Itsekehun määrä

Aloittaja Keni1, 06.12.14 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

Keni1

Voi tätä itsekehun määrää,

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/html/volkswagenjalleenmaailmantutkimus-jatuotekehitysykkonen?open&db=VW5.nsf

maksetaan erilaisien tutkimusten tekemisestä kuten tapaus ADAC osoitti ja sitten kehutaan kuinka hyviä ollaan, vähän sama kuin ostaisi Olympia-kultamitalin sen sijaan että oikeasti voittaisi jonkin kilpailun. Tämän foorumin kirjoitukset eivät mielestäni anna volkkarille mitään syytä ylpeillä tuotekehityksellä, onko syytä ylpeillä tutkimuksella niin ehkä ovat tutkimuksen saralla jotakin aikaan saaneet, se tieto ei ole ainakaan toistaiseksi siirtynyt kuluttajille myytäviin autoihin kuin heikentyneenä laatuna.

DSG 7 vaihteistoa saa sekä 550 Nm väännöt kestävänä, että sitten myös vain 250 Nm väännöt kestävänä. Kun sitten puhutaan vain DSG 7 vaihteistosta, niin koskaan eivät erikseen mainitse, että onko autossa se heikompi vai parempi malli saman nimisestä vaihteistosta, siinä on mielestäni kyse harhautuksesta koska kuluttajan pitää itse asia selvittää, joku on voinut kehua sitä parempaa DSG 7:aa maasta taivaiseen. Että jos täällä joku kehuu DSG 7 vaihteistoa erittäin kestäväksi niin sillä on ilmeisesti ollut se parempi versio, sama koskee moottoreita, niistä on niin monta eri variaatiota, että 2,0 litrainen ei aina ole sama kone eikä 1.8 Turbo ole aina sama kone, 1.4 litraisesta on myös lukuisia variaatioita. Eli jos nyt volkkarin meinaa ostaa niin on erittäin fiksua ottaa selvää mikä kone ja vaihteistotyyppi autossa on ennen kuin sen ostaa, kuutiot ja vaihteiston mallinimi ei yksin riitä. Kaikkia tuo ei kiinnosta, mutta jos omaksi auton ostaa ja pidempään sitä aikoo pitää niin tarkkana on syytä olla.

Samoin moottorin mallimerkintä TSI on surkuhupaisa yritys nimetä myös kaikki epäonnistuneen kaksoisahtamisen jälkeen valmistetut moottorit muka vastaaviksi ja näin todistaa ettei konsernin ole tarvinnut TSI moottoreiden kanssa suuremmista ongelmista kärsiä. Yhdellä Turbolla varustetut motit eivät ole TSI koneita vaikka lyhennettä myös niissä käytetään. Tuo on harhaanjohtavaa informaatiota vaikka toki valmistaja voi nimetä moottorinsa kuinka huvittaa. Kaksoisahdetut koneet oli täysin susia ja niissä oli isoja suunnitteluvirheitä joiden korjaaminen tuli konsernille liian kalliiksi ja tekniikasta luovuttiin.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 06.12.14 - klo:09:57
Voi tätä itsekehun määrää,
Sitä minäkin ihmettelen. Melkein vuosi mennyt, kun viimeksi olen täällä käynyt ja aina vaan sama laulu jatkuu...
Joutilas 76v

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 06.12.14 - klo:10:03
Sitä minäkin ihmettelen. Melkein vuosi mennyt, kun viimeksi olen täällä käynyt ja aina vaan sama laulu jatkuu...

Jep, jos 24.11.2014 on mielestäsi melkein vuosi niin en lainkaan enää ihmettele noita sinun jorinoitasi, huutelet mitä sattuu, et ota asioista ennakkoon selvää, kaltaisesi ovat juuri ideaaleja VW konsernin asiakkaita jotka hammasta purren maksavat korjaamolaskut kun ostivat sian säkissä, mutta eivät varsin valita mistään koska teillä on ryhtiä.

Lunta tupaan!

Edit: luin väärin, se olitkin sinä joka juuri tänään poikkesit lukemaan näitä kirjoituksiani, luin ensin että väitit että olisin muka kokonaisen vuoden hautonut tätä. Vai oliko tämä viimeiseen vuoteen ainoa kirjoitukseni johon et voinut olla ottamatta kantaa koska puraisi niin syvältä tuo kritiikkini?

Vaarivanhus

Ei mun nykyistä autoa ole tarvinnut kertaakaan käyttää korjattavana. Normaalit huollot olet teettänyt. Ainoa vika, mikä koko 37000 kilometrin aikana on ollut, kun oikean etupyörän roiskeläpästä tipahti yksi kiinnitysruuvi. Sen verran vielä pysyy torx-avain vanhan ukon hyppysissä, ettei mokoman vuoksi tarvinnut autoa pajalla viedä.

Niin, oliko sulla vielä jotain muuta henkilökohtaista asiaa minulle?
Joutilas 76v

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 06.12.14 - klo:10:03

Ja mainittakoon, että volkkarin meininki on myös edelleen samalla tasolla kuin vuosi sitten, ainakin mitä noista uusista Golfeista ja uudesta Polo GTI faceliftistä voi päätellä, pieni muistutus tekniikan ihmeistä ei varmasti ketään muuta haittaa kuin sellaista joka jotain haluaa peitellä. Olisit vaan vaan koko vuoden jaksanut lueskella niin olisit paremmin kärryillä.

Olin itse yksi Polo GTI 2015  facelift ostajaehdokkaista, nyt kun sitä saa vain DSG 7 vaihteisena ja naurettavalla 250 Nm väännöillä niin mielenkiinto autoon lopahti täysin, mikään ei siis ole muuttunut vaan sama meno jatkuu, silmään sahataan ja lujasti, toivomme tietenkin että mitään negatiivista ei tuon tiimoilta ilmene, esim. superhyper makea Seat Cupra SC osoittautui taas konsernin tuotteeksi jo aiemmin kesällä kun ilmeni, että 265 heppainen versio sisältää heikkolaatuisen Turbon ja että siinä on eri 2 litran moottori kuin 280 heppaisessa, ei niitä mainoksissa kerrota!

MMV

Eikös sinulla Keni1 ole Peugeot, joten VW ei sinua enää häirinne? Milloin tämä VAG-vendettasi saa päätöksen?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: MMV - 06.12.14 - klo:10:46
Eikös sinulla Ken1 ole Peugeot, joten VW ei sinua enää häirinne? Milloin tämä VW-vendettasi saa päätöksen?

Kuten voit edellisestä vastauksestani päätellä, niin volkkarilla on minua kiinnostavia malleja, tekniikka niissä vaan osoittautuu pettymykseksi. Vendetta on melkoisen kova termi kun olen täällä jäsen ja tuon tärkeää infoa esille, ilmeisesti kirjoituksessani oli tosiaan jotakin sellaista, joka sai karvat taas pystyyn, mitäpä Vendettaa aloitusviestissä oli? Että jos on jostain eri mieltä kuin sinä niin suorittaa verikostoa, niinkö?

Zego

VW osaa todistetusti markkinoinnin ja sen miten tuotteista saa paperilla seksikkäitä vaikka onkin säästösyistä (maksimoidaan kate) useimmiten täyshalvennettuja ratkaisuja sisältäviä. Huvittavaa kuinka "usko" saksalaisten ylivertaisuuteen on säilynyt pienissä ihmismielissä! :D itse olen virheistäni oppinut ja nyt lähti viiminen VW-tuotekin meillä kiertoon.

Vaarivanhus

Kehumisesta puheenollen:
"hullu kehuu hevostaan, mielipuoli muijaansa". Sama pätee moitteisiin.
Joutilas 76v

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Zego - 06.12.14 - klo:11:29
VW osaa todistetusti markkinoinnin ja sen miten tuotteista saa paperilla seksikkäitä vaikka onkin säästösyistä (maksimoidaan kate) useimmiten täyshalvennettuja ratkaisuja sisältäviä. Huvittavaa kuinka "usko" saksalaisten ylivertaisuuteen on säilynyt pienissä ihmismielissä! :D itse olen virheistäni oppinut ja nyt lähti viiminen VW-tuotekin meillä kiertoon.

Hyvin sanottu,

Just tuli telkkarista uuden Passatin mainos, ei muuta mut mainoksen biisi on kyllä hyvin valittu, Ghostbusters elokuvan tunnari siinä reteesti soi, Volkkarin omistaminen taitaakin olla pelkkää haamujahtia, etsitään kimpassa sitä kadonnutta mainetta ja kunniaa sekä pitkään kadoksissa ollutta laatua, vitsi vitsi :)

Mikey

Lainaus käyttäjältä: MMV - 06.12.14 - klo:10:46
Milloin tämä VAG-vendettasi saa päätöksen?

The ******** has a seemingly inexhaustible obsession for making people who cross them "pay". Once they set their sights on you, you're a permanent enemy, and their seething spite will feel as intense years down the road as it did when it first began. The length of time they can keep up the full intensity of their hatred for you and their campaign to exact revenge is absolutely dumbfounding to non-******** people.

Wekotin

Kyllähän VW teknisesti varmasti on innovatiivisin ja "edelläkävijä" mm. päästöjen tiputtamisessa. Vertaa esim. nyt uuden Corollan 1.6 Valvematic joka ydinpomminkestävänä tupruttaa huikeat 139 g/km CO2. Harmi vain, että samalla kestävyyden vesittää suunnittelukukkaset ja kustannusoptimointi. Kruununa asiakkaalle sysipaska jälkimarkkinointi ja asiakaspalvelu reklamaatiotilanteissa. Epäilen, että jos tuo jälkimmäinen olisi edes kunnolla hoidossa, eikä olisi sattumanvaraisesti naamakertoimen ja kuun asennon mukaan hoidettu, niin eipä tuo ihmisiä kauheasti edes haittaisi. Mutta vastuunpakoilu meriselityksineen aiheuttavat pahaa verta.

Mr Vice

Volkkaria aina välillä parjataan syystä tai syyttä, mutta kummasti merkin mallit vain keikkuvat rekisteröintitilaston kärkipaikoilla vuodesta toiseen. Jos tuotteen laatu oikeasti olisi täysin pska niin tuskinpa vain menestys jatkuisi. Siitä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä missä mennään..

Omaan vaatimattomaan 35-vuotiseen autoiluhistoriaani mahtuu eräitä autoja kuten 1 Lada, 1 Nissan, 3 Foordia (kolminkertainen taivaspaikka siis jo plakkarissa  :D ), 1 Skoda ja 5 Volkkaria (6. tulossa). Kaikilla on matka taittunut, heikointa laatua mutta hyviä ajo-ominaisuuksia olen kokenut Foordin puikoissa. Esim. Ladassakaan ei ovet ruostuneet uutuuttaan tai tarvinnut vetoakseleita vaihtaa vuoden välein..., tasaisinta laatua volkkareissa, Skoda vähän niin ja näin.

Volkkarin ongelmat kulminoituvat pitkälti DSG-vaihteistoihin ja joihinkin TSI mottorikonstruktioihin. Noita kun välttelee niin ei ole pelkoa että auton tekniikka pettäisi ennen aikojaan. Valintoja voi ja pitää ostotilanteessa tehdä.

Keni1:lle sanoisin että älä ota asioita liian joko-tai asenteella, elämä ei ole musta tai valkoinen vaan enimmäkseen harmaa eri sävyissään, tosin tämän ymmärtämiseen tarvitaan se 35-v autoilukokemusta  :P
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

sambolo

Jos toyoo vertaa niin eikös 85g/km päästöt auris hybridissä ois parempi vertailukohta..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

europe

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 06.12.14 - klo:15:59
Jos toyoo vertaa niin eikös 85g/km päästöt auris hybridissä ois parempi vertailukohta..

Olisi, ainakin verrattuna Golf GTE:n 35g:n päästöihin.

sambolo

Joo, mutta hintakin vähän eri ja toyolla rupee vetyautoja tulemaan. Eikös toyota hylänny jo hybridit. Ja mitä hyötyä hienosta tekniikasta jos se ei kestä.. No, aika näyttää miten nyky vagit tulee suoriutumaan, toivottavasti suunta on parempaan laatuun päin.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Zego - 06.12.14 - klo:11:29
VW osaa todistetusti markkinoinnin ja sen miten tuotteista saa paperilla seksikkäitä vaikka onkin säästösyistä (maksimoidaan kate) useimmiten täyshalvennettuja ratkaisuja sisältäviä.
Siinä se on jo aika hyvin tiivistettynä :)

Teknisesti itsekin aikanani kuolasin DSG:n ja sen oikean TSI:n perään, mutta enpä enää. Jo pelkästään VAG:n politiikka tehdä tuotteesta ensin tekninen hienous, luodaan sille brändi ja kohta tehdäänkin samasta karvalakki ja säilytetään sen ultmate-mallin tuotenimi, alkaa ainakin meikäläistä "hieman" kypsyttämään moinen suorastaan asiakkaan kusetus => eipä tule VAG:ilaista tähän taloon ikinä! >:(

Ja nyt kun olen jonkin aikaa jo tälläkin forumilla roikkunut, olen ollut erittäin tyytyväinen em. päätökseeni :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 06.12.14 - klo:18:00
Siinä se on jo aika hyvin tiivistettynä :)
Jo pelkästään VAG:n politiikka tehdä tuotteesta ensin tekninen hienous, luodaan sille brändi ja kohta tehdäänkin samasta karvalakki ja säilytetään sen ultmate-mallin tuotenimi, alkaa ainakin meikäläistä "hieman" kypsyttämään moinen suorastaan asiakkaan kusetus => eipä tule VAG:ilaista tähän taloon ikinä! >:(

Ja mikä on vaihtoehto? Rapsakka 'sähköviaton' ranskalainen  ;)
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 06.12.14 - klo:15:54

Volkkarin ongelmat kulminoituvat pitkälti DSG-vaihteistoihin ja joihinkin TSI mottorikonstruktioihin. Noita kun välttelee niin ei ole pelkoa että auton tekniikka pettäisi ennen aikojaan. Valintoja voi ja pitää ostotilanteessa tehdä.

Keni1:lle sanoisin että älä ota asioita liian joko-tai asenteella, elämä ei ole musta tai valkoinen vaan enimmäkseen harmaa eri sävyissään, tosin tämän ymmärtämiseen tarvitaan se 35-v autoilukokemusta  :P

Pakko olla samaa mieltä jo 29 vuoden kokemuksella autoilusta.

Minulla on ollut monen merkkisiä autoja Japanista, Jenkeistä ja Euroopasta ja kaikissa ollut omat huonot ja omat hyvät puolensa. Ei tää nykyinen Passatti täydellinen ole, mutta kummasti sillä ajellaan. Tänään heitin 500km:n lenkin ihan vaikka itsenäisyyspäivän kunniaksi, enkä itkenyt ollenkaan. Paljon parjattua DSG-askia en halunnut ja manuaali dieselin rinnalla toimii mainiosti. 

Mitä muihin merkkeihin tulee, niin talossa on koirankuljetusvankkurina ollut Citroen jo vuosikausia. Varsin huoleton peli. 90 tkm matkalla vaihdettu jarrupalat, akku ja etupyörien laakerit. Ja kokonaiskilometrit siis 188 tkm. Siinä mulle sähkövikoja  :P

Muuten, kun näin tämän otsikon ja kuka sen aloitti, ajattelin ensin että Hän puhuu itsestään...........ei kai kukaan muu yhtä vinoutuneesti ajatellut...
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

Zego

Ranskalaiset taas 'täysin' epäonnistuneita markkinoinnissaan (noh, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) ja heidän tapansa lausua englantia ei valitettavasti auta nostamaan meidän heistä saamia mielikuvia (ns.  'taitava kansa').

Sähkövikoja heillä ei vuosikymmeniin ole ollut sen enempää kuin muillakaan, pahimmat tapaukset taitavat liittyä saksalaisten sähkökomponentteihin mutta olen ymmärtänyt että esim. pösilön sähköt alkavat olemaan entistä enemmän made in Japan kun taas meidän (nykyään ex-) volkkareissa ne olivat enimmäkseen saksalaisia? Valmistajan maalla ei oikeasti ole mitään väliä, sillä on väliä kuinka pitkälle uskalletaan käyttää täyshalvennettuja ratkaisuja koska huolto tuo mukavasti rahaa kassaan ja siinä on VW onnistunut mainiosti! Miettikää nyt! Edelleen saavat VW meidät ostamaan uuden VW-auton (tai ainakin konsernin) vaikka auto on meillä monilla pettänyt suuresti moneen otteeseen, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä tms. Jos autotehtaat vain haluaisivat, voisivat he pienellä lisäpanostuksella (kyllä! ei todellakaan vaadi suuria rahamassoja) tekemään auton joka aidosti kestää kilometrejä mutta kuka hullu sahaisi omaa oksaansa!?

skriko

Täälläkin puhutaan yli 35 vuoden autoilukokemuksella. Nyt omassa käytössä ensimmäinen Volkswagen. Toyotia ollut 7, Hondia 6, 3 BMW:tä ja pari Fordia. Sen voin rehellisesti sanoa, että Volkswagenissa on ollut vikoja enemmän kuin noissa edellisissä 18 autossa yhteensä.
Kuitenkin TSI moottori on ollut hienoin moottori, mitä yhdessäkään autossani on ollut. Vaikka vikoja on ollut, niin kaikki viat on korjattu asiallisesti, joko takuun aikana tai virhevastuulla veloituksetta. Yhdestä korjauksesta veloittivat kovan rutinan jälkeen 57,, kun takuu oli mennyt jo kaksi vuotta sitten umpeen. Palvelu on ainakin minua kohtaan ollut asiallista. Kaikuhan vastaa niin kuin huudetaan. Jos itse ottaa asiallisen linjan, niin saa myös takaisin asiallista käytöstä.
6 autoa on ollut koeajossa Sciroccon jälkeen. Kaikki muut yön yli, mutta yhdellä heitin uut ja vein pois, kun huomasin heti, että ei kiinnosta.
Volkkarilla ajelen vielä, koska parempaan en ole törmännyt. Mielestäni paras auto mitä minulla on tähän asti ollut. Ilo ajaa vieläkin.
Peugeotin ainaisesta sähkövikarutinasta, Meillä nyt 84 000 Peugeotin mittarissa ja ei ole ollut mitään vikoja, äidillä kohta 100 000, eikä sähkövikoja. Luulenpa, että seuraava autoni on huonompi ajaa ja rumempi ulkonäöltään kuin nykyinen, ja  on Ranskatar nimeltään Helmi.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 06.12.14 - klo:18:13
Ja mikä on vaihtoehto? Rapsakka 'sähköviaton' ranskalainen  ;)
Hyvä, hyvä! Pitäkää tuota patonkien (nykyisin jo täysin perusteetonta) huonoa mainetta yllä, mitä suuremmalla huudolla sen parempi :)

Jaa että miksi? No aina kuitenkin löytyy niitä rohkeita uusien ranskalaisten ostajia, jotka kärsivät sen selkäpiitä karmaisevat ekat 3v ja -66% => allekirjoittanutkin saa vaihtoautorivistöstä sen omalle lompakolleen sopivan, runsaasti varustellun uudehkon kulkupelin alle :) Nyt jos ranskisten maine "Esson baarissa" jostain syystä nousisi, tarkoittaisi se pienempää 1. omistajan rahanmenetystä ja siten korkeampia käytettyjenkin hintoja = ei kiwa :-\

Mulle on ihan tasan sama millä se naapuri ajaa, meikäläisen ego ei siinä kolhiudu. Itse teen omat valintani autojenkin suhteen ja tähän mennessä ranskikset ovat olleet minulle sopivimpia. Jollekin toiselle ne ovat varmasti niitä kaikista sopimattomampia ja mitä siitä sen enempää. Kukin omalla tyylillään ja se jokaiselle sallittakoon. Mutta aika hankala on nimetä toista konsernia joka hoitaisi hommia niin luokattomasti kuin VAG tekee. Jos tuotetta muutetaan, pitää sen näkyä myös tuotteen nimessä tai viimeistään ko. tuotteen kaupallisessa materiaalissa selkokielellä ostajalle. Esim. pelkällä turbolla varustettu moottori ei ole TSI, sillä VAG on tuon brändännyt jo turbon ja kompressorin sisältävälle moottorille. DSG7 250Nm jos on jo DSG7, niin sitä ei saa enää käyttää uudesta DSG7 550Nm askista. Simple as that >:(

Onhan noita epäonnistumisia myös muilla. Esim. PSA:n 1.6 THP on epäonnistunut jakoketjunsa kanssa aika lahjakkaasti = ei ne ole mitään tekniikan yli-jumalia nuo ranskalaisetkaan. Ja tuo oli sentään BMW:n kanssa yhteistyössä tehty moottori :o No tuo korvattiinkin sittemmin nykyisellä VTi-moottorilla, eikä yritetty väkisin ajaa käärmettä piippuun ja ylläpitää THP:n tuotemerkkiä, kuten VAG niin usein tekee = kusettaa asiakkaitaan ihan sujuvasti >:(
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

sakal83

Ristus mikä otsikko.
Kehuttiinko täälä nyt niitä vuosia auton ratissa vai mikä tän turhanpäiväisen yhden itkijän topicissa on pointti?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Vaarivanhus

Aika hyviähän valtaosaltaan nykyiset autot ovat. Varsinkin, jos vertailukohteeksi ottaa oman autoilutaipaleeni alkupään kiesit. Vaan mennyt on mennyttä eikä niistä ajoista ja autojen laadusta ole kuin muistot jäljellä.

En tiedä, mutta autoalalla vallitseva kilpailu taitaa kuitenkin pitää hinnan ja laadun tasapainossa? Auton käyttäjät suorittavat lopputestit, joskus karvaasti pettyen tai iloisesti yllättyen.

Olen ollut huomaavinani, että uudet automallit kiinnostavat ostajia. Mistä niiden laadun varman päälle tietää kuin kokemuksien myötä. Riskinottoa on uuden automallin osto. Koeajon perusteella ei auton kestävyys - joka sekin on osa laatua - selviä.

Mitä tulee automainoksiin, ei äkkiseltään muista yhtään mainosta, jossa oltaisiin myytävää tuotetta haukuttu. Enempi ovat olleet kehumislinjalla.
Joutilas 76v

skriko

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 06.12.14 - klo:19:24
Jaa että miksi? No aina kuitenkin löytyy niitä rohkeita uusien ranskalaisten ostajia, jotka kärsivät sen selkäpiitä karmaisevat ekat 3v ja -66%

Onhan noita epäonnistumisia myös muilla. Esim. PSA:n 1.6 THP on epäonnistunut jakoketjunsa kanssa aika lahjakkaasti =

Peugeot RCZ, uuden nettohinta metallivärillä  toim. kuluineen 32 400,. Mistä voin käydä hakemassa 2011 mallin -66%, eli 11 016,?.
Ajattelin ostaa 1,6 THP: n ihan uteliaisuuttani katsoakseni korvaako Peugeotin maahantuoja jakoketjuremontin yhtä kivuttomasti kuin Volkkarin maahantuoja.

mol

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 06.12.14 - klo:13:55
Vertaa esim. nyt uuden Corollan 1.6 Valvematic joka ydinpomminkestävänä tupruttaa huikeat 139 g/km CO2.

Kaipa nuo CO2-luvut suuntaa antavat mutta itse en ainakaan kauhean kriittisiä vertailuja viitsisi niiden perusteella tehdä.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: mol - 06.12.14 - klo:20:10
Kaipa nuo CO2-luvut suuntaa antavat mutta itse en ainakaan kauhean kriittisiä vertailuja viitsisi niiden perusteella tehdä.

Siis tuo nyt vain oli karrikoitu esimerkki, että VW:n perus TSI:t edustavat kärkipäätä päästöjen pienuudessa. Ystävien, työkaverien ja omat kokemukset vain vahvistavat itselleni, että VW- ja Skoda-merkkiset autot vierailevat useammin korjaamolla kun taas Toyota ja Fiat selviävät pelkällä määräaikaishuolloilla.

Zego

OT: Niin, onko tuo Toyotan kone suorasuihkutuskone? Kai sekin on, ja silloin tupruttaa myös syöpää aiheuttavia pienhiukkasia paljon enemmän kuin moderni diesel-auto. Olenkin ihmetellyt miksi ei tästä sen suurempaa haloota pidetä vaikka jo nyt on pari-kolme tutkimusta asiasta julkaistu? Raha varmaan taas takana...

EDIT: VW-TSI koneet ylittävät nekin rajusti todellisuudessa luvatut CO2-päästöarvot ja nekin tupruttelevat iloisesti pienhiukkasia enemmän kuin modernit diesel-moottorit (kuten myös esim. PSA/BMW:n 1.6 THP).

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 06.12.14 - klo:20:02

Mitä tulee automainoksiin, ei äkkiseltään muista yhtään mainosta, jossa oltaisiin myytävää tuotetta haukuttu. Enempi ovat olleet kehumislinjalla.

Uusi Volkswagen Scirocco. Kaksiovisen Coupen uusi virtaviivainen malli nyt jälleenmyyjälläsi. Pakokaasupäästöt häikäisevät 99g/km 240 hevosvoimaiselle turbomoottorille. Valitettavasti EU:n jatkuvasti kiristyvien pakokaasupäästösäädösten vuoksi olemme joutuneet päästämään tämän moottorin kuluttajien hankittavaksi ilman minkäänlaista testiä. Moottori siis on teidän kuluttajien koekäytettävänä ja voi olla täysin pommi.
Jotta hinta on saatu kilpailukykyisemmäksi, olemme käyttäneet suureen osaan auton osista alihankintafirmoja, joiden työn laadusta ei ole tietoa. Auto voivat siis kestää vain takuuajan loppuun.
Ajelkaa kuitenkin mahdollisimman paljon autoillanne, niin ne rikkoontuvat kahden vuoden kuluessa. Virhevastuun puitteissa tulemme taistelemaan viimeiseen asti, jotta emme olisi korvausvelvollisia tämän heikkolaatuisen uuden mallin vioista.

Mainos uudesta Sciroccosta 2018.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.12.14 - klo:20:26
Mainos uudesta Sciroccosta 2018.
Voi hyvin olla, että mainoksissakin joudutaan tulevaisuudessa huomion saamiseksi turvautumaan faktojen asemesta huumorilinjaan. Onhan siitä viitteitä jo vaikkapa nettioperaattoreiden mainoksissa.
Joutilas 76v

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy