Touran 1.9tdi -06, webaston ajastuksen käyttö ajotietokoneen kautta

Aloittaja Jerkus, 06.02.17 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Jerkus

Kiitos ja anteeksi jos aihetta on jo käsitelty, en hakutoiminnolla löytänyt vastausta.

Voisiko joku vääntää rautalangasta kuinka tuo lämmittimen ajastus saadaan päälle monitoimiohjauspyörästä niin, että lämmitin käynnistyy.
Auto on uusi tuttavuus, lauantaina ostettu, mutta minä en taida vaan tajuta miten se ajastus oikein toimii.
Ilmastoinnin napista painettaessa lähtee hyvin päälle.

Olen yrittänyt nyt näin:
Ajastus 1:
Päivä esim. ma
kellonaika esim. 6:30
aktivointi>ok painike jonka jälkeen ilmoittaa että aktivoitu.

Lämmittimen "käsipainikkeen" pieni keltainen valo palaa hetken virtojen katkaisun jälkeen ja mikäli oikein ymmärsin niin silloin ajastus on päällä. Lämmitin ei kuitenkaan käynnisty tuona kellon aikana eikä ennen sitä. Onko tuo ajastus jotenkin rikki vai enkö vaan tajua jotain.

Lämmitysaikaa on valittuna 25min. Ajastetaanko kelloon lähtöaika vaiko se aika jolloin lämmitin lähtee päälle?

Jerkus

No nythän mä hokasin. Ajotietokoneen päivä oli väärä, näytti tälle päivälle lauantaita. Vaihdoinpa valikoista oikean päivän eli maanantain niin jopa lähti ajastetusti käyntiin. Samalla selvisi, että ajastukseen merkataan käyntiinlähtöaika ja siitä se sitten pörisee valitun esilämmitysajan.

Ex-Volvossa ajastimeen merkattiin lähtöaika. Lämmitin lähti sitten jossain vaiheessa käyntiin. Ajotietokone tarkasteli koneenlämpötilaa sekä ulkolämpötilaa ja lämmitti sitten 30-60min. Minusta tämä Volkkarin/Webaston kiinteä lämmitysaika on parempi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy