Itsekehun määrä

Aloittaja Keni1, 06.12.14 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

Gulf

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 11.12.14 - klo:10:29
Ei mitään uutta, sillä ihan samaa se on millä tahansa muullakin "merkki-forumilla", se forumin oma merkki on kuin viaton pyhä lehmä jota asiallisestikin kyseenalaistavat tekevät vähintäänkin suuren pyhäinhäväistyksen :-\

Näinhän se taitaa olla? Ainakin bmw-forumilla sama meno, siellä kiihkeät ja merkkiuskolliset puolustaa omaa merkkiään ja vag-tuotteet moitittu maan rakoon, mutta en kyllä ihmettele sitäkään yhtään? On tämä nykypäivän vag-laatu niin paskaa kuin vain voi olla! Lueskelin sitä foorumia tiiviisti, kun bmw oli tarkoituksena ostaa, mutta kyllä sielläkin oli mitä ihmeellisempiä vikoja uusissa 5-sarjalaisissa, joten Tojoloota LC tuli sitten ostettua.

Geoman

Minusta vastakkaiset mielipiteet johtuvat siitä, että
TSI+DSG7 sekä TDI+DSG7
on eri asia kuin
TDI+DSG6
vaikka ero on vain yhdessä kirjaimessa ja/tai numerossa.

Muutamat kommentit eivät eroita näitä "huonoa ja hyvää" toisistaan?

ram1

En tiedä monesko Vagi ampasee pihaan huomenna mutta totuus on, että tietyt nykysukupolven Vagin koneet täysiä susia.Se että itsellänikin Vagit toiminee, johtuu siitä että ostan niitä jotka todettu kohtuuviattomiksi.Ja kun verrataan muihin autoihin, ja niiden vikoihin, niin totuus kuitenkin, että yksikään automerkki ei hoida tehdasvikoja huonommin kuin Vagit.Plussapuolena taas hintaluokassaan erinomaiset ajo-ominaisuudet ja moottorit silloin kun toimivat.Bemuissa on kautta aikojen ollut ongelmia, mutta koneen osalta tulevat hyvin vastaan vielä pitkään takuuajan päätyttyä.Mukaanlukien 2.0D mosat missä tyyppivika.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

HAL9000

Meille on piakkoin tulossa 8s peräkkäinen VAG perheeseen. Lähes kaikkia mahdollisia täällä haukuttuja kombinaatioita on ollut käytössä. Täytyy koputtaa puuta, koska mitään täällä mainitun kaltaisia ongelmia ei ole koskaan minulla esiintynyt.

Se että olen joskus kritisoinut DSG-laatikoita ominaisuuksiensa vuoksi, tai Superbia siksi, ettei se ollut alkuunkaan niin "hieno" kun annettiin ymmärtää, ei tarkoita että niissä olisi ollut jotain vikaa. Ei ollut. Lähinnä liikaa odotusarvoja.

VAG tekee loistavia autoja. Ajettavuudeltaan ja yleiseltä tuntumaltaan aina hintaluokassaan muita edellä. Voin toki hankkia C-segmentin Samsungin tai Nizzanin. Ovat halvempia ja kestävät paremmin. Mutta arvostan enemmän sitä miltä auto ajajasta ja sisällä tuntuu, kuin sitä että sillä on 25 vuoden koritakuu (469 sivuisella koritakuuehdolla).
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Zego

"Ajettavuudeltaan ja yleiseltä tuntumaltaan aina hintaluokassaan muita edellä", varmaan pilke silmäkulmassa koska tuo ei kyllä ole totta ollenkaan.  8)

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 11.12.14 - klo:10:45
Minusta vastakkaiset mielipiteet johtuvat siitä, että
TSI+DSG7 sekä TDI+DSG7
on eri asia kuin
TDI+DSG6
vaikka ero on vain yhdessä kirjaimessa ja/tai numerossa.

Muutamat kommentit eivät eroita näitä "huonoa ja hyvää" toisistaan?

No jaa, jos jätetään tuo DSG kuviosta niin parin vuoden sisällä ostamistani manuaalivaihteisista TDI- ja TSI-koneista TDI vaihtui kokonaan uuteen moottoriin koneen hajotessa alle 20 tkm ajettuna ja TSI kävi pajalla useamman kerran ketjujen ja turbojen vaihdossa ensimmäisen 50 tkm aikana. "Hyvää" olikin sopivasti lainausmerkeissä.  :)

Geoman

Kovasti on erilaisia kokemuksia. Joka tapauksessa minulla todella hyvät omakokemukset VW Golf Plus TDI2.0 DSG6, myös BMW 323 kuutoskoneella ja automaatilla. Minä en yleensä autosta luovu alle 300'000 km ajettuna. Mersu W124 (myös kutonen ja autom.)  ja BMW 323 on ne jo saavuttanut.  Olen autot huoltanut itse 60 tkm jälkeen ja Volkkarissakin olen tehnyt hommat ilman VCDS:ää (ei ole ollut vielä tarvetta, kaikki toimii, vikadaignoosin olen silloin tällöin tehnyt).

V-O

Meillä taas on ollut kyllä hyvä säkä.

Minkään muun konsernin merkeistä ei ole moottori/laatikko posahtanu paskaksi kuin Superbin ja Octavian moottorit, Octavian ja Golfin lootat.

Ainiin yhdestä Opelista posahti vesipumppu. Eli GM:n tuote on siis aivan kelvoton.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Zego - 12.12.14 - klo:20:29
"Ajettavuudeltaan ja yleiseltä tuntumaltaan aina hintaluokassaan muita edellä", varmaan pilke silmäkulmassa koska tuo ei kyllä ole totta ollenkaan.  8)

Samaa mieltä, rahaa pitää laitta melkoinen määrä liää, että pääsee samalle tasolle!

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: pomo - 19.12.14 - klo:07:31
Samaa mieltä, rahaa pitää laitta melkoinen määrä liää, että pääsee samalle tasolle!

Et sitten ilm. ole koskaan koittanut uudehkoa ranskalaista? ::) Hinta uutena tippuu sellaista vauhtia että jo muutaman vuoden jälkeen käytettynä pitää todellakin laittaa sitä rahaa aika paljon lisää että vastaavan ikäisen & huippuvarusteisen kilpailevan merkin löytää. Jopa noista ei-halutuista VAG:n TSI/DSG-vuosikerroista tupataan usein huutaa suurempia hintoja eikä nekään ole vasta kuin karvalakki-varusteltuja ???
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: pomo - 19.12.14 - klo:07:31

Tämä ei tosiaan pidä paikkaansa varsinkaan käytettyjen autojen osalta, ja uusissakin autoissa vain osittain. Ei ole mitään sellaista laatutasoa, minkä VAG tavoittaa pienemmin kustannuksin kuin muut.
Octavia III RS TDI

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 06.12.14 - klo:09:57

maksetaan erilaisien tutkimusten tekemisestä kuten tapaus ADAC osoitti ja sitten kehutaan kuinka hyviä ollaan, vähän sama kuin ostaisi Olympia-kultamitalin sen sijaan että oikeasti voittaisi jonkin kilpailun. Tämän foorumin kirjoitukset eivät mielestäni anna volkkarille mitään syytä ylpeillä tuotekehityksellä, onko syytä ylpeillä tutkimuksella niin ehkä ovat tutkimuksen saralla jotakin aikaan saaneet, se tieto ei ole ainakaan toistaiseksi siirtynyt kuluttajille myytäviin autoihin kuin heikentyneenä laatuna.
Täytyy kyllä todeta, että logiikkasi jäi heiman hämärän peittoon. Kun ADAC paisuttelee äänestyksän äänimääriä saadakseen lisää uskottavuutta äänestykselleen, niin kuka tuossa maksaa ja kenelle? Vai kirjoitatko jostakin muusta kuin tästä tapauksesta:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/25/saksalaisten-suosikkiautosta-paisui-suuri-huijaus/20141194/304

Itse olen kyllä sitä mieltä, että Volkkarin luotettavuus on parantunut aimo harppauksin viime aikoina. Jakopään ongelmista ei ole kuulunut oikein mitään viimeisen sukupolven moottoreista ja samoin on kadonnut öljynkulutus isommista nelosbensakoneista. Yllättäen myös se huonomaineisin dsg näyttää kestävän paljon paremmin kuin aiemmat versionsa. Eikö tuossa ole jo aika paljon edistystä? Mistä tämän foorumin kirjoituksista puhut tuossa?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 11.12.14 - klo:15:37
En tiedä monesko Vagi ampasee pihaan huomenna mutta totuus on, että tietyt nykysukupolven Vagin koneet täysiä susia.
Tuo on kyllä mennyt minulta täysin ohi. Mitä vikoja näissä nykysukupolven koneissa on?

sepu79

Itsellä eka vaggilainen ollu alla vuodesta 2009.-03 rs octavia.mitään ihmeellisiä vikoja ei ole ilmennyt.
Perheessä ollu ford,ooppeleita,tojota,mazda ja honda.
Ja näistä surkein on ollu ylivoimaisesti 6 mazda. Sähkö ja ruoste ongelmaa oli vaikka muille jakaa.
Tällä hetkellä siis -05 sporttiwagon accord ja tuo -03 rs octavia.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.12.14 - klo:01:22
Täytyy kyllä todeta, että logiikkasi jäi heiman hämärän peittoon.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että Volkkarin luotettavuus on parantunut aimo harppauksin viime aikoina. Jakopään ongelmista ei ole kuulunut oikein mitään viimeisen sukupolven moottoreista ja samoin on kadonnut öljynkulutus isommista nelosbensakoneista. Yllättäen myös se huonomaineisin dsg näyttää kestävän paljon paremmin kuin aiemmat versionsa. Eikö tuossa ole jo aika paljon edistystä? Mistä tämän foorumin kirjoituksista puhut tuossa?

Aha,

Siksi näistä ongelmista kannattaakin netissä itkeä, siis volkkarin, muuten ei mitään kehitystä tapahdu, huollossa kun näitä kerrot niin ainakaan takuuaikana ei mitään parannuksia tapahdu vaikka tehtaalla olisi parempia osia ja tyyppivika oireilisi selvästi. Tosiaan hyvältä näyttää vaikka uusissakin on paljon erinäköisiä lastentauteja ollut, niitä toki aina uusien mallien kanssa on kuten Golf VII mm.

En oikein osaa selittää miksi, mutta Volkswagen Center Airportin lähes koko henkilökunta on vaihtunut sitten 2012 jolloin oli mm. Polo GTI öljynsyöntiongelma ja samaan aikaan TSI ja DSG episodit, ehkä se jengi sai tarpeekseen vai voisiko taustalla olla jotakin muuta mielenkiintoista mene ja tiedä? Jos auto on kerran tosi hyvä niin eikö olisi ilo olla mukana niitä kauppaamassa eikä mistään hinnasta vaihtaisi muualle hommiin :)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.12.14 - klo:01:29
Tuo on kyllä mennyt minulta täysin ohi. Mitä vikoja näissä nykysukupolven koneissa on?

Sori ohiveto, mutta eikö sinulla olekaan suoraa linjaa päämajaan, tunnut yleensä olevan niin hyvin perillä kaikesta mutta tämä on siis mennyt täysin ohi? Eihän niitä vikoja tässä ketjussa aleta luettelee niitä pitää keräillä mallikohtaisista topikeista siellä niitä on...

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.12.14 - klo:13:27
Sori ohiveto, mutta eikö sinulla olekaan suoraa linjaa päämajaan, tunnut yleensä olevan niin hyvin perillä kaikesta mutta tämä on siis mennyt täysin ohi? Eihän niitä vikoja tässä ketjussa aleta luettelee niitä pitää keräillä mallikohtaisista topikeista siellä niitä on...

Et sitten vastannut yhteenkään kysymykseen tai perustellut ensimmäistäkään väitettäsi. Laitanpa sen vuoksi kysymykset uudestaan esille:

Millä tavalla ADAC:n tekemä äänimäärien paisuttelu kertoo siitä, että Volkkari tai joku muu valmistaja olisi maksanut äänestyksen muokkaamisesta?

Miksi niiden samojen vikojen korjaaminen, joista sinäkin täällä hyvin ahkerasta kirjoitat, ei osoita luotettavuuden parantuneen?

Minulla ei ole suoraa yhteyttä yhdenkään autovalmistajan päämajaan, joten näiden foorumeiden varassa ollaan tällaisissa asioissa. Tällä tai millään muullakaan foorumilla en ole nähnyt nykyisen sukupolven koneista laajallle levinneitä vikoja. Sinä ilmeisesti tiedät tuollaisia tyyppivikoja. Millaisia nuo viat ovat?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.12.14 - klo:14:30
Et sitten vastannut yhteenkään kysymykseen tai perustellut ensimmäistäkään väitettäsi. Laitanpa sen vuoksi kysymykset uudestaan esille:

Millä tavalla ADAC:n tekemä äänimäärien paisuttelu kertoo siitä, että Volkkari tai joku muu valmistaja olisi maksanut äänestyksen muokkaamisesta?

Miksi niiden samojen vikojen korjaaminen, joista sinäkin täällä hyvin ahkerasta kirjoitat, ei osoita luotettavuuden parantuneen?

Minulla ei ole suoraa yhteyttä yhdenkään autovalmistajan päämajaan, joten näiden foorumeiden varassa ollaan tällaisissa asioissa. Tällä tai millään muullakaan foorumilla en ole nähnyt nykyisen sukupolven koneista laajallle levinneitä vikoja. Sinä ilmeisesti tiedät tuollaisia tyyppivikoja. Millaisia nuo viat ovat?

Mulle riittää että itse tiedän :)

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.12.14 - klo:17:25
Mulle riittää että itse tiedän :)

Samalla evidenssillä liikkeellä kuin kreationistit luomiskeskustelussa...
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 27.12.14 - klo:23:07

Siltähän tuo tosiaan vaikuttaa. Paljon melua ilman ensimmäistäkään faktaa tai mitään logiikkaa. Aika hupaisa  veto tuo viimeinenkin. Kaikkien näiden Kenin pitkien vuodatusten jälkeen hänelle yllättäen riittääkin se, että hän itse tietää. Tähän asti Kenin elämäntehtävä näytti olevan "tietojensa" jakaminen.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.12.14 - klo:23:19
Siltähän tuo tosiaan vaikuttaa. Paljon melua ilman ensimmäistäkään faktaa tai mitään logiikkaa. Aika hupaisa  veto tuo viimeinenkin. Kaikkien näiden Kenin pitkien vuodatusten jälkeen hänelle yllättäen riittääkin se, että hän itse tietää. Tähän asti Kenin elämäntehtävä näytti olevan "tietojensa" jakaminen.

Hahhahhah niin ennalta arvattava :)

Keni1

Et sitten vastannut yhteenkään kysymykseen tai perustellut ensimmäistäkään väitettäsi...

En

Arvaa

Viat uusiutuu samoilla kilsoilla eli yhtä paskaa osaa laitetaan vanhan paskan tilalle, ilmeisesti suodatat aika paljon pois kirjoituksistani kun et huomaa niitä kehuja lainkaan, luet vain negan, oletko joku palkattu nega-bongari?, lueppa vaikka edellistä edellistä edellistä edellistä ... edellinen viestini...viesti #74

Minulla ei ole suoraa yhteyttä yhdenkään autovalmistajan päämajaan, joten näiden foorumeiden varassa ollaan tällaisissa asioissa. Tällä tai millään muullakaan foorumilla en ole nähnyt nykyisen sukupolven koneista laajallle levinneitä vikoja.

Ettei kuitenkin olisi yhteys johonkin väliportaaseen siinä päämajan ja asiakkaan välissä :)

Sinä ilmeisesti tiedät tuollaisia tyyppivikoja. Millaisia nuo viat ovat?

Kuten sanottu niin tietoa löytyy myös tältä Foorumilta sen kun selaat, mm. Golf VII ollut aivan kauhea pettymys odotuksiin nähden, itse en siltä odottanut mitään Golf VI:n jälkeen, se riitti Golfista, luin alkuun niistä Golf VII kokemuksista ja olihan siellä mm. runsasta öljynsyöntiä etc, jollakin oli todellinen maanantaikappale ja hermot riekaleina jatkuvien huoltojen takia, että oliko kehitystä tapahtunut niin ei.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 27.12.14 - klo:23:07

En oikein osaa selittää miksi, mutta Volkswagen Center Airportin lähes koko henkilökunta on vaihtunut sitten 2012 jolloin oli mm. Polo GTI öljynsyöntiongelma ja samaan aikaan TSI ja DSG episodit, ehkä se jengi sai tarpeekseen vai voisiko taustalla olla jotakin muuta mielenkiintoista mene ja tiedä? Jos auto on kerran tosi hyvä niin eikö olisi ilo olla mukana niitä kauppaamassa eikä mistään hinnasta vaihtaisi muualle hommiin  :)

MMV

Olen ennenkin tarjonnut Keni1:lle foliohattua ja sanoisin että tarvetta olisi jälleen....

kt

No oli nyt Ken1:llä millainen hattu tahansa, niin kieltämättä hän on joutunut kaltoin kohdelluksi entisen autonsa osalta. Kyllä myyjäliike ja maahantuoja olisi voinut tuossa asiassa mallikkaamminkin toimia.

Toivotaan, että VAG:n myynti- ja huolto-organisaatio on tästä Ken1:n keisistä ottanut onkeensa! Ja toisaalta turha on muiden foorumilaistenkaan vuositolkulla asiasta Ken1:lle naputtaa. Hän toi miehekkäästi ongelmansa julkisuuteen! Toivotaan kaikille meille parempaa Uutta Vuotta varsinkin autokaupoissa
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Keni1

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.12.14 - klo:08:41
Olen ennenkin tarjonnut Keni1:lle foliohattua ja sanoisin että tarvetta olisi jälleen....

Mistä niitä saa ostaa, voisin kokeilla josko auttaisi myös tähän kutinaan  :)

MMV

Ei siinä olekaan mitään valittamista että tuodaan julki huonosti toimiva huoltopalvelu tai maanantaikappale autosta, mutta jos aletaan esimerkiksi tosissaan väittämään että maahantuoja vaihtaa uusiin autoihin käytettyjä moottoreita, niin minä taittelen foliopipon ihan henkilökohtaisesti tuollaisen väittäjälle.

skriko

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.12.14 - klo:14:46
Ei siinä olekaan mitään valittamista että tuodaan julki huonosti toimiva huoltopalvelu tai maanantaikappale autosta, mutta jos aletaan esimerkiksi tosissaan väittämään että maahantuoja vaihtaa uusiin autoihin käytettyjä moottoreita, niin minä taittelen foliopipon ihan henkilökohtaisesti tuollaisen väittäjälle.

Minkähän hatun minä taittelisin sellaisen henkilön päähän, joka ajattelee että saisi 6000â,¬ välillä vaihdettua 13 vuonna rekisteröidyn 1,2 koneisen 85 heppaisen golfin, uuteen ajamattomaan ja rekisteröimättömään Peugeot RCZ:aan. Voin kertoa sinulle, että väliraha tuohon autoon on paljon lähempänä 20 000â,¬ kuin 10 000â,¬. No, suo anteeksi, tuo sinun heittosi tuolla toisella palstalla, jota toisinaan vielä luen, oli varmaankin vitsi.

MMV

Minä en missään vaiheessa ollut edes harkitsemassa tuon vaimon Golfin vaihtoa tuohon Pögöön. Keskustelussa kävi ilmi ettei kukaan ole halukas ostamaan tuota RCZ:aa ja sen saisi ilman tikimistä 25% alella eli hinta olisi jossan 27 tonnin nurkilla. Se, kuinka epätoivoisesti kyseinen puulaaki haluaa eroon kaksi vuotta varastossa maanneesta autosta onkin eri asia. Veikkaan Golfin olevan kuitenkin enemmän kauppatavaraa kuin tuon Pugin. Käytännössä en varmasti tekisi kauppoja edes tuolla 6000â,¬ välillä ja siksipä en ole edes tarjousta pyytänyt. Kunhan heitin naapurifoorumilla että lähtisiköhän 6000â,¬ välillä... Vaimo ei suostuisi tuolla RCZ:lla ajamaan, niin ei minulla ole silloin mitään ostoaikeitakaan. Todennäköisesti Golf vaihtuu vasta parin vuoden sisällä kulimallin A3 SB Audiin.

Ps. En ymmärrä miten tämä liittyy  threadin aiheeseen???

Pps. Melkein tekisi tämän keskustelun myötä testata mikä Pugin todellinen hävitystarve on...

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.12.14 - klo:14:46

Kyllähän tuo vahvasti menee tuonne "Elvis elää ja kuussa ei koskaan ole käyty" salaliitto-osaston puolelle. Maanantaikappaleita tulee ja menee, mutta...
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy