Hyundai

Aloittaja zammy, 03.05.10 - klo:13:50

« edellinen - seuraava »

autotonOnOnneton

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 07.06.13 - klo:11:13
Eiköhän se rekisteröintipäivämäärästä takuu ala juoksemaan.

Joo näinhän se varmasti on, mutta onkohan tuossa jokin aikarajoitus, että milloin pitää viimeistään ensirekisteröidä?

Tuskin varmaankaan voi seistä "varastossa" ostajaa odottamassa vuosikausia ja sen jälkeen saa silti täyden takuun.

RoccoScientist

DCT:stä on tullut tehtyä pieni huomio, joka tosin ei liene ominaista vain tälle kaksoiskytkinlootalle: D- ja S-moodissa vaihteisto heittää suurempaa silmään heti huipputehon kohdalla (6300 rpm), mutta manuaalimoodilla vaihde vaihtuu vasta punaviivan kohdalla (6500 rpm). Ohituksissa ja rampeissa parhaan kiihtyvyyden saa siis manuaalimoodissa. Tällöin tosin pitää itse myös hoitaa se pienin vaihde silmään pelkkään kick downiin luottamisen sijaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kasis

Tänään näin ensimmäistä kertaa Velosterin liikenteessä ja vielä keltaisena.
Auto näytti tuolla värillä aika maukkaalta, vaikka sivusta katsottuna konepellin ja katon etuosan korkeusero näytti jotenkin suurelta(korkea). Tosin ehdin ihailla sitä vain pienen hetken, mutta voihan tuo olla pelkkä aistiharha, eli silmät näkee jotain, mitä aivot ei ehdi/ymmärrä käsitellä oikein. ;D
Scirocco & VI Golf Variant

RoccoScientist

Osaltaan pitää paikkansa, osaltaan tuo on varmaan optista harhaa. Mittasuhteet ja linjat eivät Velosterissa ole yhtä kauniisti kohdallaan kuin Sciroccossa. Sivuprofiilia kun katsoo niin kyllä tuo kieltämättä osuu silmään:

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Oulun reissulla paljastui, että vaihteiston päivitys ei ainakaan kokonaan poistanut tuota vaihteen loksahtamista vapaalle rattiläpysköjä nopeasti napsutellessa. Kulutuksen suhteen moottorinohjauksen päivityksen tilanne on vielä auki. Eroavaisuuksia keväiseen reissuun ovat yksi matkustaja enemmän tavaroineen ja Jyväskylän ja Oulun välillä olleet tietyöt, joiden takia nopeusrajoitus oli laskenut 100 km/h -> 80 km/h joidenkin kilometrien matkalta. Takaisin tullessa ei tällä kertaa satanut, mutta toisaalta tuli ajettua jonossa alinopeutta enemmän. Lisäksi muutenkin tuli ajettua pari km/h alinopeutta tasan sallitun sijaan. Kaiken kaikkiaan pieniä eroavaisuuksia sopiikin odottaa. Numeroiden mukaan:

Molempiin reissuihin lähdettäessä alkutankkaus tehtiin asemalla "A" pumpulla "A1".

Kevät:

Meno: 613,8 km @ 85 km/h ja 6,3 l/100 km ajotietokoneen mukaan. Tankkaus ensimmäiseen naksaukseen 40,54 litraa asemalla "B" pumpusta "B1".
Paluu: 618,4 km @ 86 km/h ja 6,4 l/100 km ajotietokoneen mukaan. Tankkaus ensimmäiseen naksaukseen 42,46 litraa asemalla "A" pumpusta "A1".

Kesä:

Meno: 614,1 km @ 83 km/h ja 6,2 l/100 km ajotietokoneen mukaan. Tankkaus ensimmäiseen naksaukseen 37,57 litraa asemalla "B" pumpusta "B1".
Paluu: 621,5 km @ 82 km/h ja 6,2 l/100 km ajotietokoneen mukaan. Tankkaus ensimmäiseen naksaukseen 38,89 litraa asemalla "A" pumpusta "A2".

Hämmentävää tässä on se, miten tankkausten suhde ajotietokoneen lukemiin on muuttunut. Kevään reissulla pumpun B1 tankkauksen perusteella ajotietokoneen lukema heitti noin kolmella desillä optimistisen puolelle ja pumpun A1 tankkauksen perusteella noin viidellä desillä optimistisen puolelle. Nyt sitten pumpun B1 tankkauksen perusteella ajotietokone oli noin desin verran pessimistinen ja pumpun A2 tankkauksen perusteella noin desin verran optimistinen. Olisiko päivitys tosiaan kalibroinut noita ajotietokoneen lukemia tarkemmiksi? Tankkausten perusteella kulutuskin näyttäisi laskeneen, mutta kun pumpuissa ja olosuhteissa on vaihtelua, ei lopullinen totuus vielä tällä reissulla paljastunut.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

No niin, löytyi yksi rahareikä lisää. Hyväksyntien pitäisi olla kunnossa ja hintaakin kohtuullisesti verrattuna esim. ARK:in putkistoon. Miinus siitä, että perän ulkonäkö pysyisi vakiona, mutta ei ole lainkaan mahdotonta, että tämän tehonlisäysväitteet tulisi jossain vaiheessa laitettua testiin.

http://www.bastuck.de/content.php?id=756
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

i40

No niin, nyt päättyi yhteiselo Hyundain kanssa. Tuo ei johtunut autosta, vaan muutoksesta työ- ja elämäntilanteessa.
Koska en jatkossa tarvitse autoa, niin pistin tuon myyntiin. Autossa sinänsä ei ollut mitään vikaa.

Kokemuksena i40 palveli ihan hyvin. Riippuu tietenkin omista tarpeista ja arvostuksista.
i40 pysyi hyvin nipussa, mitään ylimääräistä ei tullut esiin 20 kk:n aikana. Yhtään ylimääräistä huoltokäyntiä ei tullut.
Myöskään mitään nitinöitä ja ylimääräisiä ääniä ei ollut autossa. Tilat riittivät hyvin perheen tarpeisiin.
Ajotuntuman kanssa pärjäsi, mutta ei ollut ihan VW-tasoa.

Arvo tuntui pysyvän suunnilleen kuten Luxline Passatissa, joka mulla oli aiemmin. Toki Golf / Ocu perusmalli pitää hintansa paremmin.

Tiedä, vaikka Huyndai tulisi jatkossakin kyseeseen autoa hankkiessa.



autotonOnOnneton

Nyt ilmeni ensimmäinen vika i30:ssa: 4kk aikana 2 tai 3 kertaa soittimen näyttö on jäänyt käynnistyksen jälkeen "tyhjäksi", jossa palaa vain sininen valo. Musiikki kuitenkin soi normaalisti ja kaikki toiminnot toimivat, mutta näyttö on tosiaan vain tyhjä. Ongelma poistuu (mutta saattaa näköjään palata) sammuttamalla auto ja käynnistämällä uudelleen.

Harvinaiselta ja harmittomalta tuo vaikuttaa, mutta vika kuitenkin.  ::) Taidan mainita seuraavan huollon yhteydessä.

RoccoScientist

#578
Nyt on Velosterille esitelty Ruotsiakin. Ajoa tuli noin 500 km, josta noin puolet täyteen kuormattuna motaria + maantietä ja lopusta noin neljä viidesosaa lyhyttä maantieajoa ja se viimeinen viidennes sitten kaupunkisompailua Tukholmassa. Kulutus oli vähemmän mairittelevasti reilu 7,5 litraa satasella. Lisäksi paluumatkalla tuli poukkoiltua ympäri Tukholmaa Sport-moodi päällä kauheassa kiiressä, kun satamaan vievä reitti oli tukossa ja Navigaattorista ei ollut apua yksisuuntaisten kiertämisestä. Loppupeleissä kolmen kilsan matka venyi vähintään kaksinkertaiseksi poliisin opastaman kiertotien myötä. Lopulta kuitenkin päästiin lippuluukulle ja saatiin vielä liputkin kouraan, mutta vaihde ei ensiyrittämällä suostunut kytkeytymään siinä vaiheessa kun piti lähteä liikkeelle. Vikakoodeja tuosta oikusta ei kuitenkaan löytynyt enää paria päivää myöhemmin (en tosin tiedä miten nopeasti auto nollaa muistinsa).

Plussaa Veloster saa tällä reissulla tiloistaan. Sciroccolla ei nimittäin tällä poppoolla olisi yhtä mukavasti mahduttu kyytiin. Aikaisempina vuosina neljä aikuista viikon matkakamoineen mahtui autoon, koska joku tai jotkut ottivat pienet matkalaukut ja vähän reilummat reput (jotka saattoi ottaa syliin). Nyt oli kolme isoa matkalaukkua ja yksi urheilukassi plus reput ja yksi läppärilaukku ja tätä kaikkea ei millään saanut sovitettua tavaratilaan. Velosterin takapenkki on kuitenkin riittävän leveä kolmelle, vaikka turvavöitä onkin vain kaksi, joten yhden ison matkalaukun sai ilman suurempia tuskia sijoitettua takamatkustajien väliin mukitelineiden päälle. Kolarissa laukku olisi tietysti tuonut oman vaaraelementtinsä, mutta nyt kun sellaisilta vältyttiin, päästiin matkaa jatkamaan verrattain mukavasti.

Muutenkin matka sujui Velosterilla varsin mukavasti. Ennen reissua pientä jännitystä aiheutti Verkkokauppa.com:sta ostettu tupakansytyttimeen laitettava virtapistoke kahdelle USB-laitteelle, joka käräytti kaiken kaikkiaan kolme sulaketta autosta, enkä ennen itse varsinaista reissua ehtinyt testata Claes Ohlsonilta ostettujen sulakkeiden sopivuutta tai sitä käräyttääkö lainattu GPS-laitekin sulakkeet. Onneksi sulakkeiden kanssa ei kuitenkaan ollut reisussa ongelmia.

Edit: Ai niin, Ruotsissa tuli bongattua yksi Velosterkin. Roukkui ensin maantiellä persiissä ja painoi sitten vauhdilla ohi pieni volkkari vanavedessään. Kyseessä oli todella puhdas Vitamin C -yksilö ja kyydissä ollut ruotsitar noteerasi oman yksilöni leveällä hymyllä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Hyundai (ja Kia) on muuten viime vuonna joutunut korjailemaan jenkkien EPA-standardin kulutuksia joukkokanteen seurauksena.

http://wot.motortrend.com/mpgate-we-take-a-second-look-at-our-hyundai-and-kia-fuel-economy-figures-286419.html#axzz2bHiG72WD

"2012 Hyundai Veloster " Old EPA Rating: 28/40/32 mpg, New EPA Rating: 27/37/31 mpg, MT Fuel Economy: 27.6 mpg

The Veloster is yet another model that loses its 40 mpg rating in MPGate, being downgraded to just 37 mpg. In our real-world testing during our oddball comparison test, the Veloster achieved 27.6 mpg, still a bit below the new 31 mpg combined figure."
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ocu_P

#580
Epäilykseni korealaisten takuita kohtaan osoittautuivat osittain aiheettomaksi.

Hain äsken vaimon auton (rek. 25.7.2008) takuukorjauksesta. Ilmastoinnin kenno meni uusiksi takuuseen.  :) Vielä sellainen osa, jonka kyseessä ollen olisi voinut pelätä vetomista "ulkoiseen tekijään tai normaaliin hapettumiseen jne".

Kävin valittamassa ongelmasta viikko ennen takuun päättymistä ja takuun viimeisenä päivänä auto oli tutkittavana. Osa piti tilata. Pelkän osan hinta näkyi olleen 500 e. :o Olisi jäänyt kyllä korjaamatta omaan piikkiin. Ainakin merkkihuollossa... Taitaa siirtyä muutenkin merkkihuollon ulkopuolelle tuo - kokonaista vajaat 39.000 km ajeltu - kippo.

Vaimon mielestä muuten oikein kelpo ajopeli kaupungissa  ::) (kunhan ilmastointi toimii). Eli eiköhän sitä sitten pidetä vielä jokunen vuosi. Bensaa kuluu kyllä käsittämättömän paljon (ei haittaa 4000 km vuosiajoilla), mutta ajolleen löytyy kyllä lukuisia huonompia pikkuautoja.

Jos valita saisin omien ja varmaan myös vaimon mieltymysten mukaan (lähinnä häntä kiinnostaa, että on "pieni ja näppärä"), olisi BlueGT hyvin todennäköinen seuraaja tälle. Mutta se ei ole taloudellisesti realismia.  :(

RoccoScientist

Veloster on nähtävästi poistunut maahantuojan hinnastosta. Taitaa jäädä suht harvinaiseksi peliksi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

kolli

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 20.08.13 - klo:15:15
Veloster on nähtävästi poistunut maahantuojan hinnastosta. Taitaa jäädä suht harvinaiseksi peliksi.
Pelkkää plussaa, kun ei joka paikassa tule vastaan :)

RoccoScientist

Kymppitonni on alle parin sadan kilsan päässä ja tarkoitus olisi viedä auto öljynvaihtoon. Samalla mietitään mitä ja milloin kuskin oven hiljentyneelle diskanttikaiuttimelle tehdään ja käydään pienellä koeajolla kuulostelemassa hälyääniä. Hälyäänet liittyvät lähinnä DCT-vaihteistoon ja vaikka epäilenkin, että ovat vain ominaisuuksia, kiinnostaisi kuulla ovatko Antero ja kolli huomanneet vastaavaa omissa autoissaan. Vaihteisto siis kilkattelee lähes aina kun auton sammuttaa, ikään kun sen loksauttelisi liikkuvat osat johonkin lepoasentoon, ja todella hitaissa vauhdeissa vaihteisto kolahtelee välillä, ilmeisesti pähkäillessään ykkös- ja kakkosvaihteen välillä.

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Antero

En ole huomannut vaihteistosta lähtevän mitään ylimääräisiä ääniä. Tänään kävin vielä varmuuden vuoksi ajelemassa radio kiinni eikä mitään kuulunut. Kohta 30 000km mittarissa ja kaikki toimii kuten pitääkin.

kolli

Velosterissa on n. 6000 km. mittarissa, enkä ole huomannut mitään poikkeuksellista laatikon osalta.
Olen kyllä ajanut velosteria aika vähän.
Kyselin vaimoltakin ko. asiasta, mutta ei ole huomannut mitään outoa ääntä.Taitaa olla stereot liian kovalla.
Ainoa vika on se jätättävä kello.Juuri asetin oikeaan aikaan, kun oli 8min. jäljessä.Edellisestä säädöstä on pari kuukautta.
Täytyypä kuulostella laatikon toimintaa, kun seuraavaksi ajelee velosterilla.

RoccoScientist

Ok, kiitos. ,,änet tosiaan ovat aika vaimeat sisältä kuultuna, niitä ei välttämättä kuule, jos radio on päällä. PItää katsoa mikä tuomio tulee. Vaihdotkin ovat aijoittain vähän nykäisevät, mutta en osaa tällekään ilmiölle mitään tarkkaa kaavaa vielä nimetä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Nyt on omaan autoon öljyt yms. vaihdetti. Samalla reissulla kuunneltiin noita vaihteiston ääniä ja palaavat vielä asiaan kunhan saavat maahantuojalta vähän tiedusteltua noista vaihteistoista. Huoltomies ei kuitenkaan pitänyt ääniä ihan normaaleina. Metalliksen raksahduksen sai esiin kun vaihtoi N -> R tai R -> N, mutta D:lle vaihtaessa ei kuulunut mitään. Tuota samaa raksahtelua sitten kuului pienissä nopeuksissa satunnaisesti, välillä vaimeampana, välillä vähän voimakkaampana. Oma arvaukseni on, että vaihteisto irroittelee kytkintä satunnaisesti, mutta vielä ei siis ole varmuutta onko tuo ominaisuus ja itse ääni sitten ehkä vika, vai ovatko kumpikin vikoja tai ominaisuuksia.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

WKurki

Tuli autoiltua Sveitsi-Ranska -suunnalla reilu 1000 km Hyundai i40 farmarilla 2,0 bensa / 6v man. (vuokra-autolla oli ajettu n. 4000 km)

Alla fiiliksiä:

+ Moottoritie- ja maantieajossa todella mukava
+ Moderni ilme matkustamossa
+ Tilava matkustamo
+ Tyylikäs ulkonäkö
+ Avaimeton käynnistys + sähköinen käsijarru mukavia moderneja varusteita
+ Hiljainen (renkaina Michelin Alpin, Keski-Euroopan kitkarenkaat koossa 215/50 R17


- Kamalan tunnoton kytkin / alaväännön puute (sain sammumaan auton pari kertaa päivittäin... tai sitten lähdöt olivat kytkimen luistattelua 2000 kierroksella.
- 6 vaihteinen manuaalilaatikko / lyhyet välitykset. Moottorin kierrokset 6. vaihteella 130 km/h nopeudessa n. 3500 ja tämän kyllä kuuli matkustamoon selvästi.
- Tehdasasenteinen navi ei nopeimmasta reitistä huolimatta osannut kertaakaan opastaa moottoriteille (joten irrallinen TomTom oli jälleen hyvänä apuna)
- Ohjaamon ylimääräiset naputukset ja natinat eivät lisänneet laatuvaikutelmaa.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

heifetz

Korean kakka (upouusi i10) ekaa kertaa ajossa vuoka-autona etelä-euroopan vuoristossa. Olen positiivisesti yllättynyt sisustan laadusta ja yleisilmeestä. Auto myös ajaa todella hyvin. VAG:n päämajassa taisi monelta valahtaa löysät nilkkaan kun tämä malli julkistettiin. Miinukset täysin riittämättömästä moottorista. 66hv ei riitä edes tavalliseen ajoon, saati vuoristossa pörräämiseen. Auto on myös erittäin sivutuuliherkkä. Kaikenkaikkiaan 8/10 pistettä.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

europe

Vision G Coupe-konsepti. Onhan tämä ihan tyylikäs, Hyundaiksi...Ja sopii hienosti Pebble Beach Concours d'Elegancen ilmapiiriin.







JFabiaK

Hyundain informaatikolle palautteeni:

Vision G Coupe tuollaisenaan on epäkäytännöllisyyden huipentuma, jolla varmaan "riemukseen" ajelisi suomalaisessa lumipyryssä. Lienee sitten jossain narsistien beach-partyissa enempi ihailun kohteena. Mutta autona yksi turhake.

Tucson onkin asia erikseen. Näillä "maasturimarkkinoilla" edustaa varmaan erittäin hyvää hinta-/laatusuhdetta. Käyttöautona luokassaan todella hyvä valinta; tämä on kuulemma (saksalainen testi) hyvä ajaa ja on varustettu hyvillä jarruilla.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

europe

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 14.08.15 - klo:17:27
Hyundain informaatikolle palautteeni:

Vision G Coupe tuollaisenaan on epäkäytännöllisyyden huipentuma, jolla varmaan "riemukseen" ajelisi suomalaisessa lumipyryssä. Lienee sitten jossain narsistien beach-partyissa enempi ihailun kohteena. Mutta autona yksi turhake.


Jep. ;D
http://www.pebblebeachconcours.net/

zobuli

Onko kenelläkään AutoBildin viime kuun numeroa? Siinä oli Tucson citymaasturi vertailussa, kiinnostaisi lukea artikkeli. Jos joku kehtaa ottaa sivuista kuvat ja laittaa tänne?

AutoBild on kuitenkin niin nykyaikainen lehti ettei nettisivuilta voi ostaa lehteä tai artikkeleita... ???
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

DSL

Ensimmäiset sähkö Konat saapuneet Suomeen maahantuojan sivuston mukaan. 64 kWh akustolla!

Vekkula

^ Ja hinta alk. 43k,.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

DSL

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 02.10.18 - klo:17:18
^ Ja hinta alk. 43k,.

Ei paha verrattuna Leaf ja eGolf.
Plussaa:
Akkukapasiteetti (vihdoin suurimmalle osalle riittävä toimintamatka)
Pikalatausnopeus
Tehot ja väännöt
Takuu

DSL

Kona 64 kWh koeajettu. Eipä siitä muuta huonoa jäänyt mieleen kuin hinta ja takatilat, tosin tämäkään ei pientä perhettä häiritse.

DSL

Lainaus käyttäjältä: DSL - 25.11.18 - klo:17:59
Kona 64 kWh koeajettu. Eipä siitä muuta huonoa jäänyt mieleen kuin hinta ja takatilat, tosin tämäkään ei pientä perhettä häiritse.

Kyseiseen automalliin liittyen:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/korealaisvalmistaja-kutsuu-sahkoautojaan-korjaamolle-akuissa-tulipalovaara/dc8970f5-82ff-49c8-b6b2-ec665d95529f

Asia tulee koskemaan myös Suomeen tuotuja yksilöitä, mutta tämän yksilön kohdalta asia ei ole enää ajankohtainen.

Autovalmistaja on pitänyt pitkään hiljaiseloa asian suhteen, mutta päätynyt nyt kertomaan julkisuuteen missä mennään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy