Ocun nelivedosta ja varusteista

Aloittaja osviitan, 29.03.18 - klo:14:17

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 05.04.18 - klo:13:45
Täysin nikottelematta myyjä selvittelee tuota ACC: tä, voiko sen asentaa jälkikäteen ja miten. Webastoa pitää toki itsestäänselvyytenä, että sen voi asentaa nyt.

Tällä hetkellä siis asiat ihan hanskassa, katsotaan miten käy. Ja vaikka ACC: tä ei saisi asennettua järkevästi, niin eiköhän me myyjän kanssa saada sopua aikaiseksi. On kyllä aika sopuisa kaveri, loistavaa!

Mutta mä vaikka päivitän, että mikä on se lopputulema...

Itse miettisin kaupanpurkua tai sitten todella kovaa hyvitystä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.04.18 - klo:21:42

Itse miettisin kaupanpurkua tai sitten todella kovaa hyvitystä.

Olen melkeinpä samaa mieltä. ACC on ainakin itselle muodostunut jonkinsortin must varusteeksi ja kun tietää että käytettyinäkin löytyy mukavasti valikoimaa autoista joissa löytyy sekä ACC että webasto. Jälkiasennus-webastoa en huolisi edes kilon palasina. VAG konsernin autoissa tuo webasto integroituu erinomaisesti autoon. Jälkiasennus ei.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 05.04.18 - klo:21:46
Olen melkeinpä samaa mieltä. ACC on ainakin itselle muodostunut jonkinsortin must varusteeksi ja kun tietää että käytettyinäkin löytyy mukavasti valikoimaa autoista joissa löytyy sekä ACC että webasto. Jälkiasennus-webastoa en huolisi edes kilon palasina. VAG konsernin autoissa tuo webasto integroituu erinomaisesti autoon. Jälkiasennus ei.
Integraatiosta tavallaan samaa mieltä, mutta yllättävän jyrkkä mielipide muuten.

Jälkiasenteista ei kiinnosta palaako bensavalo, ilmastointia osaa ohjata ihan siinä missä tehdaslämmitinkin, asennukseen on monesti paljon järkevämpiäkin paikkoja kuin pitkien letkuvetojen päähän puskuriin jne.

Kohta kun vielä tehdaslämmitin leivotaan auton päästölukemaan mukaan autoveroa nostamaan, luulenpa että jälkiasenteiset ovat lisääntymään päin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 05.04.18 - klo:23:44
Integraatiosta tavallaan samaa mieltä, mutta yllättävän jyrkkä mielipide muuten.

Jälkiasenteista ei kiinnosta palaako bensavalo, ilmastointia osaa ohjata ihan siinä missä tehdaslämmitinkin, asennukseen on monesti paljon järkevämpiäkin paikkoja kuin pitkien letkuvetojen päähän puskuriin jne.

Kohta kun vielä tehdaslämmitin leivotaan auton päästölukemaan mukaan autoveroa nostamaan, luulenpa että jälkiasenteiset ovat lisääntymään päin.

No ehkä on jyrkkä mielipide mutta johtuu vain omista kokemuksista noiden jälkiasenteisten kanssa. Varmasti saadaan hyviäkin asennuksia mutta ei se niin "huoleton" ole käytön suhteen kun autoon integroitu.
Minulla on yhdessä autossa ollut jälkiasennettu webasto kellolla ja kaukosäädöllä ja siinä oli kaikki niin pielessä alusta asti kun vaan voi olla. Esimerkiksi asennus oli tehty niin että kiertosuunta oli auton omaa vesipumppua vasten. Aiheutti aika mielenkiintoisen efektin :)
Tämän korjaamiseksi piti KOKO webaston letkutus uusia. Ei aiheuttanut hirveästi hurraa-huutoja se.

Tämänkään jälkeen systeemi ei koskaan toiminut toivotulla tavalla. Mm. jos halusi lisälämpöä ajon aikana, piti webasto tuikkia päälle joko kaukosäätimellä tai sitten sohia kellossa olevaa käynnistysnappia.

Tuosta järkytyksestä en vieläkään ole toipunut :D

osviitan

Edelleen, hurjan isot kiitokset vastauksista ja kokemuksista, nämä on kyllä tarpeen ja kullanarvoisia!

Kyllä, sen verran itsekin autoilua harrastaneena ja ronkkineena tiedän, että tuo ACC ei taivu tuohon todnäk mitenkään järkevästi. Sen takia olenkin jo mielessäni hyvityksen kohteen miettinyt valmiiksi, halvemmalla pääsee myyjä, mutta mulle todella paljon arvoa... ;)
Uskon kyllä että tuo Webasto siihen laitetaan ja että se jälkkäri ei ole sama kuin alkuperäinen, mutta uskon että se on kuitenkin tyhjää parempi. Mulla on aika vähän tarvetta sille, mutta tarvetta kuitenkin ja varsinkin anoppilassa käydessä Kainuussa talvisin.

Antaa niiden pähkäillä tuon ACC: n kans ja kun se on "no can do", niin jatkan sitten keskustelua, kuten myyjäkin totesi. Katsotaan selitys loppuun.
Ei se ACC mikään superjumala mulle ole, mutta ihan jees kuitenkin ja kuten todettuakin tuossa @Octavia 4x4: n toimesta, vähän "vajakki" se manuaalissa olisikin. Vanhempieni automaagissa se oli kyllä mainio, pienin varauksin.
@Nestori, missä tuo Haldexin suodatin sijaitsee, voiko sen vaihtaa itse?

Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

njs

En nyt muista miten Ocussa meni mutta monessa mallissa jää sähkövastukset pois kun ottaa tehdaswebaston, jälkiasenteisen kanssa siis lämpiää hieman paremmin ajossa.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Guest-633747

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 06.04.18 - klo:10:54
@Nestori, missä tuo Haldexin suodatin sijaitsee, voiko sen vaihtaa itse?
En ole Nestori, mutta vastaan silti..

Suodatin on eräänlainen "öljysihti" pelkästään. Se sijaitsee Haldex-pumpun päässä, joka on pieni valkoinen nipukka:

https://www.haldexrepairs.co.uk/shop/pumps/generation-5-haldex-pump-0cq598549-vw-audi-seat-skoda/

Vaihto vaatii siis pumpun irroituksen ja kiinnityksen sekä öljyjen vaihdon. Riippuen kalustosta ja omasta osaamisesta, niin "tehtävissä".

dwntime

Lainaus käyttäjältä: njs - 06.04.18 - klo:12:07
En nyt muista miten Ocussa meni mutta monessa mallissa jää sähkövastukset pois kun ottaa tehdaswebaston, jälkiasenteisen kanssa siis lämpiää hieman paremmin ajossa.

Noin se menee Ocussakin ja tuo on kyllä totta.

osviitan

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 06.04.18 - klo:12:37
En ole Nestori, mutta vastaan silti..

Suodatin on eräänlainen "öljysihti" pelkästään. Se sijaitsee Haldex-pumpun päässä, joka on pieni valkoinen nipukka:

https://www.haldexrepairs.co.uk/shop/pumps/generation-5-haldex-pump-0cq598549-vw-audi-seat-skoda/

Vaihto vaatii siis pumpun irroituksen ja kiinnityksen sekä öljyjen vaihdon. Riippuen kalustosta ja omasta osaamisesta, niin "tehtävissä".

Ahaa, okei! Tuo näyttää sellaiselta kapistukselta, että sen vaihtokin voisi onnistua itseltä. Noh, nythän tuo pumppu (oletus) tulee uutena, että sinällään ei tarvetta, mutta hyvä tietää.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-BMW 520D -10

paku74

Tänään tuli taas muistutus siitä miksi tuli päädyttyä 4x4 tdi dsg scouttiin. Pulpettivene trailerilla kulkee huomaamattomasti perässä myös isommissa ylämäissä. Lasku ja nosto mökin rannassa. Nostossa auto vesirajaan ajettuna, ylämäki, suht.pehmeää hiekkaa. Offroad tila päällä. Ei pienintäkään empimistä tai minkään renkaan sutimista, vene lähti ylös kun hauki rannasta. Edellisissä autoissa joutunut aina luistattaan kytkintä ja arvuutteleen nouseeko se vene sieltä vai ei...

osviitan

Lainaus käyttäjältä: paku74 - 27.05.18 - klo:18:30
Tänään tuli taas muistutus siitä miksi tuli päädyttyä 4x4 tdi dsg scouttiin. Pulpettivene trailerilla kulkee huomaamattomasti perässä myös isommissa ylämäissä. Lasku ja nosto mökin rannassa. Nostossa auto vesirajaan ajettuna, ylämäki, suht.pehmeää hiekkaa. Offroad tila päällä. Ei pienintäkään empimistä tai minkään renkaan sutimista, vene lähti ylös kun hauki rannasta. Edellisissä autoissa joutunut aina luistattaan kytkintä ja arvuutteleen nouseeko se vene sieltä vai ei...

KYLLÃ,,! Erittäin isosti samaa mieltä. Mun vakio veneennostopaikka on myös luonnonramppi, jossa isoa irtonaista sepeliä ja hiekkaa, johon olen kaivanut pari etuvetoa akselia myöten. Ja nelivedolla vain suhaus ja paatti kuivilla. Just lovin it!

Niin, tämän ketjun aloittajana kommentoidaan status tämän auton kohdalla. Eli Haldex- pumppu vaihdettiin ja auto nelivetoinen taas. Kauppaa en purkanut, koska pääsimme hyvityksistä sopuun. Mä olen kovin "helppo" tapaus, en vängännyt isosti, mutta olin aika tyytyväinen hyvityksiin. Minulla Webasto ja tuo ACC ei ole maailman suurin asia, ACC ehkä enemmän kuitenkin. Auto on tosiaan aivan mainio kyllä, olen tosi tyytyväinen siihen. Seuraavassa autossa sitten tsekataan varusteet tarkemmin... ;)
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-BMW 520D -10

Jarmola

Hellou!
Tuli vaihdettua -16 malliseen Scouttiin ja kysyin minivarapyörästä. Saako tuota mistään "tarvikkeena" vai pitääkö vaivaitua marmorille?
Tulee sen verran ajettua pitempää reisdua ja joskus vähän kauempana asutuksesta että olisi mukava varuste.

E-mies

Ostin superskodasta tunkkisetin ja torista vanhan peltivanteen. http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-Skoda-kit-for-spare-wheel-change

Marmoriltakin saa.

Lainaus käyttäjältä: Jarmola - 26.08.18 - klo:09:35
Hellou!
Tuli vaihdettua -16 malliseen Scouttiin ja kysyin minivarapyörästä. Saako tuota mistään "tarvikkeena" vai pitääkö vaivaitua marmorille?
Tulee sen verran ajettua pitempää reisdua ja joskus vähän kauempana asutuksesta että olisi mukava varuste.

Jarmola

Pitänee tommonen tunkkisetti hommailla ja katella pelastusrengas jostain.
Ja joo, marmorilta saa mutta kun ei viittis millään maksaaa mitä pyytävät.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy