Car-Net internet-yhteys

Aloittaja Tonttu66, 24.01.15 - klo:16:26

« edellinen - seuraava »

maxvirta

Lainaus käyttäjältä: FIN68 - 06.03.17 - klo:14:24
Occu14. Minulla oli käytössä tuo carstick jonkun aikaa ja ihan toimiva peli se oli mutta hirvittävän nopea se ei ole kun ei tue kuin 3G tekniikkaa. Olisi tuollainen nyt ylimääräisenä jos kiinnostaa? Ostin itse Huawei reitittimen ja nyt toimii nopeammin wifi autossa. Noihin car-net palveluihin tällä nopeuden lisällä ei tosin mielestäni tullut nopeutta/sulavuutta lisää eli jos vain car-nettiä varten haluaa yhteyden niin silloin tuo carstick on aivan riittävä. Minulla on tunne että car-net palvelut toimii miten toimii on järjestelmä sitten minkälaisen yhteyden päässä tahansa?

Mitä tulee sitten tuohon carstickin tai reitittimen sijaintiin niin minä hommasin keskikonsolin kyynärnojan USB pistokkeeseen tulevan johdon joka jakautuu kahteen mirco-usb:n niin että toinen välittää dataa ja jossa kiinni Samsung puhelin Android Auto käyttöä varten sekä toinen johto sitten lataa ja antaa herätteen reitittimelle. Näin on aina automaattisesti wifi päällä sekä car-net palvelut käytössä kun autoon hyppää ja kun kyynärnojasta tulevaan johtoon puhelimen kytkee niin sitten myös Android Auto käytössä yhtä aikaa. Tämä set up ollut nyt muutaman kuukauden käytössä ja hyvin pelaa.

Toimiko usb tikku heti kun liitit sen autoon? Mun Passat gte ei tunnista Carstick-tikkua ollenkaan kun liitän sen autoon..

Anthracite Grey

Auttakaa nyt onnetonta... kun en saa jostain syystä Passattiani keskustelemaan puhelimeni kanssa. Siis yritän saada auton verkkoon... ja rekisteröidä car-netin. Mutta miten saan siis verkkoon? Menenkö Wlan valikon kautta vai langaton hot-spot? Wlan valikossa ei päästä eteenpäin... herjaa että muu datayhteys on jo käytössä. Eikä ole. Ei ole sisäistä simmiä, eikä myöskään car-stickiä. Auto on luovutettu tällä viikolla, joten ihka uusi peli. Olisko jossain tikapuu ohjeita? :)

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Anthracite Grey - 08.04.17 - klo:18:56
Auttakaa nyt onnetonta... kun en saa jostain syystä Passattiani keskustelemaan puhelimeni kanssa. Siis yritän saada auton verkkoon... ja rekisteröidä car-netin. Mutta miten saan siis verkkoon? Menenkö Wlan valikon kautta vai langaton hot-spot? Wlan valikossa ei päästä eteenpäin... herjaa että muu datayhteys on jo käytössä. Eikä ole. Ei ole sisäistä simmiä, eikä myöskään car-stickiä. Auto on luovutettu tällä viikolla, joten ihka uusi peli. Olisko jossain tikapuu ohjeita? :)

Tuosta se taitaa lähteä liikkeelle...
http://volkswagen-carnet.com/fi/fi/start
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Anthracite Grey

Juu mutta kun en saa luotua nettiyhteyttä? Mikä siihen avuksi, siis miten saan auton käyttää kännykkääni tukiasemana?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Anthracite Grey - 08.04.17 - klo:20:16
Juu mutta kun en saa luotua nettiyhteyttä? Mikä siihen avuksi, siis miten saan auton käyttää kännykkääni tukiasemana?

Vuosimallissa 2015 näin: Menu - Setup - WLAN / WLAN mode: Client ja sitten Find hotspots (WLAN) (puhelimen WLAN hotspot pitää olla päällä). Car-net palvelut muistaakseni vaativat lisäksi nettisivuilta saatavan aktivointikoodin.

Anthracite Grey

Joo, mutta valittaessa wlan järjestelmä herjaa että joku muu yhteys on jo käytössä? Ja hotspot ei ole aktiivisena.. eli ei se. Sit kun yritän suoraan car-net valikon kautta wlania niin sanoo että poista ensin carstick käytöstä. Huoh. En tiedä pitääkö jotenkin nollata jotain asetuksia että voisi hakea wlanin kautta tukiasemia. Nyt en tosiaan sinne asti pääse.

Tonttu66

Mulla ei ole Carstickistä kyllä mitään kokemuksia. Mulla itsellä  on Discover Pro (vm. 2015), Carstick ilmeisesti liittyy Discover Media laitteeseen? Onks sulla Discover Media vai Pro?

Anthracite Grey

Discover media. Tarvii yrittää vielä jotain kikkoja jossain välissä.

Anthracite Grey

Tarvii soittaa varmaan helpdeskiin... Yritän luoda WLAN yhteyttä puhelimeen niin herjaa että toinen datayhteys jo käytössä eikä voida luoda. Ei siis tule edes näkymää missä näkisi oman puhelimen verkon. Onko muilla ollut samaa dilemmaa?

kt

Minusta sinun pitää ensin rekisteröityä suoraan Car-nettiin esim kannettavalla/pöytäPC:llä, jotta saat siellä asiat kuntoon. Sitten voit mennä autoon kännykkäsi kanssa kokeilemaan yhteyksiä sinne Car-Nettiin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Anthracite Grey

Saakohan puhelimen Bluetooth yhteys olla samanaikaisesti päällä kun yritän luoda nettiyhteyttä? Car-net koodi on kyllä jo mutta ilman nettiyhteyttä en tietty pysty kirjautumaan autosta.

icecold

Itse sain uuden auton käyttöön 3 viikkoa sitten. Kävin pöytäkoneella rekisteröitymässä ja sen jälkeen autoon, kännykästä ( Samsung galaxy s5) mobiilitukiasema sekä bluetooth päälle ja sitten menusta car-net ja sieltä autoon koodi ja valmis. Aina kun istun autoon niin mobiilitukiasema sekä bluetooth on päällä ja toimii loistavasti.

kt

Lainaus käyttäjältä: Anthracite Grey - 10.04.17 - klo:20:32
Saakohan puhelimen Bluetooth yhteys olla samanaikaisesti päällä kun yritän luoda nettiyhteyttä? Car-net koodi on kyllä jo mutta ilman nettiyhteyttä en tietty pysty kirjautumaan autosta.

Ota bluetooth kokeeksi aluksi pois, niin siitähän se selviää, voiko se olla päällä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Tuumas1

Lainaus käyttäjältä: icecold - 10.04.17 - klo:22:18
Itse sain uuden auton käyttöön 3 viikkoa sitten. Kävin pöytäkoneella rekisteröitymässä ja sen jälkeen autoon, kännykästä ( Samsung galaxy s5) mobiilitukiasema sekä bluetooth päälle ja sitten menusta car-net ja sieltä autoon koodi ja valmis. Aina kun istun autoon niin mobiilitukiasema sekä bluetooth on päällä ja toimii loistavasti.

Noin se meni minullakin eikä yhteyden luomisessa ollut mitään ongelmia (Samsung Galaxy A5 2016).
Toisaalta Car-Netin tuoma lisäarvo on mielestäni vähäinen enkä näe syytä jatkaa palvelua ilmaisen kokeilujakson päätyttyä.

neoman

Lainaus käyttäjältä: Anthracite Grey - 08.04.17 - klo:21:11
Joo, mutta valittaessa wlan järjestelmä herjaa että joku muu yhteys on jo käytössä? Ja hotspot ei ole aktiivisena.. eli ei se. Sit kun yritän suoraan car-net valikon kautta wlania niin sanoo että poista ensin carstick käytöstä. Huoh. En tiedä pitääkö jotenkin nollata jotain asetuksia että voisi hakea wlanin kautta tukiasemia. Nyt en tosiaan sinne asti pääse.

Terve,

Itsellä herjaa tuota ihan samaa (mikäli oikein ymmärsin). Eli minulla ei ole Carstickiä käytössä, mutta kun yrittää ottaa WLAN-yhteyden, niin laite ilmoittaa, että yhteys jo käytössä.
Tuosta kuulemma on jo tiedote olemassa maahantuojalta ja päivitys toivottavasti tulee jossain vaiheessa.

Välillä tuo toimii ihan ok, eli WLAN-yhteyden pystyy ottamaan, mutta sitten mennään taas pari-kolme viikkoa jolloin tuo luulee että carstick on autossa.
Tuon huomaa helpoiten kun katsoo radion yläriviä, siellä on ns. kuuluvuuspalkit missä on sitten rasti niiden päällä. Silloin tuo WLAN ei toimi. Kun tuo kuvake puuttuu, niin WLAN:n saa päälle.

Asetusten nollaaminen ei itsellä auttanut mitään. Huollon mukaan väliaikaisena ratkaisuna jos saisi carstickia lainaan, niin sitä voisi käyttää siinä usb-paikassa ja poistaa se, jolloin systeemi saattaa jopa lähteä toimimaan.

Yijji

Lainaus käyttäjältä: neoman - 13.04.17 - klo:14:44
Terve,

Itsellä herjaa tuota ihan samaa (mikäli oikein ymmärsin). Eli minulla ei ole Carstickiä käytössä, mutta kun yrittää ottaa WLAN-yhteyden, niin laite ilmoittaa, että yhteys jo käytössä.
Tuosta kuulemma on jo tiedote olemassa maahantuojalta ja päivitys toivottavasti tulee jossain vaiheessa.

Välillä tuo toimii ihan ok, eli WLAN-yhteyden pystyy ottamaan, mutta sitten mennään taas pari-kolme viikkoa jolloin tuo luulee että carstick on autossa.
Tuon huomaa helpoiten kun katsoo radion yläriviä, siellä on ns. kuuluvuuspalkit missä on sitten rasti niiden päällä. Silloin tuo WLAN ei toimi. Kun tuo kuvake puuttuu, niin WLAN:n saa päälle.

Asetusten nollaaminen ei itsellä auttanut mitään. Huollon mukaan väliaikaisena ratkaisuna jos saisi carstickia lainaan, niin sitä voisi käyttää siinä usb-paikassa ja poistaa se, jolloin systeemi saattaa jopa lähteä toimimaan.
Mulla alkoi eräänä päivänä Discover media herjaamaan samaa. Palautin Discover median tehdasasetukset. Autosta virrat pois ja päälle. Taas toimii. Car-netin salasana piti myös syöttää uudelleen.

Anthracite Grey

Ihan uusissa autoissa on bugi... Järjestelmä luulee että autossa car stick tai bluetooth premium kiinni. Virtanäppäintä kun painaa noin 15s saa tietokoneen bootattua. Voi auttaa. Mulla auttoi kerran, sen jälkeen ei ole onnistunut. Tämä tieto maahantuojalta suoraan - korjaavaa softaversiota odotellessa. Eipä tuota oikeasti kaipaa mutta kiva saada kuntoon tietty.

kivilaak

Lainaus käyttäjältä: Anthracite Grey - 13.04.17 - klo:18:10
Ihan uusissa autoissa on bugi... Järjestelmä luulee että autossa car stick tai bluetooth premium kiinni. Virtanäppäintä kun painaa noin 15s saa tietokoneen bootattua. Voi auttaa. Mulla auttoi kerran, sen jälkeen ei ole onnistunut. Tämä tieto maahantuojalta suoraan - korjaavaa softaversiota odotellessa. Eipä tuota oikeasti kaipaa mutta kiva saada kuntoon tietty.
No niin, tämä lienee siis selitys probleemille josta kirjoittelin tähän ketjuun 17.3. kyse juurikin silloin ajoon otetusta uudesta autosta. Jospa ekaan huoltoon mennessä olisi päivitys saatavilla, ei viitsi moista "turhaketta" lähteä erikseen hiotamaan.

Rubio

No nyt lakkasi oma Carnet toimimasta omassa kulkineessa. Auton tiedot eivät enää päivittyneet portaalissa. Ongelma ilmeni Ruotsin reissun jälkeen, portaalissa auto näytti edelleen auton olevan viimeisessä Suomen sijainnissa eli Turun satamassa.  Nyt olen tehnyt mahdolliset Infotainmentin buuttaukset ja tehdasasetusten palautukset, mutta näyn edelleen Carnet-käyttäjänä autossa. Ei anna poistaa profiilia vaan ilmoittaa ettei yhteys onnistu ja kehoittaa kokeilemaan myöhemmin uudestaan tai poistamaan auton Carnet-portaalissa. Poistin auton portaalista, mutta edelleen näyn käyttäjänä autossa eikä onnistu edelleenkään profiilin poisto. Onko kellään ilmennyt vastaavaa ja onko mitään tehtävissä itse?
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

foxnen

Tällä sama homma torstaina nollaantui pitkänmatkan ajotiedot "ilmeisesti pyörähti lukemat ympäri", ei varmaankaan ole yhteyttä tähän ongelmaan. Auton tiedot ei päivity portaaliin, eikä pysty ohjaamaan auton toimintotoja. Ylen uutisportaalin pystyi netin kautta lisäämään auton Car-Net näytölle. Täytyypä olla tukeen yhteydessä.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

foxnen

CAR-NET oli viisi päivää toimimattomana. Otin yhteyttä maahantuojaan, he kirjasivat tarkasti tiedot ylös.
Varasin ajan marmorille piuhan nokkaan. Soittivat maahantuojalta takaisin ja ilmoittivat, että marmorin pitää ilmoittaa tiedot tehtaalle. Niinhän siinä kävi, että CAR-NET alkoi toimi edellisiltana ennen marmorille menoa. Marmorilla ei sitten tehty mitään, vaan kirjasivat minun selostuksen järjestelmään. Kerkesin töihin niin toinen kaveri soittaa marmorilta: Saksasta tuli viesti, että asiakkaan CAR-NET toimii nyt.
Minusta tuntuu, että jostain syystä ”joku” laittoi SIM sopimuksen jäihin ja kun valitin, niin Saksassa avasivat tämän yhteyden uudelle. Tämä on varmaan sama homma puhelinliittymän vaihdon yhteydessä, niin sinulla on toimimaton SIM-kortti, mutta jostain muualta aktivoivat sen.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Epes

Pari päivää sitten hommattuun Passattiin vm -17 sain CarNetin toimimaan iPhone6:n kanssa puolen tunnin säätämisen jälkeen. Ei tuosta kyllä mitään iloa taida olla. Auton näytölle tuli muutama painike joiden alta pääsi katselemaan sääennusteita, lukemaan uutisia jostain toiselta puolelta maailmaa vieraalla kielellä ja lista huoltoasemista dieselin litrahintoineen. Selailin hiukan listaa ja huomasin että parin kilometrin päässä olisi halpaa naftaa. Eikun sinne CarNetin kautta startatulla navigoinnilla. Paitsi että hinta ei ollut pumpulla lähelläkään sitä mitä CarNet ilmoitti vaan melkein 10c kalliimpaa.

Mitä polttoainehintoja CarNet näyttää?

Onko joku keksinyt CarNetille mitään järkevää käyttöä? Kännykkäappi näyttää karttaa jossa on auton sijainti, ei muuta.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Epes - 16.09.17 - klo:19:00

..............Onko joku keksinyt CarNetille mitään järkevää käyttöä? Kännykkäappi näyttää karttaa jossa on auton sijainti, ei muuta.

No nyt alkaa hiukan hiffaamaan ideaa. Tallensin läppärillä illalla CarNet sovelluksella eri lehtien RSS syötteitä ja kun aamulla laitoin puhelimen kiinni piuhalla autoon, niin imaisi netin kautta auton valikkoon nuo syötteet ja nyt pystyn ajaessa laillisesti lukemaan iltapäivälehtiä radion näytöltä  ::). Kännykästä luku ajon aikanahan on laitonta  ;D

Seuraavaksi uitan auton navigaattoriin CarNetin kautta kameratolppavaroitukset.......

spr

Eli CarNet tajusi käyttää piuhalla kytketyn puhelimen Internet-yhteyttä? Mitenkäs tuo tapahtuu? Itse olen ollut vakaasti käsityksessä että auto osaa kytkeytyä kotimme WLANiin automaattisesti niin kauan kun se kuuluu, mutta sen jälkeen pitäisi iPhonelle sanoa manuaalisesti että laitapa personal hotspot käyntiin jotta auto osaisi ottaa siihen yhteyden. Ja olen nimenomaan manaillut, että eikö se nyt tajuaisi käyttää puhelimen nettiä silloin kun piuha on kiinni.

Tai onko tää joku Applen ongelma ja Androidilla toimisi paremmin?

fleetwood

Androidilla tuo toimii sikäli paremmin, että siihen tuon automatisoidun hotspotin käynnistämisen ja sammutuksen saa toteutettua Taskerilla ja varmaan vastaavilla muilla.

Auton e-remote -palvelut ovat olleet pimeänä jo viikon, ärsyttävää  >:(
Passat GTE Variant

Epes

Lainaus käyttäjältä: spr - 25.09.17 - klo:15:02
Eli CarNet tajusi käyttää piuhalla kytketyn puhelimen Internet-yhteyttä? Mitenkäs tuo tapahtuu? Itse olen ollut vakaasti käsityksessä että auto osaa kytkeytyä kotimme WLANiin automaattisesti niin kauan kun se kuuluu, mutta sen jälkeen pitäisi iPhonelle sanoa manuaalisesti että laitapa personal hotspot käyntiin jotta auto osaisi ottaa siihen yhteyden. Ja olen nimenomaan manaillut, että eikö se nyt tajuaisi käyttää puhelimen nettiä silloin kun piuha on kiinni.

Tai onko tää joku Applen ongelma ja Androidilla toimisi paremmin?

Mulla on iLuurin personal hotspot aktiivisena koko ajan. Piuha kiinni USB:n ja yhteys autoon syntyy.   

Tuumas1

Lainaus käyttäjältä: Tuumas1 - 11.04.17 - klo:08:38
Toisaalta Car-Netin tuoma lisäarvo on mielestäni vähäinen enkä näe syytä jatkaa palvelua ilmaisen kokeilujakson päätyttyä.

Kolmen vuoden ilmainen Car-Net-lisenssi päättyy tässä kuussa. Aika köykäinen on ollut anti vm. 2015 bensa-autossa enkä näe kyllä mitään syytä maksaa 79 EUR/v "palvelun" jatkamisesta.

jonatz79

Eihän Car-Net yhteyden kautta ole mitään tapaa ohjata webastoa etänä? Esim Carstick käyttämällä. GTEssä käsittääkseni onnistuu ainakin joku lämmitys (sähkövastus?). Tässä tapauksessa kysymys perus bensa tai diesel vehkeistä.

Mitään järkevää käyttöä en ole myöskään itse tuolle Car-Net keksinyt.
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

fleetwood

Ei ole, webastoa ohjaa vain webaston oma kaukosäädin (ja kojetaulun nappi).

Auton omaa sähkölämmitintä voi ohjata Car-netillä, Carstickiä siihen ei tarvita.
Passat GTE Variant

piizei

Myyjä vihjasi, että kesän jälkeen voisi webastoakin ohjata car-netin kautta. Tiedä sitten tuota, kun itselläni tällä hetkellä ei oikein onnistu e-remoten kautta mikään muutoin kuin satunnaisesti.

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 29.01.18 - klo:08:25
Ei ole, webastoa ohjaa vain webaston oma kaukosäädin (ja kojetaulun nappi).

Auton omaa sähkölämmitintä voi ohjata Car-netillä, Carstickiä siihen ei tarvita.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy