4motion vikaa

Aloittaja Masu, 27.01.18 - klo:09:02

« edellinen - seuraava »

Masu

Onko kokemuksia??

Passat vm06 2.0fsi 4motion

Auto kun ollut käynnissä muutamia minuutteja(2-10) syttyy ESP valo. Valoa ei saa napista pois. Myös takarenkaan eivät enää vedä. Myös mäkiavustin ei toimi.

4motion toimii kuitenkin alussa ennenkuin ESP valo tärähtää näytölle.




Jultsu

On. Vikakoodit lukuun VCDS:llä, muutoin aivan turhaa arvailla ja haahuilla ja pähkäillä missä vika voisi olla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Normanton

Mitä todennäköisemmin haldexissa vika, mutta vikakoodit pitäisi kyllä saada luettua ennen kuin alkaa enempää arvailemaan.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Masu

1 Fault Found:
00448 - Haldex Clutch Pump (V181)
            014 - Defective - Intermittent


Tämmösen anto ja tulee heti takas vaikka positaa...

Olikhan tässä tuo 4gen pumppu?
Mistä kannattais hommata?

Normanton

Tuon ikäisessä taitaa olla 2nd Gen Haldex. 4th Gen tuli vasta 2007 ja on tietääkseni asennettu Passatissa vasta B7 (2011-2014) korimalliin.

Tuo vika voi tulla itse pumpun hajoamisesta tai sitten siltä ohjainyksiköltä. Toivotaan että pumppu koska se taitaa olla oleellisesti halvempi mitä se ohjainyksikkö.

Tuo vika on merkattu "Intermittent" eli ajoittaiseksi eli voisi koittaa vielä putsata kaikki liittimet sieltä ja katsoa herääkö se toimintaan.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy