Käyntiin vai ei...

Aloittaja dasRabbit, 13.01.18 - klo:23:55

« edellinen - seuraava »

dasRabbit

Hommasin tommossen -08 Passatin 1,9 TDI-koneella viime vuoden loppupuolella ja se toimii sinänsä hienosti...
Nyt kun Suomessa on ollut jopa pakkasia, alkoi pieni kylmäkäynnistysongelma...
Satunnaisesti ja silloin tällöin kone ei tärähdäkkään aina käyntiin laakista, vaan vasta eka-toka-kolmas tai neljännellä yrittämällä.
Mitään vikavaloa ei syty ja kun kotteron saa käyntiin se käy...
Löpöfilsu on just vaihdettu ja ongelma tosiaan ilmenee etenkin kun lämpömittari menee miinuksen puolelle.

Mitä veikkaatte?
Olisko hehkut vaihdon tarpeessa?
Vai joku muu jutska..?
Ja laitehan on BXE-koneella.

:)

Tuska

Lainaan hiukan tätä ketjua,  koska minulla on alkanu tänä talvena vastaavanlaiset ongelmat.
Kun auto on seissyt työpäivän pihassa ja starttaa kylmänä lähtee laakista käyntiin, hetken käy,  sitten alkaa koko auto tärisemään ja sammuu ellei sille anna kaasua. Kun kierrokset pitää 1000-1500 auto käy mutta huomaa että käyminen tuottaa suuria vaikeuksia.

Samaan aikaan on reilu 1000 kierroksen kohdalla ruvennut  kuulumaan "korinaa" vähän vastaavanlainen ääni kun dieselillä ajaa liian suurella vaihteella mutta hiljaisempi.

Alkaako 320tkm 1.9tdi olemaan loppusuoralla  :'(
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

o.b.

Oliskohan Tuskan kulkimesta hiukkassuodatin totaalisen tukossa? Siinä lienee sellainen?

Jos se on täysin tukossa, käy tovin, mutta jos nostaa kierroksia, alkaa venttiilit naputtamaan kun pakokaasut eivät pääse ulos (sylintereihin jää painetta poistotahdin jälkeen).

VCDS:llä pitäisi katsoa hiukkassuodattimen paine-ero niin voisi varmaksi sanoa  ???

Tuska

Löytyy hiukkassuodatin, ex-omistajan toimesta vaihdettu joskus 150tkm kohdalla ja nyt on kilsoja takana 320tkm. Itse olen ajanut 190-> 320 oikeestaan pelkkää matka-ajoa joten tuskin se on tukossa? Ainakin itse olen siinä toivossa elänyt että tuo suodatin kestää jos autolla ajetaan paljon matkaa että poltot onnistuvat. Lähinnä tukkeutuneet suodattimet on kaupungissa ajajien murhe?
Korjatkaa viisaammat jos olen ihan hakoteillä  ;D
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

o.b.

Riippuu myös paljon öljyn laadusta. Esim Teboil Diamond Diesel käy pumppusuutinkoneille, mutta ei sovellu hiukkasuodattimella vsrustettuun autoon tuhkapitoisuuden takia.

Tukossa olevan hiukkasuodattimen voi todeta pakoputken päästä. Tukossa, niin ei tule kovin paljoa pakokaasujakaan läpi.

Mutta VCDS kertoisi paljon enemmän paine-erosta ja laskennallisesta tuhkamäärästä.

Vaari64

Tais olla se sinkki joka öljyssä on haitallista hiukkassuotimelle. vw suositus öljylle on 507000.eli tuo pitäs löytyä purkin kyljestä.esim Castrol Edge FST-Ti 5W-30 LL 4l VAG 504.00/507.00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy