Uusi touran 2018

Aloittaja januski, 01.01.18 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

januski

Moro! Kävin tilaamassa uuden touranin 1.4 tsi koneella. Koeajon perusteella tilava ja hyvä auto. 1.4 koneella ei jää jalkoihin. Onko muilla kokemuksia ihan uudesta touranista?

januski

Paljonko porukka on ajellut tankillisella?

kt

Viimeksi ajoin 150 km matkan noin 2 tuntia keskinopeus 80 kmh. Sää oli nollassa ja tuuleton. Kosteus 100%. Kulutus oli ajotietokoneessa 4,9 t/100km. Mutta kyllä piti varovasti ajella omalla kaasujalalla. Jos vähänkään alkaa kiihdyttelemään ja jarruttelemaan jonoissa kuten paluumatkalla joitui tekemään, niin 0,5 nousee völittömästi. Eli kone on tuo 1,4 TSI 150 hv. Tankillisella ajelee ehkä yli 900, mutta taidoista on kiinni.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Ritzenhoff

Touranilla tuollainen 5-6l kulutus 1.4 TSI 150hp dsg:llä on täyttä paskaa. Keskikulutus on normaalissa seka-ajossa jossain 7-8l välissä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

kossi76

Lainaus käyttäjältä: januski - 01.01.18 - klo:21:10
Moro! Kävin tilaamassa uuden touranin 1.4 tsi koneella. Koeajon perusteella tilava ja hyvä auto. 1.4 koneella ei jää jalkoihin. Onko muilla kokemuksia ihan uudesta touranista?
Itsellä on vuosimallin 2017 1.4TSI DSG Touran 5-paikkaisena. Autolla on nyt ajettu 20 000 km, eikä ole ollut mitään huomautettavaa. Pitkäaikainen kulutus on ajotietokoneen mukaan 5.9 l/100 km, joten todellinen lienee jossain 6.5 l/100 km paikkeilla. Kilometrit sisältävät jonkinverran moottoritietä (joka nostaa kulutusta huomattavasti) ja kaupunkia, ei kuitenkaan ruuhka-ajoa. Webastoa on poltettu "reilusti", joka nostaa kulutusta jonkin verran. Moottorissa riittää kyllä puhtia liikuttamaan autoa kuormattunakin.

Taakse mahtuu kolme lastenistuinta helposti ja muutenkin tilaa on hyvin. Myös tavaratilaan mahtuu kaksosten vaunut ja 5-hengen viikonlopun mökkireissukamat helposti. Tosin 5-paikkasen ja 7-paikkasen Touranin tavaratilan lattiat ovat samalla korkeudella. 5-paikkaisessa on lattian alla tyhjä tila, mutta se taas on huonosti käytettävissä. Edellisen mallin Touranissa 5-paikkasen version tavaratila oli noin 10 cm korkeampi kuin uuden. 

Touranin LED -valot ovat ainakin minun kokemuksen mukaan monin kerroin paremmat kuin esim. Seat Leonin LED-valot. Kaksi tai kolme kertaa on radio/navigaattori jumittanut. Jumi on vapautunut vasta, kun on autosta on sammuttanut virrat ja käynnistänyt uudestaan.

Siinä nyt päällimäiset minun kokemukset Touranista. Auto ei ole yllättänyt, ei hyvässä eikä pahassa.
VW Touran 1.4TSI DSG vm. 2017
Seat Leon 1.0TSI Ecomotive vm. 2016

eGGe

Lainaus käyttäjältä: kossi76 - 08.01.18 - klo:07:35
Itsellä on vuosimallin 2017 1.4TSI DSG Touran 5-paikkaisena. Autolla on nyt ajettu 20 000 km, eikä ole ollut mitään huomautettavaa. Pitkäaikainen kulutus on ajotietokoneen mukaan 5.9 l/100 km, joten todellinen lienee jossain 6.5 l/100 km paikkeilla. Kilometrit sisältävät jonkinverran moottoritietä (joka nostaa kulutusta huomattavasti) ja kaupunkia, ei kuitenkaan ruuhka-ajoa. Webastoa on poltettu "reilusti", joka nostaa kulutusta jonkin verran. Moottorissa riittää kyllä puhtia liikuttamaan autoa kuormattunakin.

Taakse mahtuu kolme lastenistuinta helposti ja muutenkin tilaa on hyvin. Myös tavaratilaan mahtuu kaksosten vaunut ja 5-hengen viikonlopun mökkireissukamat helposti. Tosin 5-paikkasen ja 7-paikkasen Touranin tavaratilan lattiat ovat samalla korkeudella. 5-paikkaisessa on lattian alla tyhjä tila, mutta se taas on huonosti käytettävissä. Edellisen mallin Touranissa 5-paikkasen version tavaratila oli noin 10 cm korkeampi kuin uuden. 

Touranin LED -valot ovat ainakin minun kokemuksen mukaan monin kerroin paremmat kuin esim. Seat Leonin LED-valot. Kaksi tai kolme kertaa on radio/navigaattori jumittanut. Jumi on vapautunut vasta, kun on autosta on sammuttanut virrat ja käynnistänyt uudestaan.

Siinä nyt päällimäiset minun kokemukset Touranista. Auto ei ole yllättänyt, ei hyvässä eikä pahassa.

Itselle on syntymässä kaksoset kesällä, ja kun ennestään on jo yksi 3-vuotias, niin pakko harkita tämmöisen 5/7-paikkaisen ostoa. Muutaman vaihtoehdon olen kartoittanut, ja Touran on aika kärkikastissa. Suurin kysymysmerkki itselläni on paljon mediassa puhuttu volkkarin moottoriongelmat. Kertokaas nyt, miten nämä uudet TSI koneet pärjäävät? Ainoa vaihtoehto itselleni on bensakone, eli 1.2 tai 1.4 TSI. Onko 2015 ja uudemmat Touranit ja niiden koneet jo parannettu, vai onko niissäkin vielä tuota ketju/öljy-onglemaa? Ja onko riskiä ostaa automaattia, vai onko varmempi vaihtoehto manuaali?

Tosi hyvä kuulla että taakse mahtuu 3 istuinta, saako kysyä mitkä istuimet teillä on käyössä? :) Ja että tupla-vaunut mahtuu takaloosteriin, mahtavaa! Pitää itse tässä kohtapuolin varata koeajoa, niin saa itse myös hieman kokeilla miltä nuo tilat tuntuvat.

Onko siis niin että 2015 vuoden malli on uusin, onko tullut jotain face-liftiä tässä välissä?

kossi76

Lainaus käyttäjältä: eGGe - 08.01.18 - klo:10:23
Itselle on syntymässä kaksoset kesällä, ja kun ennestään on jo yksi 3-vuotias, niin pakko harkita tämmöisen 5/7-paikkaisen ostoa. Muutaman vaihtoehdon olen kartoittanut, ja Touran on aika kärkikastissa. Suurin kysymysmerkki itselläni on paljon mediassa puhuttu volkkarin moottoriongelmat. Kertokaas nyt, miten nämä uudet TSI koneet pärjäävät? Ainoa vaihtoehto itselleni on bensakone, eli 1.2 tai 1.4 TSI. Onko 2015 ja uudemmat Touranit ja niiden koneet jo parannettu, vai onko niissäkin vielä tuota ketju/öljy-onglemaa? Ja onko riskiä ostaa automaattia, vai onko varmempi vaihtoehto manuaali?

Tosi hyvä kuulla että taakse mahtuu 3 istuinta, saako kysyä mitkä istuimet teillä on käyössä? :) Ja että tupla-vaunut mahtuu takaloosteriin, mahtavaa! Pitää itse tässä kohtapuolin varata koeajoa, niin saa itse myös hieman kokeilla miltä nuo tilat tuntuvat.

Onko siis niin että 2015 vuoden malli on uusin, onko tullut jotain face-liftiä tässä välissä?

Ei ole tullut face-liftiä tässä välissä. Varmaan isoimpana uudistuksena on uudemman sukupolven radio/navigaattori. Olikohan näyttö jo vakiona kokoa 8" vuosimallissa 2018. Itsellä tehtaan vm 2017 ja siinä lisävarusteena navigointi Discover Media ja tässä näyttö on vain 6,5".

1.2 TSI ja 1.4 TSI ovat olleet uudessa Touranissa alusta asti hihnakoneita. Ei kait tuo öljyongelma koskenut kuin osaa TSI moottoreita (v. 2009-2011?), joista esim. Tekniikan Maailmakin teki artikkelin. Omaan 1.4TSI:hin olen lisännyt 20 000 km:n aikana kerran öljyä (0.5 l). Minusta näistä uusista VAG:n bensakoneista ei ole raportuitu mitään katastroofeja. Eikös näitäkin ole jo kohta 5 vuotta ollut markkinoilla.

Tällä hetkellä takapenkki on varustettu: Kuskinpuolella BeSafe Izi Combi ISOFIX X3 selkä menosuuntaan, keskellä Britax Römer korokeistuin 6-vuotiaalle ja apparin puolella Klippan Triofix Comfort ISOFIX telakalla kasvot menosuuntaan. Kaksoset ovat siis kohta 2,5 vuotta vanhat, toiselle Klippanin istuin käännettiin kasvot menosuuntaan. Se alkoi olemaan ahdas istua selkä menosuuntaan.
VW Touran 1.4TSI DSG vm. 2017
Seat Leon 1.0TSI Ecomotive vm. 2016

kt

Lainaus käyttäjältä: kt - 07.01.18 - klo:22:54
Viimeksi ajoin 150 km matkan noin 2 tuntia keskinopeus 80 kmh. Sää oli nollassa ja tuuleton. Kosteus 100%. Kulutus oli ajotietokoneessa 4,9 t/100km. Mutta kyllä piti varovasti ajella omalla kaasujalalla. Jos vähänkään alkaa kiihdyttelemään ja jarruttelemaan jonoissa kuten paluumatkalla joitui tekemään, niin 0,5 nousee völittömästi. Eli kone on tuo 1,4 TSI 150 hv. Tankillisella ajelee ehkä yli 900, mutta taidoista on kiinni.

Tuohon kulutukseen vielä palaten. Pitkäaikainen kulutus on ollut minulla 6,4. Mutta tottakai kulutus vaihtelee ajotapahtumista riippuen. Juuri äsken tein 8 km lenkin ja kulutus oli 11 l/100km. Sopivasti kun pääsee ajamaan omaan tahtiin, niin alle 5 pääsee, kun ajelee omalla kaasulla. Vakionopeussäädin jo nostaa kulutuksen.
Kaupunkien ruuhka-ajo varmasti nostaa litralla keskikulutusta, mutta nehän on taajamien etuja sitten.

Touran on iso auto ja siksi esim webasto kannattaa hankkia lapsiperheelle varsinkin jos asutaan pohjoisessa pakkasalueella. Auto on minulla vuoden 16 mallia kja ajettu noin 19000. Ongelmia ei ole tullut esiin.
Jos itse ostaisin uudestaan, niin ehkä ottaisin sport-jousituksella.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

eGGe

Nyt on koeajo takana, ja vahvasti vaikuttaa että touran on seuraava auto. Hyvin mahtui 3 istuinta taakse vierekkäin ja kiva ajaa kun istuu vähän korkeammalla. Tarjous pyydettiin uudesta 1.2 litran bensasta, manuaali ja comfortline. Kaupanpäälle tinkasin talvirenkaat ja suojamaton tavaratilaan. Onko vinkkejä mitä muuta vois vielä tinkata? :)

Enhancer

Eikö tuo 1.2 moottori ole jo vähän menneen talven lumia? Kuluttaa enemmän ja kulkee vähemmän kuin 1.0tsi?

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

eGGe

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.02.18 - klo:19:52
Eikö tuo 1.2 moottori ole jo vähän menneen talven lumia? Kuluttaa enemmän ja kulkee vähemmän kuin 1.0tsi?

Nyt en osaa sanoa, on vain tuota 1.2 ja 1.4 tarjolla touraniin. Vai olenko missanut jotain?

eGGe

Noniin, kaupat tehty, ja pitkät piinaavat pari kuukautta joutuu odottamaan ennen kuin saa auton pihaan :)

simppara

Ostin varastoautoon joka oli liikkeen varastossa valmiina .Vetokoukkua  mietin vielä koska hinta on ”Suolainen”  n.1100 , alkuperäinen .Toimitus viikolla 19 kyllä otti koville odotus.
Touran Football Edition Comfortline
1,4 TSI DSG 7
Metalli- ja helmiäisvärit, [F9F9] Caribbean Blue -metalliväri
Family -paketti, W23 / W24 PG1 / PG3 / PG4 PKG 3CX QH8 / QH3
Led- paketti, W26 / W27 WLM 7X5 8WH "
WHA Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin.,
Travel-paketti W25/ WXW PNC / PND PF5 / PF6/ PF1 / PF2 4E7 7RE 9WX YOW.
[/quote]
VW ID4 4 Motion Elegance
EX: VW ID5 pro -22

simppara

Eilen 9.5.2018 tuli haettua uusi sininen Touran 1,4tsi DSG 7 Football versio liikkeestä .Ensimmäiset 100 km tuli sillä testattua,kaikesta odotuksista huolimatta auto antoi positiivisen kuvan itsestään. Vetokoukkua tässä tuumailen vielä ,mutta kai sen joku paja asentaa edullisemmin,koska ebaysta katsoin hintoja n.350, westfalian irroitettava sähkösarjalla .Täytyypä kysellä tarjouksia eri liikkeistä asennuksesta. Itsekin pojan kanssa on tullut muutama asenettua , mutta koukun ohjelmointi askarruttaa ,vaikka itsellä vcds kaapeli onkin .Jos joku tietää Hyvän ja Edullisen paikan Satakunnassa olen kiinnostunut kuulemaan.
VW ID4 4 Motion Elegance
EX: VW ID5 pro -22

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy