Digijärjestelmäkameroista keskustelua

Aloittaja Bisti, 24.04.10 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

Markku J

Totta, tuo hinta on ainakin tonnin verran pitkä. Nyt voisi olla järkevämpää ostaa "alesta" Mk II, mutta saa nähdä tuleeko sille alea, kun se jää erään asiantuntijakommentin mukaan myös tuotantoon halvempana vaihtoehtona. Käytettynä noita alkaa kohta saada. Rahastamisen makua tässä. Nikon D800 taas on hinnoiteltu mielestäni oikein.

Pekka T

Minä pelaan vähän pienemmässä järkkäriluokassa, eli peilittömissä.  ;)

Tilasin reilu kuukausi sitten saksasta Foto Erhardtilta Olympus m.zuiko 12 mm f 2.0 ja 45 mm f 1.8 objektiivit.
Kalliimpi 12 mm tuli ajallaan mutta 45 mm:n kanssa heillä oli toimitusvaikeusia, tänään tuli sitten viestiä että objektiivi on lähetetty minulle.

Nyt alkaa olla Pen kameran kalusto koossa, aikaisemmin jo oli panasonicin 20 mm f 1,7 pannukakku ja 100-300 mm telezoomi.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Docw

Kun aamupäivällä näin tuon 5D mkIII:n hinnan niin kyllä se aiheutti tahattoman naurunpyrskähdyksen. B&H Photo myy täällä tuota mkII runkoa hintaan $2399 ja vastaavasti mkIII $3499.

En ole tutustunut uutuuden spekseihin, mutta tuolla hinnalla ei kyllä paljon kiinnostakkaan  ::)

Markku J

Aika hyvä optiikkasetti koossa Pekka T:llä. Edellyttää vaan melko tiuhaa vaihtamista ja kaikkien mukana kantamista. Eihän noi toki paljoa paina. Oman PEN minin myin oikeaan aikaan, kun se tällä viikolla oli Rajalassa 349 eurolla zoomin kanssa. Ei siinä paljoa jää hintaa sinänsä hienolle (ja valkoisena kauniille) rungolle, jonka ainoa ongelma oli tarkennuskyky hämärässä.

Markku J

Mietin tässä menenkö huomenna ostamaan Rajalasta 7D:n 999 eur tarjoushintaan, joka on voimassa vain huomenna. Vai olisiko järkevämpää ostaa 600D 549 eurolla. (Kittilinssin 18-55 kanssa 599 eur). Tuossa halvemmassa on sama kenno ja olisi kääntyvä näyttö hieman paremmalla resoluutiolla. 7D tarjoaisi lisää nopeutta ja tukevamman rakenteen, mutta testien mukaan erot ovat pienet.

Passatti

Tilasin viikko sitten Nikonin D 800:sen.Saan sen 22.03.12.
Always lead, never follow

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.03.12 - klo:20:57
Mietin tässä menenkö huomenna ostamaan Rajalasta 7D:n 999 eur tarjoushintaan, joka on voimassa vain huomenna. Vai olisiko järkevämpää ostaa 600D 549 eurolla. (Kittilinssin 18-55 kanssa 599 eur). Tuossa halvemmassa on sama kenno ja olisi kääntyvä näyttö hieman paremmalla resoluutiolla. 7D tarjoaisi lisää nopeutta ja tukevamman rakenteen, mutta testien mukaan erot ovat pienet.

Luulen, että tuo 600D on järkiostos. Itsellä on 7D ja tuota kääntyvää näyttöä olen kaivannut. Kennokin kun on sama niin laadullisesti tuossa mitään eroa ole. Tietysti jos tuolle nopeudelle on tarvetta niin kuin itselle agility-kuvauksissa niin sitten perusteltua varsinkin tuolla 999â,¬ hinnalla.

Markku J

Upeeta. Tilauskirjat ovat varmaan aika täynnä jo nyt. Hienon oloinen kamera. Kiinnostaa, mutta tiedän, että sen ominaisuudet menisivät minulla paljolti hukkaan nykytilanteessa, kun kuvausharrastus keskittyy meidän pieneen poikaan ja hänen tekemisiinsä sekä yhteisiin lomamatkoihin. Tarkennuksen toimivuus hämärässä sekä sen nopeus on tärkeä ja sitä tarjosi jo 550D aika hienosti.

jarppis

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 02.03.12 - klo:21:06
Luulen, että tuo 600D on järkiostos. Itsellä on 7D ja tuota kääntyvää näyttöä olen kaivannut. Kennokin kun on sama niin laadullisesti tuossa mitään eroa ole. Tietysti jos tuolle nopeudelle on tarvetta niin kuin itselle agility-kuvauksissa niin sitten perusteltua varsinkin tuolla 999â,¬ hinnalla.

Etsin on kertaluokkaa suurempi ja kirkkaampi 7D:ssä. Kun katsoo Canonin satasarjalaisen läpi kun on jonkun aikaa kuvaillut 7Dllä, niin voi ihmetellä miten ennen on voinut tarkentaa ja nähdä sen pienen etsimen läpi. 7D:n toinen hyvä ominaisuus mistä itse pidän, on se että napit voi ohjelmoida siten miten itse haluaa ja mitä eniten tarvii. Myös 3 omaa "ohjelmaa" voi rakentaa, missä kaikki asetukset on muistissa. Itsellä on yksi asetus esimerkiksi sarjakuvaus kaikilla AF-pisteillä ja vielä suurimmalla aukolla. Kuvanlaadussa ei välttämättä löydy eroa satasarjalaisiin, mutta muut ominaisuudet menee edelle. Rungon vaikutus kuvanlaatuun on kuitenkin aika pieni loppujen lopuksi. Toki satasarjalainen on aivan loistava kampe sekin nykypäivänä.

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.03.12 - klo:20:57(Kittilinssin 18-55 kanssa 599 eur).

Melkeinpä osta 600 ja sijoita vähän hyvään optiikkaan. Kittilinssillä voi heittää vesilintua. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

jarppis

Mark III:ssa on iso hyppäys kohinassa tai siis oikeastaan sen vähyydessä verrattuna kakkoseen.

Canon 5D Mark III Hands-on First Impression

Kohdasta 5:25 tuota videota alkaa vertailu.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 02.03.12 - klo:21:12
Etsin on kertaluokkaa suurempi ja kirkkaampi 7D:ssä. Kun katsoo Canonin satasarjalaisen läpi kun on jonkun aikaa kuvaillut 7Dllä, niin voi ihmetellä miten ennen on voinut tarkentaa ja nähdä sen pienen etsimen läpi. 7D:n toinen hyvä ominaisuus mistä itse pidän, on se että napit voi ohjelmoida siten miten itse haluaa ja mitä eniten tarvii. Myös 3 omaa "ohjelmaa" voi rakentaa, missä kaikki asetukset on muistissa. Itsellä on yksi asetus esimerkiksi sarjakuvaus kaikilla AF-pisteillä ja vielä suurimmalla aukolla. Kuvanlaadussa ei välttämättä löydy eroa satasarjalaisiin, mutta muut ominaisuudet menee edelle. Rungon vaikutus kuvanlaatuun on kuitenkin aika pieni loppujen lopuksi. Toki satasarjalainen on aivan loistava kampe sekin nykypäivänä.

Totta tuokin. En muistanutkaan tuota rungon suojausta. Itselle tuokin on tärkeä kun vähän matalampaa perspektiiviä etsii. Molemissa on puolensa.

Markku J

Kiitti kommenteista jarppis, Wekotin ja jnsFI

Taitaa olla niin, että minulle riittäisi 600D oikein hyvin. Tuo 7D:n etsin pitää tsekata - sitä eroa en aiemmin tiedostanut.
Ja huomioin myös sen, että vaihdan kameraa kuin autoa, jolloin 600D voi olla hiukan vähemmän arvoaan pudottava.

jnsFI

Hinta tulee varmasti tippumaan tuosta ilmoitetusta heti myynnin alkaessa. On se vaan vaihdettava 7D tuohon... isoa kennoa kaipaan, enkä viitsi enää ostaa Mark II:sta välissä. :-\
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Passatti

canon 5DMark III:sen hinta on jenkeissä kuulemma 3500 talaa.Kallis on sanoisin ,jos vertaa Nikonin D 800:seen.

Markku J

Hain Rajalan tarjouksesta 7D:n ja siihen 15-85 mm optiikan ja 430 EX II -salaman. Tuo samainen optiikka minulla oli 550D:ssä ja pidin siitä kovasti. Oli siis virhe myydä se aikanaan. Vielä ei ole käyttötuntumaa, kun akku latautuu.

Rajalan palvelusta täytyy antaa pohjanoteeraus -arvosana. Aivan luokatonta, eikä myyjillä ollut mitään halua tehdä kauppaa. TopShotissa tapaan asioida, kun siellä saa huippupalvelua ja kauppaa halutaan oikeasti tehdä, mutta nyt piti juosta aika hyvän tarjouksen perässä. Rajalan johdon olisi syytä skarpata. Kummasti vaan ovat ottaneet liki kameramyynnin monopolin Canonin kalliimpien mallien osalta pääkaupunkiseudulla.

Jyri

D4sta odotellessa kävin hakemassa Nikkor AF-S 85 f/1.8G linssin, onpahan sitten nykyistä DX 50 millistä vastaava lasi, tosin tuo 1.4 versio houkuttaisi, on vaan aika suolainen hintaero.

Markku J

Varmasti tuokin on huippuhyvä piirroltaan. f1.4:n hinta on melko järkyttävä. Eikä noiden välillä sentään ole edes ihan täyttä f -stoppia eroa.

Todella hienoja nuo Nikonin uutuusrungot. Saapa nähdä, pitääkö D800 hankkia jossain vaiheessa, kun siitä näkee testituloksia.

Passatti

Kyllä se Rajala hallitsee melkein koko Suomen Canonin osalta.On monta liikettä ja lisää on kuulemma ostanut Suomesta.Peräti 6-7 :n liikkeen ketju myytin Rajalle.

Markku J

Huono homma. Kun olen hiljattain TopShotissa kauppaa tehnyt, on tilanne ollut sellainen, että tappiolla myyvät Rajalan hinnoilla Canonia. Harmillista, kun tuo Rajalan palvelu on surkeaa.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.03.12 - klo:22:28
Huono homma. Kun olen hiljattain TopShotissa kauppaa tehnyt, on tilanne ollut sellainen, että tappiolla myyvät Rajalan hinnoilla Canonia. Harmillista, kun tuo Rajalan palvelu on surkeaa.

Onko Rajalan voluumi niin kova että joutuvat tappiolla myymään päästäkseen samaan, en usko, luulen että menee vaan aika niukalla katteella, toisaalta, messuhinnat oli joidenkin tuotteiden osalta sellaisia että verkkokauppakin jäi taakse, ei toki kaikissa...

Passatti

Voidaanhan tavaraa myydä alle ostohinnan mikäli maahantuoja / tehdas hyvittää kauppiaalle erotuksen hyvityslaskulla tai mainostuella.
Canonilla on Suomessa  selvä markkinajohtajan asema.Muualla maailmassa ei ole näin suurta osuutta.Voihan Canon sanoa muissa maissa,että katsokaa Suomen Canonin tekemää työtä ja pyrkikää samaan.Suomi on pieni markkinapaikka  jossa voidaan testata markkinointi kikkoja menettämättä liikaa rahaa.Fuji teki samaa kun tulivat filmibisnekseen aikoinaan.Suomesta niitten valloitus alkoi ja sai Kodakin tiputtamaan hintojaan.

Erzi

Jos jollain on kiinnostusta niin minulla olisi uudenveroinen Canon ef 28-135 is usm myynnissä. Canonin omalla vastavalosuojalla. Yvllä voi kysyä tarkempia tietoja.
Sain lahjaksi 24-105 L:n joten siksi tämä myynnissä.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Vesihiisi

Tässä nyt ei taida minun kuvaustarpeillani olla mitään järkeä, mutta hiukan polttelisi vaihtaa D300 D700:aan. Saattaisikohan 700:aa saada kotvan kuluttua sopivaan hintaan käytettynä tai uutena... Eipä tuo välirahan kysyminen mitään maksa, mutta objektiivipaletin tarkastaminen onkin sitten toinen juttu :D ::)

Vesihiisi

Auts, säikähdin pahemman kerran tänään kun lipsahti objektiivia vaihtaessa ote ja putki putosi ensin pöydälle ja sitten lattialle. :o :-[ Kun nostin putken lattialta, kuului pahaenteistä helinää. Tarkemmassa tutkimisessa selvisi että Hoyan filtteri oli haljennut objektiivisuojan sisällä. Vaikuttaisi että objektiivi toimii, mutta tuota pitää tarkemmin vielä selvitellä. Ehdein jo pohtia miten kotivakuutus näihin suhtautuu ja millainen on omavastuu.

Mikko

...

Mikko

Olisiko jollakin käyttöä Canonin EF-S 10-22 mm f/3.5-4.5 USM kroppilaajikselle? Voisin harkita omastani luopumista, ei oikein ole enää käyttöä kun kuvailen täyskennolla.

Kale

No kyllä olis käyttöä. Pitkään olen himoinnut juurikin tuota Canonia tai Sigman uutta 10-20/3.5:ia.

JMP

Kuvailen Canon 500D:llä ja putkina Tamronin 17-50 f2.8 sekä Canonin 50mm f1.8. Tarkennus pisteen kanssa on välillä ongelmia, esim tolla kiinteällä sisätiloissa kuvattessa isolla aukolla otin focus pisteen keskelle ja tarkennin sillä kohteeseen. Otin useita kuvia ja monesti käy niin että kuva ei ole tarkka oikealla kohdalla. Systemaattista ongelmaa ei ole, mutta se vaan välillä menee vähä eteen ja vähä taakse. Manuaali tarkennuksella ja live kuvalla saa kyllä kohdalleen, mutta eipä niitä tule niin paljoa käytettyä. Toi kyllä häiritsee aika tavalla, onko kukaan muu huomannut vastaavaa? Onkohan näissä uudemmissa yhtään paranneltu tuota AF toimintaa? Jos valoa on enemmän tarjolla niin ongelmaa ei kyllä oikeastaan ole tai sitä ei ainakaan huomaa pienemmällä aukolla.

Mikko

Tuon Canonin putken "tyyppivika" on, että tarkennus seilaa. Varsinkin hämärässä (sisällä) ja vastavaloon. Siinä on vanhanmallinen tarkennusmoottori, joka ei ihan pysy kaikessa mukana. Korostuu vielä toisissa rungoissa ja toisissa toimii peremmin, riippuen vähän miten se tarkennus on kussakin toteutettu.

Canonin 50mm f/1.4 ei sekään ole hirveän hyvä noissa samoissa tilanteissa, huomattavasti parempi kuitenkin. Sigman 50mm taitaa noista kohtuuhintaisista toimia parhaiten. Rahalla saa sitten f/1.2:n, joka tarkentaa hyvin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy