Tuulilasivakuutus

Aloittaja _Q3_, 09.03.15 - klo:21:15

« edellinen - seuraava »

duke7

Olen joskus laskeskellut ettei lasivakuutuksessa sinänsä ole järkeä mutta on mulla se silti. Ei harmita niin paljoa jos sattuu lasia hajoamaan vaikka kerran vuodessa. Nykyisestä on mennyt lasi keskimäärin kahden vuoden välin vaikka välillä tuli päälle 40 tkm vuodessa ajoa. Edellinen 3B Passatti oli ajossa viisi vuotta eikä hajonnut yhtään lasia joten nämä uudemmät lasit tuntuu tosiaan heikommilta.

pedro66

Itsellä LähiTapiolan loistokasko ja tuulilasi menossa vaihtoon.
Viime vuonna omavastuu oli 160â,¬, mutta nyt jo 200â,¬.

Eihän tuo tuulilasi paljoa maksa, joten alkaa
mietityttämään koko lasivakuutuksen järkevyys.
Octavia HB 1.6TDI 2011 Elegance Green Tec, Plus-paketilla, Jälkiasenteinen webasto 4kW + HTM100
EX: Octavia HB 1.9TDI DSG 2007 Elegance. Vaihto 185tkm kohdalla.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.03.15 - klo:10:14
nämä uudemmät lasit tuntuu tosiaan heikommilta.
Tuulilasit ovat vähän siellä puun ja kuoren välissä. Toisaalta lasi on painavaa ja näin painon säästön eco-aikana se ajaa pakostakin ohkasempiin ikkunoihin. Ja taas toisaalta sille tuulilasille tulee koko ajan yhä vain enempi vastuuta pitää sitä koppia kasassa, jäykistävänä rakenteena. No nämä kaksi kun laitetaan yhteen, niin tuohon riittää entistäkin pienempi napsu kun jo on lasi halki :-\

Tuossa yksi tuttu taksi-isäntäkin sano suoraan ettei noita laseja enää kannata juuri uusia jos ei kovin pahasti estä näkyvyyttä. Uusia autoja ei katsasteta niinä ekoina vuosina ja kun uusit lasin, se kestää PK-seudun liikenteessä hyvä että kuukauden kun jo taas on jo säröä jossain => mitään järkeä uusia kuin vasta autonvaihdon yhteydessä jos ei siihen muuta pakottavaa syytä ole :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy