siitä en ole nyt varma tuleeko tuo kuvan ilmoitus silloin.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Sinistra

Lainaus käyttäjältä: prinne - 05.12.20 - klo:16:54
Jos vakionopeutta ei ole asetettu, niin ratin napista se asettuu nopesu ja menee Travel Assist päälle. Siitä en ole nyt varma tuleeko tuo kuvan ilmoitus silloin.

Kyllä tulee ilmoitus silloinkin, ja vakkari tosiaan nappaa siinä kohtaa senhetkisen nopeuden pohjaksi.

prinne

Sanotaanko nyt näin että kohtuuttoman paljon viestejä vain yhden napin painamisesta.
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Funchameleon

Mun vanhassa superbissa ei ole kapasitiivista rattia mutta lane assist ja sekin herjaa tota jos ei oo hetkeen kädet ratissa. Mutta se ottaa ratin liikkeistä. Eli jos et itse tee ohjausliikkeitä niin alkaa herjaamaan vaikka käsi olisi ratilla.

Lainaus käyttäjältä: Excalibur22 - 05.12.20 - klo:10:44
Kyllä siinä varmaan kapasitiivinen ratti on jos se kaksipuolainen on. Voit testata sitä irrottamalla kädet n.10 sekunniksi ratista ja annat vaan auton seilata viivojen välissä. Auto alkaa hälyttää että ota auto hallintaan. Ota ratista kiinni ja jos hälytys loppuu niin silloin on kapasitiivinen ratti. Luulen että sinulta vaan puuttuu mukautuva kaistallapito niinkuin minultakin. Odottelen vielä vastausta huollosta mikä mahtaa olla syynä tähän puutteeseen. Itselle ei sille toiminnolle ole käyttöä, mutta jos semmoinen on minulle myyty niin se pitää siinä olla.
--------------------------------------------------------
Skoda Fabia Combi 2.0 TDI My09
Skoda Superb 4x4 280 TSI My16
Skoda Octavia 1.4 PHEV Combi My21 ->

Needleman

Oliko travel assist style LE:ssä vaikiona? En muista ruksineeni sellaista mutta silti se löytyy.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 05.12.20 - klo:19:30
Oliko travel assist style LE:ssä vaikiona? En muista ruksineeni sellaista mutta silti se löytyy.

Vakiona tuli

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 05.12.20 - klo:17:32
Sanotaanko nyt näin että kohtuuttoman paljon viestejä vain yhden napin painamisesta.
Kohtuus kaikessa, mutta ongelma tässä on ollut se, että tuota nappia painamalla ei tule mitään näkyvään ja kyseenalaiseksi on jäänyt se, onko autossa adaptiivinen kaistavahti vai ei, vaikka mallin varusteluettelon ja lisävarustehinnaston mukaan se on vakiona ja kaiken lisäksi yhdelle Style LE 1.5 TSI kesäkuun tilauksessa myyjä on jälkeen päin väittänyt, että ei autossa sitä kuulukaan olla ja kyseessä oli pelkkä virhe varusteluettelossa ja lisävarustehinnastossa. Sen takia tässä nyt yritetään metsästää, millä konstilla se tulee päälle ja miten se näkyy kojelaudassa. Lisäksi omassa autossa en ole nähnyt noita kuvassa olleita ja auto poukkoilee viivalta viivalle, niin kuin siinä olisi vanhan mallinen lane assist ilman sitä mainostettua adaptiivisuutta. Jotain älykkyyttä autossani täytyy olla, koska ajaessani urien ulkopuolella auto käskee ajamaan keskellä kaistaa, mutta näyttää siltä, että se ei osaa itse tuota tehdä eli ajaa keskellä kaistaa. Täytyy tutkia uudelleen seuraavan kerran kun lähden liikkeelle.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Atsii

Minkälainen etumaskin talvisuoja olisi hyvä. Melkoisen avoimet rivat keulassa. Suola ja loska varmaankin tukkii jäähdyttimen.
Vai onko suojasta yleensäkkään mitään todellista hyötyä?
Olisiko kellään vinkkiä kunnollisesta suojuksesta?

ex. Skoda Octavia Combi  1.5TSI Style Launch Edition man. 2020
VW Golf Variant Comfortline Edition 40 1.4TSI man. 2015 
VW Golf Variant Comfortline 1.4TSI 2010  man.     
VW Golf Variant Comfortline 1.9 TDI  2002 man.     
VW Polo Classic Comfortline 1.4 2000 man.

KKN

Tammer-Suojan tuotteella ainakin saa keulan umpeen.
2023 Superb 1.4 TSI SportLine iV Business
2017 Golf 1.0 TSI Comfortline

Hannes

;D ;D ;D ;D Ei rumempaa rättiä voi enää keulaan laittaa, on niin omatekoisen näköinen ja vielä hätäisesti tehty, vielä maksaa tuosta huh.

Atsii

Kiitos KKN

Löysin tällaisen HEKO suojan Skoda lll. Näyttää hieman paremmalta, mutta ei ilmeisesti löydy 2020 malliin.
Jos jostain löytyy niin kyllä ostan  :)

Funchameleon

Mä olen ymmärtänyt että tässä uudessa mallissa on automaattinen toi eturitilä eli jos on kylmää niin sulkeutuu ja lämpimällä auki.
Korjatkaa toki jos oon väärässä.

Funchameleon

Vastaan itselleni.
Ei taidakkaan olla. Oli nvaan skodan käyttämää termiä Air Curtain
Luullut tällaseksi adaptiiviseksi ilmanohjaimeksi.

Lainaus käyttäjältä: Funchameleon - 06.12.20 - klo:22:20
Mä olen ymmärtänyt että tässä uudessa mallissa on automaattinen toi eturitilä eli jos on kylmää niin sulkeutuu ja lämpimällä auki.
Korjatkaa toki jos oon väärässä.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 16.10.20 - klo:15:33
Uutena Octavian omistajan törmäsin etuosan kaihtimiin. Pitäsikö näiden kääntyä kiinni kylmällä ilmalla?

Puuttuukohan autostani kaihtimet?
Vaikka kuinka tarkkaan katson ritilää niin en huomaa mitään kaihtimia.
Löytyykö keneltäkään autostaan kaihtimia?

tet

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 07.12.20 - klo:09:54
Vaikka kuinka tarkkaan katson ritilää niin en huomaa mitään kaihtimia.
Löytyykö keneltäkään autostaan kaihtimia?

Tuskin ne siinä etumaskissa ovat, vaan välittömästi jäähdyttäjän edessä. Katso taskulampulla siitä ritilän välistä, näkyisikö siellä taaempana?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Hannes

SuperBssä kaihin on ainakin syylärin takapuolella eli siellä moottorin puolella, edestä katsottuna vasemmassa ylänurkassa, ei mikään koko syylärin peittävä vaan pienehkö räppänä.

Funchameleon

Morjesta.
Perjantaina tulee pihaan uusi octavia iV phev.
Onkos täällä kenelläkään kyseistä menopeliä?
Jos on jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?
Saako iV mallissa säädettyä sitä regeneretiivistä jarrutuksen tasoa niinkuin joissain muiden valmistajien malleissa saa?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Excalibur22 - 03.12.20 - klo:19:23
Jos joku vielä etsii peruutuskameran pesurin kytkintä niin löytyy kuvan osoittamasta paikasta. Ihan vahingossa tuonne ei eksy.

Mites tuon saa näkymään peruutuskameran näytölle?

Occux

Kohtuutonta tai ei, jatkan kuitenkin vielä aiheesta adaptiivinen kaista-avustin. Huollossa asennettiin 7 softaa ja ei muutosta tuohon ratin oikeanpulimmaisen napin toimintaa. Se nappi on nimeltään travel assist nappi. Nappi on edelleen yhtä mykkä kuin ennenkin. Yhden myyjän mukaan se on mykkä ja softa on vielä työn alla. Mekaanikko kävi testaamassa ja väitti, että ihan hyvin toimii. Keskustelussa selvisi, että mekaanikko luuli lane assistia adaptiiviseksi lane assistiksi. Huoltovastaavan kanssa käytiin yhdessä kokeilemassa 80 nopeudessa. Lopputulos oli, että ei minkäänlaista vaikutusta napilla ja adaptiivinen lane assist ei aktivoidu. Onneksi löytyi mies, joka ymmärsi, mistä puhutaan eikä väittänyt kaikenlaista keksittyä. Olen siis onnellinen mies, kun olen löytänyt jonkun, jonka kanssa ollaan samalla aaltopituudella. Huoltovastaava laittaa kyselyä maahantuojalle. Myyjä, jonka kanssa keskustelin tarkasti ATK:lta, että autossani on travel assist paketti ja myös adaptiivinen kaista-avustin. Onneksi ei anää tarvitse väitellä, kuuluisiko sitä olla vai ei. 2.6.2020 ladattun varusteluettelon mukaan Ambitienissa on pelkkä kaista-avustin ja Stylessa on molemmat, eli kaista-avustin ja mukautuva kaista-avustin ja samaan aikaan ladatussa lisävarusteluettolessa mainitaa, että Stylessä on vakiona ja Ambitionissa lisävarusteena.

Olin niin uuvuksissa nälästä, että en muistanut tarkastaa softaversioiden numeroita. Oli ovella 7:30 ja koeajolle päästiin klo 13:00.
Toyota Corolla 1984
....

Antt1N

Lainaus käyttäjältä: Funchameleon - 07.12.20 - klo:11:22
Morjesta.
Perjantaina tulee pihaan uusi octavia iV phev.
Onkos täällä kenelläkään kyseistä menopeliä?
Jos on jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?
Saako iV mallissa säädettyä sitä regeneretiivistä jarrutuksen tasoa niinkuin joissain muiden valmistajien malleissa saa?

Tästä kiinnostaa todellinen kulutus akku tyhjänä. Vastaava itsellä harkinnassa ja välillä tulee pitkiä ajoja missä mentäisiin bensan voimalla

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Occux - 07.12.20 - klo:14:46
Kohtuutonta tai ei, jatkan kuitenkin vielä aiheesta adaptiivinen kaista-avustin. Huollossa asennettiin 7 softaa ja ei muutosta tuohon ratin oikeanpulimmaisen napin toimintaa. Se nappi on nimeltään travel assist nappi. Nappi on edelleen yhtä mykkä kuin ennenkin. Yhden myyjän mukaan se on mykkä ja softa on vielä työn alla. Mekaanikko kävi testaamassa ja väitti, että ihan hyvin toimii. Keskustelussa selvisi, että mekaanikko luuli lane assistia adaptiiviseksi lane assistiksi. Huoltovastaavan kanssa käytiin yhdessä kokeilemassa 80 nopeudessa. Lopputulos oli, että ei minkäänlaista vaikutusta napilla ja adaptiivinen lane assist ei aktivoidu. Onneksi löytyi mies, joka ymmärsi, mistä puhutaan eikä väittänyt kaikenlaista keksittyä. Olen siis onnellinen mies, kun olen löytänyt jonkun, jonka kanssa ollaan samalla aaltopituudella. Huoltovastaava laittaa kyselyä maahantuojalle. Myyjä, jonka kanssa keskustelin tarkasti ATK:lta, että autossani on travel assist paketti ja myös adaptiivinen kaista-avustin. Onneksi ei anää tarvitse väitellä, kuuluisiko sitä olla vai ei. 2.6.2020 ladattun varusteluettelon mukaan Ambitienissa on pelkkä kaista-avustin ja Stylessa on molemmat, eli kaista-avustin ja mukautuva kaista-avustin ja samaan aikaan ladatussa lisävarusteluettolessa mainitaa, että Stylessä on vakiona ja Ambitionissa lisävarusteena.
Onhan vag vehkeissä aiemminkin käytetty ratteja nappuloineen vaikka ei kyseisiä ominaisuuksia ole. Octavia 2 oli ratissa puhelimen käyttö nappulat mut ei autos välttämättä ollu ees bluetoothia. Et voi olla et sun ratissa se nappula ei herää ikinä henkiin. Skodan sivuilta ku lukee ohjekirjoja niin 7/2020 jälkee tehdyissä ilmeisesti vast oikeest travel assist eli vm2021autoissa. Aikasemmin saattanut ratissa olla toi se nappi mut ei oo puhuttu kirjassa sanaakaan sen toiminnoista ku niitä ei oo.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 07.12.20 - klo:18:18
Onhan vag vehkeissä aiemminkin käytetty ratteja nappuloineen vaikka ei kyseisiä ominaisuuksia ole. Octavia 2 oli ratissa puhelimen käyttö nappulat mut ei autos välttämättä ollu ees bluetoothia. Et voi olla et sun ratissa se nappula ei herää ikinä henkiin.

Mites noi käytännössä menee jos vakiovaruste ei toimi tai sitä ei autosta löydy?

Ainakaan siihen että "ei vaan herää henkiin" ei pidä tyytyä, mutta mikä tuon sitten korvaa. Oli sitten tarpeellinen tai tarpeeton varuste.

Sinistra

Lainaus käyttäjältä: prinne - 07.12.20 - klo:18:26
Mites noi käytännössä menee jos vakiovaruste ei toimi tai sitä ei autosta löydy?

Ainakaan siihen että "ei vaan herää henkiin" ei pidä tyytyä, mutta mikä tuon sitten korvaa. Oli sitten tarpeellinen tai tarpeeton varuste.

Tätä tuossa jo muutama sivu sitten avasinkin, mutta jos autossa ei ole siihen myyntihetkellä luvattua varustetta asennettuna, niin myyjän kauppa- tai muun sopimuksen mukaisessa suorituksessa on silloin virhe. Tällöin (jos virheen olemassaolon pystyy todistamaan eikä siitä synny kiistaa) myyjä joko 1) korjaa virheen kustannuksellaan eli asennuttaa ko. varusteen autoon maksutta tai 2) jos tämä ei ole mahdollista, antaa auton myyntihinnasta virheen johdosta hinnanalennusta.

Vai meinasitko prinne miten tuo varusteen asennus jälkikäteen noin teknisemmin suoritettaisiin?

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 07.12.20 - klo:18:26

Kiitos huoltovastaavan, kysely maahantuojalle lähtee. Rakkaudestalajiin vastaus on, että tarvel assist mainitaan sekä käyttökäsikirjassa ja se on Skodan Suomen sivustolta ladatussa varusteluettelossa ja lisävarusteluettelohinnastossa mainittu olevan vakiona kyseisessä autossa. Ja aiemmin saadun kuvan mukaan se myös toimii marraskuussa luovutetussa autossa ja näkyy myös virtuaalimittaristossa. Lisäksi se on mainittu minun auton varusteissa ATK:lta myyjän tarkastamana. Eli se on, mutta sitä toistaiseksi ei voi aktivoida ja siten se ei tietenkään myöskään toimi. Minun puolesta tuo ratin nappi saa jäädä kylmäksi, kunhan ominaisuus tulee edes infotainment valikoihin, missä sitä ei myöskään ole. Siellä näkyy vaan kaista-avustin, joka on eri asia, kuin mukautuva kaista-avustin. Joten jäädään vielä kuulolle, miten maahantuoja vastaa. Samaan kategoriaan kuuluu nopeuden säätö liikennemerkien mukaan. Eli nopeusrajoitukset auto osaa kertoa, mutta ei säädä nopeutta niiden mukaan, kun travel assist ei ole aktivoitu. Ja sitä ei ole aktivoitu, koska ei ole mitään konstia aktvivoida sitä ja huoltomekaanikko ei nähnyt vikaa, koska puhuu eri asiasta. Muta kuten sanoi, onneksi huoltovastaava osasi tutkia asiaa riittämiin ja huomasi, että myöskään tuo nopeusrajoituksiin reagointi ei toimi,
Toyota Corolla 1984
....

prinne

LainaaMinun puolesta tuo ratin nappi saa jäädä kylmäksi, kunhan ominaisuus tulee edes infotainment valikoihin, missä sitä ei myöskään ole.

Eli haluatko/vaaditko että varusteen toteutus olisi nyt erilainen kuin se on autoissa missä se toimii? Napista se mulla toimii, missään valikossa ei ole adaptiivisesta mainintaa. En tiedä pitäisikö, itse en sitä kaipaa.

Rabalski

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 07.12.20 - klo:13:48
Mites tuon saa näkymään peruutuskameran näytölle?

Itselläni ei kyseinen kuvake suostunut pesemään kameraa vaan ilmoitti että toiminto ei ole nyt käytettävissä tai jotain vastaavaa. No onneksi pesee viiksestä kuitenkin.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Rabalski - 07.12.20 - klo:19:42
Itselläni ei kyseinen kuvake suostunut pesemään kameraa vaan ilmoitti että toiminto ei ole nyt käytettävissä tai jotain vastaavaa. No onneksi pesee viiksestä kuitenkin.

Toimiiko takalasinpyyhkijän kanssa yhtäaikaa?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 07.12.20 - klo:19:11
Eli haluatko/vaaditko että varusteen toteutus olisi nyt erilainen kuin se on autoissa missä se toimii? Napista se mulla toimii, missään valikossa ei ole adaptiivisesta mainintaa. En tiedä pitäisikö, itse en sitä kaipaa.
No ei helkutissa. Ainoa, mitä haluan on, että sen saa jostain aktivoitua ja että se toimii. Mulle riittää, että sen saa toimimaan valikosta tai napista, ihan mistä vaan. Hyvä juttu, jos sen saisi toimimaan napista, mutta jos tarjolla on esimerkiksi pelkästään ajatuksenlukukäyttöliittymä, niin sekin mulle kelpaa, kunhan se toimii.
Toyota Corolla 1984
....

Rabalski

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.12.20 - klo:20:22
Toimiiko takalasinpyyhkijän kanssa yhtäaikaa?

Pitää vähän testailla kun taas seuraavan kerran lähtee liikenteeseen.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Occux - 07.12.20 - klo:14:46
Kohtuutonta tai ei, jatkan kuitenkin vielä aiheesta adaptiivinen kaista-avustin. Huollossa asennettiin 7 softaa ja ei muutosta tuohon ratin oikeanpulimmaisen napin toimintaa. Se nappi on nimeltään travel assist nappi. Nappi on edelleen yhtä mykkä kuin ennenkin. Yhden myyjän mukaan se on mykkä ja softa on vielä työn alla. Mekaanikko kävi testaamassa ja väitti, että ihan hyvin toimii. Keskustelussa selvisi, että mekaanikko luuli lane assistia adaptiiviseksi lane assistiksi. Huoltovastaavan kanssa käytiin yhdessä kokeilemassa 80 nopeudessa. Lopputulos oli, että ei minkäänlaista vaikutusta napilla ja adaptiivinen lane assist ei aktivoidu.

Syksyllä koeajamassani launch edition octaviassa missä oli kyllä kaikki mahdolliset herkut, ei myöskään toiminut adaptiivinen kaista-avustin (ratista nappia painamalla) vaan auto korjasi suuntaa vasta kun oltiin menossa kaistaviivan yli. En sen enempiä sitä jäänyt ihmettelemään, mutta voihan se olla että noita on tehtaalta lähtenyt asiakkaille niin ettei koko ominaisuus toimi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy