Superb 03 ratin natina

Aloittaja Ribru88, 12.11.13 - klo:17:39

« edellinen - seuraava »

Ribru88

Eli haluan teidän mielipiteen koskien tätä asiaa:
Ostin heinäkuussa superb bensa 147tkhm 2.0l 2003 8000e. Ostaessa oli pari vikaa autossa kuten, oikea etuovi ei auennut sisältä tai ulkoa ja kuskin penkinlämmitinkään ei toiminut, lisäksi huomasin ratin vinkuvan/natisevan rattia kääntäessä mutta ääni ei ollut voimakasta niinkuin nyt on eikä vinkunut kokoaikaa. Autonkauppias lupasi korjata nuo viat vaikka seuraavalla viikolla ja soppariin kirjattiin myöskin tämä asia mutta, hän sanoi että ratin ääntely ja vinkuminen korjataan jos ei johdu kulumisesta eli eivät joutuisi atomeiksi purkamaan ja mikä olisi epätodennäköistä. Se vaikutti suuresti ostopäätökseeni(olin metsästänyt uutta autoa yli kuukauden ja tämä oli muuten kaikinpuolin hyvä auto muuten) ymmärsin siis että asia korjataan samallalailla kuin ovi ja penkinlämmitin. Käytin autoa huollossa ja viat korjattiin paitsi että, ratti vinkui edelleen ja kertoivat vain rasvanneensa. Kesällä ratti ei vinkunut välillä kuukausiin ja jos vinkui niin äänen juuri ja juuri huomasi mutta, kylmän tullessa on joka päivä ärsyttävempi ja voimakkaampi ääni.

Olen yhteensä kolme kertaa käyttänyt autoani autoliikkeen huollossa tuon ratin häiritsevän äänen vuoksi ja pitää uskoa että ovat edes rasvanneet sitä. viimeisellä kerralla autokauppias sanoi että tutkivat tarkemmin mutta, eivätpä tutkineet vaan rasvasivat. Olen varma että vika on ollut heillä tiedossa ja siksi hän silloin ostohetkellä kirjoitti soppariin että, jos ei johdu kulumisesta niin korjaavat. He eivät suostu edes tutkimaan asiaa nyt ja sanovat etteivät penniäkään maksa mutta jos maksan niin he voivat sen korjata. Auton kun ostin niin piti ensimmäisen käydä tankilla kun oli oli bensa matkalla loppua kesken ajon. Ajotietokone näytti 20km, jo silloin tuli sellainen huijattu olo koska kerroin ettei autossa ole bensaa ja he eivät suostuneet tankkaamaan ja sama homma huollon kanssa eli kuukauden sisällä piti viedä öljyhuoltoon vaikka kerroin että huolto olisi ajankohtainen. Nyt olen siis vaihtamassa jakohihnan ja tekemässä määräaikaishuollon ja viemässä katsastettavaksi maanantaina. Aina kun autoon astun niin tuntuu että tein väärän päätöksen luottaessani autonmyyjään ja tähän autoon. En haluaisi itse maksaa tuosta ratinkorjauksesta koska sen piti heillä korjaantua ja se maksaisi yli 600 euroa. Kirjoitin niin tunteella että ihan sekavaa tekstiä joten olen pahoillani jos ette saa selvää.

Ribru88

Olen netissä lukenut kaikenlaista tuo natina/narina asiasta ja monelle on vika poistunut laitettuaan crc:tä ratin väliin? Jollakuulla oli kuitenkin ratin asentotunnistin mennyt rikki kun oli crc:tä laittanut.
Uskaltaako suhhauttaa jotain kokeilun vuoksi?
Onko ratin irroitus järkevä ratkaisu tämmöselle amatöörille vai ihan hullu ajatus?

Ribru88

Narina ja vinkuminen loppui kun rasvasin ohjausakselin crc:llä. En tiedä kauanko vinkuminen on poissa sitten.
Onko kellään tietoa että mitä rasvaa sinne kannattaa laitta kun tuo crc varmaan haihtuu jossain vaiheessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy