Kodiaq ajokokemuksia

Aloittaja Drumman, 08.04.17 - klo:23:36

« edellinen - seuraava »

Drumman

Auto on 2,0 TDI 150 4x4 6v manuaali.

Tänään toinen ajopäivä, lähinnä kaupunki/ 60km/h ajoa 85km, Skoda connect antaa nyt keskikulutuksen 6,3l/100km.
Auto on nyt lukittuna pihalla, mutta connect ilmoittaa sen lukitsemattomaksi, jotain säätöö noilla toi softa vielä vaatii.

Skodan markkinointi on Kodiaqin kohdalla onnistunut, tämä auto herättää huomattavaa kiinnostusta muissa kulkijoissa, jopa jalankulkijat pysähtyvät ja jäävät katsomaan auton perään  :D

Tässä elämässä ei varmaan pääse toista kertaa ajamaan tämänlaista maailmanluokan uutuutta ensimmäisten joukossa, onnea kaikille Kodiaqin jo tilanneille, on hyvä valinta, luulen että tilausjono vaan kasvaa.

Kodiaq81

Viikko takana Kodiaqin kanssa ja n. 1.tkm🤔
Oli odotuksia autoa kohtaan paljon ja ne täyttyivät ja vähän enemmänkin😊
Kodiaq viihtyy tiellä kun tiellä turhia liikkeitä tai kallistuksia ei tule,jämäkkää menoa alusta loppuu..Itse pidän siitä miten auto liimaantuu tiehen niin hyvin ja vakaata ajoa.
Korkeus ei ole tuonut ongelmia vaikka tuulisia päiviä on ollut, ei edes huomaa👍🏻Kaikin puolin hyvää menoa en löydä moitittavaa,joku varmaan löytää..Olen ajanut maanteitä ja moottoritietä kulutus ajotietokoneen mukaan pyörii 6.5-7.5L/100km. Minusta ihan kohtuullinen.Tippuu varmaan kun kilometrejä tulee lisää.
Sisältä ja Ulkoa on onnistuttu mielestäni ulkonäöllisesti ja laadullisesti hyvin👍🏻
Plussat
Hyvän näköiset isot sivupeilit
Etenkin takavalon muotoilu upea
Sirot sivulasit hyvän näköiset, silti näkyvyys hyvä ulos!
Takakontin luukku ei liian massiivinen,ei rämähdä kun sulkee.
Säilytys tilat tavaroille
Keskikyynärnoja hyvä

Tuli myös pestyä ja vahattua/pinnoite laitettua kodiaqiin viikonloppuna😎
Auto oli mukava ja helppo pestä/käsitellä, tiedoksi kaikille teeseitsemiehille😉

SIMPLY THE BEST ! 👌

pasuunaC3

Hyvältähän se kuulostaa, minkä pinnoitteen laitoit? Kuvia olisi toki mukava saada sinunkin kulkupelistä!
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Kodiaq81

Colonitella itse laitoin,tyytyväinen olen.Kesto kysymysmerkki🤔Ei varmaa voi verrata näihin nykyisiin useavuoden takuulla omaaviin pinnotteisiin mitä autonhoito liikkeet tarjoaa.

Kodiaq81

pasuunaC3

Todella hyvältä näyttää valkeana kyllä! Itsekkin mietin tummia vanteita
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Drumman

Ajoin eilen matka-ajoa reilu 400 km,Skoda-connect antaa nyt keskikulutuksen 5,5l/100km, isolle autolle hyvä lukema.
Jousitus tuntuu todella jämäkältä, mutkasta tietä voi päästellä huoletta rajotuksen ylärajoilla, sellasissa terävissä kuopissa mitä täällä pilalle päästetyissä asfalttiteissä nyt on, niin tömähtää kyllä huomioon otettavasti.

KodiaqActive

Mulla on nyt reilun viikon ollut 1.4 TSi (125) Active, ja kokemukset ovat oikein positiiviset, auto on tilava ja kohtuullisen hiljainen ja Octavian jälkeen korkea ajoasento tuntuu hyvältä kun näkyvyys kaikkialle on hyvä. Yllättävän hyvin riittää pikkukone painavaan autoon, tuntuu aika samalta kuin Octavian 1.2tsi, alavääntö vain tuntuu olevan parempi. Kulutus on siinä 6,5-7,5 paikkeilla, mikä ei minusta ole ollenkaan hassummin. Yhtään samanlaista ei ole vielä tullut vastaan. ;D

tumppi

Mitkäs on käyttökokemukset Kodiakin Android auto ja Apple carplay sovelluksista, onko softa saatu Kodiakissa hiottua kuntoon.

passattdi

Lainaus käyttäjältä: tumppi - 18.04.17 - klo:00:18
Mitkäs on käyttökokemukset Kodiakin Android auto ja Apple carplay sovelluksista, onko softa saatu Kodiakissa hiottua kuntoon.

Tuli testattua tourilla.
Hienosti ainakin toimi spotify ja google maps.
Skoda Kodiaq

akk

Koeajossa TDI 150 hv 4x4 dsg style. Tukevan tuntuinen, hiljainen (selvä ero suberbiin), kattavasti varusteltu. Alusta ok, kohvahkoon päin, ottaisin ehkä säädettävän alustan varmuuden vuoksi. Yllättäen 150 hv moottori on ihan luonteeltaan sopiva (ts. ei mikään sportti) tähän autoon, ainakin yksin ajellessa parjää hyvin.
Tykästynyt olen kovin, mutta kun toimitusaika on 8 kk, enkä voi nykyisen autotilanteen vuoksi odotella niin kauan. Niinpä väkiaikaisratkaisuna alle tulee vähän ajettu passat TSI 280 hv 4x4, jolla ajellaan varmaan 1,5 vuotta.
VW ID.7 GTX

esako62

Skoda KODIAQ 2,0 TDI 150 4x4 Style DSG Autom.

Käväisin tänään koeajamassa tuon Kodiakin. Alkuvaikutelma oli hyvä, pidän hieman korkeammasta ajoasennosta ja koeajoversiossa oli sähkösäätöiset, hyvin monipuolisesti säädettävät penkin. Ajoasennon sai siis helposti hyväksi. Muistipaikallisuus sähkösäätöisessä penkissä plussaa
Autossa oli myös ACC. Sen normaaliasento oli mielestäni varsin vellova, makuuni liian löysä. osaongelmana oli Skodan perinne eli puoltaminen oikealle, joskin mietona versiona. Epäilen siis pyöränkulmien pientä säädöntarvetta. Kun otin käyttöön Individual â€" moodissa Sport -alustasäädön oli meno selvästi jämäkämpää ja enemmän mieleeni.
Auton perusluonne vaikutti suuntavakaalta pois lukien tuo puoltaminen oikealle. Kyllä tällä matkaa tekisi.  Kulutus lähdöstä alkaen moottoritiellä vaikutti nousevan ajotietokoneen mukaan noin 7,5 l/100 km ja jos ajotietokone valehtelee kuten Scoutissa, lienee todellinen 8 l/100 km. Ihan ymmärrettävä lukema, kun tiiliskiveä ruvetaan viemään vauhdilla ilman läpi… Iso, leveä ja korkea auto, joten ymmärrettävästi ilmanvastus kasvaa nopeasti. Kulutus muutoin laski, kun siirryin kaupunkiin johtavalle 60 kmh väylälle ja nopeasti eli tuo nopeuden vaikutus on aika voimakas.
Koeajaessani tuli nyt esille toinen auto jossa melutason sanotaan olevan matala mutta autossa rengasmelu on melkoinen. Onko sitten sama ilmiö kuin Volvo V90:ssä luultavasti oli eli yleistaso metelissä oli niin matala että rengasmelu tuli erittäin negatiivisessa sävyssä esille. Renkaina näyttivät olevan Michelinin Premacyt. Korva nimittäin (luultavasti valehtelee, lieneekö yleismelu aav. reilumpaa ja rengasmelu ei sitten niin tasollaan hätkäyttäisi) väittää että Scoutissa rengasmelu ei olisi niin häiritsevää. Tosin Scoutissa on vielä kitkat alla.
Tilat. Suuret. Mun takana tilaa vaikka itselleni. Ugh ;)
Vaatii varmaan vielä aikaa ja Scoutin vanhenemista, ennen kuin Kodiakia rupeaisi ihan oikeasti miettimään vaihtoehdoksi. Tosin 9 kk:n odotusaikakin kyllä hirvittää, kun oman auton arvo olisi mitä vaan sen jälkeen… Ei tullut autokuumetta tällä kertaa. 

akk

^ kitkat ovat itsellä poikkeuksetta olleet hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Joten siinä mielessä laita kesärenkaat scouttiin, ja vertaa uudestaan  :)

Melueroissa ei välttämättä puhuta desibelieroista, vaan sävyeroista (ts. taajuuseroista). Itselle epämieluisampi on korkeat taajuudet, matalampi taajuinen melu on siedettävämpi.

Säädettävästä alustasta: onkohan siinä normaaliasento sitten lähellä ilman säätöä olevaa ? Itse olisin kaivannut tarpeen tullessa hieman pehmeämpää menoa.

VW ID.7 GTX

esako62

Lainaus käyttäjältä: akk - 22.04.17 - klo:20:51
^ kitkat ovat itsellä poikkeuksetta olleet hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Joten siinä mielessä laita kesärenkaat scouttiin, ja vertaa uudestaan  :)

Melueroissa ei välttämättä puhuta desibelieroista, vaan sävyeroista (ts. taajuuseroista). Itselle epämieluisampi on korkeat taajuudet, matalampi taajuinen melu on siedettävämpi.

Säädettävästä alustasta: onkohan siinä normaaliasento sitten lähellä ilman säätöä olevaa ? Itse olisin kaivannut tarpeen tullessa hieman pehmeämpää menoa.

Luultavasti ja muistikuvan mukaan olet tuosta kesärenkaiden melutasosta versus kitkarenkaat oikeassa. Ja melueroista myös. Jostain syystä tuo rengasmelu itselläni on se todella häiritsevä. Epäilen joskaan en voi asiaa varmistaa, että normaaliasento on pehmeämpi kuin ilman säätömahdollisuutta olevan jousitusjäykkyys. Tuo kuitenkin vaatisi lisätestauksia.

JustAGuy

Lainaus käyttäjältä: akk - 22.04.17 - klo:20:51
^

Säädettävässä alustassa on käytettävissä pehmeämpi vaihtoehto eli comfort.
Tulossa Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG Autom. Moon White

mika karvajalka

Jos ei tiedä koeajossa onko säädettävää alustaa niin normiversiossa drive mode selection ei sisällä comfort vaihtoehtoa ja tällöin tuo ei säädä  alustaa. Vaikuttaa vain vaihteistoon, moottoriohjaukseen ym. Eli jos comfort vaihtoehto löytyy niin tällöin on myös säädettvä alusta. 

Raimo247

NO? Kuinkas on kilometrejä kertynyt?
Uusia huomioita?
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

mypantter

Minulla 3800km takana ja edelleenkin tuntuu hyvälle ei oikein osaa mistään moittia...ehkä jousitus aavistuksen pintakova.
Kulutus matka-ajossa ollut 5.4-5.7 ajotietokone mukaan.
Tilojen puolesta kyllä loistava peli.

schubi

Kodiaq TDI 150 4x4 DSG Style koeajettu, reilu 200 km. Vakuuttava auto, ei voi muuta sanoa. Rengasääniltään hiljainen kun mikä, en muista milloin viimeksi olisi tullut yhtä hiljainen auto vastaan. Selvästi Superbia hiljaisempi. Kääntöpuoli on toki se, että muut äänet kuuluu paremmin, esimerkiksi voimansiirron äänet pystyi ajoittain hieman aistimaan. Alla Pirellin kesärenkaat vakiokoossa. DSG toimii todella hyvin, mielestäni selvästi paremmin kuin Superbin 6v DSG. Ei ole samanlaista kulmikkuutta kaupunkiajossa, eikä se päästä kierrokset liian alas. Vakiojousitus on erittäin tasapainoinen. Ei liian löysä eikä liian kova. Tässäkin suhteessa selvästi Superbin vakioalustaa edellä. TDI 150 riitti yllättävän hyvin, en kaivannut enemmän potkua normiajoon. Ajotietokoneen mukaan reilun 20 kilsan työmatkan kulutus oli 5,4 l/100 eli todella kohtuullinen (80 % moottoritietä jossa 80/100 rajoitus, loput taajamaa). Oma Octavia RS TSI vie samalla lenkillä ainakin 2 litraa enemmän.

Olin katsonut Superbia sillä silmällä, mutta nyt meni kyllä todella vaikeaksi. Kodiaq on erittäin hieno kokonaisuus.

passattdi

On kyllä mukavin auto ajaa mitä oon koskaan ajanut.
Varsinkin eco mode toimii täydellisesti. Mm rullaus
toimito on ihan sairaan hyvä mikä pitäis olla kyllä kaikissa automaateissa.
Eka tankillinen meni 5.1 kulutuksella ja pääsi vähän reilu 1000km

Skoda Kodiaq

tumppi

Tämä oli 1,4 koneella?
Aika hyvä kulutus isolle autolle ja pienelle koneelle.
Toki mitä koeajoa tuollaisella ajoin niin hyvin tuntui riittävän.

Lainaus käyttäjältä: passattdi - 19.05.17 - klo:21:40
On kyllä mukavin auto ajaa mitä oon koskaan ajanut.
Varsinkin eco mode toimii täydellisesti. Mm rullaus
toimito on ihan sairaan hyvä mikä pitäis olla kyllä kaikissa automaateissa.
Eka tankillinen meni 5.1 kulutuksella ja pääsi vähän reilu 1000km

passattdi

Lainaus käyttäjältä: tumppi - 22.05.17 - klo:14:44
Tämä oli 1,4 koneella?
Aika hyvä kulutus isolle autolle ja pienelle koneelle.
Toki mitä koeajoa tuollaisella ajoin niin hyvin tuntui riittävän.

Tämä oli 2.0 TDI 110kW
Aika pienellä menee olin varautunut 7 litran kulutuksiin  ;)
Skoda Kodiaq

vasara

Lainaus käyttäjältä: passattdi - 22.05.17 - klo:16:08
LainaaEka tankillinen meni 5.1 kulutuksella ja pääsi vähän reilu 1000km
Tämä oli 2.0 TDI 110kW
Tuo on oikeastaan aika hämmästyttävän pieni lukema noinkin isolle autolle.
Osoitus myös siitä, että dieselmoottori on isommissa autoissa ylivoimaisesti taloudellisin = ympäristö- ja lompakkoystävällisin.
Kutakuinkin samanpainoisella 2L bensamaasturilla (Bmw X3) en juuri koskaan päässyt alle 10 litran todelliseen kulutukseen.

tumppi

ok, missasin tuon vaihdon. Jostain ketjun alusta jäi mieleen tuo TSI.

Kulutuslukemat kutakuinkin täsmäisi etuvetomalliin?
Nelikolla saanee lisätä litran mutta silti ollaan vielä suht maltillisen puolella.

Nyt kun olet enemmän päässyt kaahimaan niin mikä tuntuma kulutuksesta motarinopeuksissa? Nouseeko paljon?
Testiajossa näytti että nousisi kovastikin.

Lainaus käyttäjältä: passattdi - 22.05.17 - klo:16:08
Tämä oli 2.0 TDI 110kW

passattdi

Lainaus käyttäjältä: tumppi - 22.05.17 - klo:16:44
ok, missasin tuon vaihdon. Jostain ketjun alusta jäi mieleen tuo TSI.

Kulutuslukemat kutakuinkin täsmäisi etuvetomalliin?
Nelikolla saanee lisätä litran mutta silti ollaan vielä suht maltillisen puolella.

Nyt kun olet enemmän päässyt kaahimaan niin mikä tuntuma kulutuksesta motarinopeuksissa? Nouseeko paljon?
Testiajossa näytti että nousisi kovastikin.

Joo vaihdoin lennosta diiseliin ihan 7 lovisen vaihteiston takia. En kyllä osaa sanoa oisko 6 lovinen ollut yhtään huonompi, mutta 7 lovinen on uusinta uutta. Etuvetomalli juu on en tee 4 vedolla oikeastaan mitään täällä etelän asfalttiteillä. Kulutus nousee rajusti jos ajaa yli 100. Kaupungissa pääsee alle 5 helposti jos ennakoi, rullailee ja tekee moottorijarrutuksia. Eco modella pystyy itse päättämään rullaako vai tekeekö moottorijarrun.
Skoda Kodiaq

KodiaqActive

Minulla on nyt TSI 125-Activella 3000km takana ja keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 6.9l ja laskemaan päin, enimmäkseen tulee ajeltua pääkaupunkiseudun kehäteillä. Täällä on keskusteltu auton hiljaisuudesta, ja  auto on minusta kohtuullisen hiljainen, mutta mitään valtavaa eroa ei kitkarenkailla varustettuun Octaviaan ole. Ainoa mikä ei toimi kunnolla on Android-auto, joka pätkii/jumittaa varsinkin jos laittaa Spotifyn päälle.  Hinta/laatusuhde tuntuu yhä aika loistavalta.

passattdi

Lainaus käyttäjältä: KodiaqActive - 22.05.17 - klo:23:02
Minulla on nyt TSI 125-Activella 3000km takana ja keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 6.9l ja laskemaan päin, enimmäkseen tulee ajeltua pääkaupunkiseudun kehäteillä. Täällä on keskusteltu auton hiljaisuudesta, ja  auto on minusta kohtuullisen hiljainen, mutta mitään valtavaa eroa ei kitkarenkailla varustettuun Octaviaan ole. Ainoa mikä ei toimi kunnolla on Android-auto, joka pätkii/jumittaa varsinkin jos laittaa Spotifyn päälle.  Hinta/laatusuhde tuntuu yhä aika loistavalta.

Tuo android auton pätkiminen voi johtua huonosta kaapelista sekä puhelimen nopeudesta.
Skoda Kodiaq

tumppi

Ensimmäinen tankillinen olisi takana, sekalaista maantieajoa 200km suoraa ja kehäykkösen neljänruuhkaa, jakautuu aikalailla fifty-sixty.
Auto näyttää kulutukseksi 6,1/100 tankkauksesta laskettu 6,23. Ei pahan pahaa heittoa.
On kyllä mukava auto ajella, ei pääse moittimaan oikeen mistään. Hiljainen kun mikä, uudella asfaltilla ajellessa joutuu laittamaan radion kiinni että kuulee liikkuuko auto :)
Suuntavakaa ajettava eco ja normal modessakin. Sporttimodessa ohjaus napakoituu merkittävästi.

Webaston kaukosäädin mistä kyselin aikaisemmin.. Starttaa lämmityksen luhtitalon betonikatokseen,  autolle matkaa puolensataa metriä ja näkyvissä nipppa nappa takavalot.

Amundsenin Wlani systeemin ratkaisin Huawein 4g mokkulalla, ei tarvi kronata wlaneja päälle pois puhelimesta. Mokkula pelaa hyvin ja on kokoajan autossa. Samoin Apple Carplay jos kohta on melko tarpeeton. DNA:n 4G usb tikku ei pelannut jos joku car stickkiä miettii.

jni

Kerro nyt vielä mikä moottori, vaihteisto, etu- vai neliveto.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tumppi

Ainiin sekin epäoleellinen seikka :)
Auto on 2.0TDI 150hp 4x4 Manuaali.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy