Onko mitään fiksumpaa vaihtoehtoa kuin säteily lämmitin

Aloittaja isoaisa, 06.11.15 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 06.11.15 - klo:19:44
Ei ole hajuakaan miten se tehdään - mutta ei kai minun tarvitsekaan tietää.

Isukki opetti kun oli pieni tyttö, että pistä vain lämmityslaitteen vipu kuumalle eli sinne punaiselle päin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.11.15 - klo:19:52
Voi jeesus.Eiks teil oikeesti ole kokemuksia ku huollon pojat.300w lämmittää koneen.Just.

Nyt en ymmärtänyt sarkasmiasi. Ei ollut kyse siitä, että huollon pojat lämmittäisivät koneeni 300watin säteilylämppärillä kyllä se kone lähtee käymään ihan muilla tavoilla.

55kW

Lainaus käyttäjältä: nackerton - 06.11.15 - klo:16:56
Nauriksesi lohkossa olisi muuten paikka tulppamalliselle lämmittimelle, se toimii tehokkaammin kuin kylkeen tuleva lämmityselementti.

http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuotehaku-henkiloauto?action=vehicleDetails&vehicleId=1285242190

Tuo tulppa lämmittää sylinterikannen päästä säteilemällä/johtumalla. Ei ole erityisen hyvä lämmitin.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.11.15 - klo:19:52
Voi jeesus.Eiks teil oikeesti ole kokemuksia ku huollon pojat.300w lämmittää koneen.Just.
No on jotain. Olen kokeillut työmatkaa pakkasina säteilylämmittimen kanssa ja ilman. Autona VI Golf 1.4 TSI. Ilman lämppäriä ei 6 km matkalla ehdi kovilla pakkasilla lämmetä lainkaan. Alle -15 ja 10 minuutin aikana ei koneenlämmöt ehdi nousta niin että viisari värähtäisi. Lämppäri kytkettyinä samanalaisina päivinä alkaa puolessa välissä hönkimään lämmintä ja perille päästyä moottorin lämpömittari näyttää 90. Kyllä siitä on hyötyä.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

skriko

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 06.11.15 - klo:19:30
Oma kokemus on, että öljypohjalämmitin toimii erinomaisesti. Notkistaa mukavasti öljyt ja auto käynnistyy kuin sen kuuluisan palmun alta.

Tästä on sen verran kokemusta jota Rami tuolla toivoi. Jo muinaisina aikoina, kun ei ollut keksitty minkäänlaisia lämppäreitä, isäni laittoi matalan sähköhellan auton öljypohjan alle. Hella oli aina päällä ja pakkasilla johto vain seinään, levy hehkuvan punaiseksi, ja auto -35 asteen pakkasesta kuuluisan palmun alta käymään. Oli siinä kansa ihmeissään.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.11.15 - klo:19:56
Nyt en ymmärtänyt sarkasmiasi. Ei ollut kyse siitä, että huollon pojat lämmittäisivät koneeni 300watin säteilylämppärillä kyllä se kone lähtee käymään ihan muilla tavoilla.
Olet yhtä tyhmä ku ennenkin.Kylhän auto käyntiin lähtee.Mut kumpi parempi.300w säteily vai pumpullinen 1000w.Sama hinta mut toisaalta sama jos ostaa tsiippoja.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.11.15 - klo:20:03
Olet yhtä tyhmä ku ennenkin.Kylhän auto käyntiin lähtee.Mut kumpi parempi.300w säteily vai pumpullinen 1000w.Sama hinta mut toisaalta sama jos ostaa tsiippoja.

Olin siis aina käyttänyt tuota  noin 800w vettä lämmittävää lohkolämppäriä. Mistäs minä sen tiesin kun laittoivat BMW:n 2003 lämppärin, että laittoivat 300w säteilylämppärin. Ihmettelin vain, että miksi vesi ei lämpiä, kun on ennenkin lämminnyt ja huollon pojat kertoivat syyn olevan juuri tuon säteilylämmittimen, joka oli minulle aivan uusi kokemus 2003. Kysyessäni miksi laitoitte tuollaisen joka ei lämmitä vettä, vastasivat että ei ole autossasi paikkaa moiselle.
Mutta kuten tuolla jo aikaisemmin kerroin, kyllä se 300w:kin hyvin lämmittää kun vain lisää lämmitysaikaa kolminkertaiseksi verrattuna vanhaan vettä lämmittävään.
Vielä kun mainitsit minun olevan yhtä tyhmä kuin ennenkin, niin voi olla. Siinä tapauksessa vaimosi, äitisi tai sisaresi osaa varmaankin tarkemmin kertoa säteilylämmittimien tai vesitilaalämmittävien lämppäreiden paremmuudesta.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.11.15 - klo:20:11
Mutta kuten tuolla jo aikaisemmin kerroin, kyllä se 300w:kin hyvin lämmittää kun vain lisää lämmitysaikaa kolminkertaiseksi verrattuna vanhaan vettä lämmittävään.

Voi ollakin että lämmittää hyvin, mutta ei lämmitä yhtä hyvin kuin se kilowattinen kolmasosalla käyntiajasta. Silloin varsinkin kun sitä lämpöä tarvittaisiin (-20 ja alle) tuo 300w on yksi lehmän hönkäys pakkasella joka katoaa kuin pieru suvituuleen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.11.15 - klo:20:11
Olin siis aina käyttänyt tuota  noin 800w vettä lämmittävää lohkolämppäriä. Mistäs minä sen tiesin kun laittoivat BMW:n 2003 lämppärin, että laittoivat 300w säteilylämppärin. Ihmettelin vain, että miksi vesi ei lämpiä, kun on ennenkin lämminnyt ja huollon pojat kertoivat syyn olevan juuri tuon säteilylämmittimen, joka oli minulle aivan uusi kokemus 2003. Kysyessäni miksi laitoitte tuollaisen joka ei lämmitä vettä, vastasivat että ei ole autossasi paikkaa moiselle.
Vielä kun mainitsit minun olevan yhtä tyhmä kuin ennenkin, niin voi olla. Siinä tapauksessa vaimosi, äitisi tai sisaresi osaa varmaankin tarkemmin kertoa säteilylämmittimien tai vesitilaalämmittävien lämppäreiden paremmuudesta.Totta.Ã,,itikin osaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.11.15 - klo:20:03

Ainoastaan todellinen argumentaation mestarimieli osaa vastata näin viiltävästi.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.11.15 - klo:19:56

Rami ei tainnut siis ymmärtää että tässä tarkoitin ihan muuta konetta kuin auton. ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.11.15 - klo:20:16
Voi ollakin että lämmittää hyvin, mutta ei lämmitä yhtä hyvin kuin se kilowattinen kolmasosalla käyntiajasta. Silloin varsinkin kun sitä lämpöä tarvittaisiin (-20 ja alle) tuo 300w on yksi lehmän hönkäys pakkasella joka katoaa kuin pieru suvituuleen.

Millaista lämmitystä sitten itse suosittelet autoon johon on vain mahdollista laittaa säteilylämmitin. Lämmittää se säteilylämmitin 300w kolmessa tunnissa varmaankin paremmin kuin tunnissa, vaikka ei silloinkaan yhtä hyvin kuin 1000w.
Onneksi on ollut taas 6 vuotta lämmin talli, eikä tarvitse muutenkaan koskaan lähteä pakkasesta autolla, niin ei tarvitse hankkia minkäänlaista lämmitintä.

ram1

Et ole ainoa jolla ollu Celica.Mut silloin olikin lohkolämppäri.Nykyään ei ole.Mielestäni silti topikissa pysyttäessä sanon et pumpullinen letku parempi ku 300w säteily.Mulla ollut kaikkea ja oma toteamus näin
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Jultsu

Mihin autoon ei muka saa webaa asennettua?

On se 300w varmasti 300 kertaa parempi kuin 0w lämmitysteho.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.11.15 - klo:20:31
Et ole ainoa jolla ollu Celica.Mut silloin olikin lohkolämppäri.Nykyään ei ole.Mielestäni silti topikissa pysyttäessä sanon et pumpullinen letku parempi ku 300w säteily.Mulla ollut kaikkea ja oma toteamus näin

Tammer autossa väittivät keväällä 2004, että vuosimallin 2004 Toyota Celica 1,8 VVti:n ei saa muuta kuin säteilylämmiitimen.

ram1

Weba kiva ,Se totuus.Mut jos parin tonnin auto.Ja huollot päälle.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.11.15 - klo:19:53
Isukki opetti kun oli pieni tyttö, että pistä vain lämmityslaitteen vipu kuumalle eli sinne punaiselle päin.
Jos autossa on Climatronic automaatti, ja lämpötila-asetus käänetään maksimiin, niin jäävätkö venttiilit auki-asentoon kun virrat otetaan pois?

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.11.15 - klo:20:35
Tammer autossa väittivät keväällä 2004, että vuosimallin 2004 Toyota Celica 1,8 VVti:n ei saa muuta kuin säteilylämmiitimen.
No mulla oli 72 ja 79.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.11.15 - klo:20:31

Luulen, että ketjun aloittajan hankintalistalla ei ollut webasto, vaan joku huokeampi versio.
Itselläni oli muuten 1983 bensalämmitin tuolloin Ardic nimeltään. Olikin hieno kapistus kun ilmaiseksi vuoden vanhassa autossa tuli. Akun vei vaan pari kertaa tyhjäksi.

ram1

Näin ne ketjut elää.Mut olen silti sitä mieltä et pumpullinen TT parempi ku säteily.Mut kukin tekee niinkuin haluaa.Weba jees mut 2 tonnia ja huollot päälle.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.11.15 - klo:20:46
Näin ne ketjut elää.Mut olen silti sitä mieltä et pumpullinen TT parempi ku säteily.Mut kukin tekee niinkuin haluaa.Weba jees mut 2 tonnia ja huollot päälle.

Olikos täällä nyt jossain joku sitten kysynyt kumpi on parempi. Eikös ketjun aloittaja juuri kertonut säteilylämmittimen olevan niin tehoton ja kaipasi apua muunlaisen lämmittimen hankintaan.
Lämmin autotalli jees mut 35 000 ja vastike päälle.

ram1

Ketjuhan oli jees.Jos haluaa jotain muuta ku säteilyn.Täällä joutuu tappelee siitäkin.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Eka Golf

Ollut kaikenlaisia lämppäreitä ja yksi auto ilman lämppäriä, kaikki lähteneet käyntiin. Nyt eka "nurmikonlämmitin" ja varmaan öljyjä lämmittää mutta kaun kestää ajaa ennen kuin kabiini lämpiää jos ei käytä sisätilalämppäriä. Kaikkiin autoihin voi asentaa letkulämppärin jos haluaa myös nesteet lämpimäksi ilman sähköllä. Yhteen vaimon kauppakassiin asensin romikselta ostamani letkulämppärin (vastuksen) ylävesiletkuun ja hyvin lämmitti nesteet.  8)

transit

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.11.15 - klo:19:53

sulla on ollut hyvä isi kun opetti tytölle - ikääsi en tiedä mutta vaimon isi opetti vain veljelle, nuorempi - meillä ei ollut autoa mun lapsuudessa joten mitään en ole perinnöksi siltä saralta saanut

nackerton

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.11.15 - klo:20:31

Joissain uusissa Mersuissa sillä voi kuulemma lämmittää vain ohjaamon, ei moottoria ;D

Jultsu

Uskotaan jos se on tehtaan jäljiltä asennettu noin. Jos se asennetaan jälkikäteen (mihin tahansa autoon) niin aivan satavarmasti voi itse valita sen letkuvälin mihin tuo lämmitin tungetaan. Ongelmaksi voi tietysti muodostua sen auton AC-yksikön kanssa jutteleminen jos siellä on sähköohjattua termostaattia tai muita venttiileitä erottamassa sisä ja ulkokiertoja. Onko tuommoisia sitten näissä uudemmissA?

M@tti

Käytetäänkö säteilylämmittimen asennuksessa piirasvaa?
Varmasti oli syytä.
ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

nackerton

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 07.11.15 - klo:11:13
Uskotaan jos se on tehtaan jäljiltä asennettu noin. Jos se asennetaan jälkikäteen (mihin tahansa autoon) niin aivan satavarmasti voi itse valita sen letkuvälin mihin tuo lämmitin tungetaan. Ongelmaksi voi tietysti muodostua sen auton AC-yksikön kanssa jutteleminen jos siellä on sähköohjattua termostaattia tai muita venttiileitä erottamassa sisä ja ulkokiertoja. Onko tuommoisia sitten näissä uudemmissA?

Saapa varmaan, mutta käynnistyykö auto? Ilmeisesti moottorinohjaus alkaa hourailla siitä hyvästä noissa tekniikan ihmeissä.

Hannes

Tulevaan octavia 1.8 TSI:n valitsin Defan pumpullisen letkulämmittimen, 1.8 TSI moottorissa on käsittääkseni sähkö ohjattu termostaatti, ilmeisesti kumminkin toimii koska tuollainen on suositus listalla defalla, onkohan kenelläkään kokemusta tuosta yhdistelmästä.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: M@tti - 07.11.15 - klo:11:33
Käytetäänkö säteilylämmittimen asennuksessa piirasvaa?
Varmasti oli syytä.

Kyllä sinne jotain valkoista tahnaa laitetaan vastuksen ja raudan väliin. Ohjeessa luki muistaakseni "johtumista parantava rasva", niin liekkö tuota pii-rasvaa...

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy