VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Vastarakki

Mahtuuko Volkswagen ID3:een pyörä? Eturengas irroitettuna hyvinkin. Tuo on XL-kokoinen Trekin Slash, joten esim. maantiepyörä mahtuu varmaan vaikka kokonaisena. Etuhaarukan ja penkkien väliin jää nyt n. 5 cm väliä, samoin takarenkaan ja kontin väliin. Takakontin syvennys on yllättäen hyvä tuossa tarkoituksessa, polkimen ja eturenkaan saa asemoitua siihen just passelisti. 15 euron terassimatto tuntuu tällä hetkellä omaan käyttöön paremmalta ratkaisulta kuin 1400 euron (!) jälkiasenteinen koukku ja muutaman sadan teline.



Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.04.21 - klo:08:13Saksassa ja euroopassa yleisestikin järjestelmä ilmeisesti toimii paremmin koska siellä nopeusmerkkejä on tiuhempaan kuin täällä.

Saksassa ja muualla Euroopassa on paljon yleisempää, että on yleisrajoitukset taajama 50 km/h ja 100 km/h taajaman ulkopuolella. Nopeusmerkkejä on paljon vähemmän kuin Suomessa (lähinnä silloin jos vaikkapa merkittävä risteys maantiellä, niin 70 km/h tai 80 km/h merkki). Suomessa taas yleisrajoitusten lisäksi lähes jokaikisellä tienpätkällä on oma rajoituksensa 40, 50, 60, 70, 80 tai 100 km/h. Tämä suomalainen tapa todennäköisesti sotkee saksalaisten järjestelmän.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 28.04.21 - klo:11:38
Suomessa taas yleisrajoitusten lisäksi lähes jokaikisellä tienpätkällä on oma rajoituksensa 40, 50, 60, 70, 80 tai 100 km/h. Tämä suomalainen tapa todennäköisesti sotkee saksalaisten järjestelmän.

Vaikea uskoa että saksalainen insinööri ei olisi huomioinut sitä että samalla tienpätkällä saattaa olla nuo kaikki nopeusrajoitukset muutaman kilometrin sisällä ja nopeuskamerat niiden välissä.  ;D

Tuon huomioon ottaen ko. järjestelmä ei tule koskaan toimimaankaan Suomessa kunnolla.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mmh

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 28.04.21 - klo:09:11
Mahtuuko Volkswagen ID3:een pyörä? Eturengas irroitettuna hyvinkin. Tuo on XL-kokoinen Trekin Slash, joten esim. maantiepyörä mahtuu varmaan vaikka kokonaisena. Etuhaarukan ja penkkien väliin jää nyt n. 5 cm väliä, samoin takarenkaan ja kontin väliin. Takakontin syvennys on yllättäen hyvä tuossa tarkoituksessa, polkimen ja eturenkaan saa asemoitua siihen just passelisti. 15 euron terassimatto tuntuu tällä hetkellä omaan käyttöön paremmalta ratkaisulta kuin 1400 euron (!) jälkiasenteinen koukku ja muutaman sadan teline.



Varmasti mahtuu etukiekko irroitettuna, koska normi täpäri mahtui mk7,5 Golfiinkin. Omia pyöriä en ole vielä ehtinyt tunkemaan ID3:n sisään, kun toisessa autossa on telineet. Pitäiskin kokeilla gravelilla, koska siinä ei ole pikalinkkuja ja renkaan irroittamisen jälkeen levy tuntuu asettuvan jostain syystä hieman epäkeskosti ja vaatii pienen säädön  :-\.

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: mmh - 29.04.21 - klo:12:28
Varmasti mahtuu etukiekko irroitettuna, koska normi täpäri mahtui mk7,5 Golfiinkin. Omia pyöriä en ole vielä ehtinyt tunkemaan ID3:n sisään, kun toisessa autossa on telineet. Pitäiskin kokeilla gravelilla, koska siinä ei ole pikalinkkuja ja renkaan irroittamisen jälkeen levy tuntuu asettuvan jostain syystä hieman epäkeskosti ja vaatii pienen säädön  :-\.

Aika yllättävää, että Golfiin mahtui, mutta hyvä! Vanhempiin hatchbackeihin ei saanut isoa pyörää yhden renkaan irroituksella niin mitenkään. Muistan taistelleeni fillaria nelos-Golfiin ja sammakko-Corollaan tosissani, mutta jouduin nöyrtymään ja purkamaan. Tää on ihan näppärä ominaisuus, sillä pidemmälläkään reissulla fillarin kanssa range ei kärsi kasvaneesta ilmanvastuksesta.

jamo75

jaahas, laatua pukkaa taas

​Laadunparannuskampanjat ovat asiakkaalle veloituksettomia tuoteparannuksia. Kampanjatoimenpiteet suositetaan tehtäväksi ensi tilassa tai viimeistään seuraavan määräaikaishuollon yhteydessä. Laadunparannuskampanjoita voidaan tehdä vain valtuutetuissa merkkihuolloissa.
Kuvaus    Aloitusaika
Pesunestesäiliön liittimen kunnostus    03.05.2021
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.05.21 - klo:08:14
Pesunestesäiliön liittimen kunnostus    03.05.2021

Voisi kai se pahemminkin olla... Lienee 1st mallien juttu, ainakaan itsellä ei tuollaista kampanjaa näy.

Positiivisena sivuhuomiona, auto on toiminut päivityksen jälkeen hyvin. Pikku hiljaa näkee muitakin ID:tä liikenteessä, viikonloppuna ajeltiin Kustavissa ja matkalla tuli harmaa ID.3 vastaan. Kaverilla oli lapa pystyssä, itse olin niin hämmentynyt että en tajunnut edes moikata.  ???
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.21 - klo:09:03
Voisi kai se pahemminkin olla... Lienee 1st mallien juttu, ainakaan itsellä ei tuollaista kampanjaa näy.

Positiivisena sivuhuomiona, auto on toiminut päivityksen jälkeen hyvin. Pikku hiljaa näkee muitakin ID:tä liikenteessä, viikonloppuna ajeltiin Kustavissa ja matkalla tuli harmaa ID.3 vastaan. Kaverilla oli lapa pystyssä, itse olin niin hämmentynyt että en tajunnut edes moikata.  ???

vois vois. eilen just ajattelin että ompa mennyt hyvin, noh se onni sitten loppui.

eilen ilalla kun vaihdoin vaihteen ajoon niin ACC / travel assist virhe alkoi toistumaan, varsin ärsyttävää 5min välien "blim" travel assits tilapäisesti ei käytettävissä, jos edessä oli toinen auto virhe toistui muutaman kymmenen sekunnin välein. muutaman minuutin lukitus ei auttanut mutta pari tuntia kun auto seisoi lukittuna niin sentään häipyi.

jotenkin ruvin ajettelemaan että suurin osa näistä virheistä on aina tapahtunut kun auto on ollut latauksessa pidempään ja siitä sitten lähtenyt ajaan, viissiin ratkaisu on olla lataamatta autoa niin ei tulisi vikakoodejakaan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.05.21 - klo:09:17
jotenkin ruvin ajettelemaan että suurin osa näistä virheistä on aina tapahtunut kun auto on ollut latauksessa pidempään ja siitä sitten lähtenyt ajaan, viissiin ratkaisu on olla lataamatta autoa niin ei tulisi vikakoodejakaan.

Itse asiassa joo... Autoa ei saisi ladata pidempään kuin 13 tuntia kerrallaan, sanoi huoltoneuvoja. 2.0 softalla tuli moottorin vikavalo tauluun aina pidemmän lataussession jälkeen, 2.1 päivityksen jälkeen tuota ei ole itsellä esiintynyt. Vikavalo poistui kun lukitsi auton ja teki kunniakierroksen.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

VG

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.21 - klo:09:22
Autoa ei saisi ladata pidempään kuin 13 tuntia kerrallaan, sanoi huoltoneuvoja.

Öö täh? Eikö sen yleisimmän käyttötavan just pitäisi olla hidaslataus omassa parkkiruudussa yön yli?

Daatta

Niin, mutta ohjeistukset.  ;) Oma lataili juuri 1,5vrk hitaasti, en tiedä mistä tuollainen ohjeistus kumpuaa.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ID3alisti

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.21 - klo:09:03
Voisi kai se pahemminkin olla... Lienee 1st mallien juttu, ainakaan itsellä ei tuollaista kampanjaa näy.

Positiivisena sivuhuomiona, auto on toiminut päivityksen jälkeen hyvin. Pikku hiljaa näkee muitakin ID:tä liikenteessä, viikonloppuna ajeltiin Kustavissa ja matkalla tuli harmaa ID.3 vastaan. Kaverilla oli lapa pystyssä, itse olin niin hämmentynyt että en tajunnut edes moikata.  ???

Olen ottanut tavaksi moikkailla, silloin harvoin kun kolmosia tulee vastaan ;)

Auto ollut nyt kuukauden alla ja on kyllä miellyttävä peli ajella. Ainoa asia, mikä hieman harmittaa, on auton mukana tulleet renkaat. Mittarissa nyt n. 1800km ja kulutuspintaa renkaissa 4mm. Tällä tahdilla tekee tiukkaa meneekö kahta kesää. Kapitalisti laittanut tuollaiset Siltakivet alle, ei rengasliikkeestä kyllä saa uusia renkaita noin matalalla uralla...
VW ID.3 Pro Performance Business

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.21 - klo:09:22
Itse asiassa joo... Autoa ei saisi ladata pidempään kuin 13 tuntia kerrallaan, sanoi huoltoneuvoja. 2.0 softalla tuli moottorin vikavalo tauluun aina pidemmän lataussession jälkeen, 2.1 päivityksen jälkeen tuota ei ole itsellä esiintynyt. Vikavalo poistui kun lukitsi auton ja teki kunniakierroksen.

en ole varmaan koskaan ladannut 13h putkeen mutta kuitenkn pidempiä aikoja kuin 2-3h kun käytän pääsääntöisesti 6A latausta yhdellä vaiheella jotta saan parhaan hyödyn talon aurikonpaneeleista.

tulevaisuuttaa ajatellen olisi pitänyt vielä laittaa ns. caravan liitin voimavirran viereen niin olisi saanut 6A-16A säätö mahdollisuuden (laturin mukana tuli siihen käyvä johtokin) ehkä sitten seuraavan kerran kun sähkömiestä muuten tarvitsee.

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Bax

Lainaus käyttäjältä: ID3alisti - 03.05.21 - klo:13:22
Auto ollut nyt kuukauden alla ja on kyllä miellyttävä peli ajella. Ainoa asia, mikä hieman harmittaa, on auton mukana tulleet renkaat. Mittarissa nyt n. 1800km ja kulutuspintaa renkaissa 4mm. Tällä tahdilla tekee tiukkaa meneekö kahta kesää. Kapitalisti laittanut tuollaiset Siltakivet alle, ei rengasliikkeestä kyllä saa uusia renkaita noin matalalla uralla...

Minusta on vastuutonta autonvalmistajilta tämä uusi tapa säästää eli ensiasennusrenkaiden kulutuspinta on jo uutena lähes alamittainen!
Yleisesti Suomessa ollaan sitä mieltä, että alle 4mm:n kulutuspinta voi olla vaarallinen vesisateella. Yo. esimerkissä tämä tulee vastaa uudessa ID3:ssa jo muutamassa tuhannessa kilometrissä!
Tämä lisää myös rengasjätettä, kun uusiin autoihin pitäisi vaihtaa renkaat reilusti aikaisemmin kuin ns. normirenkaat.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Bax - 03.05.21 - klo:16:43
Minusta on vastuutonta autonvalmistajilta tämä uusi tapa säästää eli ensiasennusrenkaiden kulutuspinta on jo uutena lähes alamittainen!

Joo, mittasin esiasennusrenkaista urasyvyyden ja se on tasan 5mm! Eli normaalisti pari kesää ajetun rengassarjan verran... Onko tämä ensimmäinen auto vuosikausiin johon joudun uusimaan renkaat omistusaikana?  :o Ei taida vastaavaa "ensiasennuslaatua" rengasliikkeesta saada.

Renkaat on minulla edelleen autotallissa, ne on ilmeisesti maahantulohuollossa puhdistettu jollain katuharjalla. Sen verran syviä naarmuja noissa mustaksi maalatuissa puolissa on... Kiillottelin eilen kokeeksi yhtä rengasta ja aika monta kertaa saa laikalla ajella jos naarmuttoman haluaa.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jake69

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.05.21 - klo:08:23
Joo, mittasin esiasennusrenkaista urasyvyyden ja se on tasan 5mm! Eli normaalisti pari kesää ajetun rengassarjan verran... Onko tämä ensimmäinen auto vuosikausiin johon joudun uusimaan renkaat omistusaikana?  :o Ei taida vastaavaa "ensiasennuslaatua" rengasliikkeesta saada.

Renkaat on minulla edelleen autotallissa, ne on ilmeisesti maahantulohuollossa puhdistettu jollain katuharjalla. Sen verran syviä naarmuja noissa mustaksi maalatuissa puolissa on... Kiillottelin eilen kokeeksi yhtä rengasta ja aika monta kertaa saa laikalla ajella jos naarmuttoman haluaa.

Nämä 5 mm on sitten oikein riman alitus, varmaan saatu kivasti ajo-ominaisuuksia paremmaksi ja vierintä vastusta pienemmäksi mutta enemmän ajava joutuu vaihtamaan alle vuoden. Yleisesti kai uusissa on n. 8 mm ura ja vaihteluväli ollut 6-9.5 mm välillä.

Tämähän on kohta kun ostaisi tulostimen, mukana tulee demo värikasetit. Täydet maksaa enemmän kun uusi tulostin.

mmh

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.05.21 - klo:08:23
Joo, mittasin esiasennusrenkaista urasyvyyden ja se on tasan 5mm! Eli normaalisti pari kesää ajetun rengassarjan verran... Onko tämä ensimmäinen auto vuosikausiin johon joudun uusimaan renkaat omistusaikana?  :o Ei taida vastaavaa "ensiasennuslaatua" rengasliikkeesta saada.


No jos tämä on rutiinista tällaista, niin pitäiskö tehdä pieni valituksen poikanen maahantuojalle? Olen mä aiemminkin kuullut, että ensiasennusrenkaat on kuraa, mutta tämä alkaa jo mennä aika pitkälle  :(

Daatta

Lainaus käyttäjältä: mmh - 04.05.21 - klo:13:52
No jos tämä on rutiinista tällaista, niin pitäiskö tehdä pieni valituksen poikanen maahantuojalle? Olen mä aiemminkin kuullut, että ensiasennusrenkaat on kuraa, mutta tämä alkaa jo mennä aika pitkälle  :(

Niin no, aikaisemmissa Seateissa on ollut ensiasennusrenkaina korkean suorituskyvyn sporttirenkaita joissa ei ole ollut valittamista. Tämä ID on ensimmäinen "normaali" autoni, joten renkaatkin ovat erilaisia.  ;D Tuskin maksaa vaivaa alkaa maahantuojan kanssa käräjöimään, samoilla renkailla nuo toimitetaan oletettavasti ympäri maailman.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

gaasutin

Niin onhan ne ensiasennus renkaat kansanmalleissa olleet vähemmällä pinnalla. Varmaan saa hintaa painettua valmistajalta alas. Ei ole tullut mitattua, ettei olisi nihilisti sakemannille tullut kiusaus vähentää kulutuspintaa millillä kun saa säästettyä euron.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.05.21 - klo:14:53
Niin no, aikaisemmissa Seateissa on ollut ensiasennusrenkaina korkean suorituskyvyn sporttirenkaita joissa ei ole ollut valittamista. Tämä ID on ensimmäinen "normaali" autoni, joten renkaatkin ovat erilaisia.  ;D Tuskin maksaa vaivaa alkaa maahantuojan kanssa käräjöimään, samoilla renkailla nuo toimitetaan oletettavasti ympäri maailman.

tossa viime vuoden id.3 1st owners möötessä itseasiassa ihmeteltiin että autoissa oli 3 eri valmistajan renkaita. käytännössä paikalla oli muistaakseni 1kpl id.3 1st, kaikki muut olivat id.3 1st max malleja
 
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mikaanikko

Huolestuin noista rengasjutuista ja kävin mittaamassa omani.
Continental 20-tuumaiset, kulutuspintaa 6,5 mm; ajettu alle 2000 km.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

TDiih

Onkos kukaan mitannut, paljon 18" peltivanteellisissa on pintaa?
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

PeteFinn

Rengasvalmistajilla on ollut koronan takia jo viime kesästä saakka suuria tuotanto- ja toimitusvaikeuksia, mikä näkyy myös uusien autojen ensiasennusrenkaissa. Siksi sieltä saattaa tulla nyt useampaa eri rengasmerkkiä kuin normaalisti. Autovalmistajat yrittävät haalia renkaita sieltä, mistä niitä ylipäänsä saavat.

Kävin kyselemässä omaan autooni (ei ID.3) uusia kesäkumeja. Takakumit olisi saanut heti mutta eturenkaita aikaisintaan kesäkuussa. Joten odotteluksi menee.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 04.05.21 - klo:17:22
Huolestuin noista rengasjutuista ja kävin mittaamassa omani.
Continental 20-tuumaiset, kulutuspintaa 6,5 mm; ajettu alle 2000 km.

Tiguanissakin Continentalin runflat ensiasennusrenkaat, joissa uutena 6.5 milliä kulutuspintaa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tero_

18" teräsvanteilla mulla Bridgestonen (made in Poland) renkaat. Urasyvyyttä 4-5mm. Naapurin bemarissa oli n. 5mm (tänä keväänä laitettu, ei varmaan vielä pikää ole ajanut).

jopo

Jos nyt oikein mittasin, niin 2tkm alla olleissa ID.4 kesäkumeissa 7mm tällä hetkellä. Pahus kun ei tajunnut mitata uutena. 

Antore

Nyt sitä foliota muutama kerros pois pollasta ;D Mikä idea ns. premium rengasvalmistajan olisi paistaa pari milliä pienemmällä pinnalla renkaita uusiin autoihin. Ja mikähän olisi autonvalmistajan 'säästö' noista parista millistä? Sen verran poikkeuksellinen rengaskoko ainakin 20 tuumaisina, että maksaisi varmasti enemmän tehdä tuollaista rinnakkaiserää uusiin autoihin. Ainakin 1st-mallien 20 tuumaisia renkaita tuli Contilta, Good Yearilta ja Bridgestonelta. Omissa Contin ecocontacteissa näytti olevan pintaa 5,5/5mm ja arviolta niillä on ajettu nyt 7 000 km.
Uusien renkaiden kulutuspinnan määrä vaihtelee paljon rengaskoon ja mallin mukaan.

ID3alisti

Lainaus käyttäjältä: Antore - 04.05.21 - klo:19:51
Nyt sitä foliota muutama kerros pois pollasta ;D Mikä idea ns. premium rengasvalmistajan olisi paistaa pari milliä pienemmällä pinnalla renkaita uusiin autoihin. Ja mikähän olisi autonvalmistajan 'säästö' noista parista millistä? Sen verran poikkeuksellinen rengaskoko ainakin 20 tuumaisina, että maksaisi varmasti enemmän tehdä tuollaista rinnakkaiserää uusiin autoihin. Ainakin 1st-mallien 20 tuumaisia renkaita tuli Contilta, Good Yearilta ja Bridgestonelta. Omissa Contin ecocontacteissa näytti olevan pintaa 5,5/5mm ja arviolta niillä on ajettu nyt 7 000 km.
Uusien renkaiden kulutuspinnan määrä vaihtelee paljon rengaskoon ja mallin mukaan.

Oli foliohattua tai kukkahattua, niin faktahan se on, että kuukauden vanhassa autossa on 4mm renkaissa uraa. Ei mahdu minun päähäni, että uuden auton mukana tulevat renkaat kestävät yhden kesäsesongin, jos sitäkään. Ymmärtäisi jos nämä olisi Pirellin ultrasoftit Bottaksen alla...
VW ID.3 Pro Performance Business

IDea3

Onko tiedossa tai keskustelijoiden joukossa niitä, jotka päättymättömien ongelmien vuoksi ovat virallisesti reklamoineet ID3:sta? Vaimo teki nyt virallisen. 1st plus, josta ei tajuttu tarkistaa että muutama tuhat km ajettu olikin ollut jo yhdellä asiakkaalla joka oli saanut vaihdettua sen laajojen ongelmien takia uuteen. Siitä oli myyjä (autoliike) tietenkin hiljaa. Myytiin vaimolle muutaman päivän jälkeen esittelyauton hinnalla ja kilometreillä ja puheella ”tullut suoraan vw centeristä” (kaikki vertailuhinnat tammikuussa näissä malleissa ja esittelyauton kilometreillä käytännössä samat). Yhteensä ollut reilu 3 kk/7kk pajalla. Sattumalta kiinni saatu ensimmäinen omistaja kuvaili laajat ongelmat tarkasti oman muutaman kuukauden omistuksensa aikana loppuvuonna. Siis pistetty vaan suoraan kiertoon josta vaimo nappasi muutaman päivän myynnin jälkeen. 2.1. -päivitys ei tuonut apua ja rumba jatkuu. Nyt tuli mitta täyteen. Mietin vain että onkohan virallisen reklamoinnin tehneitä monia? Se on myös keskusteluavaus myyjäliikkeelle, että asialle todella pitäisi nyt tehdä jotain. Huoltoaika taas varattu mutta meni kesäkuun vaihteeseen asti. Ei viitsisi vain ajella taas viikkoja vakkari sammuneena ja ”normaaleilla” vikailmoituksilla ja huoltoon hakeutumisilla about joka toinen - joka kolmas startti. Turvallisuudentunne auton suhteen on vähän koetuksella. Latauksen ajoitukset eivät tietty toimi mutta se taitaa olla lähes kaikille yhteinen harmi. Miten kuluttajina hyväksymme tämän?
ID3 Pro Performance Family ja Passat GTE

jamo75

kuulostaa kyllä erittäin kummalta, mitä lisää myyjäliike saisi valehtemalla auton historiasta, sehän nyt löytyy sähköisistä järjestelmistäkin ?

jos huoltoaikaa joutuu odottamaan kuukauden kannattaisi vaihtaa toiseen liikkeeeseen ? kyllä takuunalaisen auton voi viedä huoltoon mihin tahansa valtuutettuun huoltoon

jos ongelmat ovat jatkuvia niin millä perusteella auto on palautettu huollosta ? ei näy vikakoodeja kaikki toimii ?

eiköhän tuon tason ongelmat riitä jo kaupan purun neuvotteluun

Lainaus käyttäjältä: IDea3 - 06.05.21 - klo:00:03
Onko tiedossa tai keskustelijoiden joukossa niitä, jotka päättymättömien ongelmien vuoksi ovat virallisesti reklamoineet ID3:sta? Vaimo teki nyt virallisen. 1st plus, josta ei tajuttu tarkistaa että muutama tuhat km ajettu olikin ollut jo yhdellä asiakkaalla joka oli saanut vaihdettua sen laajojen ongelmien takia uuteen. Siitä oli myyjä (autoliike)
tietenkin hiljaa. Myytiin vaimolle muutaman päivän jälkeen esittelyauton hinnalla ja kilometreillä ja puheella ”tullut suoraan vw centeristä” (kaikki vertailuhinnat tammikuussa näissä malleissa ja esittelyauton kilometreillä käytännössä samat). Yhteensä ollut reilu 3 kk/7kk pajalla. Sattumalta kiinni saatu ensimmäinen omistaja kuvaili laajat ongelmat tarkasti oman muutaman kuukauden omistuksensa aikana loppuvuonna. Siis pistetty vaan suoraan kiertoon josta vaimo nappasi muutaman päivän myynnin jälkeen. 2.1. -päivitys ei tuonut apua ja rumba jatkuu. Nyt tuli mitta täyteen. Mietin vain että onkohan virallisen reklamoinnin tehneitä monia? Se on myös keskusteluavaus myyjäliikkeelle, että asialle todella pitäisi nyt tehdä jotain. Huoltoaika taas varattu mutta meni kesäkuun vaihteeseen asti. Ei viitsisi vain ajella taas viikkoja vakkari sammuneena ja ”normaaleilla” vikailmoituksilla ja huoltoon hakeutumisilla about joka toinen - joka kolmas startti. Turvallisuudentunne auton suhteen on vähän koetuksella. Latauksen ajoitukset eivät tietty toimi mutta se taitaa olla lähes kaikille yhteinen harmi. Miten kuluttajina hyväksymme tämän?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy