Q5 vetoautona?

Aloittaja Kinneri, 10.08.14 - klo:18:19

« edellinen - seuraava »

Kinneri

Onko kukaan vetänyt painavaa kärryä tai asuntovaunua (>1300kg) Q5:lla (2.0TDI ja S-tronic)?  Pistäisittekö kokemuksia jakoon, sillä googlella ei tahdo löytyä oikein mitään.

Seuraava auto on hakusessa ja Q5 voisi olla sopiva, jos vetohommat hoituu ilman ongelmia.

Samppari

Itselläni ei ole kokemusta noin painavan lastin vetämisestä Q5:llä mutta n. 700kg lastilla Q5 on toiminut todella eleettömästi. Verrokkina samalla vetomasssalla on Yeti 4x4 170hv manuaalina, jossa jo tämä massa vaikutti ajettavuuteen merkittävästi. Skodassa alamäet / kuopat tiessä tuntuivat perämassan ansiosta nykäyksinä ja huojahteluina, kun Q5 on samoja teitä ajettaessa mennyt kuin perässä ei mitään olisikaan. Toki Audissa ajettavuuden vaikutelmaan vaikuttaa positiivisesti tuo S-Tronic vs. manuaali, ylämäissä meno jatkuu business as usual kun Skodassa vaihdekeppiä sai hämmentää vakkarin ollessa päällä ja väännön hiipuessa. Lisäksi jatkuvatoiminen neliveto tuo lisää toimintavarmuutta esim. liikkeellelähdöissä (itselläni mm. venettä nostettaessa), pyörät eivät pääse edes sutaisemaan Audissa kun Skodassa näin kävi.

tapanixxx

Itselläni ei ole kokemuksia q5:sta vetohommista mutta raskaita kuormia olen vetänyt Touran 1.6 bensakoneella (vene, asuntovaunu) ja jos sillä jotenkin pärjää niin näissä hommissa 2.0tdi quatro on varmasti erinomainen valinta (samoin kuten 3.0 tdi).

Carbuyer.co.uk tekee mielestäni hyviä vertailuja autoista ja ohessa on linkki Q5:sen koeajoon.

http://www.carbuyer.co.uk/reviews/audi/q5/sports-utility-vehicle/review

Q5 on raskas auto joten en voi suositella muuta kuin dieseliä tällaiseen autoon. 2.0TFSI koneella kulutus on varmasti enemmän kuin liikaa :)


Kinneri

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.08.14 - klo:19:53
Itselläni ei ole kokemuksia q5:sta vetohommista mutta raskaita kuormia olen vetänyt Touran 1.6 bensakoneella (vene, asuntovaunu) ja jos sillä jotenkin pärjää niin näissä hommissa 2.0tdi quatro on varmasti erinomainen valinta (samoin kuten 3.0 tdi).
Uskoisin tehojen ja nelivedon puolesta pärjäävän vetohommissa, mutta kuinka S-tronic mahtaa toimia? Ylipäätään DSG-laatikoita on haukuttu hankaliksi peruutettaessa ylämäkeen. Vaivaako S-tronicia samat ongelmat? Vaikuttaako ylimääräinen kuorma automaattilaatikon toimintaan ylipäätään?

Samppari

Kyllä S-Tronic hetken empii ylämäkeen peruutettaessa, en ole DSG-laatikkoa kummemmin testannut mutta sisuskalut lienevät aika samanlaiset. Avain tähän on ainakin Audissa reipas kaasun annostelu, auto lähtee pienen harkinnan jälkeen rivakkaan peruutukseen rinteessä. Joskus turhankin rivakkaasti, tämä lienee taas näitä sisäänrakennettuja ominaisuuksia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy