Harjapesu tuhosi ulkopinnan!

Aloittaja Koikkalainen, 15.09.14 - klo:13:29

« edellinen - seuraava »

Koikkalainen

Ã,,lkää ikinä ainakaan menkö ABC harjapesuun!!! Moinen naarmutti autoni kauttaaltaan, takalasi ja luukku varsinkin ihan hierottu pask***ksi. Joka puolella sekä lasit että kyljet n 50 naarmua/kylki.
Vakuutusyhtiön korvauspäätös kielteinen, koska "eihän sitä autoa kukaan ennen pesua tarkastanut, vasta pesun jälkeen" No niin!! tottakai jälkeen kun vauriot ilmaantu juurikin pesun jälkeen!!  Nyt sitten alkaa reklamointi ja valituskierre, katsotaan päästäänkö oikein käräjille saakka.

darthjysky

Ajata ABC:n auto pesun läpi.
Se kun naarmuuntuu niin voit osoittaa vakuutusyhtiölle koneen olevan viallinen.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

seatts

Tuliko sulle ihan oikeasti yllätyksenä että harjapesu voi naarmuttaa autoa??

Harjapesu on pahin mahdollinen naarmuttaja kun et voi tietää kuinka paskainen auto siitä on sua ennen mennyt.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Mikey

Aloittajan kuvauksesta päätellen kyse ei liene tavanomaisista harjapesun hiusnaarmuista vaan jostain poikkeuksellisesta? Aina näitä ivaajia vaan riittää....

HiTecci

Miten ihmeessä lasiin saa naarmun harjapesussa jos ei joku ole tehnyt jotain käytännön källiä ja kiinnittänyt vaikka muttereita niihin harjojen päihin :o
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Golfauto

Ikäni oon käyttänyt harjapesua eikä mitään ongelmia. En nyt tiedä onko tässä katsottu mikroskoopilla auton kylkiä ja todettu naarmuja vai mitä ihmettä... Oletko ennen käyttänyt tätä tai muita harjapesuja ongelmitta?

herra neljäkymmentä 7

Saiskos tarkennusta minkä kaupungin asema?.
Ja millainen kiesi alla vuosimalli sekä kilometrit?.

autofanaatikko

Mulla kävi kerran silleen vaaleanbeigelle metalliväriselleä VW Golf farkulle, että kun vein sen Nesteelle harjapesuun, niin vedentulo loppui yhtäkkiä ja sitten alkoi  kuivat ja todella likaiset harjat jynssätä autoa kuiviltaan. No ei auttanut kuin ensin tööttäillä autosta ja sitten soittaa sinne sisälle myymälään, että nyt kone sammuksiin. Pölykapselit meni rikki ja auton kyljet osittain hiusnaarmuilla. No onneksi korvaisivat mulle kokonaan uuden kapselikierroksen ja sain myllyttää auton yhdessä liikkeessä heidän piikkiinsä. Lisäkorvauksena tarjosivat uutta harjapesua, kun kone olisi kunnossa. Jätin sen käyttämättä :)

Sen jälkeen en ole harjapesua käyttänyt. Nykyiset maalit on herkkiä naarmuuntumaan ja paskaiset harjat tekee helposti pahaa jälkeä. Pesen autoni aina itse painepesurilla tai käytätän jossakin autopesulassa käsinpesussa.

Trally

Nykyisissä VAG autoissa maalipinta ei kestä kyl mitään. Pitäis noilla vesiväreillä maalailla vain tauluja ei autoja.  >:(
Itse en änää käytä harjallista pesua. Yleensä pesen auton omassa autotallissa käsin.

Teppis

Ikävä tapahtuma. Vastaava kokemus itsellä Raision ABC:llä 2011 keväällä. Siihen saakka olin pessyt satoja pesuja eri autoilla hyvällä menestyksellä,mutta nyt kolmisen kuukautta vanha auto sai kovan käsittelyn. Harjat kävivät todella lähellä auton pintaa ja harjojen aiheuttama mekkala oli melkoinen. Pesusta päästyäni takalasinpyyhin sulka oli poikki ja takaluukku oli naarmuinen. Pitkällisen sähköpostikeskustelujengi jälkeen minulle korvattiin muistaakseni ainoastaan takalasinpyyhin uusi sulka. Marjamäki oli miehen nimi muistaakseni, ketä oli tuolloin esimiehenä ABC pesukadulla. Heidän asenne tapahtuneeseen olisää todella nuiva. Kuvat ja sähköpostikeskustelut on tallella. Jotain ko pesukadulla on vikana, koska ennen muinoin pesukadulla oli aina ruuhkaa,mutta nyt jatkuvasti hiljaista.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Trally - 15.11.14 - klo:14:51
Nykyisissä VAG autoissa maalipinta ei kestä kyl mitään. Pitäis noilla vesiväreillä maalailla vain tauluja ei autoja.  >:(
Itse en änää käytä harjallista pesua. Yleensä pesen auton omassa autotallissa käsin.

Annas kun mietin vaihtoehtoja täällä pk-seudulla. 90% populasta asuu kerros- tai rivitaloissa, ei tallia saatikka muuta autonpesupaikkaa. Noita TeeSeItse auton jumalointi paikkoja lienee yhden käden sormin laskettava määrä. Mitä jää jäljelle? Harjapesupaikat! Joita me muut käytämme ilman sen kummempaa valittamista.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

skriko

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.11.14 - klo:16:51
Annas kun mietin vaihtoehtoja täällä pk-seudulla. 90% populasta asuu kerros- tai rivitaloissa, ei tallia saatikka muuta autonpesupaikkaa. Noita TeeSeItse auton jumalointi paikkoja lienee yhden käden sormin laskettava määrä. Mitä jää jäljelle? Harjapesupaikat! Joita me muut käytämme ilman sen kummempaa valittamista.

Itse pesetän autonpesuliikkeessä. Eikö sellaisia ole lainkaan pk-seudulla?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.11.14 - klo:16:51
Annas kun mietin vaihtoehtoja täällä pk-seudulla. 90% populasta asuu kerros- tai rivitaloissa, ei tallia saatikka muuta autonpesupaikkaa.

Taloyhtiön yhtiökokoukseen vaan ehdotelmaa että järkkäävät vesipisteen paikkaan X, jossa sitten voi autonsa ihan itse läträtä puhtaaksi. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa? ???

Itselläni ex. krs.talossa oli talli, johon ei auto todellakaan edes mahtunut kun siellä oli prätkä, puuhastelupiste, työkaluvaunu jne... ja suuren suurihan tuo koppi ei muutenkaan ollut. Mutta tallin oven vieressä oli vesipiste, joten letku kiinni ja siinä asfaltoidulla liuskalla auto puhtaaksi. Mitä lie 8v tms. tuolla kerettiin asumaan ja koskaan ei kellään ollut asiaan mitään sanomista :)

No nykyisin okt.asukkina homma ei juuri ole tuosta muuttunut. Yhä on reilun 100m2 "talli" täynnä tavaraa s.e. sinne ei auto todellakaan mahdu, joten ihan samalla tavalla tuossa tallin liuskalla tuo auto tulee vieläkin aina läträtyksi, eilen viimeksi 8)
BMW R 1200 ST -05

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 15.11.14 - klo:17:11
Taloyhtiön yhtiökokoukseen vaan ehdotelmaa että järkkäävät vesipisteen paikkaan X, jossa sitten voi autonsa ihan itse läträtä puhtaaksi. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa? ???

Itselläni ex. krs.talossa oli talli, johon ei auto todellakaan edes mahtunut kun siellä oli prätkä, puuhastelupiste, työkaluvaunu jne... ja suuren suurihan tuo koppi ei muutenkaan ollut. Mutta tallin oven vieressä oli vesipiste, joten letku kiinni ja siinä asfaltoidulla liuskalla auto puhtaaksi. Mitä lie 8v tms. tuolla kerettiin asumaan ja koskaan ei kellään ollut asiaan mitään sanomista :)

No nykyisin okt.asukkina homma ei juuri ole tuosta muuttunut. Yhä on reilun 100m2 "talli" täynnä tavaraa s.e. sinne ei auto todellakaan mahdu, joten ihan samalla tavalla tuossa tallin liuskalla tuo auto tulee vieläkin aina läträtyksi, eilen viimeksi 8)

Tuota en ole itse ikinä ymmärtänyt,että rakennetaan hienot autotallit ja ne on sitten tungettu niin täyteen tavaraa,että sinne ei auto edes mahdu ;D

clacson

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.11.14 - klo:17:02
Onhan noita jokaisessa kauppakeskuksessa ja isoimmissa parkkihalleissa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 15.11.14 - klo:17:25

Tuota en ole itse ikinä ymmärtänyt,että rakennetaan hienot autotallit ja ne on sitten tungettu niin täyteen tavaraa,että sinne ei auto edes mahdu ;D

En minäkään ole ymmärtänyt. Tietysti jos on omakotitalo ja rakentaa hienon "autotallin", hänellä on oikeus laittaa sinne mitä haluaa. Silloinhan se ei ole kyseiselle henkilölle autotalli, vaan tavaravarasto. Muistelenko nyt väärin, kun muistan, että ainakin jollain taloyhtiöillä on tavaran säilytys kielletty autotallissa ja se on tarkoitettu vain auton säilytykseen.
Lisäksi ihmettelen sitä, että mitä kumman tavaraa ihmisillä on tallit täynnä. Kyllä on varakasta väkeä, kun on varaa pitää romuvarastona, (meidänkin talliyhtiössä monella on talli täynnä arvotonta kaatopaikalle heitettävää romua) 30 000-50 000
euron hintaista tallia. Minun tallissani on aina säilytetty auton ja moton lisäksi renkaat, sekä niiden vaihtoon tarvittavat välineet. Tosin nykyinen on vain 15 neliötä, joten moto ei edes mahdu sinne auton kanssa.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.11.14 - klo:17:45
Muistelenko nyt väärin, kun muistan, että ainakin jollain taloyhtiöllä on tavaran säilytys kielletty autotallissa ja se on tarkoitettu vain auton säilytykseen.

Tosin nykyinen on vain 15 neliötä joten moto ei edes mahdu sinne auton kanssa.

Autotallissa nimenomaan EI SAA varastoida mitään ylimääräistä suuren palokuorman vuoksi. Mutta jos tila on varasto, siellä saa olla tavaraa vaikka kattoon saakka, mutta polttomottoriajoneuvolla ei sinne ole silloin mitään asiaa. Eli valitse sitten siitä. Toki nipottava palotarkastaja saattaa varastona käytetystä autotalistakin sanoa jotta tila on papruissa talli, niin siellä ei sitten varastoida mitään muuta kuin talliin kuuluvaa tai tila on papruihinkin muutettava varastoksi :-\

Kuten tuossa sanoin, ex krs.talon 16m2 talliin ei se auto mahtunut prätkän, työpöydän... lisäksi. No nykyisin on kellarissa kyllä neliöitä, mutta tila on vielä papruissa varastona (mm. palo-osastointi talliksi puuttuu vielä) ja tosiaan täynnään mm. kesämökin ja siirtolapuutarhan "jäämistöä" jotka vaan pitäisi käydä läpi ja kuskata kivikkoon mitä ei oikeasti tartte, eli aika paljon tulisi lisätilaa :-\
BMW R 1200 ST -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 15.11.14 - klo:17:56
Autotallissa nimenomaan EI SAA varastoida mitään ylimääräistä suuren palokuorman vuoksi.

Taloyhtiössä missä minulla on autotalli on 51 autotallia. Yhtiöjärjestyksessä lukee että autotalli. Kuitenkin ehkä 10 käyttää niitä oikeaan tarkoitukseen. Muut on täynnä tavaraa ja talvella kun aura jättää tallin eteen lumivallit, niin ne on siinä edessä sulamiseen asti, kun kukaan ei käy edes niissä "autotalleissaan". Kumma kun kukaan ei ole koskaan puuttunut asiaan. Minua ei se kiinnosta, sama mitä ihmiset talleissaan pitävät.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.11.14 - klo:17:02
Hups. Nuo unohtui. Mutta nykyään kun pesun joutuu kustantamaan ihan omista pikku pennosista en pidä noita vaihtoehtoina.

Tuohon autonpesuun taloyhtiön vesipisteestä vielä. Ainakin tässä ja edellisessä yhtiössä moinen olisi täysin poissuljettua, jo tilan ja paikan puutteen vuoksi. Ja kummassakin paikassa olen istun(ut) hallituksessa ja asiasta joskus ollut jotain puhetta.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Hesse

Pesupaikan järjestäminen taloyhtiöön voi olla kallista, tarvitaan öljynerotuskaivot ym. Omakotitalon pihalla saa ainakin toistaiseksi pestä, kunhan ei käytä liuotinta.
http://www.vantaa.fi/fi/ymparisto_ja_luonto/maaraykset_ja_ohjeet/ajoneuvojen_pesu#

55kW

Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.09.14 - klo:13:57
Tuliko sulle ihan oikeasti yllätyksenä että harjapesu voi naarmuttaa autoa??

Harjapesu on pahin mahdollinen naarmuttaja kun et voi tietää kuinka paskainen auto siitä on sua ennen mennyt.

Itse käyn sellaisessa paikassa, jossa kone huuhtoo auton painepesureilla ennen harjoja. Sopivassa valossa
näkyy pyörettä, mutta yhtään koneen aiheuttamaa isoa naarmua en ole löytänyt. Suhteellisen hyvin tuo kone
toimii. Käsin tulis tietysti parempaa, mutta tuohon on tyytyminen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.11.14 - klo:19:16
Hups. Nuo unohtui. Mutta nykyään kun pesun joutuu kustantamaan ihan omista pikku pennosista en pidä noita vaihtoehtoina.

Ihan omista pikku pennosistani minäkin tuon käsinpesun olen joutunut aina maksamaan. Kuitenkaan en pidä sitä kalliina, kun harjakonepesu on paljon kalliimpi.
Mitäs se harjakonepesu sitten maksaa jos käsin pesu on kallis?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 15.11.14 - klo:19:54
Pesupaikan järjestäminen taloyhtiöön voi olla kallista, tarvitaan öljynerotuskaivot ym.
Lähdetäänpäs nakertamaan ruuvarilla tuota määräystä ;)

Yleisellä alueella ei saa pestä, mutta as.oy on omalla tontillaan. Liuottimia pesussa ei saa käyttää, mikä nyt lienee aika selvää jo itsestäänkin. Itse olen käyttänyt Orangea, joka on appelsiiniin perustuva, ymp.ystävällinen pesuaine ja hyvin on tuon puhdistustehokin itselleni toistaiseksi riittänyt. Kerrostalon pihalla, yhdellä, samalla paikalla ei saa jatkuvasti pestä, joten varataan pesua varten sitten vähintään kaksi paikkaa ;D
BMW R 1200 ST -05

Daatta

Lainaus käyttäjältä: 55kW - 15.11.14 - klo:20:06
Itse käyn sellaisessa paikassa, jossa kone huuhtoo auton painepesureilla ennen harjoja.

Eikös harjapesussa yleensäkin auto esikäsitellä pesuaineella ja huuhdota, ennen harjoja? Vaikea sanoa, koska edellisestä harjapesusta firman auton kanssa on varmaankin kymmenen vuotta. ::) Ongelmana on likaiset harjat, vaikka oma auto olisikin puhdas hiekoista ennen pesua niin se edellinen, talven yli rullattu tuskin oli. Likaiset harjat = naarmuja maalipinnassa. Oli sitten millaiset pehmoharjat tahansa.

Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että pesu onnistuu rivitalon pihassa kesät talvet. Kaupungissa asuvana suosisin TI-hallia tai käsinpesupalvelua. Kiiltopesu maksaa 21,90, siihen hintaan saa jo käsinpesun ainakin täällä Salon seudulla. Käytännössä moni ihmettelee naarmuuntumista ensimmäisen harjapesun jälkeen, mutta kuittaa sen auton normaaliin kulumiseen liittyvänä asiana. Ei ole aikaa/mielenkiintoa pestä/pesettää käsin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

heifetz

Moniin liisareihin kuuluu automaattipesut joten monella ei ole varaa valita käsinpesua. Itse en ole huomannut että koskaan olisi tullut naarmuja, vaikka pesetänkin harjapesussa auton vähintään joka toinen viikko.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

55kW

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.11.14 - klo:15:32
Eikös harjapesussa yleensäkin auto esikäsitellä pesuaineella ja huuhdota, ennen harjoja? Vaikea sanoa, koska edellisestä harjapesusta firman auton kanssa on varmaankin kymmenen vuotta. ::) Ongelmana on likaiset harjat, vaikka oma auto olisikin puhdas hiekoista ennen pesua niin se edellinen, talven yli rullattu tuskin oli. Likaiset harjat = naarmuja maalipinnassa. Oli sitten millaiset pehmoharjat tahansa.

Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että pesu onnistuu rivitalon pihassa kesät talvet. Kaupungissa asuvana suosisin TI-hallia tai käsinpesupalvelua. Kiiltopesu maksaa 21,90, siihen hintaan saa jo käsinpesun ainakin täällä Salon seudulla. Käytännössä moni ihmettelee naarmuuntumista ensimmäisen harjapesun jälkeen, mutta kuittaa sen auton normaaliin kulumiseen liittyvänä asiana. Ei ole aikaa/mielenkiintoa pestä/pesettää käsin.

"Auto pestään aina harjattomasti ennen harjapesua" kuuluu mainoslause.

Sellainen huono puoli pesukoneissa vielä on, että ohjelmaan kuuluva "vaha" tekee harmaan kalvon laseihin.

PK-seudun rivareissa tahtoo olla keskitetty pysäköinti, joten vesi pitäisi kantaa ämpärillä kotoa, jos haluaa pestä käsin.  :D

kerkko

Lainaus käyttäjältä: 55kW - 17.11.14 - klo:20:01

Sellainen huono puoli pesukoneissa vielä on, että ohjelmaan kuuluva "vaha" tekee harmaan kalvon laseihin.

PK-seudun rivareissa tahtoo olla keskitetty pysäköinti, joten vesi pitäisi kantaa ämpärillä kotoa, jos haluaa pestä käsin.  :D

Auton pesu hoituu kolmella 10 l saavillisella kuumaa vettä, puolella desilitralla hyvää autonpesuainetta, parilla pesusienellä, parilla kuivauspyyhkeellä. Pesun hinta jäänee alle viiden euron ml. pyyhkeiden pesu, veden lämmitys ja pesuaine. Jotta tuntipalkoillekin pääsee kun puolen tunnin työssä säästää n. 20 â,¬ verrattuna konepesuun.

10 l pesuainevettä pehmeän sienen kanssa riittää pesuun hyvin, myös vanteille. Ylhäältä alspäin. Ensin katto ja ikkunat, sitten kyljet ja lopuksi alimmat kyljet ja pyörät. Kahdella saavillisella (yht. 20 l) huuhtelee auton hyvin kahteen kertaan kun sen tekee sienen kanssa, taas alhaalta ylös. Lopuksi kuivaus ja luukkujen sisustojen putsaus. 30 l pesuvettä maassa ei kauheasti taida haitata, homma on nopsa, tulos hyvä ja samalla tulee tarkastettua auton pinnat kiveniskemien ym. osalta.

T. K.

Daatta

Viitseliäisyyttä tuo vaatii, ei se aina mieltä ylennä kun talvisin pesee autoa kilpaa pakkasen kanssa. Monta kertaa jäätynyt huuhteluvesi sohjoksi auton katolle. :o Mutta mahdollista se on, vaikka painepesu 30l säiliöstä jos vaan sähköä löytyy.  :)

Lainaus käyttäjältä: 55kW - 17.11.14 - klo:20:01

Juu, se on juurikin se ensimmäinen huutelukierros. Mutta varmaa on, että auto ei sillä lähde puhtaaksi ja seuraavaksi vastassa on likaiset harjat.

Lainaa

Vähintään tuota kuumavahaa kannattaa välttää, koska se kapseloi jälkeen jääneen lian sen kalvon alle. Samalla pysyy ikkunatkin kirkkaampana.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tuomase

Itse otin Juhlapesun sopparin nyt kun avasivat pisteen tänne Helsinkiin. 56 e/kk ja saa pestä vaikka joka päivä ja koneet on viimeisen päälle. Tulee liikuttua myös aika paljon Hki-Tuusula väliä niin näppärää kun voi pestä sielläkin samaan rahaan. Uskoisin että parempi pestä usein koneessa kuin harvakseltaan käsin.

Aiemmin tuli pestyä käsin Munkkiniemen Nesteellä, mutta ei jaksa enää käsin hinkata. Pari kertaa vuodessa käsin vahaus ja loput koneessa.
2015 Audi TT 8S S Line

JoLah

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 17.11.14 - klo:23:29
Auton pesu hoituu kolmella 10 l saavillisella kuumaa vettä, puolella desilitralla hyvää autonpesuainetta, parilla pesusienellä, parilla kuivauspyyhkeellä. Pesun hinta jäänee alle viiden euron ml. pyyhkeiden pesu, veden lämmitys ja pesuaine. Jotta tuntipalkoillekin pääsee kun puolen tunnin työssä säästää n. 20 â,¬ verrattuna konepesuun.

10 l pesuainevettä pehmeän sienen kanssa riittää pesuun hyvin, myös vanteille. Ylhäältä alspäin. Ensin katto ja ikkunat, sitten kyljet ja lopuksi alimmat kyljet ja pyörät. Kahdella saavillisella (yht. 20 l) huuhtelee auton hyvin kahteen kertaan kun sen tekee sienen kanssa, taas alhaalta ylös. Lopuksi kuivaus ja luukkujen sisustojen putsaus. 30 l pesuvettä maassa ei kauheasti taida haitata, homma on nopsa, tulos hyvä ja samalla tulee tarkastettua auton pinnat kiveniskemien ym. osalta.

T. K.

Takuuvarma keino saada hiusnaarmuille. Toinen on käsinpesun lisäksi likaisen auton lumiharjalla kunnolla puhdistaminen. Tuloksena molemmissa aurinkoavasten kivasti näkyvät "hämähäkin seitit".

Konepesu pehmoharjoilla ja oikeilla pesuohjelmilla ei naarmuta autoja. Ihan oikeasti, tästä on ihan faktatietoa. Olis kiva tietää miten esipestään auto kun se on trafikkilikaa eli hiekkaa ja bitumin palasia täynnä tuolla sankovedellä? Tähän asti on vaatinut painepsun koneessa tai käsin painepesurilla.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy