Golf IV 1,9 ASZ Eberi/letkulämmitin

Aloittaja Hese96, 25.10.14 - klo:22:13

« edellinen - seuraava »

Hese96

Talvi tulossa taas ja lisää lämpöä kaipaisi mielellään tuollaiseen kulkuneuvoon. Onko kukaan onnistuneesti asentanut Calix letkulämmitintä tuohon moottorityyppiin? Autossa on jälkiasennettu Eberi kellolla joka ei minun aikana ole tulille lähtenyt,resetoitu on sulakkeet poistamalla ja liitoksia tarkastettu ilman vaikutusta. Kaiken järjen mukaan toimimattomana Eberi hidastaa moottorin lämpenemistä mitä ei talvella kaipaisi.
Kaikenlainen apu pääkaupunkiseudulla tervetullutta kyseiseen pulmaan - privalla voi ottaa yhteyttä.

jariay

Kyllä se eberi kannattas kunnostaa, puhallin,
Palopää, kortti tms kaipaa huoltoa.

Tt-thermo on fiksuin noista muista lämmittimistä,
Saa samoihin letkuihin kun se eberi,vaikka
Sen tilalle, tai sarjaan. Sähkövastus+pumppu ja
Saa 1000 tai 1500w tehoa kumpaakin olen
Laittanut.

Enskal

Eberi ei resetoidu sulakkeita irrottelemalla. Järkevältä tuntuisi kuitenkin sen korjaaminen kun on sinne asennettu. Vikamuistin lukuun aluksi. Hyvällä tuurilla on vain lukossa. Onko se täysin mykkä vai yrittääkö käyntiin?

Hese96

Tällä hetkellä ei enää tapahdu mitään kun yrittää käynnistää. Viime talvena oli enempi eloa - auton alta kuului kun polttoainepumppu käynnistyi. Jännite ei myöskään tipu yhtään sen käynnistysyrityksen aikana.

Rauska

^Tollai kävi mullekin viime keväänä, onneksi vasta silloin .  No kun olin aikani väkisin yrittänyt käyntiin, vein sen valtuutetulle pajalle.
Siellä pystyttiin testerillä tutkimaan viat. No, maksoi kyllä aikas paljon kun kaikki korjattiin about 1400
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Januski79

Joo suosittelen käyttään huollossa, jollet itse usko kykeneväsi huoltamaan tuota vehjettä. Tietenkin vikakoodien poistoa kannattaa kokeilla , mutta luulen että sieltä on hehku pimentynyt ja se ei oo lähtenyt siitä syystä tulille. Tuon ku se tekee sen 3 vai oliko peräti 5 kertaa niin sit se vetää ittensä vikatilaan ja ei lähde enää ees yrittään ellei vikakoodeja nollata.
Voihan se sähkönen vesipumppukin olla rikki, joten on vikatilassa ylikuumenemisen johdosta.
Jokunen eeperi on tullut rassattua kuntoon ihan perus puhdistuksella ja huollolla. (hehku/suutin/tiivisteet) Ja kun se laite on pöydällä niin kannattaa se puhaltimen laakerin koittaa rasvata myös.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy