Passat -09, 1.8T, automaatti nykii pienillä kierroksilla

Aloittaja larkka, 15.06.19 - klo:17:23

« edellinen - seuraava »

larkka

Hei,

Passat vm. 09, bensa 1.8T konella, automaattivaihteisto rupesi huollon jälkeen nykimään. Autosta vuoti siis kampiakselin tiiviste (stefa). Sen vaihto vaatii vaihdelaatikon irroituksen.

Sain auton huollosta ja nyt se hytkyy kun vauhtia on n. 40-50km/h ja vaihde 4 tai 5 käy n. 1200....1900rpm.

Vein auton takaisin ja tarkastivat että kannakekumit on kunnolla, muuta ei tehty. Auto siis hytkyy edelleen.

Mikä stefan vaihdossa voi mennä vikaan? Voiko vaihdelaatikon asentaa väärin (siis joku ratas väärässä asennossa?) vai voiko jokin kumi olla edelleen persiillään...

Apua kaivataan! Kiitos! :)

TDiih

Onko vikakoodit luettu ja käykö kone vapaalla kunnolla tuolla kierrosalueella? Kai laatikkoon vaihdettiin/lisättiin öljyä vaihdon yhteydessä?
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

larkka

Hei, laatikkoon lisättiin öljyä. Hytkyntä tapahtuu kun esim laskettelee alamäkeä/ tulee esim. valoihin. Eli vedossa ei hytky.

Myös jarru/kytkin poljin hieman tärisee, kun auto on vaihde/pakki päällä parkissa.

Vikakoodia ei ole päällä.

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

larkka

Hyvä foorumi oli. Autoon vaihdettiin samassa huollossa jarrupalat ja pala-anturi oli esim. todella kulunut. Tuolla foorumilla oli että myös ABS anturi voi saada vaihteet huojumaan... juuri 4 ja 5. (Antaa vaihdelaatikolle väärää infoa)

Oli myös hyvää juttua noista lämpötila-antureista. (Kylmä/kuuma tieto persiillään)

Täytyy nyt ruveta tutkimaat ja vaihtamaan halvimmasta kalleimpaan... :)

Kiitos! + kuittaan jos rupesi pelittämään.

larkka

+ kierot jarrulevyt selvittävät tuota vibraa ajossa.

Nyt vain mysteeri miksi tärisee eritavoin poljin myös paikalla?

Jultsu

Jos levyt olisivat mutkalla (tai oikeamminkin palojen pintamateriaalia tarttunut levyjen pintaan epätasaisesti) sen kyllä huomaisi jarrutettaessa, mitä tässä tapauksessa ei kuitenkaan tainnut havaita?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy