Golf facelift 2017

Aloittaja pasi61, 25.10.16 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

dahakon

Lainaus käyttäjältä: Napakettu - 23.01.18 - klo:20:24
Onkos kellään facelift golffin omistajalla tehdaswebaston kaukosäädön toimintasäde kohtuullinen. Kertaalleen on kaukosäädin vaihdettu, mutta toimintasäde noin 20 metriä, kunhan ei ole esteitä matkalla. Aikaisemmissa volkkareissa on ollut kantama kevyesti reilu 100 metriä vaikka olisi talojakin välissä.

Ei kanna toimistolla kahen rapun läpi parkkihalliin. Pitää kävellä alakertaan niin toimii. Muuten on kantanu aina kun on tarvinnu..
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

s-mod

Lainaus käyttäjältä: dahakon - 26.01.18 - klo:13:55
Ei kanna toimistolla kahen rapun läpi parkkihalliin. Pitää kävellä alakertaan niin toimii. Muuten on kantanu aina kun on tarvinnu..

Jostain kulut alas. Ei minulle olis edes mahdollisuus Webasto! Mutta Ocun ovet aukeaa 1krs. seinien läpi n.50m.
Mutta saa nähdä Miten Polo Gti.n  samankaltainen tekniikka...
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

heller

Lainaus käyttäjältä: Ã,,käpussi - 23.01.18 - klo:20:49
Ennen kun ostin oman autoni työkaveri kertoi uuden webaston kaukosäätimen olevan täysi susi. Sai kuulema seistä suunnilleen auton vieressä jotta se toimisi. Ihmettelin vähän koska se mulla silloin käytössä ollut vanha pyöreä malli toimi vaikka kuinka kaukaa. Uuden autoni luovutuksen yhteydessä kysyin sitten myyjältä kaukosäätimen toimivuudesta, ja hänkin sanoi ihan suoraan että asiassa on menty takapakkia oikein reilusti. Totesi jopa ettei itse vaihda autoa ennen kuin homma korjattu.. Siinä sitten kokeiltiin sitä, niin punaista vilkutti vaikka matkaa myyjän pöydältä sisällä olevalle autolle oli ehkä korkeintaan parikymmentä metriä..
Täällä kotona se on sen sijaan kyllä toiminut joka kerta, mutta toisaalta kovin kaukaa en ole vielä tarvinnut kokeilla. Sisältä autolle täälläkin se max 20 metriä

Vilkutti punaista?

Itsellä ainakin tuo uusi webaston kake on juurikin ehkä puolet kantomatkasta ja valon toiminta on myös typerä.

Eli itsellä se vilkkuu vihreänä kolme kertaa jos ei kanna ja kerran pitempään jos menee päälle.
Pari kertaa ihmettelin että miksi ei ollut webasto päällä. Syynä oli se etten tulkinnut vihreätä ongelmaksi.

Entisessä kakessa paloi vihreä kun meni päälle ja punainen jos ei yltänyt.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.01.18 - klo:00:53
Vilkutti punaista?

Itsellä ainakin tuo uusi webaston kake on juurikin ehkä puolet kantomatkasta ja valon toiminta on myös typerä.

Eli itsellä se vilkkuu vihreänä kolme kertaa jos ei kanna ja kerran pitempään jos menee päälle.
Pari kertaa ihmettelin että miksi ei ollut webasto päällä. Syynä oli se etten tulkinnut vihreätä ongelmaksi.

Siitä vilkkumisesta en nyt mene vannomaan, mutta punaista näytti joka tapauksessa. Täytyy joku päivä mennä ihan kokeilemaan miltä etäisyydeltä tuo ottaa ja mitä valoa näyttää milloinkin. Ei tuo nyt vaan ole ollut itselleni mikään suuri murhe tähän asti koska toimii kotona ja töissä.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

golffari_

Olikos täällä porukalla vielä tarkempia, mitattuja kulutuslukemia tiedossa tuon 1,5 litraisen BlueMotion koneen (130 heppanen) ja DSG:n kanssa? Itse harkitsen kyseisen mallin ostamista Varianttina, joten kaikki muutkin kokemukset ja mahdolliset sudenkuopat kiinnostaa :) Kyseessä olisi mulle ensimmäinen volkkari ja automaatti ylipäätään.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: golffari_ - 27.01.18 - klo:13:17
Olikos täällä porukalla vielä tarkempia, mitattuja kulutuslukemia tiedossa tuon 1,5 litraisen BlueMotion koneen (130 heppanen) ja DSG:n kanssa? Itse harkitsen kyseisen mallin ostamista Varianttina, joten kaikki muutkin kokemukset ja mahdolliset sudenkuopat kiinnostaa :) Kyseessä olisi mulle ensimmäinen volkkari ja automaatti ylipäätään.
Ei ihan kohtaa tuota 1,5 litraista (siis uusinta konetta), mutta autoni on uusin versio (eli MY 18) 1,4 TSI / 92 kW ja DSG:llä.
Käytännön kulutusvertailua: eilen Länsirannikon ja J-kylän välinen edestakainen ajo Tampereen kautta - 2 x 275 km; keli oli illansuussa paluumatkalla aika paha räntäsateen ja (raskas) loskaisen tien vuoksi.
Ajotietokoneen kertomaa: keskinopeus 79 km/h ja keskikulutus 5,1 l/100km.
Golfkärry Mk 7.5

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: golffari_ - 27.01.18 - klo:13:17

Meillä Golf Variantissa tuo 130 hv bluemotion DSG ja vain yhdessä tankkauksessa olen sattunut olemaan mukana, vaimon auto nääs ja hän ei pahemmin tule kulutuksia seuranneeksi tankatessa, vain ajaessa. Silloin laskin todelliseksi kulutukseksi 5,66 l/100km. Eilen ajoin itse autolla pari vajaan sadan kilsan siivua märällä raskaalla kelillä ja 3 aikuisen kuormalla. Molempiin suuntiin kulutus auton mukaan 5,3 ja reitillä mäkistä maastoa ja jonkinverran motariakin. Ja webasto laulaa aina 20-30 min ennen jokaista kylmäkäynnistystä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.01.18 - klo:00:53
Vilkutti punaista?

Ainakin tehdasasenteinen T91R toiminta on mielestäni looginen merkkivalon värien suhteen. ON-toiminto käyttää vihreää valoa ja OFF-toiminto punaista, molempien kohdalla pätee sama sääntö että valo palaa yhtäjaksoisesti jos viesti on mennyt perille ja vilkkuu jos kapula ei saa kuittausta autosta.
- Ei autoa -

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: Ã,,käpussi - 23.01.18 - klo:20:49
Ennen kun ostin oman autoni työkaveri kertoi uuden webaston kaukosäätimen olevan täysi susi. Sai kuulema seistä suunnilleen auton vieressä jotta se toimisi. Ihmettelin vähän koska se mulla silloin käytössä ollut vanha pyöreä malli toimi vaikka kuinka kaukaa. Uuden autoni luovutuksen yhteydessä kysyin sitten myyjältä kaukosäätimen toimivuudesta, ja hänkin sanoi ihan suoraan että asiassa on menty takapakkia oikein reilusti. Totesi jopa ettei itse vaihda autoa ennen kuin homma korjattu.. Siinä sitten kokeiltiin sitä, niin punaista vilkutti vaikka matkaa myyjän pöydältä sisällä olevalle autolle oli ehkä korkeintaan parikymmentä metriä..
Täällä kotona se on sen sijaan kyllä toiminut joka kerta, mutta toisaalta kovin kaukaa en ole vielä tarvinnut kokeilla. Sisältä autolle täälläkin se max 20 metriä

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.01.18 - klo:22:32
Ainakin tehdasasenteinen T91R toiminta on mielestäni looginen merkkivalon värien suhteen. ON-toiminto käyttää vihreää valoa ja OFF-toiminto punaista, molempien kohdalla pätee sama sääntö että valo palaa yhtäjaksoisesti jos viesti on mennyt perille ja vilkkuu jos kapula ei saa kuittausta autosta.

Eli minun tapauksessa täysin mahdollista että myyjä yksinkertaisesti painoi vahingossa väärä nappia ;D

heller

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.01.18 - klo:22:32

Itsellä oli ennen tuo. Nykyään on joku kromikoristeinen, jossa on vain vihreä valo. Se sitten joko palaa hetken tai vilkkuu jos ei toimi. On tehdasasenteinen myös.
Model 3 Highland

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: heller - 30.01.18 - klo:18:45
Itsellä oli ennen tuo. Nykyään on joku kromikoristeinen, jossa on vain vihreä valo. Se sitten joko palaa hetken tai vilkkuu jos ei toimi. On tehdasasenteinen myös.
Mun kromikoristeisessa on kyllä myös punainen valo. Nyt kun vähän kokeillut niin se toimii juuri niin kuin yllä mainittiin; Käynnistysnapista vihreä valo, vilkkuu jos ei viesti mennyt perille. Off-napista punainen valo (myös silloin kun webasto ei ole edes käynnissä), vilkkuu jos ei viesti mennyt perille.

heller

Lainaus käyttäjältä: Ã,,käpussi - 30.01.18 - klo:19:13
Mun kromikoristeisessa on kyllä myös punainen valo. Nyt kun vähän kokeillut niin se toimii juuri niin kuin yllä mainittiin; Käynnistysnapista vihreä valo, vilkkuu jos ei viesti mennyt perille. Off-napista punainen valo (myös silloin kun webasto ei ole edes käynnissä), vilkkuu jos ei viesti mennyt perille.

Kas, kylläpä muuten off-napissa on punainen. Mutta pelkkä vihreä syttyy vaikka ei kantomatka riitä.
Model 3 Highland

golffari_

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 28.01.18 - klo:20:25
Meillä Golf Variantissa tuo 130 hv bluemotion DSG ja vain yhdessä tankkauksessa olen sattunut olemaan mukana, vaimon auto nääs ja hän ei pahemmin tule kulutuksia seuranneeksi tankatessa, vain ajaessa. Silloin laskin todelliseksi kulutukseksi 5,66 l/100km. Eilen ajoin itse autolla pari vajaan sadan kilsan siivua märällä raskaalla kelillä ja 3 aikuisen kuormalla. Molempiin suuntiin kulutus auton mukaan 5,3 ja reitillä mäkistä maastoa ja jonkinverran motariakin. Ja webasto laulaa aina 20-30 min ennen jokaista kylmäkäynnistystä.

Kuulostaa lupaavalta! Tänään tuli laitettua tilaus sisään autosta ja nyt alkaa sitten se tuskainen odotus että auton saa tehtaalta aikanaan! Tein pidemmän koeajon aikana testejä seuraavalla tavalla:

Maantie kulutus
vakionopeudensäätimellä 84 km/h ja muutaman kerran n. 100 kilometrin matkalla hidastus 60 km/h nopeuteen
4,5 l/100km

Maantie kulutus
vakionopeudensäätimellä 104 km/h tasaisesti n. 85 kilometrin matka
5,1 l/100km

Yhdistetty kulutus
sekalaista ajoa pääkaupunkiseudulla, 60% 80km/h maantietä, 30% taajamassa 40-50 km/h ja 10% keskustassa 30 km/h
5,1 l/100km

Eli eipä se mittari varmasti paljoa valehtele :)

Allroadi

Palaako kellään facelifti-seiskassa päiväajovalojen kanssa takavalot? Luulin tänään saaneeni tarpeekseni takavalojen palamattomuudesta ja vein sitten VAG-asiantuntijatutulleni.

Puolisen tuntia tämä veivasi vagcomin kanssa kuskin jalkatilassa mutta auto ei yksinkertaisesti totellut. Tästä tuohtuneena soittelin sitten läpi parit marmoritiskit PK-seudulta ja sieltä sanoivat samaa: tällä hekellä autoa ei yksinkertaisesti voi koodata.

Onko muilla siis kokemuksia asian tiimoilta?
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

Enhancer

Merkiiliike ei koodaa niitä palamaan, se on selvä asia.

Allekirjoittanut ei kyllä ymmärrä, miksi niiden valojen pitäisi päivällä palaa? Auto sytyttää ne itsestään hämärtyessä, sateella pyyhkimien mukaan ja tarpeeksi kovaa ajettaessa. Jos mikään näistä ei toteudu, ja silti keliolosuhteet esim. sitä vaativat, pitää kuskin kääntää joka tapauksessa itse valot AUTO-asennosta päällä-asentoon ja tällöin myös perässä palavat valot.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Soppa

Lainaus käyttäjältä: Allroadi - 12.02.18 - klo:20:31
Palaako kellään facelifti-seiskassa päiväajovalojen kanssa takavalot? Luulin tänään saaneeni tarpeekseni takavalojen palamattomuudesta ja vein sitten VAG-asiantuntijatutulleni.

Puolisen tuntia tämä veivasi vagcomin kanssa kuskin jalkatilassa mutta auto ei yksinkertaisesti totellut. Tästä tuohtuneena soittelin sitten läpi parit marmoritiskit PK-seudulta ja sieltä sanoivat samaa: tällä hekellä autoa ei yksinkertaisesti voi koodata.

Onko muilla siis kokemuksia asian tiimoilta?

Kyllä voi koodata takavalot palamaan.   8)

Tällä onnistuu  "sähkökeskus (09), adaption channel ENG141647-ENG116593-Außenlicht_Front-Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht  not active, --> active"

heller

Lisää kokemuksia 1.5TSI 150hv ajelusta.

reilun 3000km pyörittelyn jäljiltä helsingissä auto sanoo 5.7l/100.

Tuossa viikonloppuna ajeltiin vaimon kanssa hki - sln - hki ja ihan kivalta näyttää.

Menosuunta auton mukaan 5.0, tankattuna uudestaan täyteen ja laskettuna kilsat vs litrat antaa tulokseksi 4.8l/100.

Paluusuunta näyttää auton mukaan 4.8l/100 ja laskettuna kilsat vs litrat antoi 4.52l/100. Ihan kauheasti tuo ei näytä syövän. puolet matkasta satasta ja puolet 80km/h. Välillä +10km/h rajotuksiin ja välillä letkassa alle rajoituksen. Ei tullut kyllä paljoa kaasuteltuakaan mutta ei mitenkään erikoisemmin ekoiltuakaan.
Model 3 Highland

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.02.18 - klo:20:39
Merkiiliike ei koodaa niitä palamaan, se on selvä asia.

Allekirjoittanut ei kyllä ymmärrä, miksi niiden valojen pitäisi päivällä palaa? Auto sytyttää ne itsestään hämärtyessä, sateella pyyhkimien mukaan ja tarpeeksi kovaa ajettaessa. Jos mikään näistä ei toteudu, ja silti keliolosuhteet esim. sitä vaativat, pitää kuskin kääntää joka tapauksessa itse valot AUTO-asennosta päällä-asentoon ja tällöin myös perässä palavat valot.
Kylläpäs koodaa, jos vähän allekirjoittelet, (rahaa) ja et välitä takuista!

No ilmeisesti et ole kohdannut läh piti tilannetta "ilman takavaloja" motarilla. Kaikki toimii kuin (saa olla huolissaan)!

Enhancer

Hyvä näin, jos koodaa halukkaille. Kahdesta paikasta olen saanut toisen käden tietoa, että varusteet joilla on edes teoreettista vaikutusta päästöihin / CO2-lukemaan, jätetään virallisten toimijoiden puolesta rauhaan.

En tosiaankaan ole läheltä piti -tilanteeseen valottomuuden vuoksi joutunut. Niin paljon on joskus vettä ollut liikkeellä tai lunta pöllynnyt, että takasumuvalo olisi pitänyt edellämenijän ymmärtää kytkeä päälle, mutta se on toinen tarina. Lähes yhdentekevää näissä olosuhteissa palaako perässä parkit vai ei.

Sen sijaan olen huomannut, että pimeään perään syttyvällä vilkulla tai jarruvaloilla on paljon enemmän huomioarvoa, kuin tilanteessa jossa ne syttyvät valmiiksi valaistuun perään. Makuasioitako sitten, en tiedä.

Enemmän olisin toisten merkkien toteutuksista huolissani, VAG-tuotteissa sentään mittaristo pysyy myös pimeänä jos ei valoautomatiikkaa ole ja kuski kenties tästä huomaa että pimeällä tarvitsisi tehdä jotain. Ainakin Kia/Hyundai ja Opel on tullut vastaan jossa mittarivalot palavat vaikka keulassa olisi päivävalot ja perä pimeänä. Näin kuskille ei edes synny tarvetta lisätä valoja jos katuvalot riittävät muuten kulkemiseen.

Rauta7

Eihän auto lähde itsestään käyntiinkään - paitsi jo käynnistetty start/stop- toiminnolla - miksi on niin vaikeata kiertää valokytkin auto-asentoon?  ::)
Golfkärry Mk 7.5

OctyRO

Aika vapaasti saa koodailla autoa pelkäämättä takuiden menetyksestä ja mitä takavaloihin tulee niin mulla VW olisi koodannut ihan niinkuin haluan. Toki jos esim. hakkeeroi discover media/pron ja avaa sen kaikki ominaisuudet niin turha toivoa että he siltä osalta enään auttavat esim. Päivitykset. Mutta ei Tavikset kauheasti koodaa ja osaava saa itse kaiken tehtyä.

teejiipee

Jaaha, paljonko pitäisi maksaa jollekin joka osaa ja tietää koodata takavalot palamaan auto asennossa, jos edessä palaa pelkät päivävalot (tuossa ylemmällä viestillähän oli vastaus jo toiseen näistä, koomista kylläkin, että näköjään koodipuolella konffit ovat tuollaisia sekasotkukieltä saksaa ja englantia sekaisin, ei ihme ettei joku perushuoltomies jantteri ala tekemään koodimuutoksia, vaikka asiakas maksaisi, niin kävi minulle kun erikseen pyysin ennen luovutusta), samalla voisi kytkeä pois päältä ajovalojen pesut, jos ajovalot päällä. Nyt joutuu vaihtamaan päivävalot aina päälle, jos haluaa pestä vain tuulilasia, ihan apinatouhua sanoisin. Anna mun nauraa, että jos takavalot kytkettäisiin päälle päivävalojen kanssa, niin joku päästöraja ylittyisi silloin. Todnäk enemmän saastuttaa jatkuvat kiihdytykset tai ajaminen pykälää pienemmällä tai isommalla vaihteella tai ei optimaaliset rengaspaineet tai jatkuva vastatuuli  :o, sanoisin, että sieltä b osastolta kaikki tuollaiset kitinät päästöihin vetoamalla, varsinkin kun itse autovalmistaja se suurin päästöhuijari.
Toyota Corolla Cross AWD -24

gunman

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 13.02.18 - klo:23:06
Eihän auto lähde itsestään käyntiinkään - paitsi jo käynnistetty start/stop- toiminnolla - miksi on niin vaikeata kiertää valokytkin auto-asentoon?  ::)

On-asentoa lie tarkoitit..?

Itseäni myös hiukan hämmästyttää tämänluokan uusavuttomuus, ettei valokytkintä vaivauduta käyttämään, vaikka sellainen autosta löytyy.

(Auto-asennossa itsellänikin on hanuri pimeänä, jos ei ole hämärää/pimeää. Ja ainakin toistaiseksi itselläni toimii
vasen käsi sen verran, että saan sillä käännettyä valokytkimen tarvittaessa on-asentoon.)
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG -21
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: gunman - 14.02.18 - klo:21:27
On-asentoa lie tarkoitit..?

Itseäni myös hiukan hämmästyttää tämänluokan uusavuttomuus, ettei valokytkintä vaivauduta käyttämään, vaikka sellainen autosta löytyy.

(Auto-asennossa itsellänikin on hanuri pimeänä, jos ei ole hämärää/pimeää. Ja ainakin toistaiseksi itselläni toimii
vasen käsi sen verran, että saan sillä käännettyä valokytkimen tarvittaessa on-asentoon.)

Itseäni sensijaan ihmetyttää insinöörien uusavuttomuus ja maalaisjärjen puute.

Kuinka moni teistä paremmista kuskeista muistaa aina kääntää kytkintä kun tarpeen? Esim. kesällä auringonlaskun aikaan Lapissa jo Tornion korkeudella kesällä illalla ajaessa on vielä valoisaa, mutta aurinko niin matalalla, että vasta-aurinkoon ajaessa on näkyvyys surkea ja takavalot erittäin tärkeät. Aika paljon tulee perä edellä näitä avuttoman insinöörien suunnittelemia ja koodaamattomia autoja.

Valot on turvallisuusvaruste siinä missä ajonvakautus. Pitäisikö tämäkin turvavaruste laittaa erikseen päälle ja luottaa siihen, että jokainen kuski muistaa tehdä sen aktivoida tarvittaessa ?

Hienoa että suurimmassa osaa liikkeissä käytetään tervettä maalaisjärkeä ja valot koodataan luovutuksessa semmoiseksi, kuin ne olisivat tehtaalta lähtiessä pitänyt ollakin.

teejiipee

No, jos valokytkimessä auto asento, jonka tarkoitus vaihdella valoja valoisuuden mukaan, niin ei kyllä siinä ole kyse uusavuttomuudesta, jos kyseistä toimintoa käyttää ja ei käsin kääntele namikkaa jatkuvasti. Nyt kyse enimmäkseen vain siitä, miksei kaikilla halukkailla ole oikeus tai mahdollisuus itse valita palaako päivävalojen yhteydessä myös takavalot vai ei, omasta mielestäni kyse yksinkertaisesti omasta turvallisuudesta, koska tiet täynnä tappituntumalla ajavia tai muuhun kuin itse ajamiseen keskittyviä kuskeja, jotka aikaansaavat turhia peräänajoja. PK seudulla n. 20v ajaneena nähnyt jos jonkinlaista kuskia, kännykän tai tablettien räplääjiä, kirjanlukijoita, ajaessa meikkaavia naisia, ajaessa syöviä juovia jne jne. Vain kerran olen joutunut kolariin ja sitäkään en itse aiheuttanut, vaan senkin aiheutti joku piripää ajaen perääni.

Kolmen edellisen auton kohdalla myyjäliikkeet laittoivat mukisematta takavalot palamaan pyynnöstäni tai olivat jo valmiiksi koodatut, mutta nyt päästöihin vedoten saman konsernin eri merkin kohdalla eivät suostuneet koodaamaan, vaikka lähdin jo ehdottelemaan että puretaanko kaupat.
Toyota Corolla Cross AWD -24

jarkko_h

r100%  samaa mieltä teejiipeen kanssa.

Tuo koodaus olisi ehkä hyvä laittaa kaupan ehtoihin.

Enhancer

Alhaalta paistava aurinko sytyttää ajovalot ja takavalot namiskan auto-asennossa. Ainoa tilanne missä nappiin oikeasti tarvitsee koskea ja milloin taakse oikeasti tarvitaan lisää valoa on lumisade / lumipölly valoisalla, tällöin ei välttämättä tarvita pyyhkijöitä joten automatiikka ei valoja päälle osaa kytkeä. Tällöin pitää joka tapauksessa käyttää takasumuvaloa, eli tässäkin tilanteessa takaparkkien palaminen päiväsjovalojen kanssa on täysin turhaa.

Puskurissa roikkujiin yms. perusteisiin sanon edelleenkin, pimeään perään syttyvät jarruvalot ja vilkku saavat enemmän huomiota, kuin niin että perässä palaa jo ennestään jotakin tuikkuja. Silloin kun tätä lainsäädäntöä EU-tasolla valmisteltiin, aiheesta tehtiin jotain tutkimuksiakin.

Kukin toki tyylillään, mutta 80-luku noista takaparkeista enimmäkseen päivällä mieleen tulee :D

vmp

Lainaus käyttäjältä: Soppa - 12.02.18 - klo:20:58
Kyllä voi koodata takavalot palamaan.   8)

Tällä onnistuu  "sähkökeskus (09), adaption channel ENG141647-ENG116593-Außenlicht_Front-Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht  not active, --> active"

Kiitos! Pelaa juuri niinkuin pitääkin eli takavalot (ja rekisterikilven valot) palavat automatiikan päivätilassa ja vain ledinauhat keulassa. Vihreä symboli palaa AUTO-asennossa jatkuvasti valokytkimen vieressä koska "parkit" eli takavalot on päällä.
2022 Golf R

s-mod

Lainaus käyttäjältä: vmp - 23.02.18 - klo:17:31
Kiitos! Pelaa juuri niinkuin pitääkin eli takavalot (ja rekisterikilven valot) palavat automatiikan päivätilassa ja vain ledinauhat keulassa. Vihreä symboli palaa AUTO-asennossa jatkuvasti valokytkimen vieressä koska "parkit" eli takavalot on päällä.
Jutellu useamman myyjän kanssa "aikaa likaa". Trafi ja takuut saattaa puuttua tähän koodaukseen onnettomuus tilanteessa, ja sitten myös vakuutusyhtiökin, siis vakavassa kolarissa, missä kaikki auton liikkeet tutkitaan, kun dataakin löytyy.
Mutta ei kaikille ole väliä( menee auto ja  oma henki, työpaikka ja jonkun henki ja mikään ei korvaa) huonoin skenaario.
Siis en tarkoita että onnettomuus olisi johtunut koodauksesta.,,mutta liian monta muttaa.sori

vmp

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 23.02.18 - klo:18:40
Jutellu useamman myyjän kanssa "aikaa likaa". Trafi ja takuut saattaa puuttua tähän koodaukseen onnettomuus tilanteessa, ja sitten myös vakuutusyhtiökin, siis vakavassa kolarissa, missä kaikki auton liikkeet tutkitaan, kun dataakin löytyy.
Mutta ei kaikille ole väliä( menee auto ja  oma henki, työpaikka ja jonkun henki ja mikään ei korvaa) huonoin skenaario.
Siis en tarkoita että onnettomuus olisi johtunut koodauksesta.,,mutta liian monta muttaa.sori

Hankala uskoa että valojen lisääminen perään päivänvalossa kiinnostaisi varsinkaan negatiivisessa mielessä. Ajovalothan syttyvät anturin voimalla hämärässä kuten vakionakin. Tietysti aina voidaan vetäytyä jonkin tyyppihyväksynnän taakse ja silloin niiltä räjäytetään p*rse irti hallinto-oikeudessa.  ::)
2022 Golf R

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy