Kirjoittaja Aihe: Kiinnostaako Seat Tarraco?  (Luettu 23579 kertaa)

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.972
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #60 : 23.02.21 - klo:14:47 »
Jep eli summa summarum, Tiguan ja Tarraco valmistetaan Saksan Wolfsburgissa

Tiguan voi hyvinkin olla peräisin Wolfsburgista, mutta eikö nyt puhuttu Tiguan Allspacesta? Äkkiseltään en löytänyt muuta tietoa, kuin että ainoa sitä valmistava tehdas olisi Meksikossa.

EDIT: Ja se lähde, volkswagenin oma sivu: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/tiguan-global-bestseller-breaks-the-six-million-mark-and-has-been-the-best-selling-volkswagen-in-2019-5964

Lainaus
The product line was revamped again in 2017 with the debut of a second Tiguan – this time, an XL version with a wheelbase extended by 110 mm and bespoke front and rear ends. The SUV, available with either five or seven seats, was built at the Mexican plant in Puebla, while a separate version for China was produced at the Anting plant near Shanghai. In America, Volkswagen has sold the Tiguan of the second generation exclusively in its long-wheelbase version since 2017. In Europe and many other markets around the world, the new long-wheelbase model was launched as the Tiguan Allspace, which is also manufactured in Puebla.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Superb 2.0TDI 4x4 DSG -17
Kia e-Niro 64kWh Business Luxury -21

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa Epes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.070
  • A4 2.0 TFSI quattro -21, Tarraco eHybrid FR -21
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #61 : 23.02.21 - klo:15:11 »
Tiguan voi hyvinkin olla peräisin Wolfsburgista, mutta eikö nyt puhuttu Tiguan Allspacesta? Äkkiseltään en löytänyt muuta tietoa, kuin että ainoa sitä valmistava tehdas olisi Meksikossa.

EDIT: Ja se lähde, volkswagenin oma sivu: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/tiguan-global-bestseller-breaks-the-six-million-mark-and-has-been-the-best-selling-volkswagen-in-2019-5964

In Europe and many other markets around the world, the new long-wheelbase model was launched as the Tiguan Allspace, which is also manufactured in Puebla.

.............. jota valmistetaan myös Pueblassa?

Volkkarin omassa tiedotteessa mainitaan Allspace ja Saksa: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/tiguan-allspace-3528

If it ain’t broken, don’t fix it

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.972
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #62 : 23.02.21 - klo:16:31 »
Voihan tuon tosiaan suomentaa kahdella eri tavalla.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

Wikipedian listasta ei löydy Allspacea kuin Pueblasta ja sitten Intialaisesta tehtaasta sikäläisille markkinoille. Toki onhan sinnekin voitu kirjoitella puutaheinää.

Volkkarin tiedotteista en kyllä löydä mainintaa jossa sanottaisiin nimenomaisesti Allspacea valmistettavan saksassa. On vain niputettu kaikki Tiguanit samaan ja lueteltu kaikki maat joissa tehdään edes jompaakumpaa.

Toki, onko sillä lopulta mitään väliä missä auto on tehty? Omista autoistani en tiedä yhdestäkään missä tehtaassa ne on tehty, en nykyisistä enkä edellisistä, eikä voisi juuri vähempää kiinnostaa.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Superb 2.0TDI 4x4 DSG -17
Kia e-Niro 64kWh Business Luxury -21

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.366
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #63 : 23.02.21 - klo:16:34 »
In Europe and many other markets around the world, the new long-wheelbase model was launched as the Tiguan Allspace, which is also manufactured in Puebla.

.............. jota valmistetaan myös Pueblassa?

Volkkarin omassa tiedotteessa mainitaan Allspace ja Saksa: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/tiguan-allspace-3528

Irrotit tuosta kokonaisesta lauseesta.

Tarkemmin suomennettuna lausehan mene näin :

Euroopassa ja muilla markkinoilla ympäri maailman, lanseerattiin uusi pidemmän akselivälin malli Tiguan Allspace, jota myös valmistetaan Pueblassa.

Tämä on lisäys edellisiin osaan jossa puhutaan jenkki ja kiinan markkinan isommasta XL Tiguanista, jota valmistetaan Pueblassa.

Allspace tulee vain Pueblasta, Meksikosta, sitä ei valmisteta missään muualla.

Tuolta löytyy myös hyvä ja kattava listaus malleista ja valmistuspaikoista koko VAG konsernin osalta :
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

Edit :

M_M ehtikin ensin jo linkata tuon :D

Edit 2:

Nythän valinta jatkossa helpottuu kun Allspacea ei nähdä enää Tiguan faceliftin myötä vaan se poistuu.

Poissa Family_Man

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #64 : 04.03.21 - klo:15:42 »
Tänään lähti tilaus Tarraco PHEV e-Hybrid FR. Voimalinjan testasin Tiguanilla kun ei ollut hybridi Tarracoa koeajettavana vielä ja Tarracon testasin paikalla olleella FR varusteisella dieselillä. Tiguan oli meidän tarpeisiin liian pieni ja Tarraco muutenkin tuntui paremmalta ajaa ja onhan siinä hyvät tilat. Alustava toimitusaika 3kk.

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 125
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #65 : 28.03.21 - klo:17:58 »
Nyt oli ajossa Tarraco hybrid ja sellainen noin 100km tuli ajettua. Akussa ei ollut paljoa virtaa kun vaimo oli jo ajellut sillä eilen akun melkein tyhjiin ja tajusin vasta loppupuolella koeajoa että bensalla voi myös ladata. Fiksua se ei tietenkään ole, mutta kokeilin sitä jotta sai ajaa myös sähköllä. Auto oli Excellence ja varusteina näytti olevan täysnahat ja koukku. Saattoi olla muutakin mutta en perehtynyt asiaan sen enempää.

Ajotuntuma Passatiin (bitdi 4motion) verrattuna ei ole lähellekään yhtä tukeva eikä samanlaista voimantunnetta ole ollenkaan. Kyllä tuollakin liikenteen rytmissä pysyy, mutta numeroarvoista (245hv/400Nm vs Passatin 240hv/500Nm) odotin että eroa olisi ollut vähemmän.

Takakontin verho oli parempi kuin 7seaterissa kun ei ole turhia turvavöitä häiritsemässä. Kuitenkin Passatin kiskoilla kulkeva verho on parempi.

Nahkapenkit oli omalle vartalolle paremmat kuin FR:n kangaspenkit. Istuinosa on edelleen vähän lyhyen tuntuinen ja käsikäyttöinen ristiseläntuen säätö oli hankala.

Saa nyt nähdä lähteekö FR muutamalla lisävarusteella tilaukseen. Tuollaiset ajatukset on nyt.

Metalliväri tai erikoisväri (punainen tai vihreä)

Musta nahkaverhoilu
Top View ympäristön tarkkailujärjestelmä
Connectivity box (langaton lataus puhelimelle)
Turvallisuuspaketti XL
Sähköisesti esiin vapautettava vetokoukku
Säilytystilapaketti
Väliverkko tavaratilaan, takaistuimien kaato tavaratilasta
230V virran ulosotto tavaratilassa

Lasikatto ois muksujen mieleen mutta tavaralokeroille on enemmän käyttöä. 20" renkaat menee hukkaan, 19" riittää hyvin. Koeajoautossa oli 17" talveksi ja ne näytti vähän alikokoisilta. Ehkä 18" olisi talveksi hyvä vannekoko.

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 125
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #66 : 31.03.21 - klo:10:51 »
Tilaus tehty eilen. Väri vaihtui viime metreillä valkoseen. Toisen muksun lempiväri on punainen ja toinen vihreä niin vaimo päätti tehdä kompromissin ja ottaa sen, mikä ei ole kummankaan suosikki. Eikä valkoinen nyt ihan huono ole, näyttää olevan mainoksissakin.

Poissa Family_Man

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #67 : 05.04.21 - klo:18:09 »
Tänään lähti tilaus Tarraco PHEV e-Hybrid FR. Voimalinjan testasin Tiguanilla kun ei ollut hybridi Tarracoa koeajettavana vielä ja Tarracon testasin paikalla olleella FR varusteisella dieselillä. Tiguan oli meidän tarpeisiin liian pieni ja Tarraco muutenkin tuntui paremmalta ajaa ja onhan siinä hyvät tilat. Alustava toimitusaika 3kk.

Väliaikatietona toimituksesta, jotta alustavasti saan ajoon vko 20-21 eli ei ollenkaan paha toimitusaika :D

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 125
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #68 : 05.04.21 - klo:19:28 »
Sehän on tulossa nopeasti. Meille puhuttiin noin 4kk:sta eli elokuusta.

Poissa Epes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.070
  • A4 2.0 TFSI quattro -21, Tarraco eHybrid FR -21
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #69 : 05.04.21 - klo:21:09 »
Tilaus tehty eilen. Väri vaihtui viime metreillä valkoseen. Toisen muksun lempiväri on punainen ja toinen vihreä niin vaimo päätti tehdä kompromissin ja ottaa sen, mikä ei ole kummankaan suosikki. Eikä valkoinen nyt ihan huono ole, näyttää olevan mainoksissakin.

Hyvän combon varusteita otit. Itse jätin XL paketin ja ympäristön tarkkailun pois. Tässä on nyt vajaa viikko ajeltu FR:llä ja infotainment tulee tutuksi parissa päivässä. Ei ole ihan niin täyteen ahdettu kuin Leonissa. Omat napit ajomoodeille, penkinlämmityksille, ilmastoinnin säätöihin eli just niille mitä käytetään. Täydet tehot saa myös yhden napin takaa. Vakkari on nykyään ratissa ja vaihdekaavion valot vaihdekepin nupissa. Hieno auto ja hinta/laatu on kohdillaan. Itse otin vielä takuun laajennuksen 5v/150000km jonka listahinta oli 500€ ja josta maksoin tinkauksen jälkeen .......
Yksi kysymys olisi jos joku tietää? Käyttöohjekirja on siis vanhasta mallista jossa ei hybridistä ole sanaakaan. Aikaisemmissa dsg vaihteissa on ollut D/S ja olen ymmärtänyt S:n sportiksi. Nyt on D/B? Mikä on B?
Lisää muokkausta, ajovalot ovat hyvät ja varsinkin pitkät näyttävät hienosti.
« Viimeksi muokattu: 05.04.21 - klo:21:16 kirjoittanut Epes »
If it ain’t broken, don’t fix it

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 125
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #70 : 05.04.21 - klo:21:47 »
Nykyisessä Passatissa on kuolleen kulman varoitin eikä haluttu luopua siitä. Se tosin olis tainnut tulla jo L-paketissa mutta lämpöratti käänsi valinnan XL:n puolelle.

Paljon tosiaan tuntui olevan samaa kuin Passatissa vuodelta 2016 mutta hiukan modernisoituna.

Kepin B on voimakkaampi regenerointi. Kokeilin sitä koeajossa ja periaatteessa yhdellä polkimella ajaminen onnistuu, mutta ainakaan pienellä harjoittelulla se ei tuntunut kovin luontevalta.

Valoja en päässyt koeajossa testaamaan enkä sinällään odota niiltä paljoa. Nykyisessä on mukautuvat valot joten valoa riittää vaikka joku ajaisi edessä tai tulisi vastaan. Seatin on/off -tyyppinen toteutus on paluu menneisyyteen, etenkin kun  muistot vaimon entisen A3:n automaattisista kaukovaloista on lähinnä huonoja. Vaihtoi liian aikaisin lyhyille ja liian myöhään takaisin pitkille. Sinänsä kiva kuulla jos valot sentään näyttää hyvin. :)

Poissa JoLah

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #71 : 17.04.21 - klo:11:50 »
Itse kävin kokeilemassa sekä Passatia 150 hv DSG Style että Tarraco Style 150 Hv DSG ja kun joku puhui siitä pakettiautomaisesta istuma-asennosta, niin mulle se oli se ratkaiseva tekijä. Jonkun verran isoja autoja ajaneen osaan arvostaa asentoa jossa oikeasti istutaan eli polvikulma on n. 90 astetta vs henkilöautojen makaava asento jossa jalat pidemmällä.

Kauheasti en eroja löytänyt perusajossa kuivalla kesä(kevät)kelillä, hyviä molemmat ja varustetasot aika samanlaisia.

Toive on Tarraco mutta en ole vielä saanut kuittausta saako tilata. Xcellence ja Stylen hintaero on mielestäni aika pieni siihen nähden mitä eroja saa. Xcellenceä koitellaan :)

Poissa Family_Man

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #72 : 29.04.21 - klo:12:42 »
Sehän on tulossa nopeasti. Meille puhuttiin noin 4kk:sta eli elokuusta.

Tänään sain tiedon, että auto juuri valmistunut linjalta ja kohtapuolin alkaa valua tänne päin eli aikataulussa on, vko20-21 luvattiin alunperin.

Poissa Tomppa79

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Seat Tarraco?
« Vastaus #73 : 30.04.21 - klo:13:37 »
Tein eilen kaupat Terracosta. Ostimme Suomen varastossa olevan auton. Suomessa oli ainoastaan 1 FR varustelutasolla ja Xl pakketilla oleva auto, joten tehtiin kaupat siitä. Auton väriksi tuli edellä mainittujen syystä punainen ja se onkin ensimmäinen sen värinen auto meidän perheessä.

Tuli sitten autoon myös muita varusteita:

PDY 230 V virran ulosotto tavaratilassa
PB2 Connectivity Box langaton matkapuhelimen lataus
Metalli- ja helmiäisväri
PGR Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku
PDL Turvallisuuspaketti XL

Jätin talvirenkaat paketista pois mielestäni korkean hinnan vuoksi (2500).
Hieman jouduin vääntämään vaihtoautoni hyvityshinnasta. Sain lopulta 1500(Passat vm 2017) enemmän, mitä alunperin autosta tarjottiin.
Onneksi olen tehnyt myyntipäällikön kanssa ennen kauppaa niin osasin neuvotella suoraan hänen kanssaan asiasta.¨

Auton luovutus Toukokuun puolivälissä.
Toukokuussa ei varmaan autolla tule vielä ajettua ennekuin omat harrastukset alkavat taas pyöriä, joten ekalle vuodelle tulee oman arvion mukaan ajokilometrejä 15000. Otin autoon myös tuon lisätakuun.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

Poissa a4motohtori

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Seat Tarraco?
« Vastaus #74 : 01.05.21 - klo:15:02 »
Tarraco plugari vakavassa harkinnassa. Gte farkku passatti ollut 2.5v ajossa ja olen tykännyt. Omiin ajoihin plugari ollut tosi passeli. Selvästi plugarista paluu pelkkään polttikseen on tosi vaikeaa enää. Sähköllä ajo on vaan niin kivaa. Ongelmana on ollut löytää ison koiran kuljetukseen sopiva plugari alle. Oikeasti isoja tavaratiloja löytyy plugareista rajallisesti, koska esim e sarjan farkku mesen paksi on onneton akkupaketin takia. V90 Volvo ehkä menisi, mutta jotenkin tekniikka huolettaa varsinkin kun pitäisi ottaa käytetty. Vag konsernin tuotteissa vaan Tarracon tilat täyttäisi omat vaatimukset. Kodiaqit on kaikki polttiksia ja Allspace myös. Audien tilat on liian ahtaat.
Seatissa tilat kunnossa, plugari varmalla tekniikalla. Hyvät varusteet ja ihan ok ulkonäkö. 5v takuu iso plussa. Koeajolle pitää lähteä.

Poissa Guruuz

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Seat Tarraco?
« Vastaus #75 : 03.05.21 - klo:13:52 »
Hienoa, että täällä olikin keskustelua Tarracon ehybridistä.

Itsellä nyt pari viikon ajalta kokemuksia ja hyvältä hankinnalta vielä tuntuu ja onhan se hieno.  8) Toki ensimmäinen lataushybridi itsellä niin ollut hiukan opettelua vielä sähköllä ajoon. Kuten täällä jo mainittiin niin auton mukana tulleessa ohjekirjassa ei mainittu mitään lataushybridistä, mutta viime viikolla hain liikkeestä uuden painoksen, jossa jo ohjeita ehybridiinkin.

Itsellä isoimmat mietinnän aiheet oli, että pitääkö autoa ladata jotenkin tietyllä tavalla alkuun, että akut kestäisi mahdollisimman pitkään ja tähän ei oikein saanut vastauksia. Nyt ohjeessa suositellaan ajamaan akku siihen pisteeseen, että auto ilmoittaa alhaisesta varaustilasta ennen kuin laittaa lataukseen eikä heti lyhyenkin ajon jälkeen. Myös ohjekirjassa suositellaan lähtemään heti ajoon, kun akku on ladattu täyteen.

Miten teillä on akun range pitänyt kutinsa? Itse en ole vielä ainakaan normaalilla D-asennolla ole päässyt kaupunkiajolla näissä vappukeleissä siihen 48km.

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 125
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« Vastaus #76 : eilen kello 18:52 »
Sehän on tulossa nopeasti. Meille puhuttiin noin 4kk:sta eli elokuusta.

Tänään vahvistui tuotantoviikoksi 22 ja luovutus lienee jossain kohtaa kesä-heinäkuun vaihteessa.

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 125
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Kiinnostaako Seat Tarraco?
« Vastaus #77 : eilen kello 18:55 »
Tarraco plugari vakavassa harkinnassa. Gte farkku passatti ollut 2.5v ajossa ja olen tykännyt. Omiin ajoihin plugari ollut tosi passeli. Selvästi plugarista paluu pelkkään polttikseen on tosi vaikeaa enää. Sähköllä ajo on vaan niin kivaa. Ongelmana on ollut löytää ison koiran kuljetukseen sopiva plugari alle. Oikeasti isoja tavaratiloja löytyy plugareista rajallisesti, koska esim e sarjan farkku mesen paksi on onneton akkupaketin takia. V90 Volvo ehkä menisi, mutta jotenkin tekniikka huolettaa varsinkin kun pitäisi ottaa käytetty. Vag konsernin tuotteissa vaan Tarracon tilat täyttäisi omat vaatimukset. Kodiaqit on kaikki polttiksia ja Allspace myös. Audien tilat on liian ahtaat.
Seatissa tilat kunnossa, plugari varmalla tekniikalla. Hyvät varusteet ja ihan ok ulkonäkö. 5v takuu iso plussa. Koeajolle pitää lähteä.

Tarraco ja Passat on käytännössä yhtä tilavia. Koiran kanssa matalampi voi olla helpompi ratkaisu.

Mutta jos ei halua Passatia uudelleen (kuten me ei haluttu), niin sitten vaihtoehtoja tosiaan on hyvin vähän. Korealaisia katumaastureita voisi katsella myös.

 




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy