Passat vilkunrele naksaa ylimääräisiä

Aloittaja miikka555, 27.11.13 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

miikka555

Tuossa tuli elämäni ensimmäinen VAGgilainen hommattua. 2003 Passat, joka muuten tuntuu pelaavan hyvin, mutta joku ylimääräinen releen napsutus kuuluu satunnaisesti kovinkin innokkaasti. Vilkunreleeksi tuota epäilen, koska kuuluu samasta paikkaa, samalla äänellä ja muuttuu normaaliksi vilkunreleen ääneksi kun vilkun laittaa päälle.

Onko vaan rele, joka sekoilee vai mahdollisesti jotain muuta? Löytyykö tuo rele mitä kautta ja onko millainen vaihtaa, jos se on syyllinen?
Passat V5 4Motion 2003

Vankka

Kaverin seatissa oli saman tyyllistä siinä vika oli viiksessä.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

miikka555

Täällähän tulee nopeita vastauksia  :)

Viiksi lienee edullinen, mutta onkohan minkälainen vaihtaa?
Passat V5 4Motion 2003

Eskoop

Minä ruiskin sinne viiksen juureen kontaktinpuhdistus ainetta, ja naksuminen pysyy aina puolivuotta-vuoden poissa.  ;)

Ei enää muista mistä ostin, oisko ollu motonetistä... n. 10â,¬ maksaa.

jjj84

Tosiaan elektroniikka-puhdistussprayta sinne viiksen juureen, sillä homma korjaantuu. Pro-kaveri purkaa viiksen pois ja puhdistaa kunnolla.

miikka555

Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 27.11.13 - klo:14:05
Tosiaan elektroniikka-puhdistussprayta sinne viiksen juureen, sillä homma korjaantuu. Pro-kaveri purkaa viiksen pois ja puhdistaa kunnolla.
Alle vuorokauden tuolla ajaneena en vielä lähde itseäni proksi kehumaan, mutta jos jostain saa vähän vinkkiä miten tuo irtoaa, niin silloinhan se purkaa pois ja putsaa kunnolla..
Passat V5 4Motion 2003

miikka555

Eihän tuo kuin pahentui yrittämällä tuota spraytä vetää tuonne väliin, hermot palaa tuon naputuksen kanssa..

Näihinhän ilmeisesti saa tuon kaistanvaihtovilkku ominaisuuden, meneekö pelkällä VCDS:llä vai tarvitaanko muuta? Arvelin, että jos haen tuon uuden viiksen, niin osaan samantien ottaa erilaisen jos noissa on eroja tuon toiminnallisuuden osalta?
Passat V5 4Motion 2003

SeppoN

Omassa vuoden 2005 Skoda superbissa oli sama vika, joka paheni koko ajan. Uusi viiksi maksoi 138 euroa ja vaihtotyö 49 euroa. Hintaa selittänee se, että viiksessä on myös vakionopeussäätimen ohjaus. Toisekseen se viiksi piti tilata Ruotsista.

Toki olisin voinut metsästää viikseä purkureilta ja vaihtaa sen itse, mutta silloin auto oli ollut minulla vasta viikon. Sitäpaitsi samalla hollilla on kuskin turvatyyny, jota ainakaan minä en lähtisi ronkkimaan ilman ohjeita.

Mutta kyllä siihen nakutukseen meinasi hermo mennä. Ja minä olen sentään Hämeen läänistä.

miikka555

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 28.11.13 - klo:18:38
Omassa vuoden 2005 Skoda superbissa oli sama vika, joka paheni koko ajan. Uusi viiksi maksoi 138 euroa ja vaihtotyö 49 euroa. Hintaa selittänee se, että viiksessä on myös vakionopeussäätimen ohjaus. Toisekseen se viiksi piti tilata Ruotsista.

Toki olisin voinut metsästää viikseä purkureilta ja vaihtaa sen itse, mutta silloin auto oli ollut minulla vasta viikon. Sitäpaitsi samalla hollilla on kuskin turvatyyny, jota ainakaan minä en lähtisi ronkkimaan ilman ohjeita.

Mutta kyllä siihen nakutukseen meinasi hermo mennä. Ja minä olen sentään Hämeen läänistä.
Motonetistä tuo vakkarillinen heruu neljälläkympillä.. Passattiin siis. Pitää vaan tuo vaihto-ohje kaivella jostain vielä, niin pääsee tuosta tikityksestä.
Passat V5 4Motion 2003

Arska F

Viiksen vaihto menee pääpiirteittäin näin:

- akunkenkä irti
- tapa aikaa 20 min (bägisysteemin konkat purkautuu)
- bägi irti ratista
- ratti irti
- suojamuovit pois ratin takaa
- viiksi irti

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä... Kuvalliset ohjeet löytyy esimerkiksi Alfamerin kirjasta...

Kaistanvaihtovilkku 3B/3BG - Passattiin tulee erillisellä palikalla vilkkureleen (hätävilkkujen katkaisin) taakse, löytyy esimerkiksi slamitilta.
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

jjj84

Putsaamalla se tokenee, jos ottaa irti niin miksei puhdista sitä. Viiksessä ei ole mitään älyä,  vain kytkimiä. Siellä juuressa on rasvaa joka johtaa hieman sähköä ja saa naksumisen aikaiseksi ja putsaus on avainsana, vaikka jarrucleanerillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy