195/55 R16 talvirenkaat

Aloittaja jtlaine2, 28.09.18 - klo:09:27

« edellinen - seuraava »

jtlaine2

Polon 16" 195/55 lienee harvinaisempi kun rengasliilkeet myyvät 205/55 kokoa. Mitä merkkiä olette hankkineet ja mihin rahaan? Itsellä kitkat kaupunkikäyttöön haussa.

T. Jouni

Automaatti

Itse ajattelin laittaa Michelinin XI3 kitkat koossa 185/65/15
Ollu hyviä muisoja misukoista ja nyt kun tuli uusi Polo, niin voi valita talvirenkaat.
Vaihtoautoja ollut ja niissä on sitten tullut mitä on tullut. Omassa vaihtarissa oli Contit, mutta vähän kovilta tuntuivat,
Misukat taas muistini mukaan pehmeät ja hiljaiset.
Tehtaan kesärenkaat ovat juuri 195/55/16, mutta tuo 65 tuo paksuutta renkaaseen ja olisko sitten hiljaisempi, en tiedä.
Ympyräkehä noissahan on sama.

Fredde

Kiinnostuneille tiedoksi. Continental conti viking contact 7 voitti moottori-lehden kitkarengasarvostelun suht selkeästi. Hiljaiset, hyvä pito jäällä ja lumella.

Nämä ajattelin omaan GTI:hin laittaa alle kunhan joskus Suomeen saapuu.
Polo GTI 2019

tkrautajoki

Mulla on talvirenkaina hakkapeliitta r2:set. Koko on 205/55 16, mukavan hiljaiset ajella. Löytyy sopivasti profiilia talvikeleihin. Olen kuullut paljon hyvää myös hakkapeliitta r3:sta. 

porssi

Mulla on GTi:ssä alla Contin Viking contact 7 koossa 215/45 17” kyllä ainakin mun mielestä on hiljaiset ja pitokin on ollut hyvä ”mustalla” jäällä. Se on Ainut mitä tässä on päässyt kokeilemaan tähän mennessä.

Fredde

Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 27.11.18 - klo:13:50
Mulla on talvirenkaina hakkapeliitta r2:set. Koko on 205/55 16, mukavan hiljaiset ajella. Löytyy sopivasti profiilia talvikeleihin. Olen kuullut paljon hyvää myös hakkapeliitta r3:sta.

R3 jäi tämän vuoden testeissä keskikastiin, ei siis voi suositella ainakaan testitulosten perusteella. Subjektiivisestihan ihmisillä tietysti on kaikenlaisia tuntemuksia renkaista, jonkun mielestä 50e kiinanihme on hyvä, mutta mittauksissa ei kuitenkaan pärjää.

R3 osalta olin vähän pettynyt, koska ajattelin niistä uusista kiteistä (cryo crystal 3) olevan hyötyä, ilmeisesti ei ole, tai ehkä sitten muuten seosta laitettu halvempaan (huonompaan) suuntaan samalla.
Polo GTI 2019

Polouni

Itsellä elämän ekat kitkat R2 Nokiat 16 tuumaiset, mutta nyt en kyllä muista (55  ja 205 varmaan). Ei jaksa mennä kattomaan. Hyvin toimineet viime maaliskuun alusta. Hiljaista kuin pumpulissa.

s-mod

Nokian kitkat sportti autossa hmm. Saako tai kannattako ajaa turvallisesti yli 170 km/h, jos vaikka tekee mieli Saksan baanoille! Hiljaiset mutta edelleenkin löysät (periksi antaa). ja kun vähän kuluu niin laulattaa!
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Polouni

Vanhuus ei tule yksin. Talvi mennään mukavuuden ehdoilla ja kesällä kanttaillaan. Keski-Euroopan kitkat olisi varmaan Saksan reissulle buenot. No jos tulisi talvella mentyä, niin vuokraamosta R Golffi alle...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy