A5 sportback ostoa suunnittelemassa

Aloittaja Maukka77, 13.12.10 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.11.12 - klo:12:46
A4 ja A5 pysyivät Torsenissa FL:n yhteydessä, A6 ja A7 ovat kruunutasauspyörästöllä.

Eikö kruunu tullut vitoseen juurikin FL:n yhteydessä? Ennenhän se oli vitosessa vain RS:ssä.

EDIT: http://www.audiworld.com/news/11/crowngear/

Markku J

Sorry, muistin väärin (taas !). Johan asia aikanaan ihmeteltiin A5 -ketjussakin. Kruunu tuli siis facelifteihin ainakin S tronicin kanssa. Torsen on mennyttä.

Onkohan kukaan huomannut eroa noiden välillä ajossa ?

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.11.12 - klo:12:44
Sitten kannattaa perua kaupat pikaiseen ;)
Ok, joo. Huonosti muotoiltu. Torsen on mun sanastossa vähän kuin "heteka" tai "monot". Tarkoitin siis "Torsen" vs. Haldex. Eikä ole tarkoitus nyt aloittaa mitään T vs. H-väittelyä.

Jahas, tätä jäsen "Clima" tarkoitti tuolla takapainotteisuudella. No, parempaan päin siis ollaan menossa. Jos käsitin oikein, tuo kruunutasauspyörästö pystyy siirtämään vääntöä max. 85% taakse tai max. 70% eteen. Eikös Torsenilla se ollut 90% ja 60%. Normitilanteessa näyttää olevan sama jako kuin ennen (60/40).

Torsen lienee kalliimpi valmistaa kuin tuo ja ehkä vikaherkempikin. Tosin ei kai noita mitenkään riesaksi asti ole hajonnut. Onkohan tuossa samat rajoitukset keula ylhäällä hinaamisen, ym. kanssa?
---
Hmmm... wikipedian mukaan Torsenilla (Type C) sai yhdelle akselille max 80%. Mistähän minä tuon 90/60-jaon olen keksinyt?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Ifa

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 30.11.12 - klo:12:06
S-line -penkkejä ei saa kuin S-line paketin mukana, enkä nyt siihen halunnut panostaa. Laitoin tällä kertaa rahat noihin enemmän ajamiseen ja viihtymiseen liittyviin varusteisiin. Nykyisessä on nuo alcantara/nahkajakkarat ja olen ollut niihin ihan tyytyväinen. Ne ovat itse asiassa miellyttävämmät kuin 100% nahkajakkarat.
:)Samaa mieltä minäkin; alcantara/nahka yhdistelmä on mukavampi kuin koko nahkapenkit, ja miksi ostaa reikäiset penkit valmiiksi (äs-line)???
Kestäväksi ja helppohoitoiseksi ovat osoittautuneet nuo alc/nahka verhoilut.
Mutta kukin tyylillään...
A5 Cab

al

Sen takia "valmiiksi reikäiset", kun tuo S Linen alcantara on oikeasti hieno, toisin kuin perus-alcantara, joka Audeissa on omaan silmään kaamea, vaikka kuinka kestävä/helppohoitoinen/mukava olisikin...
Ja mustahan on siitä hyvä ulkoväri, että sen kanssa voi valita melkeinpä minkä värisen sisustan tahansa. Mielellään toki vaaleahkon, niin tulee sopivasti kontrastia ulkovärin ja sisustan välillä.

Mutta kuten jo aiemmin todettua, makuasioitahan nämä  :P

Tuosta puhelinohjauksesta löytyy lisää taas täältä: http://www.remuc.fi/
Kaveri vasta asennutti tuollaisen, ja hintaeroa jäi Eberin omaan kaukoon muutama kymppi, niin ei tarvinnut miettiä kumman ottaa. Toki vähän riippuu omista preferensseistä tämänkin hyödyt, mutta mielelläni itse jättäisin kaken pois avainnipusta ja ottaisin vaihdossa "rajattoman" kantomatkan.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: al - 30.11.12 - klo:23:44
Ja mustahan on siitä hyvä ulkoväri, että sen kanssa voi valita melkeinpä minkä värisen sisustan tahansa. Mielellään toki vaaleahkon, niin tulee sopivasti kontrastia ulkovärin ja sisustan välillä.
Mulla on kerran ollut hunajanvaalea nahkasisustus. Ajoin farkut jalassa Helsingistä Vuokattiin ja sitten mulla oli sellaiset sinertävät penkit. Ei kiitos.

LainaaTuosta puhelinohjauksesta löytyy lisää taas täältä: http://www.remuc.fi/
Kaveri vasta asennutti tuollaisen, ja hintaeroa jäi Eberin omaan kaukoon muutama kymppi, niin ei tarvinnut miettiä kumman ottaa. Toki vähän riippuu omista preferensseistä tämänkin hyödyt, mutta mielelläni itse jättäisin kaken pois avainnipusta ja ottaisin vaihdossa "rajattoman" kantomatkan.
Laitoin kyselyn Laakkoselle, kun näytti olevan edustajana. Muuten noissa on ongelmana, kun asennus tulee liikkeestä, niin eivät kauhean mielellään ala tekemään mitään "virityksiä" mistä ei ole aiempaa kokemusta. Varsinkin uuden auton kanssa kun on takuut ja muut.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--

rob-s

LainaaTorsen lienee kalliimpi valmistaa kuin tuo ja ehkä vikaherkempikin. Tosin ei kai noita mitenkään riesaksi asti ole hajonnut. Onkohan tuossa samat rajoitukset keula ylhäällä hinaamisen, ym. kanssa?

Mitään tietoa minulla ei ole mutta voisin kuvitella että Torsen on luotettavampi kuin tuo kruunupyörästö ja ensinmainittu myös kalliimpi ratkaisultaan. Tuskinpa nykyajan ahnetaloudessa mitään kalliimpaa saa samaan hintaan (tarkoitan tällä että FL:n yhteydessä hinnat pysyivät kutakuinkin ennallaan).

Mitä tulee noihin istuinten materiaaleihin, niin minusta uutena täysnahat näyttää parhaimmilta mutta ovat vaan talvisin niin kylmät istahtaa. Nahkoihin tulee sitten vielä ajan myötä sellaiset "pussit" eli venymät istuinosiin. Nahka/alkantara taas ovat paremmat istua kun niissä pysyy paikallaan ja ovat lämpimämmät talvella.

Kaikista järkevin ja kestävin materiaali on nykyään ihan kangas. Ei edes maksa lisää paitsi jos ottaa urheiluistuimet. (itsellä on nahka/alkantara ja emännän autossa täysnahat jos mietit tätä mielipidettäni)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

al

Tällä hetkellä A5:een näyttäisi olevan vaihtoehtona Garnet Red -väristä nahkaa, joka ei ole vaalea ja varmasti sopisi mustaan ulkoväriin...
Mutta se väreistä, jokainen valitkoon omasta puolestaan omaan autoonsa 8)

Harmi vaan kun Audi ei tarjoa vastaavaa kangas/alcantara-vaihtoehtoa kuten BMW M-Sport -malleissaan. Kelpaisi ainakin itselleni

Tuosta lämmittimen kauko-ohjauksesta vielä:

Lainaus käyttäjältä: remuc.fiWebaston tapauksessa Remuc kytketään suoraan Webaston oman kellon johtoon. Eberspächerin ollessa kyseessä kaapelisarja kytketään lämmittimen omiin liittimiin.
..Eberin voi varmaan asennuttaa merkkiliikkeessä pelkällä sisäkytkimellä ja muualla asennuttaa tuon ohjaimen, jos eivät sitä ryhdy laittamaan. Ylemmän perusteella ei pitäisi olla isompi homma

mremonen

Auto on nyt tilattu ja em. listaan tuli muutoksena se Eberin GSM-ohjaus ja adaptiivinen iskunvaimennus. Olen pyytänyt myyjää laittamaan sähköpostiosoitteeni spam-listalle ja puhelinnumeroni estolistalle, jotta lapsille riittäisi ruokaa.

Keväällä sitten lisää kun auto saapuu.
--

rob-s

Onnittelut jo tässä vaiheessa mrenoselle!

Tosi harva tuntuu satsaavan noihin s-line sisä- ja erityisesti ulkopaketteihin. Ilmettelen kuinka vähän niitä on käytettynäkin vaikka muutaman viimeisen vuoden aikana sen ulkopaketin sai mukaan quattro kuun -diileihin.

Tuohon Fl:ään pikkuhiljaa alkaa tottumaan näin "ulkopuolisin" silmin:)

mremonen

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 06.12.12 - klo:14:50
Tosi harva tuntuu satsaavan noihin s-line sisä- ja erityisesti ulkopaketteihin.
Mun mielestä ne on kohtuuttoman kalliita. S-line sisäpaketti olisi maksanut yli viisi tonnia ja ulkopakettikin yli kolme tonnia. Kahdeksan ja puoli tonnia on kyllä liikaa noista, kun ei siinä tule varsinaisesti ajamiseen liittyen mitään uutta sporttialustaa lukuunottamatta ja sen virkaa mulla hoitaa tuo adaptiivinen iskunvaimennus.
--

johansa

Onnea, todella hieno paketti tulossa.
Auto: Porsche Macan 2017

Markku J

Samaa mieltä olen S linesta. Ylihintainen. Mieluummin itse laittaisin nuo rahat tekniikkapuolelle, kuten mremonen on tehnytkin. Jälleenmyynnissä molempien lisäarvo taitaa olla samalla lailla heikko. Käytetyssäkin itse arvostan tekniikkavimpaimia ulkonäöllisiä juttuja enemmän.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.12.12 - klo:18:43
Samaa mieltä olen S linesta. Ylihintainen.
...
Ylihintaisuus johtuu perisuomalaisesta ahneudesta. Vertailua Saksan varustehinnastoon..

Saksan varustehinta A5 Sportback (alv mukana)
S-line sportpaketti (WQS + N7V): 2955â,¬
S-line ulkopaketti (PQD): 1660â,¬

Suomen varustehinta A5 Sportback (alv mukana, ilman autoveroa)
S-line sportpaketti (WQS + N7V): 3940â,¬
S-line ulkopaketti (PQD) 2230â,¬

Suomen hintaan vielä raippavero päälle, niin onhan se kallista :(

Vertailuna.. Autojen alvillinen hinta melko lähellä toisiaan
Hinnat alkaen A5 Sportback (1.8TFSI, mallikoodi 8TA03C)
Saksa: 33600â,¬ (alv mukana) vs.  Suomi 34680â,¬ (alv mukana, ei autoveroa)

mremonen

Joo, se on jännä juttu tuo lisävarusteiden hinnoittelu. Olisi hauskaa, jos joku asiasta tietävä voisi kommentoida missä saunaillassa noista päätetään. Ja monenko konjakin jälkeen.

Juuri tuollaisten ulkonäköpakettien osalta korkea hinta tarkoittaa ettei niitä käytännössä myydä. Eikö hieman pienempi hinta olisi kuitenkin sitä lisäkauppaa? Varsinkin kun noilla ulkonäköjutuilla ei ole vaikutusta huoltoon. Ymmärrän vaikka jonkun sähköpenkin hinnoittelun: se lisää riskiä kalliista takuuhuolloista, mutta joku etuspoileri tuskin sitä tekee.
--

Ritzenhoff

Itse taas arvostaisin käytettyä autoa ostaessani huomattavasti enemmän S-line paketteja kuin jotain täysin turhia kaistanvahteja, naveja, peruutuskameroita ym kilkettä. Eli laittaisin ne rahat ehdottomasti s-lineen. Noita tylsiä vakioulkonäöllisiä audeja on suomi muutenkin piukassa.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

mremonen

Jokainen toki arvottaa näitä juttuja omista lähtökohdistaan. Minua nuo eivät niin lämmitä, kun ei niitä näe siellä sisällä istuessaan kuitenkaan.

Jos persoonallisen haluaa, voihan sitä ehostaa tarvikeosillakin. Sitten on ainakin persoonallisen näköinen.

Mistä päästään toiseen asiaan: pakoputken päät kiinnostaisi vaihtaa (juu, ei niitäkään näe sisältä 8) ). Jossain näin sellaisia tuplaovaalipäitä, joissa se toinen ovaali oli limittäin toisen kanssa. Kun ei ole paikkaa, välineitä eikä osaamista, niin missähän tuollaisia voisi asennuttaa, jos semmoiset hankkisi?
--

lortti

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 06.12.12 - klo:19:27
Ylihintaisuus johtuu perisuomalaisesta ahneudesta. Vertailua Saksan varustehinnastoon..

Saksan varustehinta A5 Sportback (alv mukana)
S-line sportpaketti (WQS + N7V): 2955â,¬
S-line ulkopaketti (PQD): 1660â,¬

Suomen varustehinta A5 Sportback (alv mukana, ilman autoveroa)
S-line sportpaketti (WQS + N7V): 3940â,¬
S-line ulkopaketti (PQD) 2230â,¬

Suomen hintaan vielä raippavero päälle, niin onhan se kallista :(

Vertailuna.. Autojen alvillinen hinta melko lähellä toisiaan
Hinnat alkaen A5 Sportback (1.8TFSI, mallikoodi 8TA03C)
Saksa: 33600â,¬ (alv mukana) vs.  Suomi 34680â,¬ (alv mukana, ei autoveroa)

A4:ssä S-Line ulkopaketti vasta kallis onkin kun ottaa huomioon että Suomen business varustelu sisältää jo ne kylkilistat. =)

rob-s

En tarkoittanutkaan, että se S-line paketti olisi "välttämätön" varuste jonka kannattaisi tilata vaan sitä että niitä S-line ulkopaketteja on saanut quattro kuun yhteydessä veloituksetta eikä niitä silti ole kaupan käytettynä.

A5:een suosittelen itse tuota Audi Drive Select jolloin pääsee itse vaikuttamaan moneen seikkaan (ohjaukseen, moottoriin, alustaan ja automaattilaatikon toimintaan).

EMBELIN

REMUC Web-hallintaan on tehty demo-tunnukset joilla pääsee kokeilemaan REMUC Web-käytön ominaisuuksia.
Suora linkki hallintasivulle löytyy https://www.remuc.fi/settings/remucsettings/?lang=fi
Kilpailevien tuotteiden vastaava löytyy www.weba...... ai niin eihän sitä ominaisuutta niihin saanutkaan ;)

trombone

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 06.12.12 - klo:14:50
Tosi harva tuntuu satsaavan noihin s-line sisä- ja erityisesti ulkopaketteihin.

No minä juurikin tilasin nuo molemmat. Ulkonäköpaketti oli alusta alkaen minulle selvä. Pitää tunnustaa (ja en ole varmasti ainoa), että tykkään katsella omaa autoa pihalla, kadulla ja milloin missäkin. Pienet yksityiskohdat tekevät autosta yksilöllisen. Minusta vain A5 ilman S-line ulkonäköpakettia näyttää "pappa" mallilta.

S-line Sport pakettia piti hieman jo laskeskella mutta lopuksi päätös oli helppo kun ei maksanut kuin muutaman satasen enemmän kuin haluamani varusteet erikseen hankittuna. S-line urheilualusta tärkeimpänä valintana ajettavuuden takia ja 19" vanteet kaipaavat tuon 10mm matalemman alustan. Viimekädessä asian ratkaisi rei'itetyt alcantara jakkarat, jotka saa vain S-line paketin yhteydessä.

Onneksi makuja on monia, sillä muuten kaikilla olisi samanlaiset autot...

Ps. tämänpäiväisessä lumisateessa olisi kaivannut jo nelvetoa alle  :P
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

mremonen

Sen takia on hyvä, että Audilla on kolme sivua lisävarusteita ruksittavaksi. Jokaiselle jotakin.

Enivei, löytyisikö jostain kuvia edestä ja takaa FL A5:stä S-Linella ja ilman.

Itse itselleni vastaten: senhän saa konfiguraattorilla katsottua...
--

Ifa

Lainaus käyttäjältä: trombone - 11.12.12 - klo:21:04
No minä juurikin tilasin nuo molemmat. Ulkonäköpaketti oli alusta alkaen minulle selvä. Pitää tunnustaa (ja en ole varmasti ainoa), että tykkään katsella omaa autoa pihalla, kadulla ja milloin missäkin. Pienet yksityiskohdat tekevät autosta yksilöllisen. Minusta vain A5 ilman S-line ulkonäköpakettia näyttää "pappa" mallilta.

S-line Sport pakettia piti hieman jo laskeskella mutta lopuksi päätös oli helppo kun ei maksanut kuin muutaman satasen enemmän kuin haluamani varusteet erikseen hankittuna. S-line urheilualusta tärkeimpänä valintana ajettavuuden takia ja 19" vanteet kaipaavat tuon 10mm matalemman alustan. Viimekädessä asian ratkaisi rei'itetyt alcantara jakkarat, jotka saa vain S-line paketin yhteydessä.

Onneksi makuja on monia, sillä muuten kaikilla olisi samanlaiset autot...

Ps. tämänpäiväisessä lumisateessa olisi kaivannut jo nelvetoa alle  :P

Onnea uudelle "nuoriso S look" autollesi, ikävä kyllä A5:en pyöräaukot on niin isot että tuo 10mm alustassa ei näy missään,
eli joudut hankkimaan alustasarjaa ja 20" rengassettiä lisäksi säilyttääksesi katu-uskottavuuden  ;D
A5 Cab

trombone

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 12.12.12 - klo:21:00
Onnea uudelle "nuoriso S look" autollesi, ikävä kyllä A5:en pyöräaukot on niin isot että tuo 10mm alustassa ei näy missään,
eli joudut hankkimaan alustasarjaa ja 20" rengassettiä lisäksi säilyttääksesi katu-uskottavuuden  ;D

No tämä minun valinta on sellainen kompromissi kun en ole enää nuorikaan mutta en sentään myöskään pappa.  :D

Ei ole ollut tapana tuunata autoja sen enempää kuin mitä saa tilattaessa ruksitettua, joten tämä saa riittää ja kelvata. Seuraavaan autoon sitten...  ;)
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

Ifa

OK, hieno auto tulossa joka tapauksessa, ja nämä viime päivien lumituiskut vaan on taas näyttänyt
että nelivetoa tarvitaan  ;)
A5 Cab

Markku J

Mahtava kokoonpano on tulossa trombonelle. Noinkin kalliiseen pakettiin ottaisin B&O:n vielä. Onnittelut hienon auton valinnasta joka tapauksessa !

tuRboman

Ihan ohimenevänä kommenttina täytyy kertoa, että kyllä on A5 (ja A7) mun silmiin aivan häikäisevän komeita autoja. Paikkakunnalla niitä ei ole ja siksi harvemmin näkee. Eilen kyttäsin uimahallin pihalla niin että niskat niksahti kun A5 sb huristelu ohi. On se hieno. Kyllä te pojat makeita autoja olette tilanneet, täytyy mun sanoa!! Onnittelut jokaiselle yksin ja erikseen :-)
"All 4 The Driver"

Pitkis7

Hyvää tätä vuotta!

Onkohan vitosen vakiovarustelu muuttunut yhtään vuosimallin vaihtuessa?
Audin sivuilta yritin tarkistaa, mutta siellä oli vielä 2012 tiedot. Yksi autokauppias vain sanoi että "jotain näissä aina vuodenvaihteessa saattaa tapahtua"...
En tiedä perustuiko tietoon vai yleiseen myyjän vastuuseen liittyvään varmisteluun.
Passat GTE Variant -17
A5

Mikko

Vuodenvaihteessahan ei muutu yhtään mikään. Vuosimalli on ollut 2013 jo faceliftin tulosta alkaen (vuodenvaihteesta 2011/2012) ja vuosimalli 2014 tulee noin viikolla 22 kuluvaa vuotta. Toki noihin tulee joitain päivityksiä vuoden varrella, suurimmat yleensä "puolivuosimallin" yhteydessä viikon 45 tienoilla.

mremonen

Nythän ilmeisesti Black Edition on poistumassa jossain vaiheessa ja tilalle tullee quattro-kuun tarjoukset. A6:sta näyttää tuo quattro-versio jo olevankin (ilmajousitus, pa-lämmitin, tutkat eteen ja taakse). Perusmalli ei tosiaan vuoden vaihteessa muutu.
--

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy