Kumpi moottori on parempi, 1,4 TSI kaksoisahdettu vai 1,6THP?

Aloittaja skriko, 20.12.14 - klo:23:07

« edellinen - seuraava »

1,4 TSI kaksoisahdettu
12 (54.5%)
1,6 THP
10 (45.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 22

skriko

Kiinnostaisi kumpi palstalaisten mielestä on parempi kyseisistä moottoreista. Vaikka tämä on Volkswagenpainotteinen palsta, niin ottakaa äänestäessänne Volkswagenlasit päästä pois.

Zaasa

Kummankaan paremmudesta en tiedä, kaukana pysyisin molemmista ilman perusteluja  :)

skriko

Keksi sinä sitten Zaasa minulle sellainen auto, jossa on luotettavampi moottori, joka on kaksi ovinen, josta ei ole mallia 4-ovisena versiona, bensiini moottori, manuaali, joka on massasta poikkeavan kaunis korin muodoiltaan. Hinta korkeintaan 39 000.

Zaasa

Pahan laitoit  :)   Kukapa pystyy antamaan takeita moottorin luotettavuusta. Sirocco ekasi tulisi mieleen...

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Zego

Dieseliä rohkeasti kehiin vaan! Pahempia ja enemmän pienhiukkasia tulee bensa suorasuihkutusmoottoreista kuin dieseleistä jossa suodatin.

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.12.14 - klo:23:26
Keksi sinä sitten Zaasa minulle sellainen auto, jossa on luotettavampi moottori, joka on kaksi ovinen, josta ei ole mallia 4-ovisena versiona, bensiini moottori, manuaali, joka on massasta poikkeavan kaunis korin muodoiltaan. Hinta korkeintaan 39 000.
Subaru BRZ?

Keni1

laitan oman vastaukseni hieman perusteltuna koska molemmat koneet ovat tyyppivikaisia ja kyseisiä tyyppivikoja on vaikea hyväksyä enää kun ne ovat olleet pitkään tiedossa, joko on valtavat varastot näitä moottoreita ja asentavat kylmästi uusiin kaikki mitä aikoinaan valmistettiin vaikka viat tiedossa ja tietoisesti niitä edelleen myydään tyyppivikoineen mikä on tietysti väärin, viallista kun ei saa myydä ehjänä.

Myyjälle/valmistajalle on lain mukaan annettava mahdollisuus korjata tuotteessa mahdollisesti oleva virhe takuuaikana, volkkari ei tätä mahdollisuutta halunnut käyttää Peugeot halusi, siksi valintani näistä kahdesta on ehdottomasti THP 156. 1.6THP koneesta löytyy myös THP 200 versio ja se on jo uutta tekniikaa.

Minun autossani voi siis olla myös moottori jossa on todettu tyyppivikoja kunhan niihin löytyy korjaukset ja ne korjataan takuuaikana jos tulevat ilmi, jos viat on korjattu jo ennen uuden auton luovutusta niin aina parempi. Jos vikoja ei oikeasti saada pysyvästi korjattua koskaan niin silloin jokainen tietää mistä on kyse.

Et voi mistään tietää kuinka kauan mikäkin moottori kestää, voipi hajota semmonenkin jota luotettavana ja kestävänä on pitkään pidetty, kampuran tai kiertokangen laakeri tai venttiili tahi männänrengas ym. kun pettää niin hajoaa mikä tahansa kone ja se hajoaa sitten heti. Venyvät jakoketjut on kyllä omituisin vika mitä tiedän koska niin usein olen kuullut ettei ko. ketju juurikaan ole rasitukselle alttiina, sen tilallahan voidaan käyttää vaikka hihnaa joten aika uskomatonta että metallitkin venyilee tuossa käytössä, eihän se ketju tee mitään muuta kun pyörittää nokka-akselia ja öljypumppua ja ennen ne kesti koko moottorin eliniän ja uusittiin vain perusteellisen koneremontin yhteydessä todella vanhoihin ja paljon ajettuihin enkä muista että kenelläkään olisi moottori koskaan hajonnut sen takia että jakoketju olisi katkennut?

TSI 1.4 kaksoisahdetun jakopää ja Turbo -ongelmat eivät olleet minun huolenani Polo GTI:n kanssa vaan se törkeä öljynkulutus uudesta alkaen. Ylisuurta öljynkulutusta esiintyi vain kaksoisahdetuissa Polo GTI autoissa ja ympäri maailmaa. Kulutukset oli uudesta lähtien sitä luokkaa että ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, vain Polo GTI autojen TSI moottoreihin laitettiin jo tehtaalla vääränkokoiset männänrenkaat tai sitten niissä oli käytetty puolimoottori eli lohko mäntineen oli jostain vanhasta kolariautosta tai sellaisesta johon moottori oli jo vaihdettu. Ei ole mitään muita vaihtoehtoja, tuota asiaa on katsottava ilman VW laseja, kukaan ei tuollaista haluaisi uskoa mutta kun ei ole mitään vaihtoehtoja sille mikä tuon liiallisen kulutuksen juuri noissa autoissa aiheutti, Audilla on 2 litran koneessa ollut ihan sama juttu, myös Skoda ja Seat kärsivät tuosta 1.4 TSI kaksoisahdetun öljynsyönnistä mutta vain ne Polo GTI:tä vastaavat sportit!

Tosiaan tuo skrikon dilemma on todellinen, valmistajat tarjovat edullisimpia sportteja juurikin näillä ihmemoottoreilla, niissä on kivasti tehoa ja pienet kulutukset, jokin on kuitenkin mennyt pieleen kun on pitänyt osa komponeneista tehdä hieman heikommista osista että varmasti hajoaa, lienee kuitenkin yleinen trendi kaiken nykyisen kuluttaja-tekniikan kanssa, itse olen esim. verkkokauppa.comiin kiikuttanut yhden jos toisenkin tuotteen takuuaikana ja saanut yleensä aina uuden tuotteen takuuaikana vikaantuneen tilalle, joskus on vaihdettu 2-3 kolmekin kertaa ennenkuin on saanut toimivan.

VW:n suurin ongelma ei siis ole autojen viat vaan takuukorjausten systemaattinen välttely, esim. jo uutena öljysyöppö kone ei välttämättä hajoa vuosikausiin silti se pitää viallisena vaihtaa uuteen jos asiakas niin haluaa. Ja kun asiakkaan omat kulutusmittaukset eroavat merkkiliikkeen mittauksista aivan oleellisesti ja merkkiliikkeen mittausoperaatio on kaikkineen todella epämääräinen ja asiakkaalta täysin piilossa suoritettu niin sen luotettavuus on täysin nolla, itse lisäilin TSI 1.4 kaksoisahdettuun joka toinen kuukausi litran öljyä kahden vuoden ajan, tähän nykyiseen THP koneeseen olen lisännyt yhteensä vain litran ja pari desiä kahden vuoden aikana, THP 156 öljynkulutus on täysin normaalia joten voimme olla vakuuttuneita että moottori oli uusi kun se minulle luovutettiin, volkkarin moottori ei ollut uusi.

Että äläpä skriko yksin niihin tyyppivikoihin jää kiinni vaan katso myös kommentit siitä kuinka niiden korjaukset hoidetaan, minullahan THP jakopää vaihdettiin normaalin huollon yhteydessä enkä itse ollut huomannut mitään poikkeavaa moottorissa Turbon pellin räminää lukuunottamatta. Vaikka siis ostaisit THP koneisen auton niin varmasti saat siihen tyyppivikojen korjaukset ilmaiseksi, ei sellaisia voi laskuttaa edes takuuajan jälkeen.

Sitten on uusi THP 130 Puretech, jos skrikolle kelpaisi 308 Allure varustein 18" aluvanteilla niin siinä olisi aika makea laite, ei mikään raketti mutta tuo kone toimii hienosti ja antaa aivan riittävän suorituskyvyn liikenteessä, ratakäyttöön sitten tehokkaampaa GTI mallia, niissä on sitten THP 200 ja siinä on jo uudempaa kehitysversiota, aivan eri luonteinen kone kuin THP 156 vaikka pääosin sama kone.

Että skrikolle suosittelen THP 200 koneella varustettua 308 GTI:tä, onhan se hieman karvalakki mutta eipä markkinoilta enää taida sciroccon kaltaisia erikoisautoja enää löytyä. Se on harmi ettei skrikolle kelpaa Seat Leon Cupra 280 SC DSG vaihteisena, se kun on ehdottomasti alle 40 tonnin autoista se ykkönen ihan kaikessa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.12.14 - klo:23:26

BRZ. Uusi ~35 000e.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 21.12.14 - klo:11:37
Sitten on uusi THP 130 Puretech, jos skrikolle kelpaisi 308 Allure varustein 18" aluvanteilla niin siinä olisi aika makea laite, ei mikään raketti mutta tuo kone toimii hienosti ja antaa aivan riittävän suorituskyvyn liikenteessä, ratakäyttöön sitten tehokkaampaa GTI mallia, niissä on sitten THP 200 ja siinä on jo uudempaa kehitysversiota, aivan eri luonteinen kone kuin THP 156 vaikka pääosin sama kone.

Että skrikolle suosittelen THP 200 koneella varustettua 308 GTI:tä, onhan se hieman karvalakki mutta eipä markkinoilta enää taida sciroccon kaltaisia erikoisautoja enää löytyä. Se on harmi ettei skrikolle kelpaa Seat Leon Cupra 280 SC DSG vaihteisena, se kun on ehdottomasti alle 40 tonnin autoista se ykkönen ihan kaikessa.

Tottakai skirikolle kelpaa esim toi THP 130. Aina kun lukee ajotavat yms ketjuja, niin kaikki tällä palstalla ajaa kaasua rauhallisesti käyttäen ilman ylinopeuksia. Veikkaan jopa, että vanha 1.0 Fiat Uno voisi olla monelle palstan herrasmiehelle liian raju peli, kun ajavat niin täydellisesti ilman voimakkaita kiihdytyksiä tai mitään.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 21.12.14 - klo:12:01
kun ajavat niin täydellisesti ilman voimakkaita kiihdytyksiä tai mitään.

Onko rauhallinen ajaminen = täydellistä ajamista :o Kyllä se rauhallinenkin voi niitä ajovirheitä tehdä, joten olen hieman eri mielstä :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

los los

TV auto pläjäyksen museo Volvossa oli hyvä moottori 4 litraa tilavuus olisiko ollu 50 kaakkia.
Rekoissa on nykyään moottoreissa saman tyyppinen teho/tilavuus suhde.
Yksi haitta nyky moottoreissa lienee liian kevyt mekaniikka otetuihin tehoihin nähden. ;)

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 21.12.14 - klo:13:39
Onko rauhallinen ajaminen = täydellistä ajamista :o Kyllä se rauhallinenkin voi niitä ajovirheitä tehdä, joten olen hieman eri mielstä :-\

Tarkennetaan hieman. Rauhallinen ajaminen ilman ajovirheitä siis. Voitko kertoa miten rauhattomasta ajamisesta saa millään tekniikalla parasta mahdollista ajamista?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 21.12.14 - klo:15:33
Tarkennetaan hieman. Rauhallinen ajaminen ilman ajovirheitä siis. Voitko kertoa miten rauhattomasta ajamisesta saa millään tekniikalla parasta mahdollista ajamista?
Kaikki vertailut eivät toimi kääntäen, esim. paloautot ovat hyvin usein punaisia, mutta kaikki punaiset autot... ;)
BMW R 1200 ST -05

sambolo

Audi tt, bemmin 1sarjan coupe, mazda mx5? Onhan noita..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skriko

Kiitän Keni1:stä pitkästä kirjoituksesta ja muitakin topicciin kirjoittaneita.
BRZ on mielestäni sama auto kuin GT86. Se minulla on ollut yön yli koeajossa kolme kertaa. Siis kolme eri autoa. Tämä siksi, että olisin niin halunnut ostaa tuon auton. Ensinnäkin, se on mielestäni etenkin metallioranssin värissä erittäin kaunis ja urheilullinen auto. Toiseksi, kun nuo eivät ole menneet kaupaksi, hinta on halpa. Kolmanneksi, minulla on ollut 7 Toyotaa ja luotan Toyotan moottoriin, tekniikkaan ja jälkimarkkinointiin.
Mutta vag-arenalla ja en muista onko myös autostadiumilla koeajoraporttini autosta ja se ei ole minua varten. Täytyi se jo kolmannella kerralla uskoa. Viedessäni auton pois, toivoin, että matka loppuisi ja pääsisi tästä rotiskosta äkkiä eroon. Selkään sattui, lonkkaan sattui, iskiakseen sattui, toiseen jalkaan sattui. Kun sain oman autoni persuksen alle, hymyilin koko matkan kotiin.

skriko

Pögötin 308 ei ole mieleeni urheilullisen näköinen auto. Vielä palaan tuohon Kenin mainitsemaan Vag-tuotteiden huonoon jälkimarkkinointiin Vs. Pögötin vastaava. Minulle ainakin uusittiin jakopään kilkkeet Sciroccoon veloituksetta, vaikka takuu oli mennyt umpeen vuosi sitten. Nykyään vaan on niin kummaa, kun et saa mistään tietää, mitä jollekin autolle on tehty. Myyjät eivät tiedä mitään, ja korjaamot eivät kerro mitään, kun kyseiset remontit on tehty edellisen auton omistajan aikana. Olisi se hauska tietää esim. pari vuotta vanhasta 20 000 ajetusta THP:stä mitä takuukorjauksia sille on tehty.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.12.14 - klo:20:43
... Vielä palaan tuohon Kenin mainitsemaan Vag-tuotteiden huonoon jälkimarkkinointiin Vs. Pögötin vastaava. Minulle ainakin uusittiin jakopään kilkkeet Sciroccoon veloituksetta, vaikka takuu oli mennyt umpeen vuosi sitten. Nykyään vaan on niin kummaa, kun et saa mistään tietää, mitä jollekin autolle on tehty. Myyjät eivät tiedä mitään, ja korjaamot eivät kerro mitään, kun kyseiset remontit on tehty edellisen auton omistajan aikana. Olisi se hauska tietää esim. pari vuotta vanhasta 20 000 ajetusta THP:stä mitä takuukorjauksia sille on tehty.

Jos on merkkiliikkeessä huollettu niin kyllä heillä on kaikki korjaukset kirjattuna, pyydät vain huoltohistorian ja perustelet sillä että olet ostamassa ja haluat tietää mitä autoon on tehty, tuskin tuo tieto mitään salaista on, olen itsekkin pyytänyt kaikki huollon dokkarit aina itselleni niin on kättä pidempää. Esim. nykyisen autoni arvo vaan nousi kun sitä korjattiin, ilman todistetta korjauksesta sen arvo olisi reilusti alempi. Seuraavan omistajan ei tarvitse tyyppivioista kärsiä.

No jälkimarkkinoinnista, itse valitin myös TSI koneen jakopään metelistä, ei toimenpiteitä takuuaikana, ei se varmaan pahimmasta päästä ollut mutta TSI kuitenkin. TSI kone olisi pitänyt vaihtaa viallisena koska oli öljypoltin enemmän kuin auton moottori, myyjä vahvisti sähköpostilla että osa moottoreista on viallisia murheenkryynejä ja osa toimivia ja piti minun autoni moottoria murheenkryyninä eli viallisena. Myös kuluttaja-asiamies suositteli moottorin korjaamista tai vaihtamista uuteen, volkkari ei suostunut asialliseen korjaukseen eikä moottorin vaihtoon, olisivat toki pilkkahintaan auton halunneet lunastaa sillä sen verran kiusallinen tuo öljynkulutusongelma ja siitä valehtelu heille oli. He eivät alkuun edes tienneet miksi nuo moottorit söi öljyä, minä tiesin ja siksi olin ymmälläni kun maailman suurin autonvalmistaja ei tiennyt. Sitten oli vielä DSG 7 josta katosi yhteys autoon kesken ajon, auto oli hetken täysin ajokelvoton ei moottori vastannut kaasuun, vaihteita ei voinut vaihtaa, tuota ei osattu korjata koska volkkari itsekkään ei tiedä mikä tuon aiheuttaa (Youtubesta löytyy video jossa vastaava on tapahtunut ainakin yhdellä muulle kuin minulle, minulle kahden eri DSG 7 vaihteiston kanssa).

skriko

Keni1 sinä taidat olla ainoa jolla on täällä kokemusta 1,6 THP moottoreista. Ostan huomenna 2013 mallin 13 000 ajetun helmiäisvalkoisen RCZ:n, jossa on tuo moottori. Ostan auton ensimmäiseltä omistajalta, joten takuuta siinä on vielä 2016 vuoteen asti, mutta mitään virhevastuuta ei sen jälkeen. Tosin kauppahinta on 21 000, joten onhan tuo 8900 halvempi kuin Laakkosella 9 000 ajetun pyynti. Mitä muita mahdollisia vikoja siinä tulee eteen kun jakoketju ja jäätyvä imusarja. Uskaltaakohan tuota pitää itse vai täytyykö myydä jollekin.

Zego

Ei noissa muuta vikaa ole ollut...paitsi että ovat ranskalaisia.  ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Zego - 28.12.14 - klo:19:35
Ei noissa muuta vikaa ole ollut...paitsi että ovat ranskalaisia.  ;D

No juu, leikki sijansa saakoon. Eikö tuo kyseinen moottori ole BMW:n ja Peugeotin sekasikiö, että ei siis täysin ranskalainen. Meillä kun on ollut kohta 9 vuotta tuo kahdeksan venttiilinen 1,4 bensiinimoottori, eikä siinä ole 85 000 ajettuna ollut minkäänlaista vikaa.
Minulle on kerrottu, että tämä kone on ihan susi. Eräällä tuttavallani oli tuo uusinaamainen mikä minullekin huomenna tulee.
Ajoi sillä 10 000 ennen kuin vaihtoi. Siinä ei ollut mitään vikaa, mutta hänen edellisessä 30 000 ( 2011 malli ) ajetussa oli. Kun kyselin mitä vikoja, ei tiennyt.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.14 - klo:20:05
Minulle on kerrottu, että tämä kone on ihan susi.

No yksinkertaistettuna THP = TSI, kaikkine ongelmineen aika identtiset tapaukset :(
BMW R 1200 ST -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 28.12.14 - klo:20:12
No yksinkertaistettuna THP = TSI, kaikkine ongelmineen aika identtiset tapaukset :(

Omalla Sciroccolla nyt ajettu noin 44 700 ja ainoa vika moottorin puolella on ollut tuo jakoketjun uusiminen. Sekin meni virhevastuuseen, vaikka takuu oli mennyt umpeen vuosi ja muutama päivä sitten. Tuossa jos se menisi takuun aikana, niin se olisi hyvä. Muuten joutuu menemään pussille, kun ei ole liikkeestä hankittu. Olen kuullut että tuosta THP:n ketjuhommasta selviää 1 400 eurolla. Mutta ei TSI:ssä ole mitään jäätyviä imusarjoja, eikä karstaa mene venttiileihin, niin että ne eivät nouse ja voivat jopa vääntyä. Tuollaisia ongelmiakin olen kuullut THP:sta. Olisin tyytyväinen jos THP olisi edes yhtä hyvä tai huono kun nykyinen TSI. ;)

Zego

THP-koneeseen löytyy imusarjasta ainakin 4 korjausversiota (BMW:ltä toimitettu), ihme kun eivät kerralla saa toimimaan? Kyllä TSI-koneetkin karstoittuvat ja oireet ovat samantapaiset. Isompitehoinen THP on ollut ongelmattomampi mutta siinä onkin eri osia. Uusin 1.6 THP 165hv (vai paljon niitä oli?) sisältää lukemani mukaan toista sataa parannusta edelliseen 1.6 THP-koneeseen verrattuna, revi siitä sitten? :)

PS. Itse olen pikku hiljaa oppinut luottamaan ranskalaisten omiin ratkaisuihin, saksalaiset taas tuntuvat menettäneen otteen teknisestä suunnittelusta tai sitten ikuisen kasvun ja katteen kasvattaminen on vienyt heiltä arviointikyvyn miltei totaalisesti? Mielestäni tämä ketju sisältää hyvää keskustelua kun ei puolusteta "omaa" autoa totaalisesti laput silmillä, jatketaan sitä rataa eikö?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Zego - 28.12.14 - klo:20:29
THP-koneeseen löytyy imusarjasta ainakin 4 korjausversiota (BMW:ltä toimitettu), ihme kun eivät kerralla saa toimimaan? Kyllä TSI-koneetkin karstoittuvat ja oireet ovat samantapaiset. Isompitehoinen THP on ollut ongelmattomampi mutta siinä onkin eri osia. Uusin 1.6 THP 165hv (vai paljon niitä oli?) sisältää lukemani mukaan toista sataa parannusta edelliseen 1.6 THP-koneeseen verrattuna, revi siitä sitten? :)

PS. Itse olen pikku hiljaa oppinut luottamaan ranskalaisten omiin ratkaisuihin, saksalaiset taas tuntuvat menettäneen otteen teknisestä suunnittelusta tai sitten ikuisen kasvun ja katteen kasvattaminen on vienyt heiltä arviointikyvyn miltei totaalisesti?

Mikähän versio tuo sitten on kun vanhanaamaista RCZ.aa on päästöillä 155 ja 149. Tämä mikä minulle tulee on uusinaamainen ja päästöillä 149. Onkohan tässä kuitenkin täysin sama moottori kuin vanhanaamaisessa 149 päästöisessä uudemmassa versiossa joka tuli keväällä 2012.
Mikä tuo 165 heppainen on ja missä autossa se on. Nämä kaikki ovat kuitenkin 156 hv.

Zego

Tää uusin on vasta uudistetussa 508:ssa mutta kait muihinkin tulee pakostakin (euro6?)?
http://www.peugeot.fi/showroom/508/4-ovinen/p=tekniset-tiedot/
En valitettavasti osaa vastata miten selvittää imusarjan versio autosta, sun on varmaan kysyttävä pösö-palstalta?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Zego - 28.12.14 - klo:20:55
Tää uusin on vasta uudessa 308 II:ssa mutta kait muihinkin tulee pakostakin (euro6?)? En valitettavasti osaa vastata miten selvittää imusarjan versio autosta, sun on varmaan kysyttävä pösö-palstalta?

Auton myyjä ei ymmärrä autoista muuta kuin osaa juuri ja juuri tankata. Hänestä ei ole apua. Kysyin vioista merkkiliikkeestä, niin ei ole kuulemma mitään vikoja. Eivätkä kerro jos olet ostamassa jotain autoa jos korjaukset on tehty edellisen omistajan omistusaikana. Kuulemma yksityisyyden suojaa.

SNG

THP:stä muutama varoituksen sananen:

Ainakin 200hp ja tehokkaammissa mäntävauriot valitettavan yleisiä maailmalla typerän designinin takia (liian kapea pyöristämätön kannas alimman männänrengasuran alla). Lähipiirissä yksi tapaus Sitikka DS3. THP piston failure haulla löytyy tietoa niin Pösön, sitikan kuin Minin osalta. Vasta tänä vuonna tehdas myöntänyt ongelman ja parantanut männnän designia ko olakkeen osalta. Todellinen suunnittelun kardinaalivirhe!

Kaverilla meni aikanaan pösö 307:sta jakopää KAKSI kertaa. Joko 130 tai 150 heppainen THP. Tuosta on tosin jo enemmän aikaa. Ymmärtääkseni jakopäähän tehty parannuksia toisin kuin TSI:ssä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Zego - 28.12.14 - klo:20:55
Tää uusin on vasta uudistetussa 508:ssa mutta kait muihinkin tulee pakostakin (euro6?)?
http://www.peugeot.fi/showroom/508/4-ovinen/p=tekniset-tiedot/
En valitettavasti osaa vastata miten selvittää imusarjan versio autosta, sun on varmaan kysyttävä pösö-palstalta?

Tuo 165 voisi "ehkä" olla sitten parempi. Voishan sitä ajella parivuotta 2013 mallilla ja metrejä olisi sitten noin 33 000. Jos auto miellyttää niin vaihtais sen sitten uuteen versioon. Jos se nyt sitten tulee RCZ:aan. No, 2017 tuleekin sitten jo uusi Scirocco. Tai, Suomeen sitä ei kuitenkaan tuoda.

skriko

Nyt on valkoinen kaunotar tallissa. Kyllä ainakin lämpöä piisaa, yhtälailla kuin volsussakin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy