Itsekehun määrä

Aloittaja Keni1, 06.12.14 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.12.14 - klo:15:31
RCZ:aa ja sen saisi ilman tikimistä 25% alella eli hinta olisi jossan 27 tonnin nurkilla.
Pps. Melkein tekisi tämän keskustelun myötä testata mikä Pugin todellinen hävitystarve on...

Osta tuo auto 27 000, niin minä ostan sen sinulta hintaan 30 000â,¬. Eiks ole aika kummallista, että uuden auton saa 27 000 kun myivät juuri vuoden vanhan 28 700, jossa oli koira temmeltänyt ja raapinut autoa sisältä naarmuille.
Eikö ole vielä kummallista kun tiedän tarkkaan mitä Rinta-Jouppi maksaa tuollaisesta autosta, niin eivät ole hakeneet. Eli jos saat sen alle 27 000, niin otan sinuun yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla ja mennään yhdessä hakemaan auto.

Mutta vielä paremman kaupan saisit kun vaihtaisit tuon RCZ:n siihen vaimosi golffiin 6000 välillä. Eikö se nyt kannattaisi niin saisit sitä kautta golfilla 24 000 ja ostaisit samanlaisen 14 500 takaisin. Jäisihän sinulle 9 500 vaivan palkkaa, vai onko se liian vähän. Entinen yhtiökumppanini osti yksityiseltä viikko sitten Volkswagen Golfin 1,2 85 heppaisen 14 mallin 16 000 ajetun 14 500. Tietysti sinä voit saada senkin paljon halvemmalla jos jo 27 000 saat uuden Pögönkin.

MMV

Siis mitä?? Sinähän tuolla AS:n puolella ilmoitit saavasi kyseisen Pösön noin 25% alella! Minulla ei ole tuosta pirssistä mitään muuta tietoa kuin mitä sinä olet kertonut. Tämä asia on osaltani käsitelty, kun en olen ko. Pösöstä pätkääkään kiinnostunut.

skriko

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.12.14 - klo:16:25
Siis mitä?? Sinähän tuolla AS:n puolella ilmoitit saavasi kyseisen Pösön noin 25% alella! Minulla ei ole tuosta pirssistä mitään muuta tietoa kuin mitä sinä olet kertonut. Tämä asia on osaltani käsitelty, kun en olen ko. Pösöstä pätkääkään kiinnostunut.

Ã,,lä vääristele kirjoituksiani. Kirjoitin, että minulle luvattiin siitä alennusta 24,19%. Sinun ei kannattaisi kirjoitella näillä palstoilla mitään autojen hinnoista, kun et osaa laskea mitä -24,19% tekee hinnaksi. Se on kaukana 27 000:sta. Ihmettelen kyllä, että et ole valmis luopumaan 24 000 tonnilla 14 500 euron autosta. No ilmeisesti 9 500 on sinulle niin pieni raha että et viitsi vaivautua.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 28.12.14 - klo:15:36
Kyllähän tuo vahvasti menee tuonne "Elvis elää ja kuussa ei koskaan ole käyty" salaliitto-osaston puolelle. Maanantaikappaleita tulee ja menee, mutta...

No näinhän se tietenkin on, kun uudella volkkarilla ajelin 2000 ensimmäistä kilometriä niin pyysi litran öljyä, toiset 2000 km ja taas litra öljyä, noin mentiin 2 vuotta ja mun ajoilla joka toinen kuukausi lisättiin litra öljyä lähes uuteen autoon, jep jep.

Aiemmin ei ole ollut vastaavaa öljysyöppöä edes käytettyjen joukossa joten vähemmästäkin kummasteli moista. No sitten kun selvisi että tehtaalla olisi ollut männärengas-korjaus niin tiesihän sen mitä varten tuollainen oli olemassa, muka vääränkokoiset männänrenkaat oli asennettu moottoriin jota oli valmistettu jo yli 5 vuotta eikä missään muissa kuin Polo GTI moottoreissa esiintynyt tuota ongelmaa, sama kone eri männänrenkaat, jep jep. Se tehtaan korjaus tuohon mottiin oli varmuudella ylikoon männänrenkaat joilla saa aika pitkälti kuluneen koneen syönnit kuriin, vaan eipä sitä mun autoon saanut koska ei ollut muka tarpeeksi paskana.

No nykyisellä pökötillä nyt 30 tkm ajettu ja 1,2 litraa joutunut lisäämään öljyä kaikenkaikkiaan, se on 14 litraa vähemmän kuin edellisessä volkkarissa, ja olet tosiaan sitä mieltä että mun Polo GTI moottori oli uudenkarhea että kyse oli vain tehtaan toleransseista ja kuluneista työstökoneista, jep jep kumpikohan meistä on aivopesty :)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.12.14 - klo:00:55
En

Arvaa

Viat uusiutuu samoilla kilsoilla eli yhtä paskaa osaa laitetaan vanhan paskan tilalle, ilmeisesti suodatat aika paljon pois kirjoituksistani kun et huomaa niitä kehuja lainkaan, luet vain negan, oletko joku palkattu nega-bongari?, lueppa vaikka edellistä edellistä edellistä edellistä ... edellinen viestini...viesti #74

Ettei kuitenkin olisi yhteys johonkin väliportaaseen siinä päämajan ja asiakkaan välissä :)

Kuten sanottu niin tietoa löytyy myös tältä Foorumilta sen kun selaat, mm. Golf VII ollut aivan kauhea pettymys odotuksiin nähden, itse en siltä odottanut mitään Golf VI:n jälkeen, se riitti Golfista, luin alkuun niistä Golf VII kokemuksista ja olihan siellä mm. runsasta öljynsyöntiä etc, jollakin oli todellinen maanantaikappale ja hermot riekaleina jatkuvien huoltojen takia, että oliko kehitystä tapahtunut niin ei.
Nuo arvuuttelut todistavat vain sen, ettet keksi tapaa perustella heittojasi.

Vikojen korjaamisilla tarkoitin kyllä sitä, että edellisia moottorisukupolvia vaivanneet viat ovat poistuneet uusimmista sukupolvista. Siitähän tässä oli kyse. Sinun mielestä uusimmissa koneissa laatu on vain heikentynyt, johon itse perustellusti heitin vastakkaisen mielipiteen. Odottelen edelleen perusteluita väitteellesi. Nuo luettelemani viat eivät ole vielä tähän mennessä vaivanneet nykyisiä moottoreita.

Yksittäinen maanataikappale ei vielä tarkoita, että "nykyiset moottorit olisivat täysiä susia". Se, ettet kaikesta yrityksestä huolimatta pysty mitään kunnollista todistetta pysty väitteellesi todistamaan, vain todistaa väitteesi olevan vailla perusteita.

Mitä tulee lapsellisiin höpinöihisi työnantajastani, niin tähän sopii hyvin antaa mietittävää sinne foliohatun alle. Kuinka todennäköisenä pidät sitä, että näin tax free -auton ostaneena expatina eli EU:n ulkopuolella asuvana ja työskentelevänä olisin jonkin autokaupan palveluksessa? Jos nyt kuitenkin edelleen uskot teoriaasi, niin homma voidaan kyllä tarkistaa. Sovitaan vain riittävän korkea panos, niin voin kyllä näyttää työsoppparini sinulle joskus Suomessa käydessäni. Löytyykö sinusta miestä vastata huutoosi?

MMV

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.14 - klo:16:32
Ã,,lä vääristele kirjoituksiani. Kirjoitin, että minulle luvattiin siitä alennusta 24,19%. Sinun ei kannattaisi kirjoitella näillä palstoilla mitään autojen hinnoista, kun et osaa laskea mitä -24,19% tekee hinnaksi. Se on kaukana 27 000:sta. Ihmettelen kyllä, että et ole valmis luopumaan 24 000 tonnilla 14 500 euron autosta. No ilmeisesti 9 500 on sinulle niin pieni raha että et viitsi vaivautua.

Mikähän Skrikoa nyt taas vaivaa? Auton listahinta, joka näkyy ihan nettiautossakin on 36950â,¬ ja koska en autosta ole kiinnostunut, mutta osallistuin kuitenkin muistaakseni yhdellä vastauksella keskusteluun toisaalla, niin mieleeni jäi hinta-ale jonka ilmoitit. Muistelin sen olleen jossain 25% paikkeilla ja en jaksanut tarkistaa. -25% tuosta listahinnasta on tarkalleen 27 712,50 â,¬ ja tämä on aika lähellä sitä 27 tonnia ja jos tuo raato makaa edelleen vuoden pari myyntivarastossa, niin saattaa olla että haluavat hinnalla millä hyvänsä siitä eroon. Käy sinä ostamassa tuo auto, sinähän siitä olet kiinnostunut. Suomen kovimpana autokauppiaanahan sinä saat sen pariin kymppiin.

Lupaatko Skriko muuten maksaa sen 30 tonnia minulle tuosta Pösöstä? Ilmoittamallasi alennusprosentilla kyseisen Pugin hinta on noin tasan 28000 euroa eli maksaisit minulle 2000 euroa kaupantekopalkkiota. Tämä sopii minulle, milloin diili tehdään?

Mikäli viittaat siihen että saat tuon karvan yli 24% verottomasta, niin se on kyllä kaikkea muuta kuin 24% kauppahinnasta ja koko 24,19% alennushöpötyksesi on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Minun osaltani et saa provottua tähän ketjuun enää riviäkään!

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 28.12.14 - klo:15:36
Maanantaikappaleita tulee ja menee, mutta...

Aika lyhyet työviikot tuolla VAG:n tehtailla jos pelkkää maanantaita näköjään tekevät ;D
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.12.14 - klo:16:44
Mikähän Skrikoa nyt taas vaivaa? Auton listahinta, joka näkyy ihan nettiautossakin on 36950â,¬ ja koska en autosta ole kiinnostunut, mutta osallistuin kuitenkin muistaakseni yhdellä vastauksella keskusteluun toisaalla, niin mieleeni jäi hinta-ale jonka ilmoitit. Muistelin sen olleen jossain 25% paikkeilla ja en jaksanut tarkistaa. -25% tuosta listahinnasta on tarkalleen 27 712,50 â,¬ ja tämä on aika lähellä sitä 27 tonnia ja jos tuo raato makaa edelleen vuoden pari myyntivarastossa, niin saattaa olla että haluavat hinnalla millä hyvänsä siitä eroon. Käy sinä ostamassa tuo auto, sinähän siitä olet kiinnostunut. Suomen kovimpana autokauppiaanahan sinä saat sen pariin kymppiin.

Lupaatko Skriko muuten maksaa sen 30 tonnia minulle tuosta Pösöstä? Ilmoittamallasi alennusprosentilla kyseisen Pugin hinta on noin tasan 28000 euroa eli maksaisit minulle 2000 euroa kaupantekopalkkiota. Tämä sopii minulle, milloin diili tehdään?

En ole puhunut mistään käytetystä autosta minkä Rinta-Jouppi osta uutena maahantuojalta ja pyytää siitä nyt 36 950. Vaan autosta joka ostetaan suoraan maahantuojalta. Auton listahinta on

27 600
metalliväri 595
matot 30
toim kulut 600
autovero autosta ja met väristä 9081,90
Yhteensä 37 906,90
Tuo hinta on uuden ajamattoman, rekisteröimättömän auton listahinta. Tuosta autosta maksan 30 000.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 28.12.14 - klo:16:42
Nuo arvuuttelut todistavat vain sen, ettet keksi tapaa perustella heittojasi.

Vikojen korjaamisilla tarkoitin kyllä sitä, että edellisia moottorisukupolvia vaivanneet viat ovat poistuneet uusimmista sukupolvista. Siitähän tässä oli kyse. Sinun mielestä uusimmissa koneissa laatu on vain heikentynyt, johon itse perustellusti heitin vastakkaisen mielipiteen. Odottelen edelleen perusteluita väitteellesi. Nuo luettelemani viat eivät ole vielä tähän mennessä vaivanneet nykyisiä moottoreita.

Yksittäinen maanataikappale ei vielä tarkoita, että "nykyiset moottorit olisivat täysiä susia". Se, ettet kaikesta yrityksestä huolimatta pysty mitään kunnollista todistetta pysty väitteellesi todistamaan, vain todistaa väitteesi olevan vailla perusteita.

Mitä tulee lapsellisiin höpinöihisi työnantajastani, niin tähän sopii hyvin antaa mietittävää sinne foliohatun alle. Kuinka todennäköisenä pidät sitä, että näin tax free -auton ostaneena expatina eli EU:n ulkopuolella asuvana ja työskentelevänä olisin jonkin autokaupan palveluksessa? Jos nyt kuitenkin edelleen uskot teoriaasi, niin homma voidaan kyllä tarkistaa. Sovitaan vain riittävän korkea panos, niin voin kyllä näyttää työsoppparini sinulle joskus Suomessa käydessäni. Löytyykö sinusta miestä vastata huutoosi?

Kyllä nämä minun mielipiteeni perustuvat ihan omiin kokemuksiin ja aiheesta luettuun, siitä kertooko joku totuuden oman autonsa viosta en vastaa mutta lähtökohtaisesti uskon tämän foorumin käyttäjiä kun viat esille tuovat.

Normaali asiakas ei puutu noin kiivaasti toisten mielipiteisiin, vastauksia voi kyllä tivata mutta ei vaatia, sinä selvästi vaadit nyt faktaa ja dokumenttia jokaiseen seikkaan jonka tuon esiin, teetkö varmasti samoin myös muille vai onko se taas tuo Keni1 nimimerkki kun saa sapen kiehumaan ja toimit samoin kuin kolleegasi aikoinaan. Et ehkä usko mutta ajat ovat muuttuneet, en aio enää julkaista yhtään spektaakkelia joten edelleen suosittelen että lueskelet ahkerasti foorumia niin ehkä löydät sieltä tarvitsemasi. Muutenkin aika jyrkästi asetat noita vaatimuksia, mielestäni itse en aivan noin jyrkästi ole ko. seikoista maininnut mutta selvästi kipeetä on tehnyt!

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.12.14 - klo:16:32
No näinhän se tietenkin on, kun uudella volkkarilla ajelin 2000 ensimmäistä kilometriä niin pyysi litran öljyä, toiset 2000 km ja taas litra öljyä, noin mentiin 2 vuotta ja mun ajoilla joka toinen kuukausi lisättiin litra öljyä lähes uuteen autoon, jep jep.

Juuri tuota tarkoitan. Noissa edeltävissä moottorisukupolvissa on ollut ongelmia mm. tuon öljyn syönnin kanssa. 1.8 ja 2.0 litraisissahan tuo oli johonkin aikaan sääntö ja todellinen tyyppivika. Nykyisissä moottoreissa tuon luokan ogelmia ei liene juurikaan ollut. Ainakaan itse en ole moisista kuullut, etkä sinäkään sellaisia esiin ole tuonut. Omani on mennyt nyt noin 15 000 ilman, että olisi tarvinnut lisäillä öljyä. Kun vielä moottorin ominaisuudet miellyttävät muutenkin, niin on vaikea olla yhtä mieltä kanssasi siitä, kuinka moottorin olisi täysi susi.

Mara

Kun tuota VW:n kallita käyttökuluja moititaan, niin tässä vähän faktatietoa autojeni huolto, korjaus ja lisävarustekuluista. 
Automerkin perässä on ensin vm ja sitten ajetut kilometrit. VW ei poikkea kuluiltaan mitenkään Nissanista. Polttoainekuluja tai vakuutuksia ei ole laskettu mukaan, mutta renkaat on.

Nissan Bluebird 1.8 Turbo SGX -88               220 000 km 3,81 c/km
Nissan Primera 2.0 SLX -96                            31 750 km 3,25 c/km
Nissan Primera Wagon 2.0 SLX -98             315 000 km 3,88 c/km
Nissan Almera 2,2 Di 2002                             79 535 km 3,43 c/km
Volkswagen Golf 4 Variant TDI Aut. 2004    176 000 km 3,89 c/km
Volkswagen Golf 6 1,6 TDI DSG 2010            99 000 km 3,26 c/km

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.12.14 - klo:16:51
Kyllä nämä minun mielipiteeni perustuvat ihan omiin kokemuksiin ja aiheesta luettuun, siitä kertooko joku totuuden oman autonsa viosta en vastaa mutta lähtökohtaisesti uskon tämän foorumin käyttäjiä kun viat esille tuovat.

Normaali asiakas ei puutu noin kiivaasti toisten mielipiteisiin, vastauksia voi kyllä tivata mutta ei vaatia, sinä selvästi vaadit nyt faktaa ja dokumenttia jokaiseen seikkaan jonka tuon esiin, teetkö varmasti samoin myös muille vai onko se taas tuo Keni1 nimimerkki kun saa sapen kiehumaan ja toimit samoin kuin kolleegasi aikoinaan. Et ehkä usko mutta ajat ovat muuttuneet, en aio enää julkaista yhtään spektaakkelia joten edelleen suosittelen että lueskelet ahkerasti foorumia niin ehkä löydät sieltä tarvitsemasi. Muutenkin aika jyrkästi asetat noita vaatimuksia, mielestäni itse en aivan noin jyrkästi ole ko. seikoista maininnut mutta selvästi kipeetä on tehnyt!
Missään ei ole tullut ilmi, että sinulla olisi kokemuksia nykyisistä moottoreista. En epäile hetkeäkään, etteikö Polosi olisi syönyt öljyä, mutta ongelma on siinä, että perustelet tuolla vanhalla moottorilla nykyisten moottoreiden olevan susia. Olen itsekin sitä mieltä, että eräät vanhat moottorisukupolvet ovat jättäneet paljon parannettavaa. Mutta se ei tarkoita sitä, että nykyisetkin moottorit kärsisivät samoista ongelmista. Asiat tässä vain riitelee, enkä minä ole missään vaiheessa esittänyt mitään kiihtymisen merkkejä.

Anna toki palaa ja yritä soittaa suutasi parhaasi mukaan jos siltä tuntuu. Ei se minua häiritse. Tarjoukseni on kyllä auki. Jos epäilet minun olevan jossakin työsuhteessa Volkkariin tai mihinkään autovalmistajaan, niin sovitaan vain panos ja luetaan työsopparini yhdessä läpi. Siihen sinusta ei vain taida olla. Kovin usein netin kovaäänisimmät vaikenevat siinä vaiheessa kun puheet pitäisi punnita.

skriko

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.12.14 - klo:16:44

Mikäli viittaat siihen että saat tuon karvan yli 24% verottomasta, niin se on kyllä kaikkea muuta kuin 24% kauppahinnasta ja koko 24,19% alennushöpötyksesi on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Minun osaltani et saa provottua tähän ketjuun enää riviäkään!

Enköhän luvannut jo, että maksan siitä 30 000, niin saan sen kauttasi halvemmalla kuin mistään muualta. Sen ymmärrän että toisille luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia. Sitä en ymmärrä, että et osaa lukea. Kirjoitin AS:llä, että minulle luvattiin 24,19% alennusta kyseisistä autosta. En kirjoittanut kauppasummasta yhtään mitään. Opettele nyt hyvä mies jos joskus aiot vielä auton ostaa, edes se, mistä alennukset lasketaan. Kohtahan sinä lasket alennuksen siitä hinnasta, millä maahantuoja ostaa auton tehtaalta.Kysy vaikka joltain automyyjältä.
Tuo alennus on muuten 24,30%. En tiennyt että siihen hinnoitellaan nuo kumimatotkin, jotka nyt tulivat ilmaiseksi. Hassua.

Muuten täällä oli ihan kiva kirjoitella, ennen kuin tulit tänne provoilemaan. Lopetan nyt kirjoitukseni sinun kanssasi tähän. Tuo meidän naapurin 5 vuotias tyttökin ymmärtää autojen hinnoittelusta enemmän kuin sinä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Mara - 28.12.14 - klo:16:57
Kun tuota VW:n kallita käyttökuluja moititaan, niin tässä vähän faktatietoa autojeni huolto, korjaus ja lisävarustekuluista. 
Automerkin perässä on ensin vm ja sitten ajetut kilometrit. VW ei poikkea kuluiltaan mitenkään Nissanista. Polttoainekuluja tai vakuutuksia ei ole laskettu mukaan, mutta renkaat on.

Onko nuissa summissa jokin inflaatiokorjaus? Rahan arvo on muuttunut tuona aikana aika tavalla, mutta tuo kustannus on pysynyt vakiona.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 28.12.14 - klo:16:56
.... Kun vielä moottorin ominaisuudet miellyttävät muutenkin, niin on vaikea olla yhtä mieltä kanssasi siitä, kuinka moottorin olisi täysi susi.

No ei se ole täysin susi, varsinkin se lepuutusominaisuus arpajaisineen on ihan mieletön keksintö, oletko nyt tyytyväinen? Sulla ei tietenkään niitä arpajaisia ole ollut?

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.14 - klo:17:09
Sen ymmärrän että toisille luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia. Sitä en ymmärrä, että et osaa lukea. Kirjoitin AS:llä, että minulle luvattiin 24,19% alennusta kyseisistä autosta. En kirjoittanut kauppasummasta yhtään mitään. tähän. Tuo nä.

Tarkistin juuri kirjoitukseni. Siinä lukee, minulle luvattiin 24,19% alennusta verottomasta hinnasta. Ã,,lä tule tänne jauhamaan paskaa ja haastamaan riitaa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.12.14 - klo:17:11
No ei se ole täysin susi, varsinkin se lepuutusominaisuus arpajaisineen on ihan mieletön keksintö, oletko nyt tyytyväinen? Sulla ei tietenkään niitä arpajaisia ole ollut?
Kaksilitraisessa ei ole lepuutustoimintoa. En ole sen kummemmin tyytyväinen tai tyytymätön näiden viestien vuoksi.

skriko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 28.12.14 - klo:17:40
Kaksilitraisessa ei ole lepuutustoimintoa. En ole sen kummemmin tyytyväinen tai tyytymätön näiden viestien vuoksi.

Minulle tuo autojen tekniikka ei ole niin hanskassa, että jos tuo lepuutustoiminto tarkoittaa sitä, että yksi sylinteri jää pois pelista niin
Eikö se sylinteri työskentele lainkaan?
Millä kierroksilla se jää pois pelistä?
Onko se aina sama sylinteri?

sakal83

Sinäänsä hauska topicci, mut vaihtaisin otsikon johonkin enemmän aihetta kuvaavampaan  ;D
Itsekehun määrää kun ei paljoa havaitse  ;)
Trolliketju ois sopiva.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.14 - klo:17:46
Minulle tuo autojen tekniikka ei ole niin hanskassa, että jos tuo lepuutustoiminto tarkoittaa sitä, että yksi sylinteri jää pois pelista niin
Eikö se sylinteri työskentele lainkaan?
Millä kierroksilla se jää pois pelistä?
Onko se aina sama sylinteri?

2 keskimmäistä sylinteriä jää pois pelistä kun moottorin kuormitus on niin alhaisella tasolla ettei niiden tarvitse työskennellä, bensaa säästyy. Venttiilit on silloin kiinni niissä. Ominaisuus löytyy tietyistä 1.4TSI koneista.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skriko

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.12.14 - klo:22:13
2 keskimmäistä sylinteriä jää pois pelistä kun moottorin kuormitus on niin alhaisella tasolla ettei niiden tarvitse työskennellä, bensaa säästyy. Venttiilit on silloin kiinni niissä. Ominaisuus löytyy tietyistä 1.4TSI koneista.

Kiitos. Mitenkähän pidemmän päälle. Omassa ajossani olisivat pari sykkää varmaankin kokoajan päältä pois. Eilinen ajelulenkki Sciroccolla 4,9 kulutus ja keskikulutus tällä tankilla jolla nyt ajettu 800km 5,3. Mitä nuo osat tuolla moottorissa tykkäävät kun ovat koko ajan poissa käytöstä.

jarkko_h

Mennänpäs takas otsikon aiheeseen ja kehutaan itseä ja autoa.

Golfini ovet ovat jäätyneet kiinni tänä talvena vain kahdesti. Oikeastaan tässä pitää kyllä kehua armollisia säitä, ei autoa Ehkä tiivisteitten kuivaus ja rasvauskin on auttanut.  Naapurin volvokuskilla on hymy herkässä, ku aina sateen jälkeen ennen pakkasia kuivaan tiivisteitä....

Eilen meni peräluukon lukkosysteemi jumiin. Vikavalo väittää luukun olevan auki, mutta se ei aukea... Jokavuotinen ongelma kovilla pakkasilla. Lukko-osat vaihdettu jo kahdesti. Tässä kehu kuuluu kuskille, joka kokeneena vag-talviautoilijana ei hermostunut tilanteesta vaan otti kauppatavarat takapenkkien kautta. Onneksi ei ollut kaljamahaa tiellä estämässä manooveria.

Tämäkin pirssi taisi olla tm talviautotestin parhaimistoa.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.14 - klo:22:17
Mitä nuo osat tuolla moottorissa tykkäävät kun ovat koko ajan poissa käytöstä.

Omat arvailut kipupisteiksi pidemmän päälle:
- lisämekanismi nokka-akselin yhteydessä joka hoitaa tuota venttiilikoneiston toimintaa
- epätasaiset lämpökuormat reunasylintereiden ja keskimmäisten välillä (vääntyykö esim venttiilikansi...?)

Toistaiseksi ei ole juuri näkynyt valituksia, korkeintaan joitakin huomioita 2-sylinterikäytön havainnoimisesta. Tosin ei noita koneita ole ollut kuin max pari vuotta.

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 29.12.14 - klo:00:57
Mennänpäs takas otsikon aiheeseen ja kehutaan itseä ja autoa.

Golfini ovet ovat jäätyneet kiinni tänä talvena vain kahdesti.

Kehutaanpa itsekin itseäni :) Ei meinaan koskaan ole ovet tai lukot jäätyneet VW:eissäni, joita on ollut nyt 14 vuotta. 
Veikkaan että syynä on toistuva sisälämmittimen käyttö. Se pitää auto hyvin kuivana sisältä ettei jäädy mikään vaikka joskus ei lämmittäisikään.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.12.14 - klo:09:44
Omat arvailut kipupisteiksi pidemmän päälle:
- lisämekanismi nokka-akselin yhteydessä joka hoitaa tuota venttiilikoneiston toimintaa
- epätasaiset lämpökuormat reunasylintereiden ja keskimmäisten välillä (vääntyykö esim venttiilikansi...?)

Toistaiseksi ei ole juuri näkynyt valituksia, korkeintaan joitakin huomioita 2-sylinterikäytön havainnoimisesta. Tosin ei noita koneita ole ollut kuin max pari vuotta.
Audin Valveliftin nokkien siirtelymekanistä ei liene kuulunut oikein mitään ongelmia. Volkkarin lepuutusmekanismi vaikuttaa hyvin pitkälle samalta kuin Audin Valvelift. Melko vähillä liikkuvilla osillahan tuossa mennään. GM ja Chrysler ovat käyttäneet jo pidempään tuota sylinterien lepuutusta. En ole kuullut, että lämpökuormat olisivat niissä kansia väännelleet. Oma veikkaus on se, että lämpökuormat ovat sylinterejä lepuutettasessa muutekin niin alhaisia, ettei se aiheuta ongelmia.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.12.14 - klo:10:09
Audin Valveliftin nokkien siirtelymekanistä ei liene kuulunut oikein mitään ongelmia. Volkkarin lepuutusmekanismi vaikuttaa hyvin pitkälle samalta kuin Audin Valvelift. Melko vähillä liikkuvilla osillahan tuossa mennään.

Todennäköisesti asia on noin ettei ongelmia tule.

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.12.14 - klo:10:09
GM ja Chrysler ovat käyttäneet jo pidempään tuota sylinterien lepuutusta. En ole kuullut, että lämpökuormat olisivat niissä kansia väännelleet. Oma veikkaus on se, että lämpökuormat ovat sylinterejä lepuutettasessa muutekin niin alhaisia, ettei se aiheuta ongelmia.

Taannoin puhuttiin että dieseleiden hehkutulpat on hyvä pitää kunnossa ettei sylinterien vajaakäynti käynnistyksessä aiheuta ongelmia epätasaisen lämpenemisen takia. Mutta voi tietty olla hieman eri tilanne lepuutuksen kanssa, jossa käynnistyksessä (jossa tapahtuu nopea lämpötilojen nousu) tuskin on lepuutus toiminnassa.

Tarkoitukseni oli heittää ajatuksiani ilmaan mitkä voisi olla ongelmallisempia asioita kuin moottorissa ilman lepuutuksia, ja nimenomaan ajan ja kilometrien kuluessa, en väitä että noita tapahtuu.
Ilmeisen turvallisin mielin toki voi lepuutuskoneen ostaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 06.12.14 - klo:15:54

Omaan vaatimattomaan 35-vuotiseen autoiluhistoriaani mahtuu eräitä autoja kuten 1 Lada, 1 Nissan, 3 Foordia (kolminkertainen taivaspaikka siis jo plakkarissa  :D ), 1 Skoda ja 5 Volkkaria (6. tulossa). Kaikilla on matka taittunut, heikointa laatua mutta hyviä ajo-ominaisuuksia olen kokenut Foordin puikoissa. Esim. Ladassakaan ei ovet ruostuneet uutuuttaan tai tarvinnut vetoakseleita vaihtaa vuoden välein..., tasaisinta laatua volkkareissa, Skoda vähän niin ja näin.

Itellä ollut 2 Fordia Capri ja Puma. Molemmat toimivat moitteetta. Ladoja, Nissaneita ja Volkkareita ei ole ollut koskaan omassa käytössä. Eipä niistä koskaan kuitenkaan kukaan valittanut. ( siis kun niitä myin asiakkaille muutamia kymmeniä )
Meillä on mennyt sitten toisinpäin. Sinulla tasaisinta laatua volkkareissa ja minulla ainoa auto jossa on ollut jotain vikaa on ollut Scirocco. Tosin jos autolla on ajettu 44 700 km niin en noita vikoja kovin ongelmallisina ole pitänyt kun ovat menneet virhevastuun kautta veloituksetta. Saas nähdä nyt kun tuo 20. auto on rapea ilman takuita ja virhevastuita selviääkö 5 000 korjauksilla. ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.12.14 - klo:20:35
Itellä ollut 2 Fordia Capri ja Puma. Molemmat toimivat moitteetta. Ladoja, Nissaneita ja Volkkareita ei ole ollut koskaan omassa käytössä. Eipä niistä koskaan kuitenkaan kukaan valittanut. ( siis kun niitä myin asiakkaille muutamia kymmeniä )
Meillä on mennyt sitten toisinpäin. Sinulla tasaisinta laatua volkkareissa ja minulla ainoa auto jossa on ollut jotain vikaa on ollut Scirocco. Tosin, jos autolla on ajettu 44 700 km, niin en noita vikoja kovin ongelmallisina ole pitänyt, kun ovat menneet virhevastuun kautta veloituksetta. Saas nähdä nyt kun tuo 20. auto on rapea, ilman takuita ja virhevastuita, selviääkö 5 000 korjauksilla. ;)

Piti korjata edellisen kirjoituksen pilkkuvirheet, mutta eipä enää onnistunut.

Mara

Lainaus käyttäjältä: Mara - 28.12.14 - klo:16:57

Näissä ei ole huomioitu inflaation vaikutusta, jos se huomioidaan paranee volkkarien tilanne Nissaniin nähden.

V-O

Eka Golf

Minä en ittiäni kehu koska en ole täydellinen koska viat puuttuu!  ::)
Kerran meinasin kylläkin erehtyä mutta onneksi olin väärässä kuten Väyryspate!
Suurin virheeni on ollut se että olen joskus erehtynyt aliarvioimaan kykyni!  :D
Poikassa jos ei mennyt sänkyyn kolmeen mennessä niin piti mennä kotia nukkumaan!  :-[
En ennen puhunut enkä pussannut, esittelin itsenikin vasta toisen varvin jälkeen!  8)
Toisaalta ei aina tullut ajateltua järjellä vaan etupäässä väärällä päällä eli alapäällä mutta se on sukuvika eikä sille mitään voi?  >:(

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy