Uusi auto ja rengaskulmat

Aloittaja torso1, 26.10.17 - klo:18:41

« edellinen - seuraava »

torso1

Oletteko tarkistaneet uuden auton rengaskulmia mitä on tehtaan jäljiltä? Onko ollut heittoa pahasti ja kuka on tehnyt tarkistuksen, myyjäliike vai esim. Vianor?

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

#timo#

Mulla oli  toinen takapyörä toeranssien ulkopuolella ja ratti hieman vinossa. Säädettiin Maahantuojan piikkiin kun kilometrejä ei ollut yli 10tkm. Vaatii etukameran kalibroinnin. Mahtaako onnistua Vianorilla?

VAGinalla

Mulla Ocu FL kävi liikkeessä kulmien säädössä ja parani kyllä aika lailla, toinen etupyörä oli enemmän pielessä kuin toinen. Samalla ratti laitettiin suoraan. Outoa että autot tulee "keskeneräisinä" tehtaalta ja jälkikäteen niitä korjaillaan, sen luulis olevan kallista. Keskustelupalstan mukaan aika moni niitä säädättää, mutta kuinka moni ei ymmärrä käydä sitä tekemässä ja ehkä tuskailee uraherkän auton kanssa. Itellä kitkat, jotka varmaan vielä peittää pehmeydellään ongelmaa.

Sokka

Kyllä nämä konsernituotteet käsittääkseni säädetään tehtaalla ohjearvoihin, ja ratit suoraan ennen rahtausta.
(esim. Golfin tehtaalta: https://www.youtube.com/watch?v=9oXsUo8soNM&t=6m57s)

Mutta kuinka silkkihansikkain 3PL näitä käsittelee, kun autoja siirrellään tehtaan jälkeen, kuljetuksessa ja erinäisillä kentillä, laivaan/laivasta, matkalla liikkeeseen?

Ei ole tavatonta, että uusia autoja myös maalaillaan maahantuojan toimesta ennen auton luovutusta. Tehtaalta lähtiessä on kyllä maalit olleet kondiksessa..

heller

Lainaus käyttäjältä: Sokka - 27.11.17 - klo:09:06
Kyllä nämä konsernituotteet käsittääkseni säädetään tehtaalla ohjearvoihin, ja ratit suoraan ennen rahtausta.
(esim. Golfin tehtaalta: https://www.youtube.com/watch?v=9oXsUo8soNM&t=6m57s)

Mutta kuinka silkkihansikkain 3PL näitä käsittelee, kun autoja siirrellään tehtaan jälkeen, kuljetuksessa ja erinäisillä kentillä, laivaan/laivasta, matkalla liikkeeseen?

Ei ole tavatonta, että uusia autoja myös maalaillaan maahantuojan toimesta ennen auton luovutusta. Tehtaalta lähtiessä on kyllä maalit olleet kondiksessa..

Kyllä itselläkin golfi kävi 15tkm päästä suuntauksessa. Korjattavaa oli, vaikka hyvin vähäistä. Ihan perushommaa se mielestäni on että tarttee säätää kulmat ensimmäisen tonnin jälkeen.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Sokka

Pointti oli se, että tehtaalla on kulmat säädetty ohjearvoihin. Tietysti vuorossa olevan karvaranteen tarkkuudesta riippuen, voi arvot olla hyväksytyn asteikon ääripäässä eikä keskellä. Muuttuu se suuntaus hieman myös ajan myötä kun osat asettuvat ja kuluvat. Ja voi muuttua radikaalisti, jos kolauttaa kunnolla rotvallin reunaan tai töräyttää renkaat linkussa tiessä olevaan reikään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy