Skoda huolenpitosopimus, onko sellaista?

Aloittaja Jyri, 18.01.14 - klo:21:45

« edellinen - seuraava »

Jyri

Otsikon mukaisesti, onko skodalle huolenpitosopimuksia tarjolla, löytyykö hintatietoja jostain ja muita ehtoja?

Tiedän joidenkin ottaneen, mutta ovatko myyjäliikekohtaisia, vai onko olemassa jotain maahantuojan tarjoamaa?

karu898

Tietääkseni asiaa tutkittiin joku vuosi sitten Skodan Suomen organisaatiossa. Muistaakseni joku yksittäinen autoliike tarjoaa huolenpitosopimusta Skodalle. Mutta hinnat vaikuttavat aika kovilta.
Jos jollain on uudempaa tietoa, jakoon vaan, kiitos!

Toby

Mulle tuli postissa Veholta tarjous huolenpitosopimuksesta Skodaan. Kovin oli heikosti tietoa mainoslapussa, joten pitänee varmaan olla itse aktiivinen ja kysellä lisää. Sopimuksen voi tehdä 6 kk luovutusajankohdan jälkeen. Enkä siis itse ainakaan ostanut autoani Veholta, joten näköjään myyjällä ei liene merkitystä. Näyttää olevan yhtä heikko informaatio saatavilla myös tuolla Vehon sivuilla: http://www.veho.fi/fi/huoltopalvelut/huolenpitosopimus/Sivut/default.aspx

Ei taida olla porukalla hirveesti kokemuksia tästä, kun ei vastauksia tähän ole tullut kuukauden aikana ketjun aloituksesta. Olisi tosiaan ollut kiva kuulla, onko tuosta mitään iloa, jos moisen sopimuksen menisi tekemään. Hinnat ei mielestäni ainakaan ole mitenkään kovin edullisia. Toisaalta taas jos autoa on kuitenkin käytettävä kerran vuodessa jossain, niin maksaahan sekin, ei ne edes sitä skodan edellyttämään kerran vuodessa valohoitoa ilmaiseksi tee ja pitänee selvittää vaihtavatko ne öljyt sitten sen ajotietokoneen mukaan, joka tulee selkeästi ennen vastaan, kun vasta varsinainen LL-huolto.

Homer

Kiinnostavan tuosta tekee mahdollinen mahdollisuus jatkaa sopimusta 3 vuodella ekan 3 vuotisjakson jälkeen. Tällöin autoa voisi pitää turvallisesti 6 vuotta vailla pelkoa yllättävistä kuluista. Ekat 3 vuotta kuitenkin tod. näk. Viattomia / takuun piiriin kuuluvia.

24 e/ kk  15000 km vuotuisella ajomäärällä on edullinen, mutta sitten saa tarkkailla kilometrejä ettei mene yli rajan, jolloin hyppää luokkaan 38 e/kk 20000 km vuotuisella ajomäärällä.

P. Laaja

Itselläni on Vehon 3+3 -vuotinen huolenpitosopimus ja olen ollut todella tyytyväinen. Jälkimmäinen kolmen vuoden jakso alkoi juuri. Palvelu on ollut ensiluokkaista, kattavuus käytännössäkin toimiva ja hinta mielestäni erittäin kohtuullinen kattavuuden huomioiden. Sopparia on myös 6 vuoden jälkeen mahdollista jatkaa vuosi kerrallaan 200 tkm/10 vuotta asti joillain ehdoilla, mutta hinnasta ja ehdoista minulla ei ole käsitystä.

Olen itse valmis maksamaan autoilun kulujen ennustettavuudesta ja kattavasta palvelusta hiukan, mutta normaalikilometreillä ainoa järkiperuste huolenpitosoppariin ovat nuo jatkovuodet ensimmäisen 3 jälkeen.

Olen myös yllättynyt, jos Veho tarjoaa palvelua muualtakin ostetuille autoille. Eivät ainakaan aktiivisesti moista mainosta.

cannon

#5
MetroAutolla näyttää olevan huolenpitosopimuksia tarjolla http://www.metroauto.fi/Palvelut/Huolenpito.aspx. Aika kovalta tuntuu kuitenkin nuo hinnat  :(

Yo. suora linkki ei välttämättä toimi mutta löytyy http://www.metroauto.fi -> Palvelut -> Huolenpito
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Rooivalk


Vehon soppari on jopa niin halpa (ocu 15000km/vuosi), että ottaisin ainakin itse tuon ehdottomasti pienenä "henkivakuutuksena". Tietty asiaan vaikuttaa itselläni se, että huollatan nykyistäkin autoa Veholla ja sieltä on vielä näppärästi kävelymatka töihin. Hemmetin tyytyväinen olen ollut ko. lafkan huoltotoimintaan kaiken kaikkiaan.

Pitääkö tässä ruveta sittenkin ocua harkitsemaan, vaikka vannotin itselleni, että nykyisellä laadulla en koske pitkällä tikullakaan  :-X  :P

Kugahan

Mitä nuo vehon huolenpitosopimukset pitävät yleensä sisällään? Tarkoittavatko ne aina käytännössä takuuta/turvaa esimerkiksi kone- tai vaihteistorikon tapauksessa.

Esimerkiksi naapurillani on Citikassa ilmeisesti juuri 3+3 sopimus, ja hänen tapauksessaan tulee tosi tarpeeseen. Automaattivaihteisto antautui alle kuusivuotiaana ja noin sata tonnia ajettuna. Hänen sanomastaan ymmärsin, että Veho korjaa veloituksetta vaihteiston, jotkut laakerit kai ainakin uusittava. Puhe oli kai ollut myös koko vaihteiston vaihdostakin, arvo 7000 euroa, mutta ilmeisesti siihen ei maahantuoja (joka kai myös on ,Veho, jos oikein nuistan) kai sitten ollut suostunut. Mutta kuitenkin melkein kuusivuotias auto siis kuntoon ilmaiseksi ilman mitään puhetta kustannusten jakoperusteista. Se kuulostaa ihan hyvältä ja reilulta.

Jos Veholta saa vastaavan sopparin myös Skodaan, sehän nostaa taas merkin vartennotettavaksi vaihtoehdoksi meille riskinkarttajillekin. Manuuali tdi nelikko-octaviasta oli itselle vaihtoehtoehtona, jota Metro -Autosta kyselin syksyllä, mutta huono hyvitystarjous ja silloinen tieto, ettei mitään huolenpitosopimusta ole tarjolla, saivat hylkäämään koko merkin. Kahden vuoden takuu ei oikein innosta. Olisi ehkä kannattanut kysyä Veholtakin.

Kun seuraava autonvaihto on ajankohtainen aikaisintaan reilun neljän vuoden päästä, kannattaa varmaan kysellä Scoutia Veholta. Siihen mennessä varmaan malliston lastentauditkin on korjattu...

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Kugahan - 16.02.14 - klo:12:29
Mitä nuo vehon huolenpitosopimukset pitävät yleensä sisällään? Tarkoittavatko ne aina käytännössä takuuta/turvaa esimerkiksi kone- tai vaihteistorikon tapauksessa.

Itse olen ymmärtänyt, että sisältää kattavasti rikkoutuneet ja kulumisen vuoksi vaihdettavat osat. Kolmen vuoden vanhaan autooni vaihdettiin akku veloituksetta toisessa huollossa, kun sen kapasiteetti oli laskenut alle rajan. Samoin korjattiin veloituksetta rikkoutunut ilmastointilaitteen kenno. Jälkimmäinen meni toki varmasti suurelta osin maahantuojan piikkiin 50 tkm ajetussa autossa, kuten moni muukin rikkoontunut asia menee. Tässä tulee esiin yksi lisäksi tuleva hyvä puoli huolempitosopimuksessa: ei tarvitse ruveta vääntämään maahantuojan kanssa noista kustannustenjaoista - tämänkin palstan kokemusten perusteella se on aika rasittavalta vaikuttavaa hommaa.

Ilman sopparin jatkomahdollisuutta olisi itseltäni luulutavasti mennyt TSI-DSG vaihtoon kolmivuotiaana. Mahdollisuuden pidempään vaihtoväliin voi laskea jonkinmoisena kustannussäästönä niin halutessaan. Kannattanee itse kuitenkin varmistaa asia Veholta kattavuus pahimman tapauksen skenaarioiden kautta ennen kuin laittaa nimen paperiin, eli kysyä suoraan, miten korvataan, jos DSG-vaihteisto tai moottori pitää vaihtaa.

jantsa

Vehon sivuilta lainattuna

Seuraavat asiat eivät kuulu huolenpitosopimukseen:

• takuun tai vakuutuksen piiriin kuuluvat korjaukset

Eikös tuo tarkoita, että kun itselläni n. 80 000 ajettuna rempattiin jakopään ketjun vauriot, niin Helkamalta olisi pitänyt saada vastaus ja itselle olisi tullut maksettavaksi osa kuluista? Ei siis mitään "lisätakuuta" ja vuosikustannus kalliimpi, kuin normaalisti huollot maksaen (30 000/v).

VAG!

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 16.02.14 - klo:09:49
Itselläni on Vehon 3+3 -vuotinen huolenpitosopimus ja olen ollut todella tyytyväinen. Jälkimmäinen kolmen vuoden jakso alkoi juuri. Palvelu on ollut ensiluokkaista, kattavuus käytännössäkin toimiva ja hinta mielestäni erittäin kohtuullinen kattavuuden huomioiden.

Huolenpitosopimuksien ekan kolmen vuoden hinnat ovat helposti selvitettävissä, mutta kukaan ei tunnu tietävän miten paljon kuukausiveloitus nousee, kun siirrytään ekan kolmen vuoden ulkopuolelle.

Paljonko sinun huolenpitosopimus maksaa nyt kuukaudessa, kun ensimmäiset kolme vuotta ovat ohitse? Ja millä kilometrirajoituksella.

jantsa

Ensimmäiset 3 vuotta olisi 62/kk ja 3 seuraavaa 89/kk. Tämä siis tulevaan autooni Vehon sivuilta. Jos ei korvaa takuunalaisia vikoja, niin ei kannata. Hinnat ajomäärällä 30 000 km/v.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jantsa - 16.02.14 - klo:14:54
Ensimmäiset 3 vuotta olisi 62/kk ja 3 seuraavaa 89/kk. Tämä siis tulevaan autooni Vehon sivuilta.

Vehon sivuilta tosiaan löytyykin nyt selkeät hinnastot 4-6 vuosillekin. Kiitos vinkistä.

Sitikan osalta hinnat löytyvät vain kolmelle ekalle vuodelle. Mistä lie johtuu ::)

Rooivalk

Lainaus käyttäjältä: jantsa - 16.02.14 - klo:14:23
Vehon sivuilta lainattuna

Seuraavat asiat eivät kuulu huolenpitosopimukseen:

• takuun tai vakuutuksen piiriin kuuluvat korjaukset

Eikös tuo tarkoita, että kun itselläni n. 80 000 ajettuna rempattiin jakopään ketjun vauriot, niin Helkamalta olisi pitänyt saada vastaus ja itselle olisi tullut maksettavaksi osa kuluista? Ei siis mitään "lisätakuuta" ja vuosikustannus kalliimpi, kuin normaalisti huollot maksaen (30 000/v).

Eiköhän maahantuoja kuitenkin joudu korjaamaan kaikki tuommoiset viat ekan kahden vuoden sisällä mukisematta ja sen jälkeen Veho jatkaa.

Mitenhän tämän sopparin kanssa, jos ei halua noudattaa long life huolto-ohjelmaa, vaan vaihdattaa öljyt kerran vuodessa. Mahtaakohan käydä päinsä?

jantsa

Eihän Veho mitään korjaa ilmaiseksi. Jos ei saa maahantuojaa maksamaan, niin maksajaksi jää auton omistaja. Eli mitään varmaa lisätakuuta ei mielestäni saa huoltosopimuksella.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: jantsa - 16.02.14 - klo:15:33
Eihän Veho mitään korjaa ilmaiseksi. Jos ei saa maahantuojaa maksamaan, niin maksajaksi jää auton omistaja. Eli mitään varmaa lisätakuuta ei mielestäni saa huoltosopimuksella.

No minä kyllä tulkitsen tuon eri tavoin. Kun takuuajan jälkeen ilmastointilaitteesta hajosi kenno, se havaittiin ja fiksattiin ilman maksuja huollon yhteydessä. Avaimia palauttaessaan huollon edustaja sanoi, että meni osin maahantuojan piikkiin ja loput huolenpitosopimukseen. Ei minun tarvinnut muuta kuin viedä auto ja käydä hakemassa. 

jantsa

Jos se noin toimii, niin silloinhan se kannattaa ottaa. Mutta kun lueskelee Vehon sivuja, niin jää vähän epäselväksi.

Nudde

Lainaa24 e/ kk  15000 km vuotuisella ajomäärällä on edullinen, mutta sitten saa tarkkailla kilometrejä ettei mene yli rajan, jolloin hyppää luokkaan 38 e/kk 20000 km vuotuisella ajomäärällä.

Mitähän toi sisältää? Jos on vain 38â,¬/kk 20.000 km/vuosi. Mulla ainakin A3:sessa se on jotain melkein satasen luokkaa. Jos tohon hintaan sisältyy kaikki se kannattaa ehdottomasti ottaa, eihän tolla hinnalla saa edes öljyt vaihdettua ;) 456 euroa/vuosi, ei ole paljon. Kyllä normi huollot sen jo maksaa + tuulilasin pyyhkimet + renkaan vaihdot + paljon muuta. jos siis sisältyy tähän hintaan, hieman epäilyttää.....

jantsa

Vehon sopparissa renkaiden vaihdot lisää kuukausimaksua 5 egee/kk ja säilytyksellä 15 egee/kk.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.02.14 - klo:16:07
Mitähän toi sisältää? Jos on vain 38â,¬/kk 20.000 km/vuosi. Mulla ainakin A3:sessa se on jotain melkein satasen luokkaa. Jos tohon hintaan sisältyy kaikki se kannattaa ehdottomasti ottaa, eihän tolla hinnalla saa edes öljyt vaihdettua ;) 456 euroa/vuosi, ei ole paljon. Kyllä normi huollot sen jo maksaa + tuulilasin pyyhkimet + renkaan vaihdot + paljon muuta. jos siis sisältyy tähän hintaan, hieman epäilyttää.....

Normaalin huolto-ohjelman mukaiset huollot. Eli renkaiden vaihdot, säilytykset, sijaisautot ja ilmastointilaitteen huolto ei sisälly. Tehdasasenteinen Webasto sen sijaan kuuluu.

Katsoin jokin aika sitten 3-sarjan BMW:lle hintoja ja vaikka ovat selvästi Skodaa kalliimpia, A3:n hinta satkun pintaan tuntuu kyllä vähän kovalta niiden valossa. 3 vuoteen kun tulee vain 2 normihuoltoa ja 1 takuuton vuosi, jolloin virhevastuu edelleen kattaa suuren osan ongelmista. Mutta se on sitä premiumia :)

Oleellisinta on kuitenkin saatavuus ja hinta 3 vuoden jälkeen.

Nudde

LainaaNormaalin huolto-ohjelman mukaiset huollot. Eli renkaiden vaihdot, säilytykset, sijaisautot ja ilmastointilaitteen huolto ei sisälly. Tehdasasenteinen Webasto sen sijaan kuuluu.

Katsoin jokin aika sitten 3-sarjan BMW:lle hintoja ja vaikka ovat selvästi Skodaa kalliimpia, A3:n hinta satkun pintaan tuntuu kyllä vähän kovalta niiden valossa. 3 vuoteen kun tulee vain 2 normihuoltoa ja 1 takuuton vuosi, jolloin virhevastuu edelleen kattaa suuren osan ongelmista. Mutta se on sitä premiumia

Oleellisinta on kuitenkin saatavuus ja hinta 3 vuoden jälkeen.

Jos se on noin sehän on niin halpa ette se on pakko ottaa, aikamoinen "vakuutus" sitten kun ei takuu enää korvaa. Onko missään mainintaa miten se muuttuu 3 vuoden jälkeen? Itse olen todella tyytyväinen että edelliseen Audiin otin sen, 5 vuoden aikana kertyi monta tonnia säästöä....... ja jos hinnat ovat Skodalla tota luokkaa täytyy kyllä kohta ruveta katsomaan siihen suuntaan autoa, ainoa vaan että noi nelivedot ovat aika vähissään skodalla.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.02.14 - klo:16:43
Jos se on noin sehän on niin halpa ette se on pakko ottaa, aikamoinen "vakuutus" sitten kun ei takuu enää korvaa. Onko missään mainintaa miten se muuttuu 3 vuoden jälkeen? Itse olen todella tyytyväinen että edelliseen Audiin otin sen, 5 vuoden aikana kertyi monta tonnia säästöä....... ja jos hinnat ovat Skodalla tota luokkaa täytyy kyllä kohta ruveta katsomaan siihen suuntaan autoa, ainoa vaan että noi nelivedot ovat aika vähissään skodalla.

Mulla ei ole tarkkoja hintoja muistissa, mutta joku löysi ne Vehon sivulta. Muistaakseni hinta noin tuplaantui 3 v jälkeen.

Ã,,h, nyt muakin rupesi jo epäilyttämään, olenko ymmätränyt jotain väärin, kun diili tuntuu tosiaan niin hyvältä tuon lisävakuutusaspektin suhteen. Etenkin jos vähintään joka toinen dsg, tdi ja tsi laukeaa kuudessa vuodessa :)

Nudde

LainaaÃ,,h, nyt muakin rupesi jo epäilyttämään, olenko ymmätränyt jotain väärin, kun diili tuntuu tosiaan niin hyvältä tuon lisävakuutusaspektin suhteen. Etenkin jos vähintään joka toinen dsg, tdi ja tsi laukeaa kuudessa vuodessa

Juuri näin. Minulla oli omassa A4:sessa se öljynsyöppöjuttu, laakerivika, ilmastoinnin kennovika ym. Eli parisen tonnia jäin voitolle kun oli tämä huoltosoppari. Selvisi minulle kun möin auton että sylinterinvaihdosta maksoin itse 30 prosenttia, eivät huollossa sitä silloin maininneet. Tämä kuulemma koska minullahan oli uudenpi moottori, itse olen sitä mieltä että ei se siitä parantunut, ja varsinkaan en saanut vaihdossa yhtään enempää rahaa siitä. Jos olisin myynnyt itse niin tuskin olisi ollut kauhean hyvä argumentti että tässä on nyt uudemmat männänrenkaat, autolla ei ole ajettu kuin 20.0000 km vaikka mittarissa on melkein sata tuhatta ;) Olisin siitä kyllä varmaan nostanut isomman haloon, mutta en jaksanut kun kumminkin meni yli rajan mun huollot. Siis audilla saa rahaa takaisin huoltosopparista jos ei ole kaikki käytetty. Minä sain hieman hyvitystä 3 vuoden jälkeen, mutta en sitten enää kun auto vaihtui, melkein 5 vuotiaana. En tiedä jos Skodalla on sellainen periaate että saa jotain takaisin???? Jos ei niin kannattaa ainakin joka huollossa vaihdattaa lasinpyyhkimet, pyytää litra öljyä, pissapoika täyteen (se on nimittäin kallista huollosssa ;) ) ym. Jos on mahdollista saada rahaa takaisin niin ehkä ei kannata.......

Nudde

LainaaOleellisinta on kuitenkin saatavuus ja hinta 3 vuoden jälkeen.


siellähän se löytyy vehon sivuilla:

http://www.veho.fi/fi/SiteCollectionDocuments/Pdf/skoda%20hpshinnasto%201_2014.pdf

Timppe

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 16.02.14 - klo:16:49
Mulla ei ole tarkkoja hintoja muistissa, mutta joku löysi ne Vehon sivulta. Muistaakseni hinta noin tuplaantui 3 v jälkeen.
Räsässä 10000km:n ajolla jopa kolminkertaistuu (21 -> 60â,¬/kk) ???
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.02.14 - klo:17:41
Skodalla on sellainen periaate että saa jotain takaisin???? Jos ei niin kannattaa ainakin joka huollossa vaihdattaa lasinpyyhkimet, pyytää litra öljyä, pissapoika täyteen (se on nimittäin kallista huollosssa ;) ) ym. Jos on mahdollista saada rahaa takaisin niin ehkä ei kannata.......

Uskoakseni Vehon sopparista ei tule rahaa takaisin, eli periaate on erilainen. Hyvin on silti täytelty öljyt ja pissapojat sekä vaihdettu sulat.

Melkein tekisi mieli kysyä Veholta, voiko jossain tilanteessa tulla kustannuksia auton "parantumisesta" ikäistään paremmaksi, kun käytettyjä osia hajoaa ja ne korvataan uusilla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.02.14 - klo:16:43
ja jos hinnat ovat Skodalla tota luokkaa täytyy kyllä kohta ruveta katsomaan siihen suuntaan autoa, ainoa vaan että noi nelivedot ovat aika vähissään skodalla.

Osuipa tämä asian tiimoilta sopiva mainos silmiin Skodan nettisivuilta. Löytyy liitteestä.

81 erilaista nelikkoa löytyy siis Skodan valikoimista. Veikkaan, että edes Audi ei pysty samaan, mutta tämä toki vain veikkauksena, en ole niitä ikinä laskenut.

Jyri

Oliko siis niin että tuon Vehon sopimuksen voi tehdä mistä tahansa ostettuun Skodaan, eli ei ole sidottu auton ostoon Veholta?

Toby

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.02.14 - klo:08:34
Oliko siis niin että tuon Vehon sopimuksen voi tehdä mistä tahansa ostettuun Skodaan, eli ei ole sidottu auton ostoon Veholta?
Kyllä, koska tarjous tuli mulle postitse, enkä ostanut autoani Veholta. 6 kk aikaa tehdä se auton luovutusajankohdasta oli ainoa rajoite jonka huomasin.

RSOCUstin

Työkaverilla on Yetissä tuo. Olarin vehosta ostettu auto reilu 3v sitte. 1.2tsi+dsg ja kaikki murheet. Laatikko vaihdettu, turbo, nokka hilut. Mittarissa nyt 60tkm. Eka 3v oli 53â,¬/kk ja 15tkm/v nyt 3v jälkeen muutti vuosikilsat 20tkm/v ja hinta muutti 55â,¬/kk.

Kuulemma maksanut ittensä takaisin. Sitä en kysynyt mitkä noista menny ns. Normi takuun puitteissa.



Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy