EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus

Aloittaja Norush, 17.01.16 - klo:15:50

« edellinen - seuraava »

Norush

Omistan -11 Passat (B7) 1,6 TDI:n (manuaali). Kilometrejä on 130k taulussa. Tässä juuri ilmeni ilmeisesti EGR:n venttiilivika. Tämän tulkinnan tein oireista ja siitä, että auto tallensi muistiin vikakoodin P046C.

Oireina on hehkutusvalon vilkkuminen ja auton meneminen tuohon "limp home" -moodiin samaan aikaan. Kierroksia ei juurikaan saanut, ja nekin vähän tuntui aika ponnettomilta. Kun sitten tien poskeen pysäytti ja käynnisti auton uudelleen, niin kaikki toimi jälleen normaalisti. Tämä tapahtui ensiksi kerran, ja sitten muutaman sadan kilometrin jälkeen se toistuikin useasti 15 km sisällä ja viimeisellä kerralla jäi moottorin vikavalokin palamaan. Oikaiskaa joku toki, jos ette ole samaa mieltä viasta, nämä arviot on tehty täysin nettikeskustelujen perusteella, kun en erityisen paljon autojen päälle ymmärrä. :)

Otin yhteyttä pajaan, jonka nimi esiintyi joissakin muissa keskusteluissa, ja siellä saman tiedon perusteella diagnoosi oli tuo EGR:n venttiilin hajoaminen. Kallis osa ja hankalassa paikassa, joten hintaa korjaukselle olisi tullut. Vaihtoehdoksi tähän annettiin, että EGR tulpattaisiin, ja ohitettaisiin koodilla. Kyselin tähän takaisinkutsuun liittyen, siihen todettiinkin, että koodi tosiaan palautetaan tehtaan asetuksiin ja EGR olisi taas käytössä.

Nyt ihmettelen, että mitä tässä kannattaa oikein tehdä. Ã,,kkiseltään kuulostaa houkuttelevalta tuo EGR:n tulppaus. Ei ilmeisesti moottorille kovinkaan ystävällinen kapistus. Mutta toisaalta miten suhtautuu maahantuojan huolto, jos autoon on tehty muutoksia. Jossakin keskustelussa täällä mainittiin, että jos takaisinkutsuun ei mennä, voi tämä jopa näkyä katsastuksessa, joten pakko se on kuitenkin siellä käytää. Nyt käytännössä auto alkaisi hälyttelemään heti näiden muutosten jälkeen. Mitenköhän tämän asian kanssa kannattaa edetä?

Otetaan toki vastaan, jos on muitakin ideoita ongelman korjaamiseksi. Itse en kuitenkaan uskalla lähteä autoa kummemmin ronkkimaan.

Mks900

Itse tulppasin samanlaisesta moottorista ja saman vian takia egr:n putken. Eli tulppa on siinä imusarjan ja egr:n putken liitoksessa. Erittäin helppo paikka asentaa.
Tästä ei itselle tullut kuin vika koodi. Ei tullut siis mitään vikavaloa palamaan mittaristoon.
Ajattelin ottaa tulpan pois kun vien päästöhuijauspäivitykseen ja tyhjeentää vikakoodit.
Sen jälkeen tulppa takaisin paikoilleen ja ehkä softamuutos sen jälkeen.

Mks900

Lainaus käyttäjältä: Mks900 - 23.01.16 - klo:10:10
Itse tulppasin samanlaisesta moottorista ja saman vian takia egr:n putken. Eli tulppa on siinä imusarjan ja egr:n putken liitoksessa. Erittäin helppo paikka asentaa.
Tästä ei itselle tullut kuin vika koodi. Ei tullut siis mitään vikavaloa palamaan mittaristoon.
Ajattelin ottaa tulpan pois kun vien päästöhuijauspäivitykseen ja tyhjeentää vikakoodit.
Sen jälkeen tulppa takaisin paikoilleen ja ehkä softamuutos sen jälkeen.

Nyt kun keli lauhtui niin vikavalo syttyi. Eli tarvitsee sittenkin tehdä jotain muuta kun tulppaus.

Tälläinenkin vaihtoehto on:
http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i

jake_soomi

Virisoftapajat poistavat ohjelmallisesti EGR:n toiminnasta. Samalla voi kätevästi napata varmuuskopion kusetuskoodillisesta softasta, jonka voi myös hieman piristää ja palauttaa takaisin autoon päästökorjauksen jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: Mks900 - 26.01.16 - klo:19:04
Nyt kun keli lauhtui niin vikavalo syttyi. Eli tarvitsee sittenkin tehdä jotain muuta kun tulppaus.

Tälläinenkin vaihtoehto on:
http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

juhhi77

kylmeneekö auto egr poiston jälkeen?

undulaatti

Egr-venttiilin vaihtoa ehdotettiin myös minulle volkkarin huollossa. Hinta-arvio oli aika rapea, 2500â,¬ ja hyväksyntä olisi pitänyt tehdä alle tunnissa. Auto on Passat cc vm.09 kilsoja 215t. Emmin ja utelin, mitä muualla työstä veloitetaan ja sain tarjouksen, josta puuttui kakkonen edestä. Kyselin huollosta myös voisiko venttiilin ja imusarjan puhdistaa tai kokonaan ohittaa, mutta ei tullut kysymykseen. En oikein ymmäträ autojen päälle, vain ajelen sellaisella, joten kiinnostaa tietää, mitä tuolle venttiilille sitten kannattaisi tehdä. Huijausjutusta tuli ilmoitus kutsusta ehkä joskus myöhemmin, minun ei tarvitse siitä huolta kantaa. Nähtävästi riittää, kun kannan euroja volkkarille. Huimapyöräkin piti viime kesänä vaihtaa, sekin puolitoista tonnia. Auton hinta alkaa olla maksettu jo ainakin kahteen kertaan.
En tiedä, onko tämä oikea paikka näitä pohtia, kun olen uusi täällä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: undulaatti - 17.12.16 - klo:21:23
Egr-venttiilin vaihtoa ehdotettiin myös minulle volkkarin huollossa. Hinta-arvio oli aika rapea, 2500â,¬ ja hyväksyntä olisi pitänyt tehdä alle tunnissa. Auto on Passat cc vm.09 kilsoja 215t. Emmin ja utelin, mitä muualla työstä veloitetaan ja sain tarjouksen, josta puuttui kakkonen edestä. Kyselin huollosta myös voisiko venttiilin ja imusarjan puhdistaa tai kokonaan ohittaa, mutta ei tullut kysymykseen. En oikein ymmäträ autojen päälle, vain ajelen sellaisella, joten kiinnostaa tietää, mitä tuolle venttiilille sitten kannattaisi tehdä. Huijausjutusta tuli ilmoitus kutsusta ehkä joskus myöhemmin, minun ei tarvitse siitä huolta kantaa. Nähtävästi riittää, kun kannan euroja volkkarille. Huimapyöräkin piti viime kesänä vaihtaa, sekin puolitoista tonnia. Auton hinta alkaa olla maksettu jo ainakin kahteen kertaan.
En tiedä, onko tämä oikea paikka näitä pohtia, kun olen uusi täällä.

2500 euroa on kyllä suoranaista kusetusta EGR:n vaihdolle...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: undulaatti - 17.12.16 - klo:21:23

En tiedä, onko tämä oikea paikka näitä pohtia, kun olen uusi täällä.
On
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

Iso-Jaska

SKODA OCTAVIA SCOUT -15
SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

undulaatti

Oma lainaus: "Huijausjutusta tuli ilmoitus kutsusta ehkä joskus myöhemmin, minun ei tarvitse siitä huolta kantaa. Nähtävästi riittää, kun kannan euroja volkkarille. Huimapyöräkin piti viime kesänä vaihtaa, sekin puolitoista tonnia. Auton hinta alkaa olla maksettu jo ainakin kahteen kertaan."

Hankinpa "omavolkkari"-tunnukset ja huomasin, etyä autooni on ollut vuodesta 2015 asti NOx-päästöihin liittyviä laadunparannuskampanjoita. Niitä ei tietääkseni ole kuitenkaan tehty määräaikaishuoltojen (2 kpl) aikana, kun omavolkkarissa ne vielä näkyvät. Nyt alkaa jotenkin tuntua siltä, että olen ollut jotenkin tyhmä, kun en ole osannut noitakaan asioita pyydellä. Olikohan ne huimapyörän vaihtoon viitanneet käynnin nykimisen oireet sittenkin näistä pakokaasuongelmista johtuvia?

Miksi vaihdettuja osia ei muuten koskaan saa nähtäväksi? Laittaako volkkari ne autohajottamoille varaosakiertoon vai mihin ne laitetaan? Mistään ei voi päätellä, onko kottero vain saanut valohoitoa...

pomo

Kyllä ne vaihdetut osat pitää saara nähtäväksi.

Geoman

Minulla oli vastaava vika, saman ikäinen auto (2.0 TDI) ja saman verran ajettu. Merkkiliike myönsi HETI, että EGR:n pitää kestää pidempään ja  korjauksen hinta on 1'700, mutta tehdas tulee vastaan ja minun osuuteni on 700 euroa. Sen hyväksyin.

undulaatti

Lainaus käyttäjältä: pomo - 18.12.16 - klo:10:42
Kyllä ne vaihdetut osat pitää saara nähtäväksi.
Jokaisessa työmääräyksessä vwcenterissä lukee: Käytrttyjä osia ei palauteta asiakkaalle.
En ole ikinä saanut mitään nähtäväksi, vaikka olen sitä etukäteen pyytänyt. Vetoavat tuohon tekstiin. En myöskään ole saanut nähtäväkseni autoni huoltohistoriaa kuin vain työmääräyksinä ja laskuina. Ostin autoni autoliikkeestä käytettynä ja aikaisemmin tehdyistä huolto-ja korjaustöistä ei kuulema voi antaa uudelle omistajalle mitään tietoja, koska tietosuojalaki kuulema estää sen. Volkkari itse kyllä näkee, mitä autolle on tehty. Tuntuu hieman nurinkuriselta. Kysyin ostettaessa mm. onko autoa kolaroitu, johon sain vain suullisen vastauksen, ettei ole.
Passattini on ollut neljän vuoden aikan vwcenterin pajalla joko huollossa tai muusta syystä 16 kertaa neljän vuoden aikana. Volkkarille on siis periaatteessa kannettu euroja yhteensä tonnikaupalla kolmen kuukauden välein.
Ei uskoisi, että premiumluokan autoa täytyy näin paljon korjata/huollattaa. Ja aina asiakkaan laskuun. Ei ihme, että täällä käytetään nimitystä marmoritiski.
Aion kirjoittaa tästä jupakastani sekä volkkarille Saksaan että kaikelle kansalle Hesariin pienen kommenttikirjeen.

icemii

Tuo teksti tarkoittaa oletuksena ei palauteta, mutta jos ei ole takuun alaisesta osasta kyse niin pyytämällä sen saa itselle kyllä. Koska eihän se vw/audi huolto sinun auton vanhoja osia omista.
Itse olen mielenkiinnosta pyytänyt aina välillä osan matkaan (ei nyt tietenkään mitään konepeliin kokoisia :D )

SlowMotion

Lainaus käyttäjältä: undulaatti - 18.12.16 - klo:09:09
autooni on ollut vuodesta 2015 asti NOx-päästöihin liittyviä laadunparannuskampanjoita. Niitä ei tietääkseni ole kuitenkaan tehty määräaikaishuoltojen (2 kpl) aikana,

Kampanja tuli tosiaan näkyviin auton tietoihin jo tuossa vaiheessa, etukäteen, vaikka kampanjan toteuttaminen alkoi huomattavasti myöhemmin jonkun saksalaisviranomaisen annettua ensin hyväksyntänsä.

wille84

"Kampanja tuli tosiaan näkyviin auton tietoihin jo tuossa vaiheessa etukäteen, vaikka kampanjan toteuttaminen alkoi huomattavasti myöhemmin jonkun saksalaisviranomaisen annettua ensin hyväksyntänsä."

Kyllä, kampanja tuli ensin näkyviin mutta vaati viranomais hyväksynnän ennenkin sitä autoon sai laittaa.

"Jokaisessa työmääräyksessä vwcenterissä lukee: Käytrttyjä osia ei palauteta asiakkaalle."

"Kyllä ne vaihdetut osat pitää saara nähtäväksi."

Etenkin takuun alaisia osia ei voi antaa asiakkaalle, kun ne pitää olla tehtaalle/ maahantuontiin lähettettävissä. Sitä miksi niitä ei saa nähdä en tiedä, monissakin tapauksissa taas saa.

"aikaisemmin tehdyistä huolto-ja korjaustöistä ei kuulema voi antaa uudelle omistajalle mitään tietoja, koska tietosuojalaki kuulema estää sen. Volkkari itse kyllä näkee, mitä autolle on tehty. Tuntuu hieman nurinkuriselta. Kysyin ostettaessa mm. onko autoa kolaroitu, johon sain vain suullisen vastauksen, ettei ole."

Tämä on tehtaan ohjeistus/ laki tietoja ei saa luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Suullisessti juurikin näin asian voi ilmoittaa.

Julma.80

Mihin tuo tulppaava tiiviste tulisi asentaa? Kyseessä 2.0TDI CFFB-moottorilla varustettu ajoneuvo.
Tilasin ebaysta sokean peltitiivisteen+2×paperitiivistettä. Helpointa olisi laittaa imusarjalle tulevan putken päähän. Kuva myynti-ilmoituksesta.


James Thomson

Onko tuo oikea paikka?
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Wyfell

Lainaus käyttäjältä: Iso-Jaska - 17.12.16 - klo:21:45
Mulla on tuo simulaattori, ja toimii.

Mun vikakuvauksen voi lukea http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33365.0

Laitoinpa minäkin tuon simulaattorin tilaukseen. Onko kellään tuoreita kokemuksia aiheesta?


seppotaas

ERG venttiili alkoi kiukuttelemaan, hehkuvalo vilkkuu välillä taas ei. Vikakoodi on tuo P046C auto ei kyllä mene "limp-modeen". Päästöhuijaus takaisinkutsu korjaus on tehty eli oliskos helpoin tapa korjata poistattaa tuo ERG ohjelamllisesti käytöstä ? ehkä samalla optimoida ? miellellään en lähtisi tuota paskaa järjestelmää korjaamaan.
----------------------------------------------------------
Volle V60 D3 -11
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 D2 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

MTa

Alkoi itselläkin EGR kiukuttelemaan, koneena kylläkin 168tkm ajettu -11 2.0 CFFB. Moottorin vikavalo loistaa keltaisena ja tarttis päättää mitä tehdä. Onnistuuko EGR:n poistaminen vielä tässä vaiheessa kun vika on jo päällä? Merkkarilla katsottiin ja nollattiin koodit, seurattiin tilannetta ja nyt syttyi uudelleen n. 400km jälkeen. Harmillisen tyyris olisi korjata ainakin merkkarilla...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: MTa - 03.05.19 - klo:19:56
Alkoi itselläkin EGR kiukuttelemaan, koneena kylläkin 168tkm ajettu -11 2.0 CFFB. Moottorin vikavalo loistaa keltaisena ja tarttis päättää mitä tehdä. Onnistuuko EGR:n poistaminen vielä tässä vaiheessa kun vika on jo päällä? Merkkarilla katsottiin ja nollattiin koodit, seurattiin tilannetta ja nyt syttyi uudelleen n. 400km jälkeen. Harmillisen tyyris olisi korjata ainakin merkkarilla...

Onko huijausohjelma päivitetty?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jabajee

Viestihistoriasta päätellen kysyjän autona on Passat johon päivitys on tehty. Siinä tapauksessa egr remontti pitäisi mennä kyllä volkkarin piikkiin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 04.05.19 - klo:18:52
Viestihistoriasta päätellen kysyjän autona on Passat johon päivitys on tehty. Siinä tapauksessa egr remontti pitäisi mennä kyllä volkkarin piikkiin.

Jos huoltokirja on kunnossa ja huollot tehty ajallaan, niin kyllä. Tämän vuoksi asiaa kysyin!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: MTa - 03.05.19 - klo:19:56
Alkoi itselläkin EGR kiukuttelemaan, koneena kylläkin 168tkm ajettu -11 2.0 CFFB. Moottorin vikavalo loistaa keltaisena ja tarttis päättää mitä tehdä. Onnistuuko EGR:n poistaminen vielä tässä vaiheessa kun vika on jo päällä? Merkkarilla katsottiin ja nollattiin koodit, seurattiin tilannetta ja nyt syttyi uudelleen n. 400km jälkeen. Harmillisen tyyris olisi korjata ainakin merkkarilla...
Päivitys saattaa aiheuttaa EGR:n vikaantumisen, koska venttiilin liikerata kasvaa päivityksen jälkeen ja alkuperäisen ohjelman mukainen liikerata on ollut pienempi ja karstaannut venttiilin varsi "ottaa vastaan". Tällä perusteella sen korjaus kuuluu "Merkkarille".

MTa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.05.19 - klo:18:57
Jos huoltokirja on kunnossa ja huollot tehty ajallaan, niin kyllä. Tämän vuoksi asiaa kysyin!

Kaikki on ajallaan tehty ja kunnossa. Huijauspäivitys tehty 1v 10kk sitten, ja siihen myös merkkarilla vetosin. Vastaantulokysely lähti eteenpäin maahantuojalle ja viime viikolla tuli viestiä että ei heru. Nyt sitten vaihtoehtoja puntaroidaan...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: MTa - 06.05.19 - klo:10:08
Kaikki on ajallaan tehty ja kunnossa. Huijauspäivitys tehty 1v 10kk sitten, ja siihen myös merkkarilla vetosin. Vastaantulokysely lähti eteenpäin maahantuojalle ja viime viikolla tuli viestiä että ei heru. Nyt sitten vaihtoehtoja puntaroidaan...

Mihin vetosivat ettei mene tuohon volkkarin takuuseen, joka on 250tkm saakka? En jaksa linkkiä tähän puhelimella hakea, mutta tälläkin foorumilla jaettu useaan kertaan.

https://www.volkswagen.fi/fi/volkswagen-tietoa/EA189-dieselmoottorit.html
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

MTa

Viesti oli lyhyt ja ytimekäs, ei siinä paljon perusteltu. Nuo takuuhommat tuli kahlattua läpi aikaisemmin, ja olivat myös tiedossa silloin kun merkkarin tiskillä tästä väännettiin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: MTa - 06.05.19 - klo:10:41
Viesti oli lyhyt ja ytimekäs, ei siinä paljon perusteltu. Nuo takuuhommat tuli kahlattua läpi aikaisemmin, ja olivat myös tiedossa silloin kun merkkarin tiskillä tästä väännettiin.

Joku tässä hommassa haisee eikä mene minulle läpi. Joko merkkaria ei ole kiinnostanut homma tai sitten jotain jätetään kertomatta!

"Päivityksen jälkeinen turva kattaa yhteensä 11 osaa, jotka liittyvät pakokaasun takaisinkierrätykseen, polttoaineen ruiskutukseen ja pakokaasun käsittelyyn: lambdatunnistin, lämpötilantunnistin, pakokaasun takaisinkierrätyksen venttiili, paine-erotunnistin, ruiskutussuutin, korkeapainepumppu, (polttoaineen) jakokisko, paineensäätöventtiili, painetunnistin ja ruiskutusputki.

Veloitukseton päivityksen jälkeinen turva on voimassa 24 kuukautta teknisen toimenpiteen suorittamisen jälkeen tai siihen asti, kun auton kokonaiskilometrimäärä ylittää 250 000 km (sen mukaan, kumpi toteutuu ensin). Turva koskee takautuvasti myös kaikkia autoja, joihin tekninen toimenpide on tehty jo aiemmin."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

MTa

Kieltämättä vähän siinä viestin saamisen jälkeen leuka loksahti, kun tuolla aika selvästi on kerrottuna mitä takuu kattaa. Odottelen kyllä vielä jonkinasteista jatkoselvitystä merkkarilta siitä, mihin tuo korvaamattomuuspäätös heidän mielestään perustuu.

seppotaas

Tuota täytyy nyt lähteä itsekin selvittämään, on aina huollettu VW:llä ja 145tkm on taulussa.
----------------------------------------------------------
Volle V60 D3 -11
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 D2 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy