Octavia Combi 2.0TDI DSG 4X4 Elegance

Aloittaja mrmojo77, 02.03.15 - klo:12:20

« edellinen - seuraava »

mrmojo77

Sain ensimmäisen Skodani viikko sitten.

Kuvassa ei kilometrejä vielä paljon ole, mutta tällä säällä sillä ei ole väliä - väri on aina enemmän ruskea kuin auton oikea väri.


Elegance varustelun lisäksi varusteina on vain
- Candy White väri
- Winter pack
- Irroitettava peräkoukku

Renkaina on Nokian NR2 kitkat, joilla on tarkoitus ajaa läpi vuoden. Olen ennen pitänyt kahta rengassarjaa (kitkoja ja kesäkumeja), mutta ajattelin nyt kokeilla onko kitkoista ympärivuotiseen käyttöön.

Sisäänajo 1000km on lähes valmis, eli autoon olen tutustunut. Kun edellinen auto oli Q5, niin ajattelin vaihtavani selkeästi huonompaan autoon Octaviassa, mutta kyllä Octavia on yllättänyt positiivisesti. Tuoreilla kitkoilla rengasäänet ovat hiljaisemmat kuin Q5:lla pari vuotta vanhoilla kitkoilla. Suhinoita on enemmän ja moottorikin kuuluu ehkä hitusen enemmän sisään etenkin tyhjäkäynnillä, mutta silti Octavia on enemmän hiljainen kuin meluisa.
184 heppaa ovat oikein mukava määrä ja etenkin ohitukset 80 km/h ylöspäin on mukavia, kun DSG pudottaa kaksi pykälää alaspäin. Tilaa on enemmän kuin Q5:ssa, etenkin takapenkillä ja peräkontissa.

Urheiluistuimia jäin kaipaamaan Q5:sta, koska pitkäkoipisena reidet tykkäävät tuesta. Autosta nousu on pitänyt harjoitella uusiksi, koska ovi ei ylläkään enää auton alareunaan saakka ja lahkeet on kurassa heti kun autoon koskee. Irroitettava peräkoukku on myös pettymys. Ensinnäkin sen kaivaminen peräkotin pohjalta kansien alta on turhauttavaa, kun kansilla ei minun nähdäksen ole mitään pidikettä ja paikallaan asettaminen vaatii aina maahan polvistumisen (vaatteiden likaamisen), koska alle ei muuten näe. Sähköisen käsijarrun ottaisin myös mielelläni Octaviaan, jos se vaan olisi mahdollista.



TTO

Lainaus käyttäjältä: mrmojo77 - 02.03.15 - klo:12:20
Ensinnäkin sen kaivaminen peräkotin pohjalta kansien alta on turhauttavaa, kun kansilla ei minun nähdäksen ole mitään pidikettä

Tavaratilan pohjan alapinnassa on kiinni koukku kuminauhalla. Sen voi vetää takaluukun yläreunan taakse (sen, jossa luukun tiiviste kiertää) ja se pitää pohjan ylhäällä.

Näin siis ainakin, jos tavaratilassa ei ole lisävarusteista irrotettavaa välipohjaa.

mrmojo77

Lainaus käyttäjältä: TTO - 02.03.15 - klo:12:42
Tavaratilan pohjan alapinnassa on kiinni koukku kuminauhalla. Sen voi vetää takaluukun yläreunan taakse (sen, jossa luukun tiiviste kiertää) ja se pitää pohjan ylhäällä.

Näin siis ainakin, jos tavaratilassa ei ole lisävarusteista irrotettavaa välipohjaa.

Kiitoksia vinkistä. Pitää tutkia asia. Mulla on se käännettävä matto siinä päällä, mutta se varmaan nousee siinä mukana.

termos

Lainaus käyttäjältä: mrmojo77 - 02.03.15 - klo:12:20
Renkaina on Nokian NR2 kitkat, joilla on tarkoitus ajaa läpi vuoden. Olen ennen pitänyt kahta rengassarjaa (kitkoja ja kesäkumeja), mutta ajattelin nyt kokeilla onko kitkoista ympärivuotiseen käyttöön.

Kokeilin itsekin ajaa ensimmäistä kertaa kitkoja loppuun viime kesäkuussa ja en kyllä suosittele. Jos keli on reilusti plussan puolella (yli 10) kostea tie tai muuten sateinen keli, niin renkaasta tulee suorastaan vaarallinen. Meinas Superbin keula lähteä alta ihan normaalissa ajonopeudessa eräässä Kehä 1:sen rampissa kyseisessä kelissä. Samoilla renkailla pystyy (etelän) talvikelissä ajamaan ilman mitään "rattishowta"
Eli siis toisin sanoin renkaan kumista tulee niin vetelä reilusti lämpimällä keleillä, että on oikeasti oltava tarkkana ajonopeuksien kanssa, erityisesti jarrutusmatkan sekä sivuttaisen pidon kanssa.

Renkaalla siis pärjää kyllä, mutta on oltava erittäin tarkkana noiden edellämainittujen suhteen. Teknarissakin on varoiteltu mm. jarrutusmatkoista . Pysähtymismatka voi olla jopa 15 metriä pidempi (aloittaen 80km/h) kuin parhaiden kesäkumien... Tarkoittaa siis, että huonotkin kesärenkaat on paremmat kuin kitkarenkaat jarrutuksissa (siitäkin on omakohtaista kokemusta).

TTO

Lainaus käyttäjältä: mrmojo77 - 02.03.15 - klo:13:48
Kiitoksia vinkistä. Pitää tutkia asia. Mulla on se käännettävä matto siinä päällä, mutta se varmaan nousee siinä mukana.

Kuminauha joutuu vähän kovemmalle koetukselle, mutta ainakin auton luovutuksessa myyjä laittoi "koko paketin" käännettävän maton kanssa kerralla "roikkumaan".

mrmojo77

Lainaus käyttäjältä: termos - 02.03.15 - klo:13:48
Kokeilin itsekin ajaa ensimmäistä kertaa kitkoja loppuun viime kesäkuussa ja en kyllä suosittele. Jos keli on reilusti plussan puolella (yli 10) kostea tie tai muuten sateinen keli, niin renkaasta tulee suorastaan vaarallinen. Meinas Superbin keula lähteä alta ihan normaalissa ajonopeudessa eräässä Kehä 1:sen rampissa kyseisessä kelissä. Samoilla renkailla pystyy (etelän) talvikelissä ajamaan ilman mitään "rattishowta"
Eli siis toisin sanoin renkaan kumista tulee niin vetelä reilusti lämpimällä keleillä, että on oikeasti oltava tarkkana ajonopeuksien kanssa, erityisesti jarrutusmatkan sekä sivuttaisen pidon kanssa.

Renkaalla siis pärjää kyllä, mutta on oltava erittäin tarkkana noiden edellämainittujen suhteen. Teknarissakin on varoiteltu mm. jarrutusmatkoista . Pysähtymismatka voi olla jopa 15 metriä pidempi (aloittaen 80km/h) kuin parhaiden kesäkumien... Tarkoittaa siis, että huonotkin kesärenkaat on paremmat kuin kitkarenkaat jarrutuksissa (siitäkin on omakohtaista kokemusta).

Hyvä tietää tuokin. Joku helsinkiläinen taksikuski minulle kertoi, että kitkat ei kulu kesällä niinkuin hän oletti. Kumi kovenee ajan myötä ja siksi pinta kestää hyvin. Hän  kyllä myös mainitsi, että kesäsateella vanhat kitkat on todella liukkaat.

vws

Ja samalla kun se kumi kovenee sekä sen kuluminen vähenee niin myös pito huononee. Saattaa olla että sen yhden kesän ajolla pilaa testivoittajakitkarenkaan talviominaisuudetkin.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Normanton

Hieno auto. Tuollainen on ollut itsellänikin kiikarissa. Tosin manuaalina.

Tuosa ei taida olla huonontienpakettia? Entä miten moottori onko isommilla vai pienemmillä hevosvoimalukemilla?

Mieti kuitenkin vielä tuota rengasvalintaa. Kyllähän kitkoilla voi ajaa kesällä laillisesti, mutta muuten ne eivät sovellu kesärenkaiksi. Kuten aiemmin todettu niin lämpimillä keleillä se kumi pehmenee liikaa ja ne "sulavat alta" eli pinta kiillottuu. Märällä kelillä ei sitten ole pitoa yhtään. Kitkat kesällä ovat kyllä hengen vaaralliset sekä sinulle että kaikille muille. Kesänjälkeen rengas on käynyt läpi niin monta lämpenemis jäähtymis sykliä että kumiseoksen ominaisuudet ovat muuttuneet eli eivät enää toimi talvellakaan.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Patomursu

"Sähköisen käsijarrun ottaisin myös mielelläni Octaviaan, jos se vaan olisi mahdollista."

Eikö DSG:n P asento pidä auton paikoillaan jos renkaan ja tien välillä on kitkaa riittävästi?
Ei ole tarvinnut käsijarrua käyttää kun manuaalista vaihtoin pois  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

vwp

Parkkiruutu jos sattuu olemaan mäessä ja auton laskeen P:n varaan niin se seuraavan kerran vaihteen päälle laitto ei tunnu kovin hyvältä
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vws

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 04.03.15 - klo:09:35
Ei ole tarvinnut käsijarrua käyttää kun manuaalista vaihtoin pois  :)

Korjaamoherrat hierovat käsiään kun ei mene auto katsastuksesta läpi käsijarrun vuoksi. En tiedä onko tilanne muuttunut vime aikoina, mutta ainakin aikoinaan automaatti (ja P-asennon käyttö käsijarrun sijasta) oli käsijarrun surma. Uudella autolla kun kolme vuotta on käsijarru käyttämättä niin saattaa olla aika jumissa katsastuksen yhteydessä. Muutenkin kun siellä menee joku tappi/hahlo rattaisiin niin ei ole hyvä asia jos jää sitä vasten "nojaamaan" esim. mäessä.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Normanton

Kyllä automaatin P asennon käyttö käsijarrun asemasta tappaa sekä käsijarrun (jumittuu) että automaattilaatikon. Tasaisella laatikko ei ota itseensä, muttä vähänkin jyrkemmässä mäessä kylläkin. Laatikon rutitnan oikein tuntee mäessä kun kytkee P asennon pois, jos sitä on käytetty paljon ilman käsijarrua. 
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

mrmojo77

Lainaus käyttäjältä: Normanton - 04.03.15 - klo:08:20
Hieno auto. Tuollainen on ollut itsellänikin kiikarissa. Tosin manuaalina.

Tuosa ei taida olla huonontienpakettia? Entä miten moottori onko isommilla vai pienemmillä hevosvoimalukemilla?

Mieti kuitenkin vielä tuota rengasvalintaa. Kyllähän kitkoilla voi ajaa kesällä laillisesti, mutta muuten ne eivät sovellu kesärenkaiksi. Kuten aiemmin todettu niin lämpimillä keleillä se kumi pehmenee liikaa ja ne "sulavat alta" eli pinta kiillottuu. Märällä kelillä ei sitten ole pitoa yhtään. Kitkat kesällä ovat kyllä hengen vaaralliset sekä sinulle että kaikille muille. Kesänjälkeen rengas on käynyt läpi niin monta lämpenemis jäähtymis sykliä että kumiseoksen ominaisuudet ovat muuttuneet eli eivät enää toimi talvellakaan.

Ei ole huonontien pakettia ja moottori on tehokkaampi 135kW versio.

Kokeilen nyt kuitenkin kitkojen käyttöä kesällä. Samahan se on kitkoilla talvellakin, että niillä ajaminen vaatii ennakointia enemmän kuin nastoilla. Yrittänyttä ei laiteta :)

Lainaus käyttäjältä: Normanton - 04.03.15 - klo:10:49
Kyllä automaatin P asennon käyttö käsijarrun asemasta tappaa sekä käsijarrun (jumittuu) että automaattilaatikon. Tasaisella laatikko ei ota itseensä, muttä vähänkin jyrkemmässä mäessä kylläkin. Laatikon rutitnan oikein tuntee mäessä kun kytkee P asennon pois, jos sitä on käytetty paljon ilman käsijarrua. 

Juuri näin. Kyllä käsijarrun käyttö on DSG:n kanssa pakollista ja siksi sähköinen versio on mukavan vaivaton. Käsittääkseni käsijarrukäännöksetkään ei ole mitenkään suositeltavia tuon haldexin kanssa, joten siksi ainoa käyttö on tuo pysäköinti ja siinä sähköinen on vaan helpompi.

Octavia4x4

Onnittelut uuden auton johdosta!  :)

Noista käsijarrukäännöksistä: Mulla on sellainen aavistus, ettei Haldex-kytkin niistä ensimmäisenä sekoa, sehän irrottaa takavedon jos käsijarrua vedetään. ESP/ESC kässärikäännöksistä saattaa vetäistä herneet niin, että vikakoodi pitää käydä nollauttamassa. Ainakin muinaisissa 90-luvun lopun Audeissa oli niin, että auto ilman ESP:tä, kässärillä syttyi ABS-valo mittaristoon, joka kylläkin buuttaantui kun sammutti auton. Autot ESP:llä, kässäri sytytti myös ESP-valon, joka piti buutata liikkeessä, vag-comilla tai irrottamalla akku.

Joka tapauksessa, taakse jäänyttä elämää nuo käsijarrukäännökset ovat. Itse käytin alkavan puskemisen lopettamiseen nopeaa nykäisyä käsijarrusta, mutta saman asian ajaa nopea ja kevyt jarrun polkaisu, joka siirtää riittävästi painoa etupyörille.

Normantonille tiedoksi, että jostain syystä näihin 4x4 Octavioihin on näitä voimalinjavaihtoehtoja aika rajallisesti. 2.0 TDI 150hv koneen yhteyteen ei saa DSG:tä ja taas tuon tehokkaamman 2.0 TDI 184hv moottorin jatkeeksi ei saa manuaalia. Jos saisi, niin sellainen yhdistelmä olisi tuolla minun tallissani.  ;)
Konsernipelejä vuodesta 1993

mrmojo77

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 04.03.15 - klo:14:20
Onnittelut uuden auton johdosta!  :)

Noista käsijarrukäännöksistä: Mulla on sellainen aavistus, ettei Haldex-kytkin niistä ensimmäisenä sekoa, sehän irrottaa takavedon jos käsijarrua vedetään. ESP/ESC kässärikäännöksistä saattaa vetäistä herneet niin, että vikakoodi pitää käydä nollauttamassa. Ainakin muinaisissa 90-luvun lopun Audeissa oli niin, että auto ilman ESP:tä, kässärillä syttyi ABS-valo mittaristoon, joka kylläkin buuttaantui kun sammutti auton. Autot ESP:llä, kässäri sytytti myös ESP-valon, joka piti buutata liikkeessä, vag-comilla tai irrottamalla akku.

Joka tapauksessa, taakse jäänyttä elämää nuo käsijarrukäännökset ovat. Itse käytin alkavan puskemisen lopettamiseen nopeaa nykäisyä käsijarrusta, mutta saman asian ajaa nopea ja kevyt jarrun polkaisu, joka siirtää riittävästi painoa etupyörille.

Normantonille tiedoksi, että jostain syystä näihin 4x4 Octavioihin on näitä voimalinjavaihtoehtoja aika rajallisesti. 2.0 TDI 150hv koneen yhteyteen ei saa DSG:tä ja taas tuon tehokkaamman 2.0 TDI 184hv moottorin jatkeeksi ei saa manuaalia. Jos saisi, niin sellainen yhdistelmä olisi tuolla minun tallissani.  ;)

Kysynpä nyt, kun täällä päin ei ole lunta riittävästi, että olisin päässyt kokeilemaan nelivedon toimintaa tosisaan. Saako haldexilla perän irti pelkällä kaasulla vai vaatiiko vastaheittoa tai muuta kikkailua? Edesmennyt Audini oli torsenilla todellinen leikkikalu, kun perä lähti aina sivulle, kun kaasun painoi pohjaan. Se oli kyllä yksi syy miksi sen vaihdoin poiskin, mutta ainahan hallittu luistelu on kivaa, joten siksi kiinnostaisi tietää pystyy Skoda siihen?

Octavia4x4

Irtoaa pelkällä kaasulla. ESC-sport moodissa sallii aika leveät luisut, kunhan ei tee vastaohjausta. Silloin ESC palauttaa maan pinnalle. Tosin tuon ESC:n saa vcds:llä koodattua kokonaan poiskytkettäväksi.
Konsernipelejä vuodesta 1993

mrmojo77

Eli pitää osua nelipyöräluisuun kerralla, jos vastaohjaus pilaa huvin :) Kiitoksia vinkistä. Pitänee lähteä vielä käymään kotiseudulla, jos sieltä ei kaikki lumi olisi kadonnut.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 04.03.15 - klo:14:35
Irtoaa pelkällä kaasulla. ESC-sport moodissa sallii aika leveät luisut, kunhan ei tee vastaohjausta. Silloin ESC palauttaa maan pinnalle. Tosin tuon ESC:n saa vcds:llä koodattua kokonaan poiskytkettäväksi.

Sanoisin, että sport-moodissa sallii jonkin verran vastaohjaamistakin, mutta kaasun höllääminen puhaltaa pelin poikki.

Normanton

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 04.03.15 - klo:14:20
Normantonille tiedoksi, että jostain syystä näihin 4x4 Octavioihin on näitä voimalinjavaihtoehtoja aika rajallisesti. 2.0 TDI 150hv koneen yhteyteen ei saa DSG:tä ja taas tuon tehokkaamman 2.0 TDI 184hv moottorin jatkeeksi ei saa manuaalia. Jos saisi, niin sellainen yhdistelmä olisi tuolla minun tallissani.  ;)

Nyt kun sanoit niin näinhän se taitaa olla. Itsellä tosiaan vanhemmasta mallista tuo tehottomampi moottori manuaalin kaverina. Varmaan ohjelmallisesti saisi helposti tuon ~180hv irti jos haluaisi.

Mitä tulee leikkimiseen niin:

Ainakin tuolla vanhemmalla neliveto oculla saa tehtyä käsijarrukäännöksen kun kytkee ESP:n pois. Ei se haldexi siitä ole millänsäkkään. ESP päällä auto sitten oikaisee itsensä yllättävän tehokkaasti ja käsijarrukäännös jää aika onnettomaksi :)

Perä tulee mukavasti rinnalle jos antaa mutkassa kaasua. Edellisee Audiin ja Torsenin nelivetoon verrattuna meno ei tosin ole yhtä hallittua. Varsinkin mutkaan tultaessa ocu tykkää alkaa ensin puskemaan, mutta tämä on luonnollista koska autohan on käytännössä etuvetoinen ennen kuin neliveto herää mukaan. Tämän saa kierrettyä sillä että antaa vähän enemmän kaasua jo ennen mutkaa jolloin neliveto on herellä.

En tiedä onko käytös muuttunut uudessa versiossa. Taitaa ainakin olla rajoitettu sitä miten paljon noita ESP:n apuja saa kytkettyä pois.

Onko tuossa mikä haldexin versio?
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Octavia4x4

Sallii se hieman vastaohjausta, sellaista luistan suunnan korjailua.

Mulla oli ennen Ocu II FL vm.2010 2.0TDI 4x4, jossa oli Haldex mk4 ja tässä nykyisessä on Haldex mk5. Kummassakaan ei ole esiintynyt tuota puskemista vaan peruskäytös kurviin ajaessa on kuta kuinkin neutraalia. Kaasulla saa perän kiertymään sivulle. Tuossa 2007 Ocussa on vielä Haldex mk2, joka vaatii aktivoituakseen etupyörien luistoa. Näissä uudemmissa Haldexia ohjaava tietokone valvoo montaa asiaa, joiden perusteella jakaa voimaa taakse.
Ennen näitä minulla oli Audi Torsen-quattrolla. Torsen sallii liikaa vaihtelua tuohon voimanjakoon. Tuo ilmenee lähinnä jäärata-ajoon verrattavissa tilanteissa. Tuosta nykyisestä pirssistä koodattiin tuo ESC poiskytkettäväksi kolmisen viikkoa sitten, mutta kun tuo talvi meni persiilleen, niin ei ole ollut tilaisuutta testata, miten johdonmukainen tuo Haldex-nelikko on viedä pitkää sladia. Uskoisin, että olisi Torsenia loogisempi, kun ei pääse välillä takavetoiseksi.
Konsernipelejä vuodesta 1993

mrmojo77

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 04.03.15 - klo:17:48
Sallii se hieman vastaohjausta, sellaista luistan suunnan korjailua.

Mulla oli ennen Ocu II FL vm.2010 2.0TDI 4x4, jossa oli Haldex mk4 ja tässä nykyisessä on Haldex mk5. Kummassakaan ei ole esiintynyt tuota puskemista vaan peruskäytös kurviin ajaessa on kuta kuinkin neutraalia. Kaasulla saa perän kiertymään sivulle. Tuossa 2007 Ocussa on vielä Haldex mk2, joka vaatii aktivoituakseen etupyörien luistoa. Näissä uudemmissa Haldexia ohjaava tietokone valvoo montaa asiaa, joiden perusteella jakaa voimaa taakse.
Ennen näitä minulla oli Audi Torsen-quattrolla. Torsen sallii liikaa vaihtelua tuohon voimanjakoon. Tuo ilmenee lähinnä jäärata-ajoon verrattavissa tilanteissa. Tuosta nykyisestä pirssistä koodattiin tuo ESC poiskytkettäväksi kolmisen viikkoa sitten, mutta kun tuo talvi meni persiilleen, niin ei ole ollut tilaisuutta testata, miten johdonmukainen tuo Haldex-nelikko on viedä pitkää sladia. Uskoisin, että olisi Torsenia loogisempi, kun ei pääse välillä takavetoiseksi.

Mun pitänee vaan löytää paikka kokeiluun ja tehdä empiirinen tutkimus. Mun mielestä ainakin A4, jossa oli käsittääkseni 5. sukupolven Torsen oli todella helppo viedä pitkää luisua ja isolla parkkipaikalla luiston sai jatkumaan niin kauan kuin halusi.
Mutta hyvä kuulla kuitenkin, että haldex ei ole huono sekään. Kävin kyllä kokeilemassa uutta TT:tä jokunen viikko sitten ja se oli kyllä lupaavan "tail happy", kun otti luistoneston pois ja kiihdytti kaasu pohjassa.

Octavia4x4

Ja sitten kun toteat, että ei se sillä sport-moodillakaan anna tarpeeksi liekanarua, menet ja koodautat tuon ESC:n poiskytkettäväksi.  ;D

Lauantaina olis reissua tuonne sisämaahan. Pitää kattella, jos sieltä vaikka löytyisi tasaista jäätikköä, että pääsis vähän kokeilemaan tuota pitkää sladia.   ;)
Konsernipelejä vuodesta 1993

enkero

Makean tuntuinen peli, ja itseäkin vähän kutkuttaisi vaihto moiseen...

Oletko kulutuksia seuraillut, kiinnostaisi tietää kuinka perso tuo on naftalle?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: enkero - 18.03.15 - klo:21:21
Makean tuntuinen peli, ja itseäkin vähän kutkuttaisi vaihto moiseen...

Oletko kulutuksia seuraillut, kiinnostaisi tietää kuinka perso tuo on naftalle?

Taitaa olla tämä mrmojo77:n auto vielä niin uutuuden kankea, ettei kannata kulutusta kovin tosissaan seurata.  ;)

Noin yleisesti ottaen dieselmoottorin jatkeena Haldex-neliveto lisää kulutusta n.0,5 l/100 km verrattuna vastaavaan etuvetoon.

Itsellä tämä heikompitehoinen 2.0 TDI 4x4 manuaali kuluttaa kesäaikaan ~5,1 - 5,3 l/100km. Talvella menee ~5,6 - 5,7 l/100km. Nämä siis ajotietokoneen pitkäaikaisnäytön lukemia. Webastottomassa autossa tuo atk näyttää melko tarkasti samoja lukemia kuin tankkauksista laskemalla saadut lukemat.

Tuolla tehokkaammalla versiolla pääsee dsg:n ansiosta varmasti samoihin kulutuslukemiin, kuin tällä 150 hv versiolla ja manuaalilla.
Konsernipelejä vuodesta 1993

enkero

Kulutusero siis taitaa olla tuohon nykyiseen lähinnä marginaalinen (1,hidas on kohtalaisen janoinen, nääs...)

Kauhistus, josko sitä ottais pätkää lisää...
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy