Octavia ei käynnisty, naksuttaa vaan

Aloittaja Esox, 27.07.14 - klo:20:15

« edellinen - seuraava »

Esox

No nyt tuli ongelmaa.. Octavia ei käynnisty, startatessa mittarivalot, hehku ym. toimii normaalisti, mutta kun käännän avaimen starttiin, kuuluu vain releen(?) naksutusta ja startti ei pyöritä konetta yhtään. Mittarivalot vilkkuu tuon naksutuksen aikana oudosti, jotain sähkövikaa siis.
Pari asiaa, jotka ehkä liittyvät tähän:
- perjantaina oli peräkärry kiinni, vilkuttaessa epäilin jonkin polttimon palaneen kun oli niin nopea naksutus
- ekan starttiyrityksen jälkeen webasto hörähti hetkeksi käyntiin, mutta sammui itsekseen. Kaukosaaädin ei enää ota yhteyttä webastoon vaan antaa fail-ilmoitusta.

Saako tuon webaston jotenkin ohitettua, sulaketaulussa ei ollut sulakkeita ohjekirjan lisälämmitin -kohdassa?

Käytin akunkenkääkin irti, mutta ei vaikutusta.. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

svalkein

Minulla oli joskus pirssi (Smart) joka oireili samalla lailla, vika ei ollut sen kummempi kuin että akku oli loppu.
M-B A250e -22

multsi

No ootko koittanu ihan apusähköllä tai toisella akulla? Mun mielestä toi kuullostas just siltä, että akku zippasi. Akku voi myös mennä melko nopeasti, eikä se aina osoita tehon hiipumista laiskenevalla starttaamisella.

M.R

Vikakoodit lukuun... Startin rele voisi olla näin veikkauksena, mutta kannattaa lukea vikakoodit, jos sieltä suunnalta tulis apuja. Voi olla kyllä yhtä hyvin akkukin tullut tiensä päähän.

sskoda

Mulla oli sama vika  Superb Skodassa, akku oli tyhjä ja vika löytyi akun kennoista joista osa oli vioittunut. Akku vaihdettiin takuuseen ja auto on sen jälkeen käynnistynyt normaalisti.

Esox

No akkuhan se oli, apuvirralla käyntiin ja sen jälkeen kaikki toimi normaalisti. Ei tullut virran vähyys kyllä heti mieleen, oli niin pahan kuuloinen se naksutus. Kiitos kaikille vinkeistä!

Syyllinen taisi olla auki jäänyt hansikaslokero jonka valo parissa päivässä hyydytti akun. Uuden akun hankinta näyttäisi kyllä olevan ajankohtaista.

Emil

Nyt kun sanot, niin itsellänikin jää herkästi hanskalokeron valo palamaan, vaikka luukku näyttäisi olevan kiinni. Kun kantta vähän painaa kiinni, niin valokin sammuu. En ole asiaan sen enempää paneutunut, kun olen ollut uskossa että auto sammuttaa itsekseen valon jonkin ajan kuluttua kuitenkin. Kuten sammuttaa päälle jääneet sisävalotkin (muistaakseni). Taikka ainakaan mulla ei ole virrat loppuneet hanskalokeron valon takia.

Eeli tältä pohjalta veikkaan, että sulla on akun osto edessä lähiaikoina, ellei se akku ole jo uusi? Yli kaksi vuotta vanha akku voi helposti olla vaihtokunnossa, varsinkin jos sitä Webastoa on ahkerasti käytetty.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Esox

Akku on vanha, saattaa olla jopa alkuperäinen. Viime talvena piti jo vaihtaa, mutta kun oli lämmintä ja käyttelin webastoa harvakseltaan eikä ongelmia ollut, niin pääsi unohtumaan. Nyt kyllä akkukauppaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy