Octavia Combi 1,4 TSI manuaali Style (MY2016) Cappuccino Beige

Aloittaja mmics, 05.08.15 - klo:23:11

« edellinen - seuraava »

mmics

Octavia Combi 1,4 TSI manuaali Style

Vuosimalli: 2016
Väri: Cappuccino Beige

Tilattu: 29.4.2015
Arvioitu toimitusaika: Syyskuun puoliväli
Suomessa, Hangossa: 30.7.2015
Oulussa: 24.8.2015
Luovutus: 25.8.2015

Varusteet:
- Minoris kevytmetallivanteet (kesä ja talvi?)
- Winterpack
- Lohkolämmitin ja akkulaturi
- Adaptive Cruise Assistant (jälkitilauksena aikani mietittyäni)
- 230V pistoke keskikyynärnojan takaosassa
- Varapyörä tavaratilassa
- Irrotettava vetokoukku
- Tavaratilan välipohja
- Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
- Takapuskurin teipitys tilattu.
Kesärenkaat: Michelin EnergySaver 205/55R16"
Talvirenkaat: Nokian Hakkapeliitta 8 205/55R16"

Kuvia autosta (päivitetty 5.9.2015)
http://1drv.ms/1O4Jatq
Skoda Octavia Combi 1.4 manuaali Style (MY2016)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27755.msg518261;topicseen#new

mmics

Kyseessä minun ensimmäinen oma auto joten voitte kuvitella innokkuuteni... kuin myös jännityksen. Koko tämän ajan olen lukenut näitä sivuja ja suurimmalta osalta saanut positiivisen kuvan autosta.  :D
En ole mikään asiantuntija autojen suhteen kun en ole omistanut ja tästä syystä niiden kanssa rassaaminen on aikalailla nolla, jos ei oteta renkaiden vaihtoa ja pissanesteen lisäystä huomioon. :)
Renkaista puheenollen, olen vararengasmiehiä. Jotenkin en niin luota täyttöpullon toimivuuteen vaikka kerran olenkin sitä joutunut käyttämään, onnistuneesti.
Ajattelin lisätä tänne tilaukseni josko eteen tulee kysymyksiä niin ehkä saan tätä kautta hyviä vinkkejä.

Nyt onkin mietinnässä nuo renkaat. Kokoa en aio muuttaa pääasiassa "melun" takia. Mutta jos teillä on kokemusta näistä renkaista ja osaatte sanoa että nyt tulee huono valinta tähän autoon niin kuulen mielelläni. :)

Niin ja väri... pakko senkin takia oli laittaa tänne mustien ja valkoisten autojen joukkoon vähän toisen väristä vaihtoehtoa. :D

JesuZ

Onnea uudesta autosta!

Täytyy itse kysäistä kun odottelen omaa autoani että ilmeisesti lohkolämppäri ja akkulaturi tulivat Suomessa asennettuina, vai olenko missannut jonkin lisävarusteen? :)

Winterpackissahan tulee webasto, joka itselläkin ruksittuna, mutta isolta osalta 15km työmatkaa ajellessa mietityttää kerkeääkö akku latautumaan sen vertaa mitä webasto sitä talviaikaan syö.

Gudmund

Onnea hyvästä hankinnasta minunkin puolestani.  :)
Erinomainen valinta oli ottaa adaptiivinen cruise vielä mukaan pakettiin.

15km on tosiaan vähän naftisti webastolle, mutta akun varaustilaa on helppo seurata Ocussa valikoista. Välillä vähän pidempi ajosiivu olisi hyvä, niin pysyy varaustasapaino kunnossa talvellakin. Itsellä ei mitään ongelmia weban kanssa lyhyemmilläkään matkoilla. Mutta ajankin lähes joka viikko myös pidemmän lenkin.
Octavia III RS TDI

enkero

Lainaus käyttäjältä: mmics - 05.08.15 - klo:23:25
Nyt onkin mietinnässä nuo renkaat. Kokoa en aio muuttaa pääasiassa "melun" takia. Mutta jos teillä on kokemusta näistä renkaista ja osaatte sanoa että nyt tulee huono valinta tähän autoon niin kuulen mielelläni. :)

Onnea hyvästä valinnasta, adaptiivista tuskin tulet katumaan ja Style on melkoisen kattavasti varusteltu. Laita vielä Sport-ratti harkintaan, on mielestäni vakiota mukavampi.

Mutta renkaista... Itsellä oli aiemmassa 16" renkaat, ja tämä nykyinen on 18" renkailla hiljaisempi. Automyyjä tiesi kertoa, että samaa, joskin kummallista havaintoa ovat tehneet muutkin. Ei tarvitse uskoa, mutta suosittelen koeajamaan molemmilla rengasko'oilla, niin yllätys lienee taattu. Ulkonäöllisesti ero on sen verran iso, etten jaksanut katsella tusina-autoa vakiorenkailla kolmatta vuotta putkeen :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Devl

Lainaus käyttäjältä: enkero - 06.08.15 - klo:09:14
Onnea hyvästä valinnasta, adaptiivista tuskin tulet katumaan ja Style on melkoisen kattavasti varusteltu. Laita vielä Sport-ratti harkintaan, on mielestäni vakiota mukavampi.

Mutta renkaista... Itsellä oli aiemmassa 16" renkaat, ja tämä nykyinen on 18" renkailla hiljaisempi. Automyyjä tiesi kertoa, että samaa, joskin kummallista havaintoa ovat tehneet muutkin. Ei tarvitse uskoa, mutta suosittelen koeajamaan molemmilla rengasko'oilla, niin yllätys lienee taattu. Ulkonäöllisesti ero on sen verran iso, etten jaksanut katsella tusina-autoa vakiorenkailla kolmatta vuotta putkeen :)
Voi olla myöhäistä lisäillä autoon enää mitään, kun se odottaa aloitus postauksen mukaan kuljetusta Hangosta.  ;) ;D

Gudmund

Kyllä renkaita käsittääkseni pystyy vielä kotimaassakin autoon vaihtamaan..... :)
Octavia III RS TDI

mmics

Kiitos infosta! :) Toivottavasti pääsisin vielä testaamaan 18" ja toteamaan omin korvin... Ja myös ajettavuutta kokeilemaan. Varmaankin talvirenkaat voisi olla 16".

Kyllä renkaat on vielä vaihdettavissa. :D Myyjä, kuulemma, ei tiedä mitkä ovat ensiasennusrenkaat ennenkuin auto on liikkeessä. Eli niistä jutellaan kun auto on tullut perille.
Joo muut kilkkeet on enää vaikea vaihdella. Mutta ehkä omatoimisesti kun täältä saa hyviä ideoita. :)

Kyllä lohkolämppäri ja akkulaturi asennetaan Suomessa. Itselläkin lyhyt työmatka niin sitä silmällä pitäen tuo akkulaturi. Vaikka harvoin tuleekin ajettua työmatkoja autolla. :) Mutta ajattelin myös akun kestävyyden kannalta.

enkero

Joo, kantsii kokeilla nuo isommatkin kiekot. Tekee hyvää ajettavuudelle paitsi kaikista surkeimmilla teillä ja mökkiteillä, jossa ovat kyllä ihan paskat. 16" ei tarvii joka kuoppaa kiertää, mutta noilla 18" ihan jo säästösyistä ei viitti paukuttaa jokaiseen paikkaa yleisrajoitus taulussa.

Tietysti ylläpitokustannukset kasvaa, mutta sen verran pontevalle tuo 1,4 tuntuu että varmaan jaksaa viedä noita raskaampiakin pyöriä :)
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

mmics

Kiitoksia vielä toivotuksista. :D Mukava liittyä leiriin!  8)

Jännä prosessi ollut tämä auton hankinta: Vertailua, arvosteluja, koeajoja ja lompakon tarkistamisia. :)
Uuden auton halusin, että tiedä miten autoa on kohdeltu sen elin ajan. Omalla ajolla tiedän auton saavan hyvää kohtelua alusta alkaen.

Jännä oli todeta, että merkki kuin merkki niin ei löytynyt haluamaani autoa koeajettavaksi: Manuaali, farmari, bensa ja moottorikoko yhdistelmällä. Enemmän oli automaattivaihteisia tarjolla koeajoon. Kuulemma puolet ostetuista autoista on automaattisia. Joten piti soveltaa esimerkiksi automaattifarmarilla tai manuaali bensiini viisi ovisella.
Ford Focus, Peugeot 308SW ja Skoda Octavia joita kokeilin. Itseasiassa Octa tuli puskista kilpailemaan huomiostani... mutta taisin olla myyty mies heti kun istuin ensimmäisen kerran autoon liikkeessä. :D
Kun vertaa noihin muihin autoihin niin Octa ei ole niin moderni sisältä päin, mutta yleisilme yksinkertaisesti miellytti. Ei ole yliampuvaa muotoilua niin kuin jossain Volvossa. Aivan kauhian näköinen. 308 hiveli tekniikasta tykkäävää mieltäni yksi iso näyttö eikä mitään muuta. Mutta koeajossa tulikin ikävä ratin takana nappuloita ja niiden valoja. Focuksessa niitä riittikin kivasti. Tykkäsin. Mutta siitä huolimatta Octa vei voiton. Järkevä määrä nappuloita jotka ennenkaikkea ovat tyylikkäästi tehty turhia kikkailematta.
Nyt odotan autoa ja pimeän tuloa että pääsee fiilistelemään tunnelmasta.
Ja MY2016 lisäsi 10 hevosta konepellin alle, ei kun paranee! :D

Octavia kyllä kuulostaa tosi hyvältä kokonaisuudelta.
Paljon Skodaa haukutaan. Toivon vain että haukut kohdistuu enemmän vanhaan kalustoon josta ihmisillä on kokemusta ja Skoda on tehnyt parannuksia näihin uusiin versioihin. Kohta voin sen henk koht todeta ja kertoa teille taviksen näkökulmasta. :)

mmics

Enkero, juuri tuota mietinkin että kuinka "huono" 18" on ajaa huonolla tiellä. Sitäkin tulee harrastettua... Sellainen kysymys kun ajellaan huonolla asfaltilla niin onko huonompi ajaa kuin 16"?
Niinpä niin, ylläpitoon menee enemmän oravan nahkoja...

Moottorin suhteen olen toiveikas, että siinä riittää minulle puhtia. Kiva kun koeajo-autona annetaan yli 200 hevosvoimainen automaatti. Koetapa siinä miettiä kuinka mukavaa se on manuaalivaihteisella ja puolet vähemmän tehoja olevalla autolla ajella. :D

Edit: ei ollut 4x4 auto. Mutta nelivetoakin testasin. Talvella pakko käydä testaamassa uudemman kerran. ;)

mmics

Auton ensiaskeleet ovat tärkeät, tai ainakin ennen ajettiin koneet sisään. Miten tässä kyseisessä moottorissa, ja muutkin liikkuvat osat,  onko mitään huomioitavaa? Suositeltavaa kilometrimäärää tai kierroslukuja?
Ajattelin heti lähteä pitemmälle yhtäjaksoiselle reissulle. Eli mahdollisimman vähän kaupunkiajoa heti alkuun.
Nyt kun peräkoukku löytyy uudesta autosta laitan maastopyörän koukkuun roikkumaan ja ajan tuntemattomille seuduille. Ottaa heti hyöty irti ostetusta autosta ja loppukesästä.  8)

enkero

Lainaus käyttäjältä: mmics - 06.08.15 - klo:23:40
Enkero, juuri tuota mietinkin että kuinka "huono" 18" on ajaa huonolla tiellä. Sitäkin tulee harrastettua... Sellainen kysymys kun ajellaan huonolla asfaltilla niin onko huonompi ajaa kuin 16"?

Itse koen esim. Joutsa - Kangasniemi -välin huonoksi kestopäällystetieksi, ja siellä vielä 18" on siedettävä. Mutta siellä kyllä entistä vainoharhaisemmin tulee kierrettyä routareiät.

1.4TSI:tä olen ajanut nykykopassa 2013 manuskana ja MY15 DSG:llä, anopilla kun on moinen. Mielestäni fiksuin moottori tuohon autoon, vie hienosti viisi aikuista kyydissäkin ja moottori on niin ponteva, että vetää hienosti sen kummemmin hämmentämättä (sama fiilis laimeampana oli kakkoskopan faceliftissä, jolloin pohdin, että ottaako TSI+DSG vai manuaali-dieseli; bensakone oli niin vaivaton ajaa, että säästin laatikossa silloin, sittemmin on laiskuus vaivannut ruton lailla ;)).

Hannes

Milestäni 18" renkaita ei puolusta  mikään muu kuin ulkonäköseikat, mitään muuta hyvää niissä ei ole verrattuna 16", jos hieman haluaa asiaa loiventaa niin 17" voisi jotenkin vielä mennä.

Omaan autooni tulee 16" ja ehkä ainakin talvipyörät vielä 60 sarjalaiset.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 07.08.15 - klo:07:17
Milestäni 18" renkaita ei puolusta  mikään muu kuin ulkonäköseikat, mitään muuta hyvää niissä ei ole verrattuna 16", jos hieman haluaa asiaa loiventaa niin 17" voisi jotenkin vielä mennä.

Omaan autooni tulee 16" ja ehkä ainakin talvipyörät vielä 60 sarjalaiset.
Omassa 1.4 TSI DSG:ssä on 16", kun siihen ei tehtaalta muuta saanut (huonon tien paketti). Hyvin nuo 205/55:t ovat alla pyörineet näillä etelän rikkonaisilla teillä. Hyvin palvelivat myös Saksan moottoriteillä, tosin vain 170 km/h taisi olla kovin ylläpidetty vauhti. Talveksi siihen taitaa tulla ylikokoiset 205/60R16 96T-kitkat.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Sokota09

Voisi kuvitella, että nuo leveämmät renkaat aiheuttavat vieläkin enemmän uraherkkyytä, joka on tässä kolmoskoppasessa hyvinkin rasittavaa luokkaa. Jos teet rivakamman kiihdytyksen ja tiestä löytyy kunnon urat, on vetely taattua. Auto menee urissa kuin käärme. Ja omassa autossa on säädetty kulmat + alla 16" renkaat.

Gudmund

Jos ne on vain ne 16" renkaat mitkä vetelevät, itselläni ei ole mainittavia kokemuksia vetelystä 18" kesäpyörillä. :) Tai ehkä toi diesel on vaan niin laiska vrt 1.4 TSI....

Muutoinkin olen ollut tyytyväinen 18" kesärengastukseen sekä ajettavuuden, melun että tärinän suhteen. Tottakai 18" kanssa saa olla vähän tarkempana kaikissa terävissä reunoissa, mutta tiedän että kiertelisin montut myös 16-tuumaisilla. Kaikkiaan asfaltilla noin 18" toimivat hienosti. Olen ajanut suht paljon myös heikkokuntoisia sorateitä noilla 18-tuumaisilla, ja yllättävän ok siis toimii myös siellä. Ei tipu paikat hampaista. Toki laakerisoralla on liukasta, mutta ei kai joka paikassa ole pakko ajaa 80 km/h. :)
Autossani siis sport-alusta, ja kokemukset sen mukaan. II-kopan FL-Ocu oli selvästi meluisampi 17-tuumaisilla renkailla, kuin tämä kolmonen 18-tuumaisilla. Itse pärjään melun kanssa hyvin, kun en ole tottunut parempaan, heh. Nyt 40 000 km kokemusta tästä uudesta.

Vaan eipä ole tarvetta käännyttää ketään 18" puoleen, kukin päättäköön omansa.
Octavia III RS TDI

Sokota09

Ettei vaan olisi merkitystä sillä, että sinulla on alla RS. Siinähän on kunnon alusta+tasauspyörästön lukot vs perus ocun.

ophaa

Hyvän värin otit, puoli vuotta olen omassa katsellut samaa väriä ja edelleen olen tyytyväinen valintaan. Autoa tilatessa kävi mielessä myös kalsarinsininen denim blue tai race blue, mutta onneksi sininen jäi ottamatta. Cappuccino beige on helppohoitoinen, ja onhan se varsinkin puhtaana ja kiiltävänä todella passeli varsinkin farkkuun  8)

Devl

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 07.08.15 - klo:10:18
Ettei vaan olisi merkitystä sillä, että sinulla on alla RS. Siinähän on kunnon alusta+tasauspyörästön lukot vs perus ocun.
Normi RS:ssä on sama XDS järjestelmä kuin muissakin Octavioissa, joissa jarruilla hallitaan luistoa. RS230 mallissa on taas sama mekaaninen VAQ tasaupyörästönlukko mitä on Golf GTI PP ja Leon Cuprassa. Tuota XDS järjestelmän voimakkuuta voi säätää VCDS ohjelmistolla.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Devl - 07.08.15 - klo:12:47
Normi RS:ssä on sama XDS järjestelmä kuin muissakin Octavioissa, joissa jarruilla hallitaan luistoa.

No ei ainakaan minun Octaviassa ole sitä, kun minulla ei ole sport alustaa. Lisävarustehinnastossa XDS tulee sport alustan mukana, muuten sitä ei ole. RS:ssä on vakiona sport alusta.

Näissä perusmalleissa on EDL = elektroinen tasauspyörästölukko

e. yllämainittu siis vanhemmissa malleissa, MY 2016 autoissa on vakiona kaikissa varustetasoissa XDS+.

lapazu

Itse todella tyytyväinen ja yllättynyt miten mukavat ja hiljaiset on 18" dunlopit ja onhan ne hienotkin.
Vaikea sanoa, mutta en myöskään mitään uraherkkyyttä ole havainnut verrattun edelliseen ocuun 16" vanteilla.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

TLPH

Lainaus käyttäjältä: mmics - 07.08.15 - klo:00:14
Auton ensiaskeleet ovat tärkeät, tai ainakin ennen ajettiin koneet sisään. Miten tässä kyseisessä moottorissa, ja muutkin liikkuvat osat,  onko mitään huomioitavaa? Suositeltavaa kilometrimäärää tai kierroslukuja?

Autossa pitäisi olla 1500 km asti jonkinlainen sisäänajo-ohjelma,joka rajoittaa moottori täystehoja ja kierroksia?
Itse en ainakaan huomannut Ocussa mitään eroa myöhemmin, kärryä en kylläkään vetänyt heti alkuun.
Tehdasöljytkin vaihtui vasta n.17000km kohdalla auton sitä pyytäessä.

mmics

Tuuma koot aiheuttaa "tiukkaa" keskustelua. ;) Eipä mitään. Hyvät herrat, on oikeasti hyvä kuulla kokemuksianne. Ja tosiaankin mieltymykset meillä kaikilla on erilaiset. Kunnioitamme sitä. Koska minulla ei ole kahta autoa rinnakkain testattavana joissa olisi vertailtavat renkaat niin voi ollakin vaikea sanoa onko toinen kovempi ääninen kuin toinen jos ero ei ole kovin suuri. 16" kannalla olen edelleen, mutta testata aion 18" jos siihen mahdollisuuden saan.
Ulkonäköönhän koko vaikuttaa. ;) Oishan se hienoa jos ois tosi style auto. Mutta kyllä minä mukavuutta ensisijaisesti haen. Kaveri vaihtoi autoonsa talvirenkaiden tilalle leveämmät kesärenkaat niin siinä huomasin hitailla vauhdeilla sellaista "änkyrä" käyttäytymistä, pani vastaan. Muistaakseni urissa ei tuntunut eroa.

Ophaa, kiitos kiitos! :D Ihan samoilla ajatuksilla itsekin valitsin värin. Vaikka täällä nähdyt mustat ja valkoiset ovat olleet kadehdittavan upeita ilmestyksiä.
Ja tosiaankin itsekin mietin tuota sinistä. Hienon näköinen oli istuttavana liikkeessä.
Väristä puheenollen mitä mieltä olette värin vaikutuksesta jälleenmyyntiin? Jossain luki, jonkun mielipide, että sana Beige autossa on ehdoton NO NO ja vaikuttaa jälleenmyyntiin. :)

Sisäänajon aion tehdä. Ja tosiaankin 1000-1500 km vaikuttaa hyvältä määrältä. Oli siitä vaikutusta tai ei. Ajattelisin sen verryttävän paikkoja jolloin isompi revitys ei reväytä mitään.
Ja öljynvaihdon suunnittelin, jo, 13000 km jälkiin tehdä. Pitää autoa mahdollisimman hyvänä.
Onko jotain muita ajatuksia millä voisin edesauttaa auton hyvää kuntoa ja pitkää ikää(arvon säilymisen)?

PS anteeksi jos herroittelin mahdollisesti nimimerkin takana olevaa naishenkilöä. :)
Miten on onko täällä naishenkilöt mieltyneet Octaviaan?

mmics

Webaston otin siksi että ei tule tehtyä kylmäkäynnistyksiä edes nollan tuntumassa. Jos käyn kavereiden luona tai mökillä/metsässä/hiihtolenkillä jne niin siellä ei ole töpseliä tarjota.
JA tähän astuu vielä kehiin se, että voin kauko-ohjauksella pistää lämmityksen päälle. Teen sen kun tiedän koska olen valmis lähtemään, eikä tarvitse etukäteen ohjelmoida. Fordissa ja taisi Peugeotissakin olla ajastettuna vain. Että kyllä Skoda osaa tämänkin puolen paremmin. Skodan webaston ajastuksen tietääkseni saa hankittua erikseen jos sellaista kaipaa.
En niinkään ole koskaan kaivannut sisätilan lämmitintä. Hytissään se pieni hetki, että auto on lämmennyt. Ja ikkunat kyllä raappaan aina putipuhtaiksi siinä auton käydessä. No tähän taitaa nyt tulla muutos. :D Eli puhtaasti auton parasta tässä ajattelen... Niin no joo helpompaa itsellekin, kun auto lähtee vaivatta käyntiin. :D

Tähän liittyen kysymys kuinka kaukaa olette saaneet webaston käyntiin? Ja saako olla esteitä yhtään välissä että webaston saa päälle, lyhyelläkään matkalla? Tuleeko olla selkeä näköyhteys aina.
Ja tuliko yksi vai kaksi kauko-ohjainta??

mmics

Kävin tosiaankin testaamassa Focus 1.0l sekä 308 1.2l konetta. Olisin halunnut testata Fordin 1.5 konetta sitä ei ollut saatavana ja sen tilauksessa testiin ois mennyt useampi viikko. Tahdoin vähän voimakkaamman moottorin kuitenkin laittaa, että ajokokemus ei olisi latistunut heikkoon moottoriin.
Kävin kaverin 1.0 Focusta, sedan, testaamassa 800 km viikonloppulenkillä. Ja olin oikein tyytyväinen siihen moottoriin. Joten tämän perusteella uskon että Octa 1.4 antaa minulle juuri sen kyydin kuin haluan sen olevankin. :)
2016 vuosimalli tosiaankin vielä lisäsi 10 hevosta lisää niin ei voi kuin tyytyväinen olla, että olin oikeaan aikaan ostoksilla.

Gunmund, kyseinen viikonloppureissu vakionopeudensäätimen kanssa oli elämys. Huom minun ensimmäinen kerta kun sitä pääsin testaamaan oikeassa elämässä. Ja kun katsoin esittelyvideon adaptiivisesta cruisesta niin se iskostui päähäni että tämä on kuin nakutettu minun ajotyylilleni.
En ole turhia ohituksia tekevä enkä perässä roikkuja. Kävin siis testaamassa kuin kaukana voikaan roikkua että se on mielekästä ja turvallista. Ja hyvä testi olikin. :)

Enkero, Style sisältää niitä herkkuja joita todellakin haluan minun ensimmäiseen autoon. Ensimmäinen juttu johon ihastuin oli sähkötoiminen takaluukku. MYYTY! :D
Mutta tosiaankin noita muitakin hyviä juttuja löytyy nyt. Ja isompi näyttö oli todella hyvä lisä. Se vaan lisää sisätilan tyylikkyyttä. Tosin nyt toivon että sille tulee hyvää käyttöä. Windows phone ilmeisesti ei kaikinpuolin ole tuettu. Että jos Android tuo paljonkin hyviä ominaisuuksia näytölle niin sitten puhelimen vaihto otetaan vakavaan harkintaan.

Jusku

Lainaus käyttäjältä: mmics - 08.08.15 - klo:14:32Skodan webaston ajastuksen tietääkseni saa hankittua erikseen jos sellaista kaipaa.

Tähän liittyen kysymys kuinka kaukaa olette saaneet webaston käyntiin? Ja saako olla esteitä yhtään välissä että webaston saa päälle, lyhyelläkään matkalla? Tuleeko olla selkeä näköyhteys aina.
Ja tuliko yksi vai kaksi kauko-ohjainta??

Tässähän on mahdollisuus myös määrittää 3 esivalinta-aikaa lämmitykselle/tuuletukselle. Eli ajastus on jo. ;) Kannattaa Skodan sivuilta ladata ohjekirjat (auton + soittimen) ja lueskella ne läpi. ;)

Yksi kauko-ohjain tulee mukana, ohjain on normaali Webaston T91-mallinen, eli sellaisen toisen kun jostain tilaa ja parittaa (ohjeet löytyi täältä foorumilta jostain) niin sitten on kaksi. :) Kokemusta etäisyydestä ei ole, mutta ohjaimessahan on merkkivalot, joista näkee menikö komento perille.
Ei huolta huomisesta kuhan vaan tänään on siistii.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG MY15
Ex: Audi A4 2.0TFSI quattro -07

GoWash! Suomen modernein autopesula.

mmics

Lainaus käyttäjältä: Jusku - 09.08.15 - klo:13:13
Tässähän on mahdollisuus myös määrittää 3 esivalinta-aikaa lämmitykselle/tuuletukselle. Eli ajastus on jo. ;) Kannattaa Skodan sivuilta ladata ohjekirjat (auton + soittimen) ja lueskella ne läpi. ;)

Nyt on luettu. Olin lukenut vain ilmastoinnin kohdasta tästä. Radion/näytön sisältöön en ollut vielä tutustunut. Tämä olikin mieluinen tieto. Kiitos! :)

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: mmics - 09.08.15 - klo:21:08
Nyt on luettu. Olin lukenut vain ilmastoinnin kohdasta tästä. Radion/näytön sisältöön en ollut vielä tutustunut. Tämä olikin mieluinen tieto. Kiitos! :)
Ja voi tosiaan aktivoida käynnistymään joko vain tiettynä viikonpäivänä, tai päivää määrittämättä.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

mmics

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 09.08.15 - klo:21:21
Ja voi tosiaan aktivoida käynnistymään joko vain tiettynä viikonpäivänä, tai päivää määrittämättä.
Mielenkiintoinen tuo tiettynä viikonpäivänä lämmitys, että sellainen ominaisuus on. Eiköhän se ole joillekin oikea ominaisuus. Tarkoittaako päivämäärää määrittämättä, että se käynnistyy seuraavaan kellonaikaan?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy