Kiinnostaako Seat Tarraco?

Aloittaja Kulinaristi, 19.02.19 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: Pekkoperkele - 29.10.21 - klo:23:01
Helmikuun alussa, heti plugarin ennakkomyynnin alettua tilattu...ei vielä mitään ennustetta valmistumisesta,mutta alkaa tuntua siltä että ei ainakaan tänä vuonna, ehkä ei ensikään. Oma K-auto näyttää alustavana tuotantoviikkona mennyttä aikaa kuukausien takaa eikä myyjälläkään ole mitään sen tarkempaa dataa. Vaihdokista sovittu kiinteä hinta, joten valmistukoot vaikka 2023....ellei liike itse peru kauppoja.

Oho! Tilasin samaan aikaan ja tilauksessa oli rastitettuna mm. vetokoukku ja kännykän latausalusta. Auto tuli maaliskuun loppupuolella ja nyt sillä on ajeltu n. 10 tkm. Mainio peli.

Winston_D

Maaliskuun viimeinen päivä tilattu ja noin 3,5kk kesti, että sai auton. Arvio oli silloin 3-4kk ja hyvin piti paikkansa.

Winston_D

Reilun viikon oli Connect yhteydet poikki. Olisiko ollut tehtaan päässä joku isompi päivitys. Yhteydet palasi vasta, kun auto oli lopulta kirjannut itsensä ulos ja sai kirjattua siitä takaisin. Sitä ennen synkronointi esim ei toiminut autossa.

Sen jälkeen piti vielä poistaa ja asentaa app uusiksi. Ennen ei alkanut app toimia. Kaikki ajot jäi tallentumatta tuolta ajalta.

Huoltoon olin yhteydessä niin eivät tienneet onko tehtaalla ollut päivityksiä. Valitti, että hekään eivät saa niistä mitään tietoa.

Onhan tuo Seatin suunnasta tyhmä systeemi, että eivät tiedota huoltoa tai asiakasta millään tavalla jos aiheuttavat vika tilan. Aika pieni vaiva olisi laittaa sähköposti, että päivitämme servereitämme ja varaudu sillä välin yhteysongelmiin. Siihen päälle sitten ohjeet miten toimia jos yhteydet ei palaa.

Tomppa79

Olen itse ajanut ja avovaimoni kanssa 11500 km Toukokuusta lähtien. Auto toiminut ihan ok, mitä nyt esim suosikeista puhelinnumerot ovat hävinneet kaksi kertaa ja ne on pitänyt laittaa uudelleen laittaa. Mietin tässä, että huollatanko auton merkkiliikeessä vai en. Hintaeroa tulee kuitenkin vähintään 100 euroa jos kilpailutan huollon. Ainoa asia minkä menettää on liikkumisturva jos huollattaa auton muualla.

Vaimo haluaa autoon ehdottomasti Webaston, koska meillä taloyhtiössä ei ole oikein mahdollista ladata autoa tolpasta tällä hetkellä. Varasin ajan asennukselle Uudenmaan autovarustelusta joulukuun alkupuolelta ja otetaan Webasto,joka lämmittää vain sisätilat, koska Pohjanmaalta ei saanut aikoja nyt sesonkiaikana ja ei tietoa milloin hybridi malliin asennusohje tulee.





Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

J0LAH

Luvattu viikko 46 on nyt ja silti lukee, että tuotantoviikko vahvistamatta. Tilaus oli siis toukokuussa sisällä.

No, ajossa vuokra-Octavia iV mallinen, ihan hyvin silläkin pääsee.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 16.11.21 - klo:08:57
Mietin tässä, että huollatanko auton merkkiliikeessä vai en. Hintaeroa tulee kuitenkin vähintään 100 euroa jos kilpailutan huollon. Ainoa asia minkä menettää on liikkumisturva jos huollattaa auton muualla.
Itse en miettisi, vaan veisin merkkihuoltoon. 100 euroa per vuosi säästöä kääntyy herkästi tappioksi, kun autoa on myymässä...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

TeroPee

Vihdoin saatiin meidän noin 350 autopaikan hallin sähköistys aika lailla valmiiksi ja auto latautuu vihdoin myös kotona. Tähän asti lataus on tapahtunut lähistöllä olevilla kaupallisilla tolpilla. Kyseessä siis vaimon Seat Tarraco e-Hybrid.

Auto on ollut meillä nyt 4,5kk ja hiukan alle 8300km. En ole sen kummemmin pitänyt kirjaa kuluista ja kulutuksista mutta applikaation kautta selviää mm. seuraavaa:

  • Ensimmäisen 4991km kulutus oli 5,1 litraa
  • Seuraavat 3295km on mennyt 3,3 litran kulutuksella
  • Pisin tankkausten välinen km-määrä on ollut 1089km ja kulutus sillä tankillisella 2,8 litraa bensaa/100km ja 17,4kWh sähköä/100km
  • Suurin yksittäisen tankillisen kulutus on ollut 6,1 litraa sadalla.
  • Pisin yksittäinen ajomatka on ollut 522km (Hki - Ilomantsi) ja sillä reissulla bensaa meni 6,6 litraa sadalla. Paluumatkan kilsat oli muutaman kilsan verran lyhemmät mutta bensaa meni 7,1 litraa. Menomatka oli torstaina ja paluu sunnuntaina. Keskinopeus menomatkalla 85km/h ja paluumatkalla 84km/h. Keli oli paluumatkalla sateinen ja mennessä kuiva.
  • Autolla on myös käyty usein Helsingistä Kemiönsaarella ja jos ajoreitti kulkee Turun motaria Muurlaan ja siitä pienille teille niin bensaa menee luokkaa 8 litraa sadalla.
Kaikenkaikkiaan on ollut meidän tarpeisiin todella hyvin soveltuva auto ja ollaan tyytyväisiä. Ajomelukin väheni kun alle tuli ruuvattua Contin seiskat, kitkat siis. Renkaan koko 235/55-18 ja vanne on A6 4G:n peruja oleva 8x18" ET35.

Mielenkiinnolla odotan miten pitkään yhdellä tankillisella nyt pääsee kun auton saa laturiin kotona. Kävin oikein tankkaamassa tankin täyteen kun pystyi aloittamaan kotilatauksen, niin näkee hyvin miten kotilataus vaikuttaa. Kaupallisille asemille ei ihan aina jaksanut viedä ja usein piti auto hakea pois tolpalta ennen kun akku oli täynnä.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Winston_D

Mites muilla on talven tullut auto pelannut? Täällä on tullut ihan perus mekaanisia vikoja. Auto seisoo taivasalla ja yllättäen latausluukku on alkanut temppuilla.

Jäätyy välillä kiinni tai auki. Ilmeisesti luukun lukitus tappi on se ongelma kohta eikä auttanut vaikka aseöljyllä vähän sitä voitelin. Tappihan on vielä fiksusti tehty yläviistoon, että varmasti kaikki vesi valuu sitä pitkin jos tiivisteet jossain fuskaa. Tähän korjauksena on tarkoitus tilata netistä magneeteilla luukun ympärillä pysyvä suojahuppu. Halvempaa kuin rakentaa autokatos.

Toinen jäätyminen oli tänään takaluukussa. Tuntui kuin luukun jouset olisivat olleet jumissa. Luukku ei siis ollut jäässä tiivisteistä vaan avautui sentin verran ja sitten jumitti niin paljon, että ei uskaltanut voimalla avata. Tokeni parissa tunnissa parkkihallissa.

Muuten on hyvin sähköajot onnistuneet vaikka - 7 pakkasta ollutkin enimmillään. Ja lämpöä on riittänyt hyvin. Vähän liukkaimmissa kohdissa kaipaa nelivetoa, mutta on tuo normaalia etuvetoa helpompi ajaa ainakin sähköllä. Ja Continentalin kitkat alla.


sam_winter

Hyvin on toiminut. Latausluukku tahtoo jäätyä kuten edellisessä autossa bensaluukku. Tappi ei ole ainakaan vielä jäätynyt.

Vakkarin kanssa ilmeni kerran ongelma siten että pudotteli sitä pois päältä. Kuului vain bling, mutta mitään tekstiä ei tullut mittaristoon.

Kuinka paljon ennen lähtöä lämmitys menee päälle jos se on ajastettu? Aika nihkeästi tuottaa lämpöä ainakin 8A latauksessa. Jos ei ole latauksessa, niin lämpöä tulee hienosti.
Olen ymmärtänyt, että lämpenisi paremmin jos käytössä 16A lataus?


Winston_D

Veikkaisin, että puoli tuntia ennen lähtöä menee lämmitys päälle. Varmaksi en kyllä osaa sanoa, kun ei ole tullut kytättyä sitä erikseen. Auto lämpiää melko haaleaksi tuolla mukana tulleella 8A kaapelilla, joten tilasin 16A kaapelin tilalle.

En tiedä vaikuttaako se lämpenemiseen, mutta olen ymmärtänyt foorumeilta, että lämmitys toimisi latauksessa ollessa silloin tehokkaammin. Ilman kaapelia ja ajon aikana lämpöä kyllä riittää.

Jerry Cotton

Plugarissa taitaa olla kaikissa yhtenäinen koko perän levyinen takavalonauha, mutta onko kenelläkään tietoa onko tuo sama päivitys tullut samalla polttomoottorimalleihinkin? Vissiin joku mini-facelift tehty, kun tarraco-teksti muuttunut kaunokirjoitukseksi ja lämppärin lämmönsäätönapit kosketusmallisiksi?

Winston_D

Tänään aamusta - 16 pakkasta ja sähköllä hoitui kaikki ajot. Tuli testattua, että lämmitys kestää appin kautta laitettuna 30min ja sammuu sitten.

Pakko olla tyytyväinen tuohon sähköajoon näillä keleillä. Nytkin tunnin välein tuli heitettyä 3km ajot joten sähkön kulutuksella ei ole mitään väliä. Pääasia, että moottori ei käynnisty näihin pätkäajoihin.

Nikodemus

Automyyjä kirjoitti eilen:
"maahantuonti vahvisti meille juuri ikäviä uutisia. Erittäin heikon tuotantotilanteen seurauksena Tarraco e-Hybrid tilauksenne ei tule valmistumaan 2022 aikana. Valmistuminen tämän hetken arvion mukaan on vuoden 2023 aikana. Vaihtoehtoina meillä on tässä tilanteessa perua tilaus kuluitta tai odottaa autoa kunnes se valmistuu tuotannosta."   :'(

Pekkoperkele

Lainaus käyttäjältä: Nikodemus - 03.12.21 - klo:13:54
Automyyjä kirjoitti eilen:
"maahantuonti vahvisti meille juuri ikäviä uutisia. Erittäin heikon tuotantotilanteen seurauksena Tarraco e-Hybrid tilauksenne ei tule valmistumaan 2022 aikana. Valmistuminen tämän hetken arvion mukaan on vuoden 2023 aikana. Vaihtoehtoina meillä on tässä tilanteessa perua tilaus kuluitta tai odottaa autoa kunnes se valmistuu tuotannosta."   :'(
Aika kurjia uutisia. Milloin teit tilauksen? Mä tilasin omani Helmikuun alussa kun ennakkomyynti alkoi.Nyt ei vieläkään ole tietoa tuotantoajankohdasta ja näiden uutisten valossa ei kannata hengitystä näköjään pidättää. Suurin vitutus liittyy siihen että tuli romutettua myös yksi toimiva auto kun haaveilin romutuspalkkiosta. Palkkio on myönnetty Tarracon myyneelle liikkeelle kun valtakirjalla sen tein,mutta ongelmaksi tulee se että jotta palkkion saa, tulee uuden auton olla rekisteröity ennen Maaliskuun 2022 loppua, mihin tämän Tarracon toimitus tuskin ehtii. Valtakirjan ansiosta olen myös nalkissa kyseisen liikkeen kanssa, eli en voi marssia ostamaan jotain sellaista, palkkion ehdot täyttävää autoa mistään muusta liikkeestä:D. Täytyy alkaa kyselemään jos heidän edustamista merkeistä löytyisi jokin muu ehdot täyttävä malli nopeampaan toimitukseen.

Winston_D

Aika karu odotusaika. Tilasin omani maaliskuun lopussa ja aika tarkkaan 3,5kk siinä meni, että auton sai.

Takaluukun jouset jäätyy edelleen. Aivan sama vaikka oli yön yli lämpimässä hallissa sulamassa niin pari tuntia ulkona ja ei luukku aukea. Laitoin soittopyyntöä huoltoon. Pakko olla viallista osaa tms.

Samalla tavalla latausluukku jäätyy myös, mutta sen saa sentäs hiusten kuivaajalla sulateltua. Sen jälkeen luukku toimii jos auto pysyy pakkasessa.

Ei oikein vakuuta Seatin talvi ominaisuudet.

Erkka

#165
^ Eikö Seat ole mielestäsi talviauto, kun luukut kertomasi mukaan toimii kuitenkin talvipakkasessa ulko-olosuhteissa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Winston_D

No eihän ne toimi oikein jos vaativat käytön mahdollistamiseksi jatkuvaa sulattelua. Ja kyseessä kuitenkin ihan perus VAG konsernin osaa ja tuskin edes mitään uusinta uutta. Ei mitään hybridiin liittyvää erikoisosaa.

Ei ainakaan takaluukun kanssa ole ollut aiemmissa Octaviassa ollut vastaavia ongelmia. Tuon nyt pitäisi olla ihan perusjuttuja, että takaluukku toimii kesät talvet.

Muuten olen tyytyväinen autoon. Lämpöä riittää ja kulkee sähköllä kylmilläkkin keleillä.

Winston_D

Huoltoaika varattu ja tiesivät kertoa, että latausluukun osalta on kampanja tms. ja tilailee siihen lukituksen moottorin vaihdettavaksi. Takakonttia pitää tutkia paikan päällä.

Kerroin samalla, että muistipaikat eivät ole enää toimineet  kuukauteen muuten kuin napista painamalla. Alussa nekin toimivat hyvin, mutta taisi olla viimeisin isompi yhteysongelma verkkopalveluissa minkä jälkeen toiminta lakkasi.

Tainnut olla muissakin näissä uusissa VAG autoissa ongelmia penkkien muistisäädöissä.

No jospa tulisi kuntoon.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 08.12.21 - klo:14:47
Huoltoaika varattu ja tiesivät kertoa, että latausluukun osalta on kampanja tms. ja tilailee siihen lukituksen moottorin vaihdettavaksi. Takakonttia pitää tutkia paikan päällä.

Kerroin samalla, että muistipaikat eivät ole enää toimineet  kuukauteen muuten kuin napista painamalla. Alussa nekin toimivat hyvin, mutta taisi olla viimeisin isompi yhteysongelma verkkopalveluissa minkä jälkeen toiminta lakkasi.

Tainnut olla muissakin näissä uusissa VAG autoissa ongelmia penkkien muistisäädöissä.

No jospa tulisi kuntoon.

Latausluukun tappi meikäläiselläkin temppuilee. Ensin jumitti pakkasella kiinni ja kun sai hiustenkuivaajalla auki ja aseöljyllä herkistettyä, niin nyt ei pysy enää kiinni. Nyt ajellaan viikko luukku raollaan ja sitten huoltoon tapin vaihtoon. Näitä on kuulemma mennyt kuin ämpäreitä alennusmyynnissä.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 01.12.21 - klo:23:40
Plugarissa taitaa olla kaikissa yhtenäinen koko perän levyinen takavalonauha, mutta onko kenelläkään tietoa onko tuo sama päivitys tullut samalla polttomoottorimalleihinkin? Vissiin joku mini-facelift tehty, kun tarraco-teksti muuttunut kaunokirjoitukseksi ja lämppärin lämmönsäätönapit kosketusmallisiksi?

Alkutalvesta oli koeajossa 2.0TDI nelivetona ja siinä oli myös kontin levyinen valonauha. Lienee tullut kaikkiin, ainakin FR ja Xcellence -varusteltuihin.

Kävi ärsyttämään takalasin automaattipyyhintä peruutettaessa niin otin sen pois. Sillehän ei ole valikossa valintaa, niin se piti koodata näkyviin jotta pyyhinnän sai pois. Ohjeet: https://www.stemei.de/pages/coding/seat-leon-5f/heckwischer-komfortwischen.php

Kotitalon hallissa on ollut nyt kuukauden ajan Plugitin operoima latausmahdollisuus. Järjestelmän maksimilatausteho on 22kW, mutta eihän auto ota vastaan kuin sen 3,6kW. Ajastettuja lähtöjä on jonkin verran tullut käytettyä eli lataus 50 % asti heti ja vasta lähellä lähtöä täyteen. Usein kuitenkin olen antanut ladata täyteen ja vasta vähän ennen lähtöä laittanut esilämmityksen päälle. Kovimmillakaan pakkasilla ei bensakone käynnistynyt kun vaan vähän katseli minkä verran painaa kaasupoljinta.

Kun latausmahdollisuus hallissa tuli käyttöön niin tankkasin auton. Kuukauden aikana on tullut 1205 km ja pääasiallisesti tässä Helsingissä kotikulmilla. Yksi reissu Turkuun on mahtunut tähän kuukauteen. Keskinopeus 35 km/h, sähkön kulutus 18,7 kWh/100km ja bensaa on mennyt 2,7l/100km. Bensarangea on vielä 180km jäljellä. Sopii kyllä meidän ajoprofiiliin hyvin tää tötterö.

Renkaina on Contin CVC7 kitkat. Kävin ajamassa tuossa pakkaspäivinä vähän testiä. Sähköllä kun ajaa niin vetopitoa on hämmentävän hyvin. Ilmeisesti sähkömoottorin kautta tuleva voima on "pehmeää" ja tarkemmin säädeltyä kun vetoluistonesto ei joudu liiemmälti töihin. Otin myös ajoavustimia pois ja sittenkään ei vallatonta sutimista ollut havaittavissa. Toki sähkömoottorissa on niin vähän tehoa ettei kovin raivokasta sutimista ja vetelyä pitäisikään olla.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Epes

Tarracon eHybrid on näköjään poistunut konfiguraattorista. Väliaikainenko ratkaisu? Ikävä juttu sillä oli malliston edullisin ja tehokkain peli sekä kohtalaisen edullinen ajaa. Meillä viimeiset 6000km on mennyt kulutuksella 3,5l/100km bensaa ja 12,5kW/100km sähköä.

TeroPee

Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Len

Juttelin tutun kauppiaan kanssa joka kertoi että tehdas ei pysty toimittamaan autoja joten seuraavat Tarraco toimitukset menee vuodelle 2023. Tuon takia ei uusia tilauksia oteta sisään
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

TeroPee

Toimiikos muilla, tai onko ollut häiriöitä, käyttäjäprofiilissa? Jostain syystä ei anna vaihtaa vieras -profiilista pääkäyttäjän tai toiseen käyttäjään, joka autolle on tallennettu.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Winston_D

Profiilit toimii täällä. Ainakin ilmoittaa käynnistyessä käyttäjän oikein. Muistipenkkien muistipaikat se sijaan ei edelleenkään vaihdu käyttäjän mukana. Pitäisi varmaan nollata ja asettaa uusiksi.

Sähkö latausluukku on toiminut huollon jälkeen moitteetta. Nyt on ollut käytössä magneetilla luukun ympärille kiinnittyvä suojahuppu niin ei mene niin paljon vettä tai lunta siihen.

Takakontti ei edelleenkään aukea pakkasilla sille on varattu huolto joulun jälkeen. Eivät saaneet aiemmin osia joten vähän venyy.

TeroPee

Täytyy vähän tutkailla että olisiko profiilit jostain syystä ottanut itseensä tuosta takapyyhkijän koodaamisesta. En kyllä keksi miksi niin tekisi, mutta onhan se mahdollista.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TeroPee

En tiedä mikä bitti lie ollut poikittain, mutta nyt oli profiilit taas kunnossa.

Lukaisin samalla vikakoodit. Enemmän tai vähemmän satunnaisia kaikki. En nollannut, näkykööt siellä huoltoon saakka.

[noae]
Address 01: Engine (J623-DGEA)       Labels: None
   Part No SW: 04E 906 024 AP    HW: 04E 907 309 CG
   Component: 1.4l TFSI hy  H20 1461 
   Revision: DCH20000   
   Coding: 011D4012647405083008
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01104E906024AP 002005
   ROD: EV_ECM14TFS01104E906024BF_SK48.rod
   VCID: 6FBB2E7AA71F10039A8-803A

2 Faults Found:
4007 - Idle Control System RPM
          P0507 00 [096] - Higher than Expected.
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

14536 - EVAP Canister Purge Solenoid Valve (N115)
          P2422 00 [096] - Stuck Closed
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 8125 km
                    Date: 2021.11.15
                    Time: 21:11:41

                    Engine RPM: 1988.50 /min
                    Normed load value: 38.4 %
                    Vehicle speed: 86 km/h
                    Coolant temperature: 84 °C
                    Intake air temperature: 62 °C
                    Ambient air pressure: 570 mbar
                    Voltage terminal 30: 53.361 V

Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: None
   Part No SW: 5Q0 614 517 GF    HW: 5QM 614 517
   Component: ESC           H26 0314 
   Revision: 00000000    Serial number: 61131000001715
   Coding: 0804729A53203B6F877C06056AC368104ECADCE16056167538A250F4D2A94B0B00032E53121A83904035351919323200
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   ASAM Dataset: EV_Brake1UDSContiMK100OMG 060015
   ROD: EV_Brake1UDSContiMK100OMG_060.rod
   VCID: 7BA30A2AE3677CA3260-802E

1 Fault Found:
16401 - Tire Pressure Warning
          C102D 00 [032] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels:* None
   Part No SW: 3G8 907 056 D    HW: 3G8 907 056 D
   Component: Climatronic   H10 0210 
   Coding: 36001004200114010905100C8010D932
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_AirCondiBHTCMQB3rTranc 001052
   ROD: EV_AirCondiBHTCMQB3rTranc_VW37.rod
   VCID: 313FE80271AB46F3CCC-8064

   Auxiliary Air Heater Control Module/PTC:
   Subsystem 1 - Part No SW: 5QD 963 231     HW: 5QD 963 231
   Component: J848 HV-PTC  H11 0700
   Serial number: CD211033011502000075

   Air quality sensor:
   Subsystem 2 - Part No SW: 5Q0 907 659 E    HW: 5Q0 907 659 E
   Component: G238 _AQS  H32 0120
   Serial number: 127852195           

   A/C compressor sub:
   Subsystem 3 - Part No SW: 3GD 816 803 A    HW: 3GD 816 803 A
   Component: J842 eKK  H01 0001

   Rear A/C control head:
   Subsystem 4 - Part No SW: 3G0 907 049 E    HW: 3G0 907 049 E
   Component: E265KlimaHeck  H02 0201
   Serial number:       04031501850571
   Coding: 000000

1 Fault Found:
1048836 - Blower Output Reduction due to Energy Management
          B10CE 00 [032] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110001


Address 13: Auto Dist. Reg (J428)       Labels:| 2Q0-907-572.clb
   Part No SW: 2Q0 907 572 T    HW: 2Q0 907 572 C
   Component: ACCCONTIMQB   H06 0383 
   Coding: 52057FDB5CFF8728749C842581508780000000000000000064
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_ACCMRRCONTIVW376 003018
   ROD: EV_ACCMRRCONTIVW376_003_VW37.rod
   VCID: 45D7ACD2D523FA53004-8010

3 Faults Found:
196740 - Sensor for Automatic Distance Control
          C110B F0 [008] - Limited Visibility
          [FAULT_SENSOR_BLOCKAGE]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 236
                    Mileage: 7224 km
                    Date: 2021.10.23
                    Time: 19:27:37

                    Voltage terminal 15: 14.8 V
                    Control Module temperature: 15 °C
                    Vehicle speed: 31.66 m/s
                    Longitudinal acceleration: 0.44 m/s²
                    Adaptive distance regulation: status: ACC_StandBy

196746 - Sensor for Automatic Distance Control
          C110B F0 [008] - Limited Visibility
          [FCTSEN_OBJ_NOT_MEASURED]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 236
                    Mileage: 9169 km
                    Date: 2021.12.11
                    Time: 22:09:55

                    Voltage terminal 15: 13.7 V
                    Control Module temperature: 19 °C
                    Vehicle speed: 6.33 m/s
                    Longitudinal acceleration: 0.31 m/s²
                    Adaptive distance regulation: status: ACC_reversible_error

196800 - Internal Fault
          B200F F0 [008] - Unknown Error Elaboration
          [VDY_FS_VEH_CORR_MONITOR]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 236
                    Mileage: 9098 km
                    Date: 2021.12.11
                    Time: 21:17:15

                    Voltage terminal 15: 14.8 V
                    Control Module temperature: 15 °C
                    Vehicle speed: 23.75 m/s
                    Longitudinal acceleration: 0.03 m/s²
                    Adaptive distance regulation: status: ACC_reversible_error


Address 17: Instruments (J285)       Labels:| 5G0-920-XXX-17.clb-SRI3
   Part No SW: 5FJ 920 320     HW: 5FJ 920 320
   Component: KOMBI         504 5177 
   Coding: 04A42B1F7FCC00080088625B1001000080600000
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_DashBoardVDDMQBA0 001044
   ROD: EV_DashBoardVDDMQBA0_AU37.rod
   VCID: 75B71C12C5432AD3504-8020

5 Faults Found:
16777018 - Function Restricted due to Interrupted Communications
          U1110 00 [008] - -
          [BAP_Audio_0x31 keine Kommunikation]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 39
                    Reset counter: 240
                    Mileage: 234 km
                    Date: 2021.07.08
                    Time: 09:57:24

16777022 - Function Restricted due to Interrupted Communications
          U1110 00 [008] - -
          [BAP_NAV SD_0x32 keine Kommunikation]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 31
                    Reset counter: 233
                    Mileage: 17 km
                    Date: 2021.07.02
                    Time: 11:09:25

16777056 - Function Restricted due to Interrupted Communications
          U1110 00 [008] - -
          [BAP_SDS_0x46 keine Kommunikation]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 39
                    Reset counter: 240
                    Mileage: 234 km
                    Date: 2021.07.08
                    Time: 09:57:24

16777030 - Function Restricted due to Interrupted Communications
          U1110 00 [008] - -
          [BAP_TEL2_0x29 keine Kommunikation]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 39
                    Reset counter: 240
                    Mileage: 234 km
                    Date: 2021.07.08
                    Time: 09:57:24

16711685 - Databus
          U1121 00 [008] - Missing Message
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 27
                    Reset counter: 240
                    Mileage: 295 km
                    Date: 2021.07.08
                    Time: 15:20:33

Address 23: Brake Booster (J539)       Labels: None
   Part No SW: 3Q0 909 059 AA    HW: 3Q0 909 059 B
   Component: EBKV          H06 0074 
   Serial number: BPA085230521013
   Coding: 4402C504460000DE7BEFBDF7000049922449920400
   ASAM Dataset: EV_BrakeBoostG2BoschVW48X 012121
   ROD: EV_BrakeBoostG2BoschVW48X_SE37.rod
   VCID: 76B51B1ED84521CB59E-8022

1 Fault Found:
107024 - Unknown Error Code
          U14E4 00 [032] - -
          [Scl_Getriebe_11_GE_Fahrstufe_Error]
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Address 42: Door Elect, Driver (J386)       Labels:| 5QX-959-X93-42.clb
   Part No SW: 5Q0 959 593 K    HW: 5Q0 959 593 F
   Component: TSG FS003 0330 
   Serial number: YE007UEQ0097D
   Coding: 003F1F20D200048000001000
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_DCU2DriveSideMAXHKLO 001018
   ROD: EV_DCU2DriveSideMAXHCONT_VW37.rod
   VCID: 49CFA0E2F93B1E33E4C-801C

   Rear Driver Side Door Control Module:
   Subsystem 1 - Part No SW: 5Q0 959 407 E    HW: 5Q0 959 163 C
   Component: FOND_FHSG_DRV  007 0011
   Serial number: 00000000000051636882
   Coding: 310000

1 Fault Found:
196665 - Switch for Central Locking
          B122D 29 [008] - Signal Implausible
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 233
                    Mileage: 8729 km
                    Date: 2021.12.05
                    Time: 20:15:30

Address 75: Telematics (J949)       Labels:* None
   Part No SW: 5WA 035 284 E    HW: 5WA 035 284 B
   Component: OCUGen3High   H20 0139 
   Serial number: 0000000104VICLB
   Coding: 043261001968A9209005460161502E07
   ASAM Dataset: EV_OCUGen3High 003007
   ROD: EV_OCUGen3High_003_SE27.rod
   VCID: 48C9A5E6E231E73BFB2-801C

1 Fault Found:
1866 - Unknown Error Code
          U1785 00 [008] - -
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 8
                    Reset counter: 21
                    Mileage: 3375 km
                    Date: 2021.08.15
                    Time: 14:16:58

Address 8C: Hybrid Battery (J840)       Labels: None
   Part No SW: 5NA 915 183     HW: 5NA 915 183
   Component: J840 K8C  BMC 004 0952 
   Serial number: 000000280421070
   ASAM Dataset: EV_BMCeVWBSMQB48 001007
   ROD: EV_BMCeVWBSMQB48.rod
   VCID: 7F5BFE3AF77F60830A8-802A

2 Faults Found:
39529 - Proximity Sensing
          P0D57 00 [040] - Implausible Signal
          [Diag_F_BCCM_GST04]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 25
                    Mileage: 8784 km
                    Date: 2021.12.08
                    Time: 19:14:26

                    Mode HV battery actual value: Standby-mode

39582 - Position Sensor for Battery Charger Coupling Lock
          P0D9E 00 [032] - Electrical Malfunction
          [Diag_F_BCCM_GST35]
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 8551 km
                    Date: 2021.11.25
                    Time: 17:41:52

                    Mode HV battery actual value: Standby-mode

Address C6: Batt. Chrg. (J1050)       Labels:* None
   Part No SW: 5QE 915 682 EA    HW: 5QE 915 682 EA
   Component: OBC KOSTAL    H43 4031 
   Revision: --------    Serial number: 1404210CG000VP
   Coding: 115069F22000
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_OBCSinglPhaseKLOMQB15P 001001
   ROD: EV_OBCSinglPhaseKLOMQB15P.rod
   VCID: 10794D86DAE16FFBE32-8044

5 Faults Found:
2097922 - Charging Socket A; Charging Plug Lock
          P33E8 00 [008] - Mechanical Malfunction
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 233
                    Mileage: 8551 km
                    Date: 2021.11.25
                    Time: 17:41:51

12583680 - Function Restricted due to Missing Message(s)
          U1111 00 [008] - -
          [BapErr_Timeout_Heartbeat]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 52
                    Reset counter: 246
                    Mileage: 505 km
                    Date: 2021.07.12
                    Time: 12:42:22

14745868 - Discrepancy between Specified and Measured Current
          P33E0 00 [008] - Too High
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Reset counter: 207
                    Mileage: 5561 km
                    Date: 2021.09.17
                    Time: 18:47:56

1059841 - Charging Socket B
          P33E2 00 [008] - Electrical Malfunction
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 233
                    Mileage: 8784 km
                    Date: 2021.12.08
                    Time: 19:14:26

1055489 - Charging Socket A
          P33E1 00 [008] - Electrical Malfunction
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 233
                    Mileage: 8784 km
                    Date: 2021.12.08
                    Time: 19:14:26

[/noae]
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Vauhditin

Lainaus käyttäjältä: Len - 19.12.21 - klo:13:35
Juttelin tutun kauppiaan kanssa joka kertoi että tehdas ei pysty toimittamaan autoja joten seuraavat Tarraco toimitukset menee vuodelle 2023. Tuon takia ei uusia tilauksia oteta sisään

Tämä tosiaan on tilanne E-Hybridin kanssa. Tehtyjä tilauksia perutaan tällä hetkellä pitkittyneiden toimitusaikojen takia ja onnistuin saamaan "perutun" tilauksen, jota maahantuoja ei kuitenkaan ollut perunut tehtaan tuotantojonosta. Auton pystyi vielä konfiguroimaan kokonaan uudestaan omiin tarpeisiin sopivaksi. Toimitusaika on ihan järkyttävä 12-13 kuukautta mutta työsuhdeautoilijana odotus ei ole kuitenkaan sietämätöntä. Omaksi en ostaisi tuollaisella toimitusaika-arviolla.

P. Penkki

Näin siinä kävi kuten täällä kaksi kuukautta sitten kirjoitin/epäilin. VW-konserni hoitaa puolijohdepulaa Tarracon kustannuksella. Hybridi-Tarracosta tuli harvinaisuus ainakin Suomessa. Myynnissä ei ole edes yhtään esittelyautoa, joita vielä kesäkuussa löytyi Nettiautosta vähintään 15 kpl, osa ajamattomia, osa vähän ajettuja.

sam_winter

Pitäisikö sähköisen lämmityksen pelkällä akulla toimia silloinkin kun auto käynnistää polttomoottorin käynnistyksen yhteydessä?

Laitoin tänään lämmityksen päälle vähän ennen kuin lähdin töistä. Lämmitys lähti päälle, mutta auto puhalsi vain kylmää. Pakkasta oli -13,5 ja käynnisti polttomoottorin käynnistyksesä. Eilen oli -11 ja hienosti meni pelkällä sähköllä.
Tänään meni muutenkin jotenkin kauan ennen kuin rupesi puhaltaa lämmintä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy