Audi 2.0TDI 105/125kW tehonlisäys

Aloittaja Wattis, 27.04.10 - klo:00:02

« edellinen - seuraava »

Wattis

Tänne voisi kirjoitella kokemuksia Audin tehonlisäysohjelmoinneista ja mielellään jätettäisiin pois moralisointi-, takuu- sekä laillisuuskeskustelut.

Vaikka uskon tulevan autoni (125kw q) suorituskyvyn riittävän minulle ilman mitään piristystä, niin aihe kuitenkin kiinnostaa kun nykyinen Volvoni ja edellinen Passattini ohjelmoitiin parempaan iskuun.

Volvo 2.0D 2009 ohjelmoitiin Debil:ssä Espoossa ja Passat 1.9TDI 2007 EMJ-Power:n toimesta, kumpikin onnistui OBD-liittimen kautta. Kummatkin ohjelmoitiin kun olin ajanut niillä vähän reilut 2000km ja Passatilla ajoin ohjelmoituna 45000km sekä nyt Volvoa olen pyöritellyt reilut 30000km piristettynä. Mitään ongelmia ei ole ilmeentynyt ja olen ollut erittäin tyytyväinen suorituskyvyn lisääntymiseen vaikka olenkin rauhallinen kuski. Ajamisen herkkyys muuttui paljon miellyttävämmäksi ja ohitus- sekä rapilleajokiihtyvyys parani huomattavasti. Passatin laskettu kulutus laski n. 0,5...0,8 l/100km ajotavasta riippuen, Volvon kulutus ei ajossani laskenut mutta ei lisääntynytkään.

Ex: BMW X3 20dA 135kW xDrive Business Edition M-Sport -13
Ex: Audi A5 Sportback 2.0TDI 125kW quattro -10
Ex: Volvo V70 2.0D Ocean Race -09
Ex: VW Passat 1.9TDI Variant -07
Ex: VW Touran 1.9TDI -05
Ex: VW Passat 2.0 sedan -03
...
Ex: Datsun 100A -70

1.8 "APR" Q

Itsellä on ensimmäinen viritetty (MTM:än ohjelma) auto ja kokemukset on hyvin positiivisia. MTM:llä taitaa olla vag-ryhmän kaikkiin moottoreihin (ahdetut) oma ohjelmansa ja moni virittää autonsa jo uutena.
Itse todennäköisesti tulen virittämään tulevatkin autoni (jos ei nyt mitään hirveitä ongelmia tule jatkossa eteen).
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

DowNtimE

Olikos se niin että uusissa Audeissa ei onnistuisi enää OBD portin kautta ohjelmointi, vaan ECU pitäisi avata sitä varten?

1.8 "APR" Q

LainaaOlikos se niin että uusissa Audeissa ei onnistuisi enää OBD portin kautta ohjelmointi, vaan ECU pitäisi avata sitä varten?
Itsellä onnistui ainaskin OBD-portin kautta.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy