mikä moottoriöljy kerää vähiten kosteutta itseensä?

Aloittaja mikkomoe, 02.02.14 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

mikkomoe

terve!

huohotinputki on viime aikoina autossani ollu herkkä jäätymään umpeen, ja olen kuullut muilta kokemuksia että öljyissä on eroja.

no mikä olisi paras moottoriöljy tällaisessa tilanteessa?

huohotinputki pitäis putsata ja kuivattaa muutenkin, kohta meen sitä yrittämään.

Taky

Lainaus käyttäjältä: mikkomoe - 02.02.14 - klo:12:17
huohotinputki pitäis putsata ja kuivattaa muutenkin, kohta meen sitä yrittämään.

... kannattaa eristää samalla niin lämpö riittää pitämään sen sulana ajossa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Enhancer

Ehkä pitäisi ennemmin lähteä siitä, että miten saat sen kosteuden pysymään pois sieltä öljyn seasta? Mikä auto / tekniikka on kyseessä? Ajat ilmeisesti paljon pätkäajoa, jolloin autoa pitäisi vastaavasti käyttää enemmän paikallaan jotta moottori ja öljyt lämpenevät kunnolla ja kosteus haihtuu pois öljyistä.

Termostaatin kunto on ratkaisevassa asemassa lämpenemisen kannalta, eli se että moottori oikeasti lämpenee sinne 90 asteeseen, eikä pelkästään mittarin mukaan jolloin se voi roikkua 75 asteessa johtuen mittarin laajasta skaalasta.

Onko keulalla viimasuojaa?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

mikkomoe

joo kyllä mun poloon on rakennettu sellanen telttapatjoista leikelty lämmöneristys huohotinputken ympärille ja kappale telttapatjaa viimasuojana sopivassa paikassa, silti on jäätynyt, on näköjään niin tukossa se huohotinkotelo että pienikin jäätyny vesitilkka tukkii jo.. Just sain sen irti ja töissä putsaan sen kunnolla. Tässä keskustelussa halusin vaan kysyä että mikä öljy olisi paras, joka imee vähiten vettä itseensä. Haluan mielenrauhan ensi vuoden talveksi, että kaikki mahdollinen on tehty ja ei varmasti enää huohari jäädy. Jo toisen kerran jäätyny. Ekalla kerralla riitti pelkkä öljynvaihto ja lämmöneristyksen rakentaminen. Nyt ei nämäkään auta. Jos joku tietää kokemuksesta öljynlaaduista niin kiitän jos kertoo :)

jjj84

Oikea ratkaisu tähän ongelmaan on huohottimen lämmitys, auto lienee tuliainen jostakin lämpöisemmästä? karvalakkimaan autoissa lämmitys on yleensä vakiona.

pomo

Ei oo välttämättä vakiona vaikka ois karvalakki auto. Minusta mobil vaahtoaa vähemmän kuin esim castrol. Mobil 0w-40 vähensi altea 1.6mpi vaahtoa selkeästi, vanhassa koneessa ei kyllä välttämättä pysy sisällä... Kokeile mobilia?

apche

Mulla oli aikoinaan yhdessä ranskan patongissa vastaavaa ongelmaa ja ne loppui kun vaihdoin uuden termostaatin ja lopetin biltema tms. tusinamerkkiöljyjen käyttämisen. Lisäksi keulassa talvikaudelle viimasuoja. TB:n Diamond öljyjä olen pääsääntöisesti käyttänyt nykyisin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy