Tiguan 2016.

Aloittaja europe, 01.09.15 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

Taurus

Totta moottorivaihtoehtoja enemmän ja hintakorotus ei kovin paha mutta moottoriskaalan yläpäässä hirmuinen hinta. Tänään Berliinissä kansainvälinen Skodan ensi-ilta Kodiaqista ->miltei sama kopio kuin Tiguanista  mutta liian pitkä minulle ja markinoille pääsy Suomessa melko myöhässä. Muutamat yksityiskohdat parannuksia aikaisemmista malleista. Monipuolisempi varustus ja muotoiltu Suomen olosuhteisiin painaa enemmän valitaani Tiguaniin.
Yeti 1.4 TSI Green tec Experience, Mato Brown ja Black Magic kattolla, Tiguan Comfortline 1,4 TSI ACT DGS autom.

zobuli

2.0 TSI Highline autoveroton hinta nousi noin 470 euroa. Lisävarusteista lähes kaikki varusteet, joita itse olin valinnut, ovat nousseet 5 euroa, paitsi nahkapenkkien hinta on LASKENUT 130 euroa.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

sljk

Onko kellään uutta tigua varapyörällä varustettuna? Kiinnostaisi kuinka pyörä ja sen kilkkeet irtoaa kontista. Saako siis varapyöräversiosta halutessa täyden tavaratilan?

Gerge

Minulla on vararengas tulossa koska muutoin ei olisi tullut välipohjaa. Silloin ei valitettavasti ollut vararenkaalla varustettua autoa näytillä joten ei tietoa miten helposti olisi poistaa. Luultavasti poistamalla on kuitenkin peltiä näkyvillä. Nykyään saa ilmeisesti tilata välipohjalla ilman vararengasta.
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

sljk

Olettaisi tuon varapyörän mukana tulevan välipohjan sujahtavan myös tavaratilan pohjalle, jos pyörän ja sen toppaukset poistaa.

Taurus

Linkin mukaan välipohjan tila näyttää olevan olematon jos on vararengas mukana:
http://www.autoexpress.co.uk/95803/vw-tiguan-se-2016-review-pictures#14
Yeti 1.4 TSI Green tec Experience, Mato Brown ja Black Magic kattolla, Tiguan Comfortline 1,4 TSI ACT DGS autom.

Gerge

Hyvällä lykyllä ohjekirja mahtuu sinne kun ei hansikanlokerosta enään löydy sille oma tila eikä mahdu penkkien alla oleviin lokeroihin! En oikein ymmärrä miksi pitää olla kuutiometrikaupalla styroxia vararenkaan ympärillä.
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

brb

Lainaus käyttäjältä: Taurus - 11.09.16 - klo:16:39
Linkin mukaan välipohjan tila näyttää olevan olematon jos on vararengas mukana:
http://www.autoexpress.co.uk/95803/vw-tiguan-se-2016-review-pictures#14

VW:n ilmoituksen mukaan tavaratilan koko ilman kantta on 520 litraa, joka tekisi kannen kanssa 520 l - 130 l =390 l. TM:n 15/2016 koeajossa tilavuudeksi mittalaatikoilla mitattiin 500/390 litraa.

Ero on siis aika suuri ja selittyy tavaratilan verhon alle jäävällä lastauskorkeuden erolla 47/63 cm.

VW:n esitteissä joskus esitetty 615 litran max. tavaratila on siis mitattu ilman tavaratilan kantta ja ja takaistuimet äärimmäiseen etuasentoon siirrettynä. Auto on silloin kaksipaikkainen.

Jos auton vaihdossa päädyn Tiguun, niin nuo tavaratilan lisälitrat ja korkeus kyllä houkuttaisi. Arkiajossa ja muutenkin suurimman osan aikaa se vararilla takapaksissa olis kuitenkin ihan kiva juttu.

brb

#68
Aprikoin uuden nelivetoisen Tiguanin valintaa välillä 1.4 TSI manual ja 2.0 TDI manual. Kummallekin moottorille luvataan sama max. teho 110 kW ja lähes identtiset suoritusarvot.

TSI vääntää 250 Nm/1500-3500 rpm ja TDI 340 Nm/1750-3000 rpm.. TDI:n vääntö ylittää TSI:n lukenat rpm-lukemaan 4250 rpm saakka, eli antaa tuolla pyörimisnopeusalueella enemmän tehoa kuin TSI.

Omassa ajossa (vajaa 10 000 km/vuosi) diesel ei ole taloudellisin valinta.

Olisiko se kuitenkin nettilaskurin dsl vs bensa antaman reilun 200 â,¬/vuosi lisähinnan väärti?

Dieselin korkeammasta hankintahinnasta olettaisi saavan myös vaihdossa jotain takaisin?

Kumman valitsisitte, kun dsl maksaa reilun 3000 â,¬ bensaa enemmän?

Gerge

Itse tykkään kovasti väännöllä ajamisesta ja minusta jotenkin se sopii tämän tyyppiselle autolle. 2.0 TDI on tilauksessa mutta valinta oli minulle sikäli helppo kun hevosta ja venettä tulee vedettyä ja kilometrejä kertyy noin 25 000 vuodessa. Jos ei ole tarvetta vetää suuria kuormia eikä usein ole paljon porukkaa autossa niin bensa voisi olla järkevämpi vaihtoehto.
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

TAG

Lainaus käyttäjältä: brb - 04.10.16 - klo:19:11
Aprikoin uuden nelivetoisen Tiguanin valintaa välillä 1.4 TSI manual ja 2.0 TDI manual. Kummallekin moottorille luvataan sama max. teho 110 kW ja lähes identtiset suoritusarvot.

TSI vääntää 250 Nm/1500-3500 rpm ja TDI 340 Nm/1750-3000 rpm.. TDI:n vääntö ylittää TSI:n lukenat rpm-lukemaan 4250 rpm saakka, eli antaa tuolla pyörimisnopeusalueella enemmän tehoa kuin TSI.

Omassa ajossa (vajaa 10 000 km/vuosi) diesel ei ole taloudellisin valinta.

Olisiko se kuitenkin nettilaskurin dsl vs bensa antaman reilun 200 â,¬/vuosi lisähinnan väärti?

Dieselin korkeammasta hankintahinnasta olettaisi saavan myös vaihdossa jotain takaisin?

Kumman valitsisitte, kun dsl maksaa reilun 3000 â,¬ bensaa enemmän?

Jos kilometrit ovat tuota luokkaa, niin ei tuossa mitään aitoa valintaa ole. Bensamoottori on huomattavasti parempi vaihtoehto, jos sitä tukee jo pelkkä hankintahinnan ero. Dieselin hankintaan ei ole juuri mitään muuta perustetta kuin valtavat kilometrit, jolla sen käyttö muodostuu edullisemmaksi. Diesel on täynnä kaikenlaista turhaa tekniikkaa, jolla se on tehty edes rekisteröitikelpoiseksi tieliikennekäyttöön. Diesel on kuoleva laji, ei siitä kannata enää ilman painavaa syytä haaveilla.  Ã,,änettömyys ja värinättömyys ovat bensamoottorin etuja. Koko autosta tulee sivistyneempi ajaa.

Itsellä on edellisen sukupolven Tiguan 2.0 TDI, joka menee 10 tunnin kuluttua ohjelmistopäivitykseen, jolla poistetaan päästöhuijaukset koneesta.

Trent

No pitipä sitä tännekin kirjautua, nyt kun on ensimmäinen VW tulossa taloon. Laitetaas tähän oman tilauksen specsit perään.
Eli elokuun alussa tuli tilattua Tiguan Higline 2.0TDI 190hv versio. Lisävarusteista ruksattiin Led ja traveller-paketit, nahat, polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja vetokoukku. Toimitus tilaushetkellä oli tammi-helmikuu, ja jälkeen päin kyselin pari viikkoa sitten, niin silloin puhuttiin tuotantoviikosta 6 ja toimitus vk10, eli maaliskuun puolella. Tehdas ei kuitenkaan vielä ole tuotantoviikkoa vahvistanut.

Auton vaihtoajatus lähti liikkeelle Ford Kugasta, jonka koeajo ei juuri aiheuttanut mitään tunteita. Sen jälkeen silmä osui uuteen Tiguaniin, ja koeajettiin Highline 2.0tsi. Mieluisa koeajo jothi tarjouskyselyrumpaan. Meille milteinpä ainut vaihtoehto oli diesel, ja tuon 150hvn koeajon jälkeen päädyimme tilaamaan tuon tehokkaamman 190hv version. Mielestämme tuosta 150hv:stä puuttui se viimeinen potku, kuten jossain lehden koeajossakin on mainittu, sillä pärjäisi n. 80-90% ajoista, mutta kun on tottunut "räväkkäämpään" voimaan, piti tuo tehokkaampi sitten tilata. Tuo 2.0tsi oli myös erittäin mieluisa, ja jos kilometrejä ei tulisi näin paljon kuin nykyiseltään tulee, 20-30tkm/vuosi, olisin ehdottomasti valinnut tuon bensan.

Loppuun vielä yksi tekninen kysymys, jos jollakulla sattuisi olemaan tietoa aiheesta. Vertaillessa noita diesel malleja 150hv vs 190hv, huomasin n. 20kg omamassa eron mallien välillä. Osaisiko joku tarkentaa mistä moinen ero massoissa? Vaikea tuota on isommilla jarruilla yms. perustella, joten mieleen juolahti, olisiko noissa eri dsg laatikko moottorin jatkeena, tehokkaammassa kestävämpi..?
VW Tiguan II Highline 2.0 TDI 140kw -17

Gerge

VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

Husky

Yksi musta tiguan löytyy jo avk:lta
Aj alle 5 tkm ja reilut pari kk vanha.

brb

#74
Uuden Tiguanin 1.4 TSI moottori on varustettu jakoketjun sijaan -hihnalla. Miten hihnaratkaisu on toteutettu ja mikä on sen vaihtoväli km/vuosi ? Joissain lähteissä kerrotaan hihnan uivan öljyssä ja olevan huoltovapaa. Mikä mahtaa olla totuus?

Vai onko huoltovapaus samaa tasoa, kuin aiemmalla ketjuratkaisulla?

Gerge

Eikös viikolla 45 yleensä uusi vuosimalli mene tuotantoon? Sattuisko jollain olla tietoja josko jotain muutoksia olisi jo tulossa? Toisessa foorumissa oli puhetta että usb liitin tulisi keskikonsoliin siihen taakse 12v pistokkeen viereen (kuten on ollut muutamassa youtube videossa).
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

brb

Mahtaako netistä löytyä 2017 Tiguanin omistajan käsikirja tai owners manual. Itse en onnistunut sellaista bongaamaan.

Gerge

Lainaus käyttäjältä: brb - 01.11.16 - klo:17:38
Mahtaako netistä löytyä 2017 Tiguanin omistajan käsikirja tai owners manual. Itse en onnistunut sellaista bongaamaan.
Jos jostan löydät sopivan VIN numeron niin täältä saa esille:

http://www.volkswagen.co.uk/owners/manuals
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

Gerge

VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

zobuli

https://youtu.be/X3hwapJxgTE?t=25
Onko tietoa, pystyykö Tiguaniin ohjelmoimaan VCDS:n avulla myös tuollaiset "liikkuvat" suuntavilkut?  ::)
Muistaakseni/mielestäni vakiona ei ainakaan ole tuollaista.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Make66

Keskiviikkona auton luovutus ja saan käyttööni 1,4 tsi dsg etuvedolla, varustelu comfort muutamalla lisävarusteella.
Palataan tunnelmiin myöhemmin 8)

Juihi

Lokakuun alusta otettu käyttöön 2.0 TSI Highline. Eka päivästä lähtien adaptiivinen vakkari herjasi ja oli käytännössä deaktivoituna koko ajan. Auton sammutus poisti vian hetkeksi. Auton korjaaminen vei aikansa, ensin tehtiin softapäivitys ja pitkän harkinnan jälkeen suostuivat vaihtamaan tutkan joka on integroitu etu vw merkkiin. Nyt auto vihdoin toimii ja tuskaiset ekat 2 kk kohta takana. Muuten auto ollut hyvä ja kaikin puolin muuten olen ollut tyytyväinen. Talvikiekoiksi hankin MAK vanteet ja HP nastat 18" alle.
Superb 1.8 T DSG elegance vm.2011, BMW Active Tourer 225i A vm. 2015, Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG Highline vm.2016, Skoda Kodiaq 2.0 TSI Sportline DSG 2019

zobuli

No jopas, harmi että heti uutena oli jo vikaa. Onneksi kuitenkin vika korjaantui! Itsellä vielä pari kuukautta odotusta jäljellä, mikäli ei aikataulu muutu tämän hetkisestä arviosta.
Oletko vielä kerennyt tankkaamaan autoa monta kertaa? Mitä kulutuksia olet saanut, joko ajotietokoneen ilmoittamana tai itse laskettuna?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Juihi

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 14.11.16 - klo:20:46
No jopas, harmi että heti uutena oli jo vikaa. Onneksi kuitenkin vika korjaantui! Itsellä vielä pari kuukautta odotusta jäljellä, mikäli ei aikataulu muutu tämän hetkisestä arviosta.
Oletko vielä kerennyt tankkaamaan autoa monta kertaa? Mitä kulutuksia olet saanut, joko ajotietokoneen ilmoittamana tai itse laskettuna?

Ei tule seurattua. Vapaa autoetu niin ei tuo merkitse... en ole välille jäänyt eli kyllä sillä pitemmänkin pätkän vetää ;)
Superb 1.8 T DSG elegance vm.2011, BMW Active Tourer 225i A vm. 2015, Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG Highline vm.2016, Skoda Kodiaq 2.0 TSI Sportline DSG 2019

Make66

No niin, nyt on huruteltu jo huomattavat 150km. Opeteltavaa on jonkin verran kun aikaisemmat kulkuneuvot ovat olleet ns perusmalleja. Adaptiivinen vakkari on huippu systeemi ja toimii hienosti. Valoja pääsee testaamaan huomenna mökkimatkalla kuinka toimivat ja miltä näkymä näyttää vs Volvo V40 xenon valoihin nähden. Contin nastat rapisevat vielä hieman (Vesikeli Etelä-Suomessa) mutta eiköhän se tasaannu. Takaluukun easy open on hieman haastava, jalkaa joutuu näyttämään kohtuuttoman paljon, tarvinneeko päivitystä tms? Varusteinahan tässä oli travel- ja ledpaketti koukun lisäksi.

Gerge

Onneksi olkoon! Itse odottelen vielä tuotantoviikkoa (auto tilattu heinäkuussa). Easy open kuulema temppuilevaa sorttia (http://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=361).
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Make66 - 17.11.16 - klo:22:40
No niin, nyt on huruteltu jo huomattavat 150km. Opeteltavaa on jonkin verran kun aikaisemmat kulkuneuvot ovat olleet ns perusmalleja. Adaptiivinen vakkari on huippu systeemi ja toimii hienosti. Valoja pääsee testaamaan huomenna mökkimatkalla kuinka toimivat ja miltä näkymä näyttää vs Volvo V40 xenon valoihin nähden. Contin nastat rapisevat vielä hieman (Vesikeli Etelä-Suomessa) mutta eiköhän se tasaannu. Takaluukun easy open on hieman haastava, jalkaa joutuu näyttämään kohtuuttoman paljon, tarvinneeko päivitystä tms? Varusteinahan tässä oli travel- ja ledpaketti koukun lisäksi.

Oletko ehtinyt saamaan yhtään enempää ajokokemuksia? Itseäni kiinnostaisi jonkin verran Tiguan 1.4 TSI + etuveto + DSG -yhdistelmällä, mutta koeajoautot tuppaavat kaikki olemaan 2.0 TDI:tä nelivedolla
VW Passat Variant GTE

Make66

Nyt mittarissa 800 km ja mukavasti on mennyt. Kaikki lisävarusteet toimivat laadukkaasti paitsi se takaluukku. Ohjaustuntuma on hyvä näin kevyellä kaasulla ajettuna. Eli ei kurveihin liian kovaa. Moottori ja vaihteisto siis toimii hyvällä tasolla mielestäni. Ohitustilanteita on ollut muutama missä vauhti 70 kmh-->100 kmh sujuu kohtuu ripeästi. 100kmh+ nopeuksia en ole virallisesti ajanut mutta vastusta tuntuu olevan silloin hieman enemmän :) Tilat ovat hulppeat V40 jälkeen.

zobuli

Lainaus käyttäjältä: Gerge - 08.11.16 - klo:22:23
Täältä löytyisi Tiguanin omistajan käsikirja:

https://drive.google.com/drive/folders/0B5hT9R4nG0yiNW42OWJkUVFRckk

Onko joku löytänyt suomenkielistä ohjekirjaa?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Make66

3tkm ajettu nyt ja on se kiva. Kovasti tuota bensiiniä tuppaa menemään, mitattu keskikulutus on ollut 7,16l/100km, auton pitkäaikainen näyttää vastaavalle ajalle 6,7l/100km. Ajot yli 50% maantietä vakkarin avustuksella. Sisustuksesta tykkään kyllä tosi paljon ja on mukavaa että on härpäkkeitä. Takapenkillä olen päässyt matkaamaan 300km ja matkustusolot ovat takapenkillä kohdallaan. Tilaa on ja penkit ovat erittäin mukavat! Näitä ei kuitenkaan paljoa näe vielä liikenteessä, olisikohan Ateca syönyt myyntiä vai toimitusajat vielä pitkiä? Auto on ketterä ja tilaa sopivasti omiin tarpeisiin. Q2 ja Ateca olisivat olleet hieman nafteja, tuleva Kodiaq liian iso.
Etuvedon mahdolliset haitat pääsee katsomaan kesällä 2017 kun laittaa perään 1500kg matkailuvaunun, odotettavissa varmaan pitovaikeuksia peruutettaessa ylämäkeen mutta uskoisin yhdistelmän menevän maantiellä kuin "juna"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy