Lentoruoste

Aloittaja MLu___, 18.03.14 - klo:12:51

« edellinen - seuraava »

MLu___

Mikä olisi paras tapa poistaa lentoruostepilkut auton kyljistä. Valkoiseen tuntuu tuokin riesa tarttuvan paremmin kuin harmaaseen tai ruskeaan ;)

Kannattaako liuottaa jollain aineella, vai poistaa mekaanisesti puhdistavalla vahalla tms.?

sulevan

Olin aikoinaan työpaikassa jossa tuli auton maalipintaan sinkopuhallus pölyä joka sitten ruostui maaliin kiinni. Ei sitä oikein muuten irti saanut kuin hiomalla hiomavahalla aikaajoin maalipinta. Ei sitä millään liuottimella saanut irti. Se jäi kiinni auton tuulilasiinkin tosi tiukasti.
ŠKODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

Rice

Raudan poistoon löytyy omat aineensa, esim Wolf's Chemicals Deironizer
Decon Gel.
Opel Astra
Volvo V60

Jonny

Aineitahan tähän tarkoitukseen on vaikka kuinka ja paljon. Rice:n tarjoama Wolf`s on todettu hyväksi tavaraksi. Myöskin CarPron:n IronX tai pienpoisto samassa aineessa T.R.I.X on myös ihan pätevää ainetta, kun sillä lähtee piki pois samalla. Mulla nyt menossa tuo T.R.I.X ja olen ollut ihan tyytyväinen, koska on 2in1 tuote niin pääsee vähän helpommalla :)
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

MLu___

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 18.03.14 - klo:14:05
Aineitahan tähän tarkoitukseen on vaikka kuinka ja paljon. Rice:n tarjoama Wolf`s on todettu hyväksi tavaraksi. Myöskin CarPron:n IronX tai pienpoisto samassa aineessa T.R.I.X on myös ihan pätevää ainetta, kun sillä lähtee piki pois samalla. Mulla nyt menossa tuo T.R.I.X ja olen ollut ihan tyytyväinen, koska on 2in1 tuote niin pääsee vähän helpommalla :)
Käytätkö tuota T.R.I.X:iä esipesuliuottimena, vai teetkö pesun jälkeen erillisen pien- ja raudanpoiston?

Saako noita autotarvikeliikkeistä, vai pitääkö tilata maailmalta?

Jonny

Lainaus käyttäjältä: MLu___ - 18.03.14 - klo:14:41
Käytätkö tuota T.R.I.X:iä esipesuliuottimena, vai teetkö pesun jälkeen erillisen pien- ja raudanpoiston?

Saako noita autotarvikeliikkeistä, vai pitääkö tilata maailmalta?
Ensin perus pesu autolle ja sen jälkeen kuivaus. Sitten aineet vaikuttamaan muutamiksi minuuteiksi. Hieman vaikutusta ja irtoamista voi tehostaa vaikka mikrokuituliinalla levittämällä. Aine tehoaa paremmin kun pinta on puhdas ja kuiva. Sitten taas pesu ja muut toimenpiteet mitä haluaa autollensa tehdä. T.R.I.X:iä saa varmaan myös suomesta, mutta Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel:iä saa ainakin Jannelta http://www.projectech.fi/raudanpoisto.html

Hyvin tuolla trixillä on ainakin omasta valkoisesta liat lähtenyt ja kyljet saa sileiksi.

Itse tilasin viimeksi http://www.elitecarcare.co.uk tuolta, kun tilasin paljon muutakin samalla. Englannista saa pikkuisen edullisemmin, jos saa jonkun kimppaan ja tilaa kerralla enemmän.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Marko

Crc:tä ja antaa pikkasen aikaa vaikuttaa,sen jälkeen kynnellä lähtee hyvin.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Staaken

Ammattilaiset poistaa lentoruosteen uusien autojen kyljistä kuljetuksen jälkeen oksaalihapolla.

sakal83

Lähtee myös claybarilla. Juuri eilen itse todistin kyseistä tapahtumaa  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jjj84

Claybarin ongelma on, että se naarmuttaa helposti.. eli jos kaiken saa irti liuottamalla, se on aina parempi vaihtoehto. Claybaria vasta kun on kaikki mahdollinen irrotettu, sillä otetaan sitten viimeisetkin rippeet mitkä ei muuten lähde.

Dirti

Itse just tällä viikolla poistin kuorma-autosta lentoruosteen ja aineena oli auto smartin fallout remover. Hyvä aine ja riittoisa. Auto kolme vuotta vanha ja aika hyvin oli kertynyt tuota lentoruostetta kuormatilan etukulmiin sekä perälautaan ja ylälippaan taakse, mutta ei tuottanut kyllä yhtään tuskaa tuolla aineella tehdä poistoa. Ensin vain pesu ja sitten aine pintaan, sen jälkeen hetken vaikutus niin ettei aine kuivu pintaa ja perään sienellä/kintaalla/harjalla "hinkkaus" sekä tietenkin huuhtelu.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

MLu___

Sonaxilla näyttää olevan ainakin Saksassa tällainenkin tuote. Myydäänköhän tätä Suomessa?

exlex

Tässä muutamia erittäin hyviä paikkoja josta voit tilata noista raudanpoistoaineita:
www.projectech.fi
www.shineld.fi
Tässä projectehin raudanpoistoaineet http://www.projectech.fi/raudanpoisto.html

Noista molemmista saa muitakin loistavia autonhoito tuotteita, toisin kuin huoltoasemilta jne...

Jyri

Kannattaa olla noiden raudan/pienpoistojen kanssa sitten varovainen jos autossa on dipattuja pintoja, omassani toinen noista aineista reagoi PlastiDipattujen pintojen kanssa.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.05.14 - klo:22:27
Kannattaa olla noiden raudan/pienpoistojen kanssa sitten varovainen jos autossa on dipattuja pintoja, omassani toinen noista aineista reagoi PlastiDipattujen pintojen kanssa.

Ja ylipäätään kannattaa olla varovainen noiden dippipintojen osalta kaikkien liuottimien kanssa...esim. tärpätti vie pinnan mennessään.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Länskäri

Vanhalle uusi ilmiö:Mitä on lentoruoste?  :-[ 

Janneh

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 12.05.14 - klo:05:16
Vanhalle uusi ilmiö:Mitä on lentoruoste?  :-[

Jonkin ulkoisen tekijän aiheuttamaa metallipölyä auton maalipinnalla joka sitten ruostuu ja on lujasti maalipinnassa kiinni.. Metallipöly voi tullakkin sitten mistä vaan.. Se voi olla esim. nastarenkaiden nastapölyä tai metallipyölyä jostain teollisuudesta

tet

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 12.05.14 - klo:07:30
Jonkin ulkoisen tekijän aiheuttamaa metallipölyä auton maalipinnalla joka sitten ruostuu ja on lujasti maalipinnassa kiinni.. Metallipöly voi tullakkin sitten mistä vaan.. Se voi olla esim. nastarenkaiden nastapölyä tai metallipyölyä jostain teollisuudesta

Varmaankin enimmäkseen sitä jälkimmäistä. Itse en ole ikimaailmassa moiseen ilmiöön törmännyt, mutta täällä kaakossa ei olekaan matallisulattoja tms. Varmaan esimerkiksi jossain Tornion seudulla ihan todellinen ongelma.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

MLu___

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.05.14 - klo:07:51
Varmaankin enimmäkseen sitä jälkimmäistä. Itse en ole ikimaailmassa moiseen ilmiöön törmännyt, mutta täällä kaakossa ei olekaan matallisulattoja tms. Varmaan esimerkiksi jossain Tornion seudulla ihan todellinen ongelma.
En minäkään ennen, mutta Audin valkoisiin kylkiin on selvästi lentänyt renkaista jotain, joka on ruostunut kylkiin kiinni. Sitä en tiedä, että onko tullut omista renkaista vai tiestä. Mahtava tuo A6:n S-line-paketti, joka poistaa varustelusta kurapläpät  >:(

Staaken

Aika paljon noita uusia autoja kuljetellaan junissa ja siellä sitä rautapölyä riittää. Tarttuu maalipintaan kivasti ja näkyy oransseina pikkutäplinä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy