Digijärjestelmäkameroista keskustelua

Aloittaja Bisti, 24.04.10 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

kt

Kyllä toimi ihan luotettavasti kun ostin 2 kuukautta sitten.
Kannattaa seurata heidän hintojaan esim viikon verran vaikka joka toinen päivä. Muuttelevat niitä ilmeisesti siitä riippuen, mitä halutaan myydä pois. Taitaa mennä niin, että hintaa lasketaan ellei ostoja tule, mutta oston jälkeen taas nostetaan.
Ostamani Nikon 18/105 maksaa nyt 90 euroa enemmän kuin lokakuussa. Kun ostin tuon omani oli hinta 197 euroa ja ostoni jälkeen nousi hinta heti noin 20 euroa.
Ilmeisesti viikottain tulee heiltä vain yksi lähetys Suomeen Hampurin kautta ja muistaakseni ke/to "yönä". Kaupasta Hampuriin vie vielä päivän lisää. Joten tilaushetkestä riippuen saa paketin todennäköisesti perjantaisin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

RTWteam

www.pixmania.com siellä on menossa vielä tämän ja huomisen päivää kameratarvikkeet -5% alennukset.

sheikki

Pitkän mietinnän jälkeen tuli ostettua Sony NEX-5, nyt täytyy vaan perehtyä käyttöön mutta kuvanlaatu muuttui kerrasta parempaan kun vertasi 5 vuotta vanhaan Sonyn pokkariin.  8)
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

kt

Zoob

Alkuviikosta tuli noudettua postista Nikkorin 70-200/2,8 ED VRII , oli Rajalalla tarjouksessa. Nyt ei urheilukuvien onnistuminen ainakaan enää linssistä kiinni, runkona Nikon D7000. Viikonloppuna pääsee testaamaan  ;D
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 05.01.12 - klo:17:21
Alkuviikosta tuli noudettua postista Nikkorin 70-200/2,8 ED VRII , oli Rajalalla tarjouksessa. Nyt ei urheilukuvien onnistuminen ainakaan enää linssistä kiinni, runkona Nikon D7000. Viikonloppuna pääsee testaamaan  ;D

Tuo oli minun pitkäaikainen haaveni, nyt on sitten tarjouksessa kun D300 tuli vaihdettua pois.   :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MTu

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 05.01.12 - klo:17:32
Tuo oli minun pitkäaikainen haaveni, nyt on sitten tarjouksessa kun D300 tuli vaihdettua pois.   :)

Haaveista puheenollen... Nikonilla huomenna ilmeisesti edessä D4:n julkistustilaisuus. Saas nähdä pitääkö huhut spekseistä paikkansa... olis aika nami :)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

M0gstis

Lähiaikoina olis tarkotus hommata joku vähän "parempi" kamera. Tällä hetkellä arpominen on käynnissä Sony NEX-C3K mikrojärkkärin ja Nikon D3100 järkkärin välillä. Kuvittelisin mutu tuntumalla että Nikon on kamerana parempi, mutta Sonyn puolella olis pienempi koko = helpompi kulettaa mukana. Saas nähä kumman puolelle lopullinen valinta kallistuu  :-\

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 05.01.12 - klo:21:09
Lähiaikoina olis tarkotus hommata joku vähän "parempi" kamera. Tällä hetkellä arpominen on käynnissä Sony NEX-C3K mikrojärkkärin ja Nikon D3100 järkkärin välillä. Kuvittelisin mutu tuntumalla että Nikon on kamerana parempi, mutta Sonyn puolella olis pienempi koko = helpompi kulettaa mukana. Saas nähä kumman puolelle lopullinen valinta kallistuu  :-\
No nyt voi jo jonkinlaisen kokemuksen omaavana kommentoida tätä asiaa. Itsellä siis tollainen Panasonicin 3/4 järkkäri ja siihen kolme objektiivia. Kittilinssi, 20mm pannukakku ja 100-300mm zoom. Kuvia tulee otettua 98% tuolla pannukakulla. Valo on VOIMAA.

Henk. koht. mielipide ennen kojeen hankintaa perustuivat juuri tuohon pienempän kokoon. Se on ihan hanurista, Samaa kassia/reppua/laukkua joudut kantamaan mukanas,oli kamera mitä mitä tahansa. Hyviä pelejä, mutta niin ovat täys'kokoisetkin...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Mikko

Itsekin ostin aikoinaan ekaksi järkkäriksi Canonin 1000D:n osittain sen takia, että on kevyt ja pienehkö. Meni kuukaudessa vaihtoon ja tilalle tuli isompi, painavampi, mutta samalla tukevampi ja ergonomisempi 40D.

Eli samaa mieltä HAL9000 kanssa. Mutta nuo molemmat menee kyllä vielä kokonsa puolelta sinne lelukameraluokkaan. ;)

vincent

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 05.01.12 - klo:17:21
Itse hankin saman optiikan viime vuonna, sen verta arvokas oli että piti laittaa jo jotain pois vaihdossa. ( luovuin 135mm/2D DC:stä )
Tämä on kyllä mainio optiikka, suosittelen monopodin käyttöä siellä kentän laidalla tai missä tuota urheilua nyt kuvaatkaan.

Painosta huolimatta tämän kanssa on tullut käytyä 'päiväkävelyillä' ja tällä hetkellä näyttäisi jäävän kalustoon pidemmäksi aikaa. Itsellä nyt käytössä D300s-runko, mutta tämä on onneksi käypänen noihin FX-runkoihinkin. ( jotkus sanovat, että DX-rungossa menee hieman hyvä hukkaan )
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: vincent - 05.01.12 - klo:22:40
Painosta huolimatta tämän kanssa on tullut käytyä 'päiväkävelyillä' ja tällä hetkellä näyttäisi jäävän kalustoon pidemmäksi aikaa. Itsellä nyt käytössä D300s-runko, mutta tämä on onneksi käypänen noihin FX-runkoihinkin. ( jotkus sanovat, että DX-rungossa menee hieman hyvä hukkaan )

D800 tulee sitten aikanaan.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

vincent

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 05.01.12 - klo:22:59
D800 tulee sitten aikanaan.  ;)
Kyllä vaan, mutta jos nuo huhut sen 36 MP kennosta pitävät paikkansa niin en ole ihan varma onko tuo paras vaihtoehto  - ehkä minulle tuossa tapauksessa kuitenkin jopa tämä vanhempi D700 voisi olla paremminkin se 'oikea'.

Paha mennä varmasti sanomaan tässä vaiheessa, kun uudet mallit ovat vielä hieman arvailujen varassa. Olen jo jossain määrin tuohon kroppiinkin tottunut, mutta kyllä se FX-runko edelleen tavoitteena on.

vasara

Tuossa mielenkintoinen uutuus. esiteltäneen ensi viikolla.
http://www.mirrorlessrumors.com/first-image-of-the-fuji-x-pro/
'X-Trans' sensorin pitäisi olla mullistava? .. Jopa näin mullistava.. "new sensor which will beat the image quality of all current fullframe sensors!" .. mainoslauseita, mutta jos edes osa lupauksista lunastetaan, niin hyvältä kuulostaa.

kt

Tuossa näyttää olevan myös varsin kattava valikoima.

http://www.topfoto-albert.de/index.php?PHPSESSID=d8ja70su09651q9umf8mokuag0

Pääsee ainakin vertailemaan hyintoja. Taitaa hyvä tarjous kuitenkin kotimaassa viedä kaupat!

Mikko

Suomesta löytää runkoja tai objektiiveja nykyään melkein aina halvemmalla kuin muualta euroopasta. Kotimaisissa verkkokaupoissa on varsinkin todella kilpailukykyiset hinnat ja kivijalkaliikkeetkin harrastavat kovia tarjouksia aina aika-ajoin. Itse olen päätynyt lopulta aina ostamaan Suomesta, ja yllättävän usein kalliina pidetystä Rajalasta.

MTu

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.01.12 - klo:13:11
Suomesta löytää runkoja tai objektiiveja nykyään melkein aina halvemmalla kuin muualta euroopasta. Kotimaisissa verkkokaupoissa on varsinkin todella kilpailukykyiset hinnat ja kivijalkaliikkeetkin harrastavat kovia tarjouksia aina aika-ajoin. Itse olen päätynyt lopulta aina ostamaan Suomesta, ja yllättävän usein kalliina pidetystä Rajalasta.

Ite tsekkaan http://www.cameranu.nl/ hinnat melkein ensin, ja sitten ihmettelen kotimaiset. Aina lopulta päätynyt rauta-asioissa tekemään kauppaa kivijalkaliikkeeseen luottokauppiaan kanssa.

Markku J

Sama itsellä. Olen saanut niin hyvää palvelua, ja aika sopivat hinnat TopShot -liikkeestä, että maksan vaikka hieman lisää heille, kun rautaa ostan.

vincent

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.01.12 - klo:21:58
Sama itsellä. Olen saanut niin hyvää palvelua, ja aika sopivat hinnat TopShot -liikkeestä, että maksan vaikka hieman lisää heille, kun rautaa ostan.
Täältä myös pisteet TopShot-liikkeelle. Joskus aikoinaan tuonne 'eksyin' ja sen jälkeen olenkin kaikki suuremmat kamerakaupat tässä liikkeessä tehnyt - oppinut luottamaan kauppiaaseen ja hinnan takia en ole tuolta joutunut tyhjin käsin poistumaan.

Viimeksi hankin TopShot:ista tyttärelle Panasonicin Lumix DMC-FT3 kameran, otettiin tuollainen kestävämpi malli, kun tytön harrastukset vievät kameran joskus hieman haastavampiin olosuhteisiin.

clacson

Kun en omaa kauppamiehen vikaa, niin kuvaustarvikkeet (kuten autot) vaihtuvat alan liikkeissä. Top-Shot on valinta, kun linssejä pitää vaihtaa, mutta rungoista olen saanut paremman tarjouksen Rajalasta. Muuta rompetta tulee sitten hankittua Telefotosta Liisankadulta (ei kuitenkaan samassa talossa kuin Mikko Monosen ruumisarkkuliike).
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Passatti

Kyllä Top-Shot on alansa osaava liike.Tuntevat kalustoaan mitä kauppaavat.Palvelu kerrassaan mainiota.Käyn välillä vaan juttelemassa siellä kuvaus asioista.Maksan vaikka vähän lisää kun tiedän mitä saan.Takuut pelaa,jos tarvetta on.Ostan sieltä kaikki kamani.Muistakaa ,että liike on pieni yksityinen sellainen.Ei kenenkään maahantuojan talutushihnassa.
Always lead, never follow

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: vincent - 05.01.12 - klo:23:32
Kyllä vaan, mutta jos nuo huhut sen 36 MP kennosta pitävät paikkansa niin en ole ihan varma onko tuo paras vaihtoehto  - ehkä minulle tuossa tapauksessa kuitenkin jopa tämä vanhempi D700 voisi olla paremminkin se 'oikea'.

Paha mennä varmasti sanomaan tässä vaiheessa, kun uudet mallit ovat vielä hieman arvailujen varassa. Olen jo jossain määrin tuohon kroppiinkin tottunut, mutta kyllä se FX-runko edelleen tavoitteena on.

Ei kyllä varmasti tule 36 megapikseliä D800:an. Juuri pari päivää sitten Nikon julkaisi D4:n, jossa on 16 mp.

D700 jakaa saman kennon D3:n kanssa, joten olisi loogista, että D800:ssa tulisi olemaan samat sisuskalut ainakin kennon osalta kuin isoveljessään. Todennäköisesti sitä saa kuitenkin odottaa vähintään loppukesään, ja silloinkin mennään kovin kysyntäpiikki ns. kermankuorintahinnnoittelulla.

MTu

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 08.01.12 - klo:12:51
Ei kyllä varmasti tule 36 megapikseliä D800:an. Juuri pari päivää sitten Nikon julkaisi D4:n, jossa on 16 mp.

D700 jakaa saman kennon D3:n kanssa, joten olisi loogista, että D800:ssa tulisi olemaan samat sisuskalut ainakin kennon osalta kuin isoveljessään. Todennäköisesti sitä saa kuitenkin odottaa vähintään loppukesään, ja silloinkin mennään kovin kysyntäpiikki ns. kermankuorintahinnnoittelulla.

Kyllä noi huhut D800:n spekseistä on niin vahvoja ja julkistukseen niin vähän aikaa, että eiköhän sieltä se 36Mpix tule. Jotenkin mulla on sellainen olo, että D700 jäi lajissaan ainoaksi harha-askeleeksi. D800 jätetään halvimmaksi semipro FX rungoksi, ja sen alapuolelle tullee sitten uusi D400 dx kone. Mahtoiko D700 aikoinaan syödä liikaa isojen koneiden myyntiä.

pokkus

Mitäs täällä porukka on mieltä, että kannattaisiko kameraan ostaa myös linssisuojus? Siis sellainen halpa parikymppiä maksava, mikä tulee optiikan nokalle kiinni ja jota voi pitää kamerassa aina kiinni.

Erzi

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.01.12 - klo:15:48
Mitäs täällä porukka on mieltä, että kannattaisiko kameraan ostaa myös linssisuojus? Siis sellainen halpa parikymppiä maksava, mikä tulee optiikan nokalle kiinni ja jota voi pitää kamerassa aina kiinni.

Jos et ole joka päivä jossain metsässä tai rannalla kuvaamassa ja pidät tavaroista yleensäkin huolta niin et tee tuolla suojuksella mitään. Noista halpiksista voi myös tulla kuviin vääristymiä. Itse en käytä yhdessäkään lasissa noita suojia.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Docw

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 11.01.12 - klo:16:02
Jos et ole joka päivä jossain metsässä tai rannalla kuvaamassa ja pidät tavaroista yleensäkin huolta niin et tee tuolla suojuksella mitään. Noista halpiksista voi myös tulla kuviin vääristymiä. Itse en käytä yhdessäkään lasissa noita suojia.

Samaa mieltä. Pidin noita suojia (kalliitakin versioita) kakkuloiden nokalla muutaman vuoden, mutta omasta mielestäni niiden vaikutus näkyi kuvissa. Nykyään nuo ovat siirtyneet hyllyyn pölyttymään ja ainoastaan polarisaatiosuotimia menee nokalle silloin tällöin.

Tottakai jos vahinko sattuu niin kyllähän se on parempi hajottaa se halpissuoja kuin ottaa naarmua linssiin. Mutta kunhan laittaa sen linssin suojuksen siihen kuvailujen välissä niin riski taitaa olla aika pieni. Jos ottaa kunnolla iskua niin ei se UV suodatin mikään luotiliivi siinä edessä ole kuitenkaan ;)

Zoob

Itsellä taas kaikissa objektiiveissa suodin, ei tarvitse olla huolissaan naarmuista ja sormenjäljistä.  Uusimpaan arvokkaaseen Nikonin 70-200 Zoomiin ostin Hoyan protector-suotimen, 60 e. Kyllähän toki vastavalosuojakin suojaa linssiä yllätyksellisiltä iskuilta esim pallopelejä kuvatessa. Yksi ylimääräinen lasi optiikan edessä ei tietenkään optiikkaa paranna, mutta esim vastavaloon kuvattaessa sen voi ruuvata hetkeksi irti jos ylim. heijastumia pelkää. Varmasti suotimissakin kannattaa satsata laatuun.
terv totaalinen amatööri valokuvauksessa ;D
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Markku J

Minä olen hankkinut Hoyan Pro -sarjan suotimet / suojukset kaikkiin optiikoihin. Yhden linssin on aikanaan suodin pelastanut totaaliselta tuholta, ja puhdistuksen kannalta suodin on helpompi.

jarppis

Minulla myös on kalliimmissa linsseissä suodin paikoillaan aina. Toivon, että se toimii halpana vakuutuksena linssille ja omissa kuvailuissa se ei vielä ole ollut se heikoin lenkki kuvanlaadussa. Myös vastavalosuoja auttaa iskuilta. Toisaalta en ole taas kovin arka ottamaan kameraan mukaan erilaisiin olosuhteisiin, mutta silti yritän sen pitää pois esim. rantahiekalta makaamassa. Tämä suodin vai ei on se kameramiesten bensa vs diisseliväittely  ;D

clacson

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 11.01.12 - klo:16:22
Tämä suodin vai ei on se kameramiesten bensa vs diisseliväittely  ;D
Näinhän se on. Itsellä kanssa on Hoyat linssien nokalla.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy