Golf V pulputtaa ajosta tullessa

Aloittaja Poppius, 15.07.17 - klo:17:35

« edellinen - seuraava »

Poppius

Golffin takaosasta kuuluu outoa pulputusta kun sen ajon jälkeen sammuttaa (olettaisin että liittyy jotenkin bensatankkiin).
Onko tämmöisestä käytöksestä kokemuksia?

JMTN

Loppuuko pulputus, jos polttoainekorkin avaa ?
Vois olla korvausilmaletku tukossa, niin yrittää sit repiä ilmaa muualta tilalle.
Vw Golf V 2.0TDI GT Sport 4motion -08

Poppius

Kuulostaa hyvältä diagnoosilta! Mistäs mä tämmösen huohotusputken löydän? Auto on siis 1.4 bensamopo... Sen kärynpolttoventtiilin uusin juuri konehuoneen puolelta.

Poppius

Jees, eli kuten JMTN arveli niin pulputus loppu kun korkin aukaisee. Eli ylipainetta sinne vissiin sitten pääsee kertymään... Nyt kun löytäis sen umpeutuneen huohotinletkun.

JMTN

Lainaus käyttäjältä: Poppius - 16.07.17 - klo:13:55
Jees, eli kuten JMTN arveli niin pulputus loppu kun korkin aukaisee. Eli ylipainetta sinne vissiin sitten pääsee kertymään... Nyt kun löytäis sen umpeutuneen huohotinletkun.
Omassa golfissa korvausletku oikealle puolelle taka-akselin viereen. Et eiköhän se niiltä seutuvilta löydy.
Vw Golf V 2.0TDI GT Sport 4motion -08

Poppius

Tuli nyt vaan mieleen kun tätä pohdiskelin, että JMTN sullahan on dieseli. Tässä mun bensakäyttöisessä on joku semmoinen tankin bensahöyryjen imusarjassa polttosysteemi... En oo koskaan semmosta tutkinut mutta se taitaa tässä nyt olla jotenkin vikaantunut? Voisko joku bensakoneisen omistaja kommentoida tähän jotain?

JMTN

Kerta vika poistuu kun tankin korkin aukaisee, niin en lähtisi vikaa muualta etsimään. Vaihda toisesta autosta korkki ja kokeile et vielläkö pulputtaa. Siinä korkissa on paineventtiili, joka vikaantuessa ei päästä ilmaa tankkiin. Tämän luin samasta topikista, mihin olit itsekkin kommentoinut ja kysynyt neuvoa.
Vw Golf V 2.0TDI GT Sport 4motion -08

Poppius

Käsittääkseni jos tankkiin muodostuu ylipainetta, niin silloin vika ei voi olla tuossa korkissa. Sitä kauttahan se ei saakaan poistua, vaan käryjen pitääkin mennä sinne "charcoal canisterin" suuntaan... mutta jos sinne muodostuukin alipaine niin sit on korkki tukossa? En oo vielä ihan varma tuon paineen laadusta, täytynee jatkaa vielä tutkimuksia  ::)

Eka Golf

Irroita tuo "käryletku" suodatinhärpäkkeestä ja kokeile onko tukossa, jos ei, niin kokeile pulputtaako kun letku irti?
Jos pulputtaa niin silloin tankissa alipaine ja korvauilman puute.

tet

Lainaus käyttäjältä: Poppius - 16.07.17 - klo:07:53
Kuulostaa hyvältä diagnoosilta! Mistäs mä tämmösen huohotusputken löydän? Auto on siis 1.4 bensamopo... Sen kärynpolttoventtiilin uusin juuri konehuoneen puolelta.

Alkoiko pulputus siis evap-venttiilin uusimisen jälkeen, vai vaihdoitko venttiilin pulputuksen takia? Jos alkoi pulputtaa vaihdon jälkeen, niin siihen vaihdettuun venttiiliin kohdistaisin itse nyt tutkimukset.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Poppius

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 22.07.17 - klo:22:05
Irroita tuo "käryletku" suodatinhärpäkkeestä ja kokeile onko tukossa, jos ei, niin kokeile pulputtaako kun letku irti?
Jos pulputtaa niin silloin tankissa alipaine ja korvauilman puute.
Kyllä, suunnitelmissa on tarkastaa letkut ja tuo "kanisteri" tukosten varalta. Kunhan vain kerkiäisi...

Poppius

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.07.17 - klo:11:35
Alkoiko pulputus siis evap-venttiilin uusimisen jälkeen, vai vaihdoitko venttiilin pulputuksen takia? Jos alkoi pulputtaa vaihdon jälkeen, niin siihen vaihdettuun venttiiliin kohdistaisin itse nyt tutkimukset.
Auto on pulputtanut pidemmän aikaa. Evap -venttiili uusittiin koska auto alkoi pukata vikakoodia P0441: "evaporative emission ctrl incorrect purge flow". Venttiilin vaihdolla rauhottui... :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy