Ny kosahti Skoda Octavia 19 TDI BXE koneella.

Aloittaja mkivil, 12.03.17 - klo:12:23

« edellinen - seuraava »

mkivil

Lähdin perjantaina töihin ajelemaan. Kiihdytyskaistalla nätisti kiihdytettäessä hajos moottorin alakerta totaalisesti. Alakerran kylkeen tuli ihan reikää  :) . Auto hinattiin merkkikorjaamolle Lohjanportin Autoon. Parin tunnin päästä puhelu korjaamolta, että tätä ei kannata korjata. Vaihtomootorin hankintaan siis. Autolla on ajelttu 278000 kilsaa. Onneksi en kerenny nokkahihnaa vaihtamaan ennen tätä jysäystä :) . Vaihtomottoreita näyttäis olevan hyvin tarjolla. Onko mielestänne 2400â,¬ koneesta jolla akettu 68000km sis. Turbon ja Suuttimet kohtuullinen hinta. Koneen vaihtotyö maksaa 800 - 1000â,¬. Eli kokonais kustannus olisi 3200-3400â,¬. Mielestäni kuulostaa varsin kohtuulliselta tuo työn osuus merkkikorjaamolla.

Terveisin Make

Jultsu

Mistä ihmeestä löytyy alta 100tkm rullattu 1.9TDI kone?  :o

Itse lähtisin etsimään pelkkää moottoria ilman apulaitteita, sellaisen voisi löytää alle tonnillakin. Siihen 500 euroa vielä päälle vaihtotyöstä jollekin Ranen Remppapajalle niin alkaa olemaan vähän inhimillisemmissä lukemissa summa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Oktaavi

Ei ole älyttömästi ajettu, ihan Ok hinta, jos täältä ostat. Itse olen pari konetta tilannut ulkomailta ja alle 100tkm ajettuja olleet, hinnan ollessa toisessa tonnin ja toisessa vajaa 1500e posteineen tänne. Tonnin kone oli ilman apulaitteita ja kalliimpi oli täydellinen.

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

multsi

Joku todiste tosiaan olisi varmaan hyvä saada jos noin vähän tosiaan ajettu. Onhan noita päätynyt kolaroituina romuttamoille jo uudehkoina, joten voi olla vähän ajettu oikeasti.

teholopa

Lainaus käyttäjältä: mkivil - 12.03.17 - klo:12:23
Lähdin perjantaina töihin ajelemaan. Kiihdytyskaistalla nätisti kiihdytettäessä hajos moottorin alakerta totaalisesti. Autolla on ajelttu 278000 kilsaa.

Sä pääsit pitkälle. :) oma BXE luovutti 138tkm kohdalla työntäen osat alakerrasta pihalle.

pomo

Irtokoneiden todellisen kilometrimäärän toteaminen voi kyllä olla hankalaa, mutta jos varaa rahaa ostamansa koneen remonttiin niin voi siitä hyvänkin saada?

Jultsu

Niin, mikäs näissä sitten on se juurisyy että mäntä kurkkaa kyljestä? Jos vaikka ostaisi sen 200-300tkm rullatun perusmoottorin halvemmalla ja tekisi sille ns. isomman huollon, vaikka vaihtaisi koko kannen rojut uusiin, niin eiköhän se lopputuloksena olisi parempi kuin se satunnainen "alta 100tkm" ajettu purkumoottori.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.03.17 - klo:16:10
Niin, mikäs näissä sitten on se juurisyy että mäntä kurkkaa kyljestä? Jos vaikka ostaisi sen 200-300tkm rullatun perusmoottorin halvemmalla ja tekisi sille ns. isomman huollon, vaikka vaihtaisi koko kannen rojut uusiin, niin eiköhän se lopputuloksena olisi parempi kuin se satunnainen "alta 100tkm" ajettu purkumoottori.

Joillakin on kiire saada auto ajoon eikä isompi remontti kiinnosta?

JA miksi ei ostaa ebay:stä suoraan peruskorjattua moottoria?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Kiirekin on suhteellinen käsite, tuollainen motti voi ottaa sen viikonkin verran aikaa tulla saksasta tänne, sitten kun se on saatu korjaamolle niin se on puolen päivän homma jos kansi irroitetaan ja uusitaan kalut sinne. Myöskin olisin vähän epäileväinen noita "peruskorjattuja" moottoreita kohtaan, sinne on aivan varmasti lyöty ne aivan halvimmat kiinalaiset liuskat ja kupit ja paskarautainen pehmeä nokka-akseli. Itse kun ostaa kunnon rojut yläkertaan niin maksaa sen satasen-pari enemmän yhteensä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Mä olen Saksasta edelliseen skeidaan tilannut 86tkm ajetun koneen (AHF) ja maksoi alle 1000 euroa rahteineen. Tuli kolmessa päivässä. Mukana oli vielä tuon auton huoltokirja ja mitä kurkkasivat koneeseen, niin ei ollut pahassa kunnossa. Se kauanko kauhukorjaamossa auto oli onkin eri tarina. Itse huristelin +70 hepan tehoilla alkuperäiseen melkein 100tkm ilman ongelmia eikä uusikaan omistaja moittinut vuoden päästä, kun kyselin kuulumisia. Suomesta olisi samalla rahalla saanut ilmeisesti noin 300tkm ajettu moottoria ilman mitään tietoa mistään.

Toki vinkkiä tuli tuosta luotettavasta firmasta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy