Audi A4 B8 sisä/jalkatilavalojen koodaus

Aloittaja Pikajuna, 15.11.10 - klo:15:03

« edellinen - seuraava »

Pikajuna

Olen saanut aikaisemmin koodattua VAGCOM:in avulla jalkatilavalot päälle, niin että ne ovat päällä ajon aikana "tunnelma valoina". Tosin silloinkin sain ne pelkästään etujalkatiloihin. Takajalkatilavalot eivät jostain syystä silloin toimineet. Perus kilometrihuollon jälkeen kaikki koodaukset olivat kadonneet ja ne piti laittaa uudestaan sisään (TPMS, alaskääntyvät pelkääjän peili, ym). Tätä tunnelma valaistusta en ole kuitenkaan saanut aktivoitua loppuun asti. Valikossa tunnelmavalaistus näkyy ainoastaan harmaana tekstinä (punainen on aktiivinen väri), eikä sitä näin ollen pysyty säätämään ollenkaan.

Voiko perus "Consert" näyttöä jotenkin buutata ja kuinka se tehdään. Näin sen voisi mahdollisesti saada taas aktiiviseksi, vai missä vika mahtaa olla. Ohjeita järjestelmän buuttaamiseen löytyy ainoastaan noihin parempiin versioihin, mistä löytyy jo navigaattorit ym.

Autossa on sisävalopaketti ja jalkatilavalot toimivat aivan normaalisti kun auton ovet avaa/sulkee.
Tunnelma valaistus on aika kiva yksityiskohta näin pimeinä aikoina. Itselläni on ollut tapana pitää sitä aika "miedolla" teholla. On siitä ollut joskus hyötyäkin, kun pimeässä ajon aikana on pelkääjän paikalta joutunut kaivelemaan pudonnutta roinaa. Näin ei tarvitse laittaa sisävaloja päälle häikäisemään pilkkopimeällä mustalla maantiellä.

Alla vielä Localin ohjeistuksesta ote niiden aktivoimiseen:

Adjustable footwell lighting: DavidB8 reports at AudiZine.com (http://www.audizine.com/forum/showthread.php?346857-DIY-Ambiance-Lighting-%28Full-time-adjustable-foot-lighting%29 ) how to apparently enable adjustable footwell lighting on Audi A4 B8/A5 cars that do not have the adjustment menu enabled as standard. It is done via the hidden menu, see earlier in this article on how to enable and access the hidden menu. For MMI 2G the setting goes: DIAG SETTINGS -> APK 0x01, 0x0B, 0x0C -> Interior lighting (extended). For MMI 3G, go to 09 Cent. Elect., Coding 07, Long Coding Helper, Byte 16, enable bits 0 and 1 (enable front and rear footwell lights). Then in the hidden menu go to car, carmenuoperation, interior light from 0 to 1, then hit return and go to cardevicelist, enable Interior light. Finally reset the MMI (http://a6retrofit.tripod.com/articles/resetmmi.html).


Kiitoksia jo etukäteen! Olisi mahtavaa, jos joku Welho tämän ongelmatapauksen ratkaisee.
Audi A4 B8 2.0TFSI quattro S-tronic

rob-s

LainaaVoiko perus "Consert" näyttöä jotenkin buutata ja kuinka se tehdään. Näin sen voisi mahdollisesti saada taas aktiiviseksi, vai missä vika mahtaa olla

Epäilen suuresti ettei kyse ole radion buuttaamistarpeesta. Todennäköisesti sinun pitää VAGCOM:lla (Ross-Tech) laittaa jokin jalkatiloihin liittyvä "täppä" takaisin päälle, jolloin teksti muuttuu valikossa taas punaiseksi.

Itse en ole jalkatilojen valoja muuttanut mutta monia muita optioita autosta kylläkin.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pikajuna

Voihan tuo ongelma olla jostain täppäämisestä myös, muttakun olen poistanut asetukset ja aloittanut uudestaan alusta, mutta silti sama ongelma. Ihmetyttää suuresti, miksi en saa sitä ohjelmoitua päälle. Ovatko noi ohjeet jotenkin puutteelliset? Tuon koodauksen tekeminen on kuitenkin aika yksinkertainen noiden ohjeiden perusteella, eikä tuossa montaa eri vaihetta ole.

Onko jollain muulla ollut samankaltaisia ongelmia, vai toimiiko tunnelmavalaistus tämän koodauksen tehneillä aivan moitteettomasti?
Audi A4 B8 2.0TFSI quattro S-tronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy